Salut,
Inca nu sunt sigur daca am gresit zona de post "trebuie sa fie - Opel Tuning VS Zona tehnica, secrete, tips&tricks Opel ?
Pentu cei interesati de OPC
https://forum.4tuning.ro/136-opel-tuning/57579-opel-tuning-opel-performance-center-informatii-experiente.html
"Ola,
Sunt proprietar de Opel. Mai exact de Vectra OPC -stage X.
Dechid acest post pentru schimbul de informatii cu cei interesati de aceasta divizie sport (OPC) a brand-ului Opel.
In acest moment masina este pe dreapta - bloc motor spart din cauza bielei cu rezistenta redusa in raport cu
preziunea turbo aplicata.
Vecta OPC - nickname -gollum
Descriere de la inceput pana in prezent ..... + viitor dorit de proprietar.
Pentru inceput vreau sa precizez ca toata partea mecanica a fost executata in Buc. cu ajutorul dl. mecanic Ilie zis si BaBau Racing.
Initial : Vectra OPC 2.8 Turbo - 255 Hp - cred ca la volanta este raportat
Stage 1 - ceva gen Software upgrade si filtru de aer
- am inceput prin a incerca sa fac softul pentru aceasta masina pe piata romaneasca de profil.
Am incercat 2 tuneri de profil - fara nume pt. a nu creea probleme - dar acest lucru nu a avut un rezultat satisfacator pentru proprietar la acel moment. Masina era diferita de original dar pe masuratorile de dynamometru nu era ceea ce trebuia sa fie - apropo am incercat toate cele 3 dynamometre din Buc..
Cel mai importanta lectia a fost pe strada unde masini rivale
dadeau bataita cu tot cu soft-ul meu cu tot. (respect pt. Skoda/Yoda de la care a inceput evolutia acestei masini)
Pe dyno acest soft trebuis sa scoata 300 hp dar nici odata nu scos mai mult de 270 hp.
Stage fara numar.......am continuat cu :
- soft Eds Motorsport - stage 1
- schimbat coplet traseul de admisie, un nou intercoler mult mai mare, upgrade de turbo in USA (trimis turbina - upgradata si remontata), evacuare copleta fara nici un catalizator de la turbo back pe 76 mm inox.
- schimbat complet turbo pt. ca nu facea fata (la debit nu la presiune pentru cunoscatori - CFM). AM montat Garrett GT3076R.
- dupa turbo nu mai facea fata ambreiajul de pe cutia F40. L-am schimbat cu un disc sinterizat race DAR degeaba nici asta nu facea fata.
- am refacut volanta am adaptat cutia si am montat un chit BiDisk de la Helix - placa si discuri - rezistente la cca 1000 Nm.
- am mutat bateria in porbagaj pt. a castiga loc la compartimentul motor pt. turbina.
- soft EDS Germania a 3-4-5 incercare stage 2 sau 3 pe Vectra OPC nelistata pe site / custom facuta cu ajutorul reprezentantei EDS din Romania.
dupa ce sa rezolvat cu ambreiajul am facut ceva masini concurente gen BMW 335D Biturbo cu soft SKN cutie automata.
dupa 3 zile de entuziasm bielele au cedat si au spart blocul motor foarte nasol.
Am desfacut motorul si era irecuperabil.
In viitor .............................
Am luat alt motor nou din Germania si am comandat injectoare de 650cc / bujii dubluplatina reci // Map de 3 bari.
Pt bilele dupa ce am fost tepuit de Vmax Germania - o companie de cacat am trimis un piston cu biele in USA de unde vor sosi peste cca. 1,5 luni bielele pt. 700 hp cu NOS + 2bari + pistoane tratate cu ceramica si teflon.
Am montat in cutia F40 blocant ATB Quaife
Cam atat pt. inceput.
Scuze pt. eventualele greseli de ortografie strecurate in text
Astept experientele vostre ! "
Multumesc,