PROVOCARI Locul in care puteti lansa provocari |
View Poll Results: Are vreo masina sanse de castig?
|
DA
|
|
599 |
73.95% |
NU
|
|
211 |
26.05% |
13-01-09, 18:24
|
#1171
|
Dream Squad Member
Stage 4
Join Date: Jun 2005
Posts: 253
Member of: [Dream Squad] [Honda]
|
re: Provocări pentru SUBARU lui Sebastian.
zgomotul este limitarea de turatie din launch control iar flacarile -> avans retardat + amestec bogat
|
|
|
13-01-09, 18:25
|
#1172
|
Stage 5
Join Date: Jun 2007
Posts: 1,894
Member of: [4Tuning International]
|
re: Provocări pentru SUBARU lui Sebastian.
Scoate aceasi sunet LC cu ALS....e si normal, fac aceasi lucru numai ca putin diferit.
Cum spuneam, la ALS dai o blana si daca e pornit cum ridici piciorul porneste, fie ca e masina in relantina sau orice, clapeta este deschis electronic.
LC tu deschizi clapeta cu piciorul iar electronica limiteaza turatia.
Cum e asa de greu de inteles.
Partea de merge si la start ALS-ul...normal ca merge dar nu e activ!!! activarea este dupa anumite conditii.
La masinile cu clapeta electica nu este diferenta esentiala in functionarea lor, numai in programul.
|
|
|
13-01-09, 18:34
|
#1173
|
Opel Driver
Stage 5
Join Date: Mar 2005
Posts: 5,773
Member of: [Opel] [4Rally]
|
re: Provocări pentru SUBARU lui Sebastian.
Quote:
Originally Posted by STIprdr
zgomotul este limitarea de turatie din launch control iar flacarile -> avans retardat + amestec bogat
|
Deci numai din cuplarea butonului...nu se intampla nimic? dar brusc masina are huruitul specific als-ului si da rateuri si flacari pe esamanent. Cu "butonul" oprit masina oscileaza la relanti din cauza amestecului bogat......insa e total diferit zgomotul. Masina in cauza e un evo 7.
__________________
2,0 MPI.......109 iepe si shase cai frumosi
|
|
|
13-01-09, 18:42
|
#1174
|
Stage 5
Join Date: Jun 2007
Posts: 1,894
Member of: [4Tuning International]
|
re: Provocări pentru SUBARU lui Sebastian.
De aia nu are relantin fix ca nu amestecul tine motorul la o anumita turatia ci avansul, electonica face astfel incat retardeaya sau da avans ca sa mentine constant, dar electronica si senzorii au cateva ms intarziere, si asta face ca are relantin aiurea.
Orice masina merge asa daca relantinul e tinut de avans si nu de amestec
|
|
|
15-01-09, 12:50
|
#1175
|
Vicepresedinte Insomnia Racing
Stage 4
Join Date: May 2004
Posts: 230
Member of: [Insomnia] [PARTICIPANT CURSE]
|
re: Provocări pentru SUBARU lui Sebastian.
Bun si ca o concluzie... Tom face caterinca finutz de bobby, bobby pune pe tava niste informatii bazate pe simturi, iar hexer explica mot a mot cum functioneaza....
Si totusi ce legatura are cu Subarul lui Sebastian???
__________________
== EVO IX ==
=INSOMNIAC=
|
|
|
15-01-09, 13:19
|
#1176
|
Stage 5
Join Date: Jul 2005
Posts: 1,665
Member of: [PARTICIPANT CURSE] [A.C.S. Speedline Motorsport] [Nissan]
|
re: Provocări pentru SUBARU lui Sebastian.
Plictiseala maxima de pe forum-ul asta reinvie topic-uri murite de acum cateva ''decenii''!!!!!
|
|
|
15-01-09, 13:54
|
#1177
|
Opel Driver
Stage 5
Join Date: Mar 2005
Posts: 5,773
Member of: [Opel] [4Rally]
|
re: Provocări pentru SUBARU lui Sebastian.
Am specificat ca nu sunt as in motoare turbo si alte sisteme legate de electronica, nu sunt atat de tamp sa nu imi dau seama de intepaturile lui tom.....si tocmai de aceea am incercat sa ii dau argumente pentru cele spuse de mine. Nu-i nimic...am sa urc inregistrarea si atunci am sa il rog pe tom sa imi explice si mie zgomotele masinii pestritze si cu tobe sparte
|
|
|
15-01-09, 17:00
|
#1178
|
Stage 5
Join Date: Jul 2005
Posts: 853
|
re: Provocări pentru SUBARU lui Sebastian.
Eu nu cred ca este plictiseala faptul ca nu se discuta despre Subarul lui Sebastian... multi abarna aveati ce inseamna acest ALS sau acest LC ... asa ca ,acuma cu ajutorul lui Hexer ati reusit sa va edificati cu aceasta problema .
Dupa parerea mea se vede de la o posta ce inseamna educatia in domeniu motor sport a celor ce au stat mai mult prin afara acestei tari ... sau a celor care nu sunt de pe meleagurile noastre .... Hexer este dupa parerea mea persoana cu cel mai bogat bagaj de cunostinte de pe acest forum si culmea ... mereu e dispus sa i ajute pe restul chiar daca uni il iau la misto .
Bravo Hexer , din partea mea ai toata stima .... de cand te-am cunoscut mai bine mi-am dat seama ca esti un super baiat.
__________________
E46 323 Turbo - Horsepower Freaks
"I hope you're not going to be an irresponsible driver.
"This thing is scary.
"This thing is serious.
"This thing is fucking sonofabitch.
|
|
|
15-01-09, 17:34
|
#1179
|
General Supervisor
Stage 5
Join Date: Sep 2003
Posts: 17,791
Member of: [Super Moderators] [PARTICIPANT CURSE] [BMW] [MERCEDES] [2 Roti] [ALFA ROMEO]
|
re: Provocări pentru SUBARU lui Sebastian.
Cum era expresia aia? nu e prost cine nu stie, e prost cine nu-ntreaba...
|
|
|
15-01-09, 17:55
|
#1180
|
Stage 5
Join Date: Jun 2007
Posts: 1,894
Member of: [4Tuning International]
|
re: Provocări pentru SUBARU lui Sebastian.
THX
|
|
|
15-01-09, 21:09
|
#1181
|
Stage 5
Join Date: Apr 2004
Posts: 12,504
Member of: [Mitsubishi] [PARTICIPANT CURSE] [SUBARU]
|
re: Provocări pentru SUBARU lui Sebastian.
Pentru a obtine ALS trebuie sa introduci si aer suplimentar, nu ajunge avans distorionat si benzina la momentul respectiv.
Mai este ceva fara de care nu se poate aer, pentru a arde benzina, aprinsa la un moment bine determinat nu pentru a produce apasare pe piston ci presiune, gaze in exces pe evacuare.Apare si fenomenul numit BANG...
Pentru a introduce aer atunci cand dorim un sistem ALS activ trebuie sa gasim o cale fara ca pedala de acceleratie sa fie actionata de piciorul pilotului care in acel moment e ocpat cu altceva, poate frana sau nu are nevoie sa accelereze pentru a mentine trasa.
Acest aer se poate introduce in principiu in doua feluri, sau mai bine spus prin doua cai.
Una este cea fireasca a aerului care intra prin traseul de admisie, respectiv clapeta de accelratie. Iar alta cu dispozitiv special, o vana separata de aer pt periada de lucru efectiva a ALS, altfel e inchisa ca si cum nu ar exista.
Mai este o alta metoda si un alt tip de ALS folosit in trecut care are rezervor suplimentar de combustibil, in unele cazuri alimentare total separata, fiind cel mai eficient insa este cel mai mare dusman al unei turbine.
Oricum ALS oboseste mai mult decat sarcina motorului turbina.
Pe metoda tratata aici aerul vine prin clapeta de accepratie. Aceasta clapeta nu mai are voie sa se inchida cand ridici acceleratia pana la cap adica pastreaza un procend de deschidere ales de cel care seteaza in functie de ceea ce vrea.
Pentru a tine deschisa partial clapeta si nu inchisa complet se folosesc cateva metode.
Unii regleaza pedala sa tina clapeta actionata mereu peste 10%(prodent arbitrar de discutie), o fac mecanic clapeta nu mai revine la zero(care poate sa nu fie zero niciodata).
In alta situatie se pune un cablu aditional care actioneaza putin clapeta.
Altii pun un motor pas cu pas sau servomotor.
Subaru are chiar inca un suport pe clapeta pentru legat o astfel de comanda.E din fabrica.
La cele cu clapta electrica baietii destepti o fac direct din soft.
ALS nu este doar comanda asta mai ai nevoie de soft sa duci avansul si benzina unde vrei.
Pentru LC poti combina cum vrei cu ALS, fara el cu ce turatie vreri ce presiune vrei sa setezi...discutii infinite doar se fac custom.
Imi cer scuze ca nu pot sa scriu mai multe dar daca vreti sa faceti se rezolva.
Last edited by SEBASTIAN; 15-01-09 at 21:21.
|
|
|
15-01-09, 21:39
|
#1182
|
Stage 5
Join Date: Jun 2007
Posts: 1,894
Member of: [4Tuning International]
|
re: Provocări pentru SUBARU lui Sebastian.
Noi deschiderea clapetei facem cu un solenoid (e de la o masina, acolo dechide potbagajul, nu mai stiu ce marca e) si cu lungimea cablului activ reglam la cat sa deschide clapeta (in general intre 30-40% pentru 0.5 bari). Ceea mai usoara metoda si ieftina, cam 12-15 euro solenoidul, mai trebue un suport is gata. Asta e folosit la mai multe masini de cometitie facute la noi, pot sa spun ca este fiabil. La fel, face presiune destula, sa facut si peste 1 bar.
Cum spune Sebastian, cea mai buna este cu clapeta electonica...dar asta costa o goraza de bani, nu merita instalarea ulterior numai daca cautam ultimile sutimi.
Insa mai este inca o alta metoda care era folosit de audi wuattro la masiile de grupa B. Acolo s-a folosit 2 WG si alimentarea de aer venea direct din compresor si intra direct in galeria de evacuare, mult mia promta si mult mai puternica. Daca nu gresesc sa folosit si la F1 in vremea acea. Plusul de combustibil e de la injectoarele amplasate normal.
Asa poti omori o turbina in cateva minute..poate o ora.
Stiinta este in reglaj, in rest de geaba avem toate piesele
Last edited by Hexer; 15-01-09 at 21:44.
|
|
|
16-01-09, 20:04
|
#1183
|
Stage 5
Join Date: Apr 2004
Posts: 12,504
Member of: [Mitsubishi] [PARTICIPANT CURSE] [SUBARU]
|
re: Provocări pentru SUBARU lui Sebastian.
mai sunt metode dar pentru o discutie de forum e ok , f1 vechi e cam asa dar nu identic, doar ca principiu, insa va recomand sa folositi ceva modern, chiar daca nu are acelasi efect protejeaza fiabilitatea.
|
|
|
16-01-09, 20:46
|
#1184
|
Stage 5
Join Date: Jun 2007
Posts: 1,894
Member of: [4Tuning International]
|
re: Provocări pentru SUBARU lui Sebastian.
Quote:
Originally Posted by SEBASTIAN
mai sunt metode dar pentru o discutie de forum e ok , f1 vechi e cam asa dar nu identic, doar ca principiu, insa va recomand sa folositi ceva modern, chiar daca nu are acelasi efect protejeaza fiabilitatea.
|
Hai sa mutam discutia ca devine interesant...poate trecem de nivelul forumisti
https://forum.4tuning.ro/showthread.p...21#post1987121
|
|
|
16-01-09, 20:47
|
#1185
|
Stage 5
Join Date: May 2004
Posts: 5,034
Member of: [Streetline-CCC]
|
re: Provocări pentru SUBARU lui Sebastian.
Pentru prima data dupa muuuult timp pot spune ca acest forum devine (redevine) util ! Ma bucur ca pot intra aici iar si sa am ce vedea in afar de flame-uri , certuri ... Daca o tineti tot asa e de bine !
__________________
RENAULT Clio RS 197
SMART ROADSTER
AUDI A3 SPORTBACK
|
|
|
|
|