Old School Cars Old School Cars - Masini Retro |
20-10-09, 18:55
|
#91
|
Stage 5
Join Date: Nov 2006
Posts: 2,029
Member of: [PARTICIPANT CURSE] [Style in Motion]
|
Re: Masini Legendare - Care au facut istorie
Pt ca nu are istorie , simplu ! M as bucura sa citesc pe topicu asta despre ceva care merita cu adevarat .Daca intradevar aveti ceva interesant de postat despre Dacia , postati . Pana atunci ,cateva date despre Skoda , vecinii nostrii cu o istorie de peste 100 de ani .
Un model istoric Skoda Octavia :
În 1959, după ce au primit o nouă punte faţă, cu arcuri elicoidale şi amortizoare telescopice, toate autoturismele Škoda au fost prezentate ca modele noi.
Škoda 440 a devenit Octavia (cel de-al optulea model aflat în construcţie după terminarea celui de-al Doilea Război Mondial), 445 a devenit modelul Octavia Super, iar modelul sport 450 a devenit Felicia (de la cuvântul latin felicitas, noroc).
|
|
|
27-12-09, 21:47
|
#92
|
Saab Pilot
Stage 5
Join Date: Mar 2008
Posts: 2,635
Member of: [Moderators] [Freehand Design Usergroup] [4Tuning International] [FOTO] [PEUGEOT]
|
Re: Masini Legendare - Care au facut istorie
Uite aici o masina care a facut istorie si care nu a participat la nici o competitie... O masina care nici macar nu s-a vandut doar era un dream car.
Alfa Romeo Carabo
Masina asta este un dream car conceput de Marcello Gandini pentru Bertone in 1968.
Masina asta este prima masina din lume cu design cuneiform. Este masina care a inspirat Countachul (care a facut si el istorie).
Nu cred ca are rost sa mai scriu despre masina... Totul s-ar putea gasi usor pe internet.
Doar va raspund la o intrebare care ma sacaia si pe mine inainte, de ce are masina asta banda aia portocalie pe fata?
Raspunsul dat de Marcelo Gandini: Masina era atat de revolutionara incat lumea nu isi dadea seama care ii fata si care ii spatele. Ne-am gandit ca ar putea fi o problema pentru pietoni in mediu urban... Asa ca am pus o banda rosie pe fata si una verde pe spate, cand pietonul vede banda rosie inseamna ca nu pate trece strada, daca vede banda verde, poate trece strada linistit.
PS. Mai sunt inca multe altele care nu au istorie sportiva dar care au facut istoria automobilului, ii las pe restul userilor sa le prezinte
Eu, doar am ales prima masina care mi-a trecut prin cap... sa te pot contrazice.
__________________
JET GALORE
˙qɐɐs ʇɐ op ǝʍ sɐ ʇsnɾ `ǝʌıʇɔǝdsɹǝd ʇuǝɹǝɟɟıp ɐ ɯoɹɟ sƃuıɥʇ ǝǝs noʎ uǝɥʍ sʞoo| ʇı ʍoɥ sı sıɥʇ
Last edited by nxtaz; 28-12-09 at 18:43.
|
|
|
18-01-10, 17:26
|
#93
|
Stage 5
Join Date: Sep 2006
Posts: 8,889
Member of: [Super Moderators] [Moderators] [REDACTOR 4TUNING] [4TuningRO]
|
Masini legendare Ep. 1 - Ferrari F40
Masini legendare Ep. 1 - Ferrari F40
Unul din cele mai cunoscute supercaruri din toate timpurile, Ferrari F40, continua sa uimeasca prin aspectul si performanta sa chiar si dupa doua decenii de la aparitia sa pe piata masinilor exotice.
F40 a fost lansat in anul 1987, ca un raspuns din partea companiei conduse de Enzo Ferrari la modelul Countach, lansat de Lamborghini si Porsche 959. Numele este dat de aniversarea a 40 de ani de existenta Ferrari, impliniti odata cu lansarea modelului. Ulterior, succesorul F50 poarta numele datorita aniversarii de 50 de ani.
Modelul F40 este un adevarat supercar, cu motor central si tractiune spate, produs in fabrica de la Maranello intre 1987 - 1992. Timp de 3 ani din momentul lansarii, a fost numita cea mai puternica masina street-legal, detinand recordul la viteza de top cu 324 km/h. Ulterior, masina a dat dovada ca poate atinge si o viteza incredibila de 364 km/h. F40 datoreaza performantele sale mai multor factori, printre care motorul, greutatea si aerodinamica.
Motor si transmisie
F40 are un motor de 3 litri (2936 cc), V8, cu bloc si pistoane din aliaj usor, montat longitudinal, in spatele celor doua scaune. Puterea de 478 cp este data de cele doua turbine IHI gemene (twin-turbo), dar si unui sistem de racire a aerului cu intercoolere Behr. Transmisia este in 5 trepte, manuala, cu ambreiaj dublu disc, dar si cu autoblocant ZF LSD (limited slip differential).
Aerodinamica
Tehnicienii de la Ferrari probabil s-au gandit cel mai mult la acest aspect, cand au proiectat F40-ul. La finalul multor teste in tunelul aerodinamic, au reusit sa creeze o masina cu un coeficient foarte scazut, de doar 0.34. Aceasta performanta s-a realizat scazand suprafata frontala de contact cu aerul, apeland la faruri escamotabile, podea dreapta sub masina pe toata suprafata caroseriei, mai putin a motorului, prize mari de aer pentru racirea intercooler-elor, dar si un eleron urias, al carui scop este stabilitatea si forta de apasare la viteze mari.
Exterior si interior
Caroseria poarta semnatura celebrului designer italian Pininfarina. In premiera, s-au folosit panouri din Kevlar si carbon, pentru a pastra o greutate cat mai scazuta (1100 kg). Greutatea redusa a fost obtinuta si prin folosirea plasticului pentru parbriz si luneta. In plus, masina nu era dotata cu presuri, sistem audio sau geamuri electrice. Ba chiar din fabrica, F40 nu avea posibilitatea de a cobori geamurile laterale, insa, ulterior, au fost montate sisteme manuale. Unele modele mai tarzii au fost dotate din fabrica si cu aer conditionat, modelul cel mai banal, doar cu optiunea on-off. Tot din ciclul “greutate foarte scazuta” face parte si lipsa manerelor de deschidere a usilor, care au fost inlocuite cu un cablu banal. Siguranta la interior nu este data de vreun airbag, ci de scaunele de curse dintr-o singura bucata de Kevlar si uriasele centuri Sabelt. Ceasurile de bord arata numai viteza, turatia motorului, temperatura apei si presiunea turbo. Pedalierul este din aluminiu perforat.
Sistemul de franare si suspensia
F40 este practic o masina de curse legala pentru sosea. Una din cele mai importante dovezi este sistemul de franare, care nu este servo-asistat. Nu oricine poate conduce o masina cu un astfel de sistem de franare, acest lucru facandu-se foarte greu si necesitand ceva indemanare. Discurile de frana si etrierele au fost facute in colaborare cu Brembo, discurile fiind dublu ventilate, iar etrierele cu 4 pistoane. Suspensia este de tip double-wishbone, cu amortizoare reglabile Koni si bare anti-ruliu fata/spate. Optional, se putea alege suspensie reglabila electronic, cu 3 pozitii. Jantele din aliaj usor poarta semnatura Speedline si au dimensiunea de 17”, cu anvelope diferite fata/spate. Acestea sunt prinse doar intr-o piulita centrala, exact ca la masinile de F1.
Performante
Ferrari F40 accelereaza de la 0 la 100 km/h in 3.8 secunde, iar de la 0 la 200 km/h in 11 secunde. Acesti timpi se datoreaza unui raport putere/greutate foarte bun, de 478 cp la numai 1100 kg – greutatea unui Ford Fiesta din zilele noastre. F40 a fost prima masina street-legal care a depasit bariera celor 200 mph, adica 324 km/h. Desi initial au fost produse numai 400 de exemplare, cererea mare a urcat productia totala de F40 la 1315, fiind la acea vreme cea mai scumpa masina Ferrari scoasa pe usa fabricii, cu un pret de peste $400.000.
Chiar si dupa 23 de ani de la aparitie, F40 reprezinta unul din cele mai impresionante supercaruri, cu performante greu de egalat. De aceea, multi entuziasti il considera o super-masina prin definitie, daca nu chiar una din acele masini care nu vor muri niciodata.
Sursa Foto: jeroenolthof.nl
__________________
|
|
|
26-01-10, 13:25
|
#94
|
Stage 5
Join Date: Sep 2006
Posts: 8,889
Member of: [Super Moderators] [Moderators] [REDACTOR 4TUNING] [4TuningRO]
|
Masini legendare Ep. 2 - 300E AMG Hammer
Masini legendare Ep. 2 - 300E AMG Hammer
Exista o multime de masini grozave si speciale, insa doar catorva dintre ele li se poate atribui titlul de masina legendara. Iar una dintre acelea este fara doar si poate Mercedes 300E AMG Hammer!
300E AMG Hammer este mai mult decat un muscle car Mercedes, este masina care a inventat muscle car-ul Mercedes. Vine de la mijlocul aniilor 1980, atunci cand banii pareau sa pluteasca in aer. Fiecare constructor se incredea in fortele sale si cauta sa faca o masina cat mai rapida. Asa s-a intamplat ca o companie mica, situata intr-un mic orasel din Germania, sa construiasca o masina speciala. Iar totul a pornit de la simpla idee de a baga un motor imens intr-un sedan de clasa medie. Si asa a luat nastere Mercedes 300E AMG Hammer!
Masini speciale si iar speciale...
Existau o multime de companii germane care construiau masini speciale in anii 1980, Autobahn-ul fiind populat de Porsche-uri cu eleroane imense sau Mercedes-uri cu grila in culoarea caroseriei si aripi aurii. Dar AMG era o companie diferita. Fosti ingineri la Mercedes, Hans Werner Aufrecht si Erhard Melcher s-au stabilit in 1976 in Burgstall, in apropiere de Stuttgart. Motoarele au fost specialitatea lor, in particular prepararea motoarelor Mercedes pentru cursele de masini touring. Iar AMG si-a castigat renumele cand al sau Mercedes-Benz 300 SEL 6.8, un fel de S-Class cu motor V8 al zilelor noastre, a terminat pe locul 2 la general in cursa de 24 ore de la Spa-Francorchamps, respectiv pe primul loc la categoria sa (aceasta masina, botezata "the Red Sow", a fost recent recreata de AMG).
Ca mai orice companie germana de tuning, AMG "tratata" masinile in anii '70 cu scaune Recaro, jante ATS si culori deosebite, insa modificarile extreme la nivelul motorului au devenit mai populare in anii '80. Si cand primul BMW M5 a fost prezentat sub forma de concept in 1984 cu motorul lui M1 sub capota, AMG a raspuns provocarii...
AMG Hammer in cifre
Ca si in cazul lui BMW M5, totul a pornit de la un model de clasa medie, in cazul de fata un Mercedes 300E de 39.000 $. Dar daca voiai mai mult, pentru 17.000 $ AMG inlocuia motorul de 3.0 litri si 177 CP cu V8-ul M117 de 5.6 litri de pe 560 SEC, ce avea 32 valve si doua axe cu came, iar puterea maxima ajungea la 360 CP. Daca insa doreai Hammer-ul de top, the Hammer of Hammers, trebuia sa scoti din buzunar alti 39.950 $, iar inginerii AMG "ridicau" cifrele motorului pana la 6.0 litri si 375 CP.
Si asta nu e tot. Inca 33.302 $ dolari si primeai limited slip differential Torsen si alte "mici" imbunatatiri pentru sasiu. Se adauga alti 14.170 $ pentru suspensia AMG, jantele pe 17 inci plus pneuri, un nou kit aerodinamic si modificari interioare, iar Hammer-ul era aproape gata. Nu inainte de a scoate din buzunar si ultimii 18.000 $, pentru ca 300E AMG Hammer sa ajunga la forma finala.
Un calcul simplu si ajungi la 161.422 dolari! Iar asta se intampla in anii '80! Chiar si asa, 30 de exemplare sau chiar mai multe si-au gasit proprietar...
Masinile anilor 1980
La acea perioada, in 1986 mai exact, puteai avea doua Ferrari Testarossa la pretul unui AMG Hammer echipat complet. Bine, nu ca ai fi mers mai repede patru persoane in doua Testarossa... Pentru ca daca Ferrari anunta pentru modelul sau o viteza maxima de aproximativ 290 km/h, in fisa Hammer-ului scria 305 km/h. Mai exact, peste 305 km/h... In plus, se zvoneste ca Mercedes 300E AMG ar fi fost mai rapid si decat Lamborghini Countach in ceea ce priveste timpul 96 - 193 km/h...
Ne intoarcem in prezent, cand mai toate companiile ofera cate un supersedan gata sa iti taie rasuflarea. Doar oare vor ramane in istorie la fel de celebre precum Hammer-ul...
|
|
|
27-01-10, 21:31
|
#95
|
Stage 5
Join Date: Nov 2006
Posts: 2,029
Member of: [PARTICIPANT CURSE] [Style in Motion]
|
Re: Masini Legendare - Care au facut istorie
Foarte interesant articolu . La ce suma si ce performante poate atinge aceasta masina , plecand de la o simpla caroserie de W124 .
|
|
|
02-02-10, 12:52
|
#96
|
Super Moderator
Stage 5
Join Date: Sep 2003
Posts: 8,661
Member of: [Moderators] [4 Speed Squad]
|
Re: Masini Legendare - Care au facut istorie
Numele vine de la initialele designerului Zampolli si de la compozitorul Giorgio Moroder, castigator multiplu a premiului Oscar pentru muzica sa. Cei doi si-au unit fortele si au investit in compania care le purta numele, ulterior Moroder iesind din afacere. Unicul model al companiei, V16T, arata ca este vorba de o masina cu un motor V16, dealtfel prima Supermasina cu un motor V16, montat transversal – de acolo vine T, nu de la Turbo.
Masina a fost prima oara lansata pe piata in 1988, ca si prototip, cu ocazia salonului auto international de la Los Angeles, urmand sa fie pusa la vanzare incepand cu 1992. De designul caroseriei s-a ocupat Marcello Gandini, despre care ne putem da usor seama, uitandu-ne la aceasta masina, ca este responsabil si de imaginea lui Countach si Diablo.
Motorul
V16T a intrat in legenda ca fiind masina care a batut recordul de topspeed al lui Ferrari F40, ajungand la 328 km/h oficial. Acceleratia masinii de la 0 la 100 km/h se face in doar 4 secunde. Asta, datorita in mare masura motorului urias, de 6 litri. De fapt, este vorba de doua blocuri V8, de doua motoare unite, care, laolalta, au dat noului motor conceput puterea de 560 de cp. Motorul are 64 de valve la 90 de grade si este cu injectie electronica.
Transmisia, suspensia si franele
Cutia este manuala in 5 trepte si are diferentialul blocant incorporat. Sistemul de suspensie este asigurat de Koni, independent pe fiecare roata, cu amortizoare duble pe spate, reglabile. Franele Brembo cu discuri de 13” pe toate rotile, adica cat jantele de Dacie, sunt dublu ventilate, iar etrierii cu 4 pistonase. Acestea sunt ascunse de jantele pe 17” OZ, cu anvelope Pirelli P Zero 245 pe fata si 335 pe spate.
Optiuni si confort
Spre deosebire de Ferrari F40, Cizeta oferea un interior plin de confort. Sistem de climatizare dublu, interior din piele Alcantara, inchidere centralizata, geamuri electrice, oglinzi electrice cu rabatare. Asta se intampla in anii ’80, cand majoritatea Supercar-urilor puneau accentul pe performanta mai mult decat pe confort – F40 deschidea usile tragand de un cablu, iar geamurile nu se puteau deschide, decat la ultimele modele, manual.
Din pacate, in anii de productie 1992-1995 au fost fabricate numai 8 exemplare de V16T. In primul rand, esecul firmei de a vinde acest model se datoreaza pretului urias, de $300.000, mult mai mare decat al rivalilor cu istorie si pedigree, Ferrari sau Lamborghini. Dealtfel, clientii foarte bogati nu au fost impresionati de Cizeta, alegand marcile de renume. Chiar daca aceasta masina detinea puterea si performantele unui Ferrari F40, imbinate cu ultimele noutati in materie de confort si optiuni, cum ar fi dublu climatronic si interiorul de piele, V16T nu a avut din pacate succesul scontat.
Chiar daca vanzarile de la inceputul anilor ’90 nu au fost cele urmarite, compania nu a murit. De atunci si pana in ziua de azi, Cizeta functioneaza numai pe baza de comenzi ferme din partea clientilor, ca si Bugatti – nu are un numar de exemplare fabricate prestabilit pe an, ci cate comenzi are, atatea masini fabrica.
In 2003, Cizeta a anuntat lansarea noului model roadster, V16T Spyder. Aceeasi masina, dar varianta decapotabila. Inca de la lansare, din 1988 si pana azi, Cizeta a fabricat numai acest model, V16T, fara schimbari majore de-a lungul anilor.
Astazi, modelul are multe optiuni noi si elemente din carbon, insa motorul, caroseria, transmisia si sasiul au ramas la fel. Chiar si designul, este cel de acum 20 de ani, design pe care compania il considera modern si azi. La inceput, compania era una italieneasca, dar acum si-a mutat productia in California. Cine doreste o Cizeta V16T astazi, trebuie sa astepte 10 luni, cat dureaza fabricarea unui exemplar, si trebuie sa plateasca un avans nerambursabil de $100.000 din totalul sumei de $649.000 pentru varianta coupe si $849.000 pentru Spyder.
Unicitatea si statutul legendar nu este dat numai de performantele sale. La cele 1650 de kg ale sale, V16T era o masina cu mult mai grea fata de competitie, din cauza optiunilor sale. Cu toate astea, a reusit sa doboare recordul de viteza maxima si sa-l pastreze pana la aparitia lui Bugatti EB110. In plus, noutatea motorului cu 16 cilindri de productie proprie ramane spectaculoasa si astazi. Insa, cel mai important la Cizeta, este faptul ca cine cumpara o astfel de masina vrea sa fie unic. Cu siguranta, este aproape imposibil sa te mai intalnesti cu alt proprietar de V16T, tinand cont ca este o masina exclusiva, produsa in doar 4-5 exemplare anual. Cizeta ramane un Supercar exclusivist, care nu si-a schimbat aspectul si performanta de peste 20 de ani. Poate ca acesta este atuul companiei, iar faptul ca nu a murit, arata ca entuziasti care sa cumpere modelul, inca sunt.
|
|
|
20-02-10, 19:20
|
#97
|
Ford Driver
Stage 4
Join Date: Dec 2006
Posts: 172
Member of: [FORD] [Old School Cars]
|
Re: Masini Legendare - Care au facut istorie
......................
|
|
|
20-02-10, 19:39
|
#98
|
Stage 5
Join Date: Oct 2006
Posts: 1,714
Member of: [DACIA]
|
Re: Masini Legendare - Care au facut istorie
Ford Model T...
in anul aparitiei ( 1908 ) existau 100 de producatori de motociclete in america..
datorita drumulor proaste.. motocicleta era preferata in defavoarea masinii..
la numai 2 ani dupa aparitia Ford T.. au dat faliment ~80 de firme de motociclete..dupa inca 2 ani au ramas doar 2 producatori.. iar mai apoi.. la doar un an diferenta(1913).. sa ramana un sg producator de motociclete.. harley....
__________________
Old school lover!
Ain`t no replacement for displacement!!!
I`m not driving fast...
I`m just flying low...
|
|
|
06-05-10, 22:39
|
#99
|
Stock
Join Date: Dec 2009
Posts: 8
|
Re: Masini Legendare - Care au facut istorie
BMW 328 roadster
Voga masinilor sport decapotabile din anii 1930 a consemnat in istoria automobilului modelele de referinta.Multe marci propuneau pe atunci roadstere mai mult sau mai ptuin performante, dar cu un aspect seducator.Chiar daca evolutia tehnicii si-a spus intre timp cuvantul, in fond lucrurile par sa nu se fi schimbat prea mult de atunci si pana in prezent.Mecedes oferea un roadster 540K de un lix orbitor, in timp ce BMW cocepuse un 328 dedicat suta la suta sportului.
Avantul economic al Europei din perioada interbelica a insemnat si o dezvoltare a tehnologiei si industriei fara precedent. Orasele primei jumatati a secolului XX erau luminoase si pline de viata, iar numarul automobilelor ce rulau pe strazile lor era intr-o vertiginoasa crestere.
Ascensiunea regimului nazist din Germania nu prevestea nimic bun, dar, cel putin din punct de vedere al dezvoltarii economice, a avut unele consecinte favorabile. In acest context, firma BMW din Munchen cauta, la randul ei, sa se impuna pe piata si sa psoduca automobile din ce in ce mai perfectionate. Cursele automobilistice aveau partea lor de contributie in edificarea unei bune imagini de marca, iar specialistii de la BMW au ales tocami aceasta cale pentru a-si face cunoscute masinile.
BMW 328 a reprezentat un model sportiv cu totul deosebit in 1936. Usurinta cu care se puteau manevra comenzile automobilului era surprinzatoare pentru epoca respectiva. Si astazi, la aproape 70 de ani distanta in timp de acele vremuri, BMW 328 nu solicita pentru conducere un efort fizic deosebit, rezistand binisor comaparatiei cu masinile de serie actuale. Dimensiunile compacte si greutatea proprie reduse, de numai 800kg, faceau din roadster-ul german un automobil ideal pentru competitii.
Tinuta de drum este sigura, dar inscrierea in viraje este incredibil de precisa, stabilitatea in curbele luate la viteza mare fiind inca de domeniul...prezentului. Doar suspensiile "isi arata varsta" in cazul in care se merge pe un asfalt degradat: arcuile cu foi, prezente la fiecare dintre cele 4 roti, nu au supletea necesara pentru a reactiona rapid si a pastra permanent contactul inter roti si solul degradat. Motorul care echipeaza roadster-ul 328 provine de la o distinsa limuzina a epocii, BMW 319/1. Construit dupa configuratir nobila cu sase cilindri in linie, traditionala la BMW, el are o capacitate cilindrica de doi litri. Daca in varianta destinata limuzinei, puterea otorului era de 55CP, modificarile ce i-au fost aduse ca sa poata face fata pretentiilor unui model cu adevarat sportiv au dus la cresterea puterii pana la 80CP. Regimul la care s eobtine aceasta performanta era de 4.500 rpm. Astazi, spre comparatie, un BMW 320, tot cu motor de 2 litri cu sase cilindri in linie dezvolta 170CP la 6000rpm. Cu asemenea cifre, tinand cont si de greutatea mica a masinii, nu etse de mirare ca BMW 328 se arata inca sprinten, demarajele sale nefiind cu nimic mai prejos decat cele ale unor automobile moderne.
Revenind la anii de glorie ai "eroului" nostru, putem spune despre inceputul carierei lui BMW 328 ca a fost un fel de "blitzkrieg": in 1936, Ernst Henne, pilotul uzinei a reusit sa castige cursa de la Nurburgring. Din acel moment a devenit clar ca masina nu are nici un concurent serios in Germania, si, desigur, au urmat alte victorii de prestigiu: Mille Liglia in 1938 si podium complet in 1939 la Le Mans. Petre Cristea, cel mai bun pilot din intreaga istorie a sportului automobilistiv romanesc, a concurat si el pe un BMW 328, obtinand rezultate remarcabile. Cel mai important dintre acestea a fost castigarea Marelui Premiu de la Nurburgring in 1939, chiar de la prima participare a pilotului la cursa respectiva. Asa se face ca BMW a vrut sa perpetueze in timp faimosul indicativ 328, iar actuala paleta de versiuni a Seriei 3 include un model 328.
Ambitiosul roadster 328 nu se lasa nici astazi privit ca un exponat de muzeu.
sursa: www.istoricauto.ro
|
|
|
02-06-10, 10:55
|
#100
|
Super Moderator
Stage 5
Join Date: Sep 2003
Posts: 8,661
Member of: [Moderators] [4 Speed Squad]
|
Re: Masini Legendare - Care au facut istorie
Masini legendare Ep. 6 - Lotus Omega
Nu sunt multi din Romania cei care au auzit de aceasta masina si de epoca sa in care a facut legenda. De Opel Omega am auzit cu totii. Insa ce se intampla cand scoti la vanzare ca masina de serie un Omega cu elemente de Lotus care prinde 300 km/h? Va spunem noi: politia incepe sa se teama si face scandal pentru stoparea productiei...
Chiar asa s-a si intamplat in Europa. Dupa lansarea lui Lotus Omega, sau Lotus Carlton, cum era denumita in Anglia, masina s-a dovedit a fi una asa de rapida, incat masinile de politie nu aveau nicio sansa sa o prinda. Motiv pentru care era una din preferata hotilor care spargeau banci, dar si a asigurarilor, care aveau grija ca polita de asigurare sa fie una astronomica!
Dar despre ce masina vorbim aici? Despre un Opel Omega banal, modificat de Lotus pentru a deveni o masina ce prinde 300 km/h. Modificarile exterioare sunt destul de minime fata de clasica limuzina Opel. Insa putem observa un subtil bodykit, niste prize de aer pe capota si aripile umflate. In plus, masina a fost produsa intr-o singura culoare, o nuanta foarte inchisa de verde, numita British Racing Green.
Daca la exterior modificarile nu au fost asa de vizibile fata de un Omega clasic, Lotus a avut grija sa-si bage nasul acolo unde conteaza. Pe partea tehnica. Inginerii au luat un motor clasic de 3 litri de Opel, l-au alezat si l-au ranforsat pentru a avea un bloc de 3,6 litri. Au modificat internele si electronica, au adaugat doua turbine Garrett T25 cu intercoolere si au scos astfel o uriasa putere de 377 cp si un cuplu cel putin colosal de 568 Nm. Tinand cont ca vorbim de anii ’90 – ’91, singurele masini care aveau o astfel de performanta la acea vreme erau cele din gama Supercar, cu nume precum Ferrari si Lamborghini, la un cost cel putin dublu. In plus, Lotus Omega a detinut mai multi ani recordul de cea mai rapida limuzina de serie. Dar nu numai datorita motorului sau urias de dezvolta o putere jurasica. Motorului i-a fost adaugata o cutie in 6 trepte direct luata de la Corvette ZR-1 (GM cumparase Lotus cu cativa ani inainte), ce transmitea puterea rotilor din spate. Franele au fost si ele modificate masiv – discuri de 330 mm AP Racing cu etriere de curse la toate cele 4 roti. Asadar, de la 0 la 100 ajungea in 5.2 secunde, iar de la 0 la 100 si inapoi la 0 km/h in doar 15 secunde.
Ca si optiuni, Lotus Omega venea cu interior de piele, clima, toate accesoriile electrice. O adevarata limuzina de familie ce costa 48.000 de lire sterline. Un adevarat lup in blana de oaie care putea duce o familie de 5 membri la iarba verde, dar la fel de bine, isi putea duce soferul pe o pista de curse.
Productia lui Lotus Omega a inceput in 1990 si a durat numai 2 ani, din cauza cererii mult prea mici, dar si a taxelor uriase pe care trebuia sa le plateasca un proprietar de bolid. Asadar, numai 320 de bucati au fost vandute in UK si 630 in restul Europei.
La acea vreme, singurele masini din clasa cu care putea fi comparata erau BMW Alpina B10 biTurbo de 360 cp, BMW M5 E34 de 340 cp si Mercedes-Benz 500 E de 326 de cp, care insa erau mai scumpe si mai lente decat Lotus Omega.
Ne bucuram sa stim ca si in Romania exista un exemplar din cele 950 de masini fabricate in lume, intr-o stare de conservare excelenta. O masina legendara care da si acum frisoane politiei din Anglia si care ne pune pe ganduri, pe noi, amatorii de viteza si senzatii tari, dovedindu-ne ca masini adevarate se faceau si mai demult.
Rugam proprietarul sa ne contacteze pentru o prezentare si un articol pe 4Tuning referitor la masina.
|
|
|
01-07-10, 14:01
|
#101
|
Stage 3
Join Date: Jan 2010
Posts: 90
|
Re: Masini Legendare - Care au facut istorie
https://forum.4tuning.ro/attachment.p...1&d=1277982032
34fzlzt.jpghttps://forum.4tuning.ro/attachment.php?attachmentid=1546410&stc=1&d=1277982032
7ef659c8.jpghttps://forum.4tuning.ro/attachment.php?attachmentid=1546411&stc=1&d=1277982032
100_0038.jpghttps://forum.4tuning.ro/attachment.php?attachmentid=1546412&stc=1&d=1277982032
100_0031.jpghttps://forum.4tuning.ro/attachment.php?attachmentid=1546413&stc=1&d=1277982032
100_0047.jpghttps://forum.4tuning.ro/attachment.php?attachmentid=1546414&stc=1&d=1277982032
100_0275.jpghttps://forum.4tuning.ro/attachment.php?attachmentid=1546415&stc=1&d=1277982032
100_0285.jpghttps://forum.4tuning.ro/attachment.php?attachmentid=1546416&stc=1&d=1277982032
100_0297.jpghttps://forum.4tuning.ro/attachment.php?attachmentid=1546417&stc=1&d=1277982032
100_0298.jpghttps://forum.4tuning.ro/attachment.php?attachmentid=1546418&stc=1&d=1277982032
P1400490copia.jpg
|
|
|
21-07-10, 15:52
|
#102
|
Stage 2
Join Date: Jun 2010
Posts: 26
|
Re: Masini Legendare - Care au facut istorie
dar italiana asta se potriveste pe aici???? va las pe voi sa comentati... o zi buna...
|
|
|
23-07-10, 12:47
|
#103
|
Stock
Join Date: Jul 2010
Posts: 3
|
Re: Masini Legendare - Care au facut istorie
Quote:
Originally Posted by alexcump
Oare daciile noastre n-au loc aici?
Dacia 1100
Dacia 1100 a fost primul model produs de producătorul român de automobile Dacia S.A.. Modelul a fost comercializat între anii 1968 şi 1971 şi a fost un model intermediar până la intrarea în producţie a modelului 1300.
Dacia 1100
În realitate, Dacia 1100 era un Renault 8. Acesta era o berlină cu tracţiune şi motor pe spate. Primul automobil ieşit pe poarta fabricii a fost făcut cadou Preşedintelui Republicii Socialiste România de atunci Nicolae Ceauşescu. Conform contractului, Renault furniza toate părţile componente ale modelului, urmând ca cei de la Dacia să le asambleze.
1969 23 august, prima Dacia 1300, cu expozitie in acelasi timp la Paris si Bucuresti;
s-au mai construit 1300L( lux), 1301Super lux, doar pentru "conducerea tarii" ;
1973 Dacia 1300 Break, 1300F fara scaune in spate, 1300S ambulanta;
1975 Dacia 1302 Pick-Up cu 1500 exemplare cele mai multe catre Algeria;
s-a mai produs D6, CKD o versiune a Renault Estafette van, T.V. van in nr limitat;
1980, Renault 20 a fost ansamblat ca si Dacia 2000, fiind foarte exclusivista, a fost facuta in nr limitat, avand doar 2 culori: negru, albastru inchis rezervata doar pentru "elita vremii";
1978 licenta Renault a expirat, astfel Dacia 1300 a fost facuta complet de romani
1979 la Bucuresti a fost prezentata 1310 restilizata, faruri dreptunghiulare in fata, lampi mari in spate, interior modificat, bare modificate; modificari inspirate de la Renault 12 din 1975
1981 toamna a fost lansata Dacia 1310; iar in UK cu numele de Dacia Denem, modelul de top avea inclus roti de aliaj, geamuri electrice si cutie de viteze in 5 trepte. Sloganul masinii: "The Very acceptable Dacia Denem", totusi masina nu a avut succes la vanzari, britanicii preferand modelele japoneze, coreene si din Malaysia. Vanzarea pick-ului sub numele de Shifter si Aro 10 cu numele Dacia Duster au continuat pana in 1990, Denem fiind oprita in 1984.
Dacia Denem:
In ceiasi perioada a fost lansata si Dacia 1310 Sport si un prototip coupe: Dacia Brasovia, fiind modificata la Service-ul din Brasov.
1983 a fost lansata pe piata Dacia 1410 Sport in doua portiere, folosita si la raliuri, cu un motor modificat de Nicu Grigoras de pe modelele Renault;
In anii 1980 au mai fost construite cateva prototipuri tinute sub secret: 500cc Mini Dacia, 1310 Limousine;
1983 dupa caderea modelului 1302, s-a construit 1304 Pick-up, 1305 Drop-side in productie pana in 2006; 1410 si 1210 cu varianta de motoare mari si respectiv economic, modelul din urma fabricat pana in 1992;
1985 s-a lansat 1320 CN1 cu hatchback-ul bazat pe modelul 1310, cunoscuta si sub numele de MLS, sau bord de CN1; dacia 1320 fiind cea mai scumpa a fost folosita foarte mult ca Taxi pana in 1990;
1989 un prototip cu fata de 1320 si un spate nou;
1990 a luat fiinta Dacia 1325 Liberta, dupa revolutie cuvantul Libertate era la moda si a stat in productie pana in 1996;
1992 ultimul model cu faruri dreptunghiulare; a intrat pe piata modelul 1307 double cabbed pick-up si modelul 1309 vandut foarte bine in China avand si cateva prototipuri: 1610 diesel produse de Volkswagen cu 150 modele vandute; Dacia Star cu geamuri laterale curbate; 1308 Jumbo camper-van si cateva incercari de a modifica botul masinii 1310 de a semene cu Nissan Primera;
masinile dintre anii 1992 si 1994 au fost niste curiozitati, eforturile fiind facute in a incerca sa se modernizeze gama de modele;
1994 facelift cunoscut sub numele de CN2, bare orizontale, faruri noi, bare noi;
1995 CN3 a fost lansat pe piata Europeana;
1996 CN3 pe piata din America Latina, diferentele fiind la grila radiatorului;
1995 s-a lansat Dacia Nova; astfel mici modificari s-au mai facut la 1310; lucrul la Dacia Nova a inceput inca din 1982, zvonuri au aparut ca ar fi o versiune de-a lui Renault 9 sau Peugeot 309, este incorect, Dacia Nova are un design romanesc 100%; un alt zvon legat de acest model era ca atunci cand ploua afara ploua si inauntru (un zvon pe care eu sincer nu il neg );
1998 s-au facut ultimile modificari la Dacia 1310 cunoscuta sub numele de CN4; aceasata modificare s-a cunoscut sub numele de "Zambetul lui Iliescu", desi cu o vechime de 30 ani acest model s-a vandut excelet avad un pret de 4200 EUR; cu un motor pe injectie, s-a vandut in Germania, America Latina, Republica Ceaha, Polonia si Ukraina;
2000 a scos pe piata un model Dacia Dedicatie, acest model de lux avea in dotare: roti de aliaj, geamuri electrice, servo directie, bare in culoarea caroseriei, finisaje mai bune, modelul avand doua variante de culori: gri; cunoscuta sub numele de Berlina si Break;
|
Dacia 1100 Commercial
https://www.youtube.com/watch?v=EgTznnrGTkQ
|
|
|
24-07-10, 17:32
|
#104
|
Stage 5
Join Date: Nov 2007
Posts: 2,016
Member of: [VW]
|
Re: Masini Legendare - Care au facut istorie
din cate stiu eu erau ceva nove care au facut o figura frumoasa in europa. si asta in perioada post comunista.
am citit un topic chiar aici pe 4t despre ea si am ramas impresionat atunci. am sa-l caut sa vad daca mai gasesc sa-l postam aici
alea consider ca merita din plin sa fie la acest topic. nu sunt masini cunoscute wolrd wide dar pentru noi romanii sigur le putem numi campioane
|
|
|
01-08-10, 17:15
|
#105
|
Stage 2
Join Date: Oct 2003
Posts: 67
|
Re: Masini Legendare - Care au facut istorie
Cred ca un moderator ar trebui sa se implice mai mult in topicul asta, e unul frumos dar stricat de comentarii si discutii inutile. Porsche 911? chevrolet corvette sting ray 1963? mazda miata? ele sunt masini legendare?
__________________
Parerile sunt ca fundurile, toata lumea are una...
|
|
|
|
|