Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > Discutii generale masini > Old School Cars

Old School Cars Old School Cars - Masini Retro

Reply
 
Thread Tools
Old 01-08-10, 20:05   #106
ionut_cluj

Stage 5
 
ionut_cluj's Avatar
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 3,724
Default Re: Masini Legendare - Care au facut istorie

Quote:
Originally Posted by SDrg View Post
Cred ca un moderator ar trebui sa se implice mai mult in topicul asta, e unul frumos dar stricat de comentarii si discutii inutile. Porsche 911? chevrolet corvette sting ray 1963? mazda miata? ele sunt masini legendare?
Porsche 911: cea mai longeviva masina sport
Mazda Miata: cea mai vanduta decapotabila
Corvette Stingray nici eu nu stiu ce cauta aici.
ionut_cluj is offline   Reply With Quote
Old 01-08-10, 22:01   #107
Tefrus
Ford Driver

Stage 4
 
Tefrus's Avatar
 
Join Date: Dec 2006
Posts: 172
Member of:
[FORD]
[Old School Cars]
Default Re: Masini Legendare - Care au facut istorie

Hm.. mustangul a inceput chiar mai devreme putin decat 911 chiar daca primul model de vanzare a fost lansat in 64.
Stingray a fost o masina tare sport dar in state unde sunt curse rupte de ce e in europa. A fost printre primele masini cu caroseria facuta din fibra. Nu sunt fan chevy dar masina asta e peste 95% din ce am vazut la categoria asta.
__________________
Tefrus.com
Graphic Designer
Tefrus is offline   Reply With Quote
Old 01-08-10, 22:18   #108
SDrg

Stage 2
 
Join Date: Oct 2003
Posts: 67
Default Re: Masini Legendare - Care au facut istorie

Quote:
Originally Posted by ionut_cluj View Post
Porsche 911: cea mai longeviva masina sport
Mazda Miata: cea mai vanduta decapotabila
Corvette Stingray nici eu nu stiu ce cauta aici.
Dupa cum vezi, erau cu semnul intrebarii pentru ca nu stiu de ce nu figureaza in "lista" asta. Stiam ce au insemnat si porsche si miata. Stingray e in lista pentru ca imi place in mod deosebit si cred ca in America e totusi o referinta a perioadei.
__________________
Parerile sunt ca fundurile, toata lumea are una...
SDrg is offline   Reply With Quote
Old 18-08-10, 18:18   #109
boy_wonder

Stage 5
 
boy_wonder's Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 8,889
Member of:
[Super Moderators]
[Moderators]
[REDACTOR 4TUNING]
[4TuningRO]
Default Re: Masini Legendare - Care au facut istorie

Masini legendare Ep. 8 - Lamborghini Miura

Multa lume o numeste prima Super-Masina din toate timpurile. La fel de multa lume o considera inca cea mai frumoasa masina care a iesit pe portile fabricii Lamborghini. Este vorba de Miura, un Supercar din anii '60 care a facut istorie si care ramane si astazi una dintre cele mai ravnite masini de colectie.

Lamborghini Miura este o masina sport cu 2 locuri ce a fost produsa intre anii 1966 si 1972. Este printre primele masini cu 2 locuri si motor central, un fel de trend-setter in lumea masinilor sport de performanta. Chiar daca masini precum Ferrari 250 LM sau Ford GT40 aveau si ele motoare centrale, acestea erau omologate numai pentru curse, in timp ce Miura a fost prima masina cu un astfel de aranjament legala pentru strada.



Miura a fost creata de catre inginerii de la Lamborghini in timpul lor liber, spre frustrarea si nemultumirea fondatorului Ferruccio Lamborghini, care la acel moment vedea viitorul companiei in masini de familie puternice, nu in masini super-sport. Ferruccio nu simtea deloc competitia cu Ferrari, asa ca nu vroia sa ocupe acest segment de piata. Insa, atunci cand a fost prezentat sasiul pe roti, la Salonul Auto de la Torino, in 1965, ca apoi un an mai tarziu sa fie lansata masina oficial la Geneva, atat patronul companiei cat si audienta au fost extrem de incantati. Designul revolutionar al creatorului Marcelo Gandini a impresionat atat presa cat si publicul venit la salonul de la Geneva. Masina se anunta un succes! Asa a luat nastere Miura, care a urmat sa fie fabricata pana in 1972, cand a debutat fabricarea modelului Countach.

Dezvoltarea modelului Miura

In 1965, cei trei ingineri de top de la Lamborghini, Gian Paolo Dallara, Paolo Stanzani si Bob Wallace, si-au pus mintea si timpul la treaba si au inceput lucrul la o masina prototip, nume de cod P400. Inginerii vedeau perspectiva unei masini de strada cu pedigree de curse, o masina care putea castiga pe traseu dar putea fi condusa pe strada de amatori. Cei 3 ingineri au lucrat la design pe timpul noptii, sperand sa-i schimbe parerea lui Lamborghini, cum ca un astfel de model ar fi prea scump si ca ar distrage compania de la targetul sau.



Cand a fost prezentat sefului, modelul P400 a primit acordul, acesta fiind convins ca masina urma sa fie un instrument de marketing, nimic mai mult. Masina prototip urma sa aiba un motor central transversal de la un model anterior, un motor V12. Cu ceva adaptari deloc usoare, acestuia i-a fost adaugata transmisia si puse ambele pe sasiul prezentat in 1965. Sasiul anunta o masina incredibila, astfel incat, atunci cand a fost aratat publicului, fara caroserie, au inceput sa vina comenzile pentru Miura, o masina care nici nu exista. Bertone a fost insarcinat cu designul masinii, design care s-a terminat numai cu o zi inainte de salonul de la Geneva din 1966. Curios, niciunul din cei 3 ingineri nu s-a shinchisit sa vada daca motorul urias V12 intra in spatiul care i-a fost adjudecat de designeri, asa ca in timpul expozitiei, prototipul P400 a avut spatiul motor plin cu balast si capota inchisa, fara motor, asa cum au facut 3 ani mai inainte si cu modelul 350 GTV.



Directorul de vanzari de la acea vreme, Sgarzi, a fost nevoit sa abureasca presa care dorea sa vada motorul bestiei Lamborghini. Cu toate astea, masina a fost vedeta salonului, facandu-l pe Marcello Gandini o vedeta de drept. Reactiile pozitive din cadrul evenimentului au insemnat un singur lucru - P400 intra in productie! a zis Ferruccio... Numele de Miura a venit de la un taur de lupta, asa cum se intampla si acum. Si toate astea, pentru ca "boss"-ul Lamborghini era nascut in zodia... Taur.



P400

Primele modele de Miura aveau numele de cod pastrat de la prototip, adica P400, de la Posteriore 4 litri. Acestea aveau un motor de 3.9 litri V12, luat de la 400GT, montat transversal. Motorul producea 350 de cp, masina avea 1200 de kg si atingea 278 km/h. Aproximativ 275 de exemplare P400 au fost create intre 1966 si 1969. Pretul la acea vreme era de 20.000 de dolari, cam 114.000 in banii de astazi. Nu-i mult, pentru o masina cu performante de competitie.


Motorul si cutia faceau corp comun, un lucru ciudat, si aveau ungere comuna. Asa a fost pana la modelul 96 SV, care folosea un diferential blocant, ce necesita o ungere speciala.



Primele 125 de exemplare au fost fabricate folosind tabla de otel de 0.9 mm, ceea ce le facea mai usoare decat modelele ulterioare. Toate masinile aveau tractiune spate, sasiu de otel si portiere cu elemente din aluminiu.


P400S

Miura P400S, cunoscuta ca si Miura S, a fost lansata in cadrul salonului auto de la Torino din 1968, in acelasi loc in care, 3 ani mai devreme, era prezentat sasiul modelului. Era putin modificat fata de P400, avand geamuri electrice, elemente cromate la exterior, consola noua la interior cu butoane schimbate, un spatiu suplimentar de bagaje, dar si ceva modificari la motor. Galeria de admisie era una noua, axe cu came schimbate si evacuarea modificata. Asadar, noul model S avea acum cu 20 de cp mai mult. Alte schimbari erau la capitolul confort, precum torpedou cu cheie, bricheta si stergatoare automate, si ridicarea capotelor cu un singur maner. Chiar daca vorbim de anii '60, o optiune era si aerul conditionat, pentru care doritorul mai platea in plus 800 de dolari. Numai 338 de exemplare de Miura S au fost fabricate intre 1968 si 1971.



P400SV

Ultimul model de Miura si cel mai cunoscut este Miura SV, adica SuperVeloce. Acesta avea si mai multe modificari la motor, inclusiv la carburatoare, care acum faceau masina sa aiba 385 de cp. Modelul SV se observa fata de celelalte modele prin lipsa pleoapelor la faruri, aripi mai mari in spate pentru a a permite accesul jantelor late de 9 inci cu anvelope Pirelli Cinturato, si alte stopuri schimbare. In total, numai 150 de modele Miura SV au fost fabricate.



P400 Jota

In 1970, soferul de teste de la Lamborghini, Bob Wallace a folosit masina cu numarul 5084 pentru a face un test, creand o masina omologata FIA pentru cursele Appendix J. Masina unicat a fost numita Miura Jota si a fost vanduta unui colectionar privat dupa ce a suferit mai multe teste. In 1971, masina a suferit un accident pe o pista inca nedeschisa din Brescia si a ars complet.

P400 SV/J

Dupa ce au auzit de modelul Jota, clientii au vrut si ei o masina mai speciala. Insa Lamborghini nu-si putea permite crearea unui Jota in numar mare, asa ca producatorul a oferit un SV upgradat. Acest model cunoscut sub numele de SV/J avea mai multe modificari la motor, suspensie, exterior si interior.

Din cele 5 exemplare de SV/J produse, doua aveau numarul de sasiu 5090 si 5100 si au fost produse de la 0, iar 3 masini, numerele 4934, 4860 si 4990 au fost modificate din modelul SV. Se pare ca toate aceste masini inca exista in diferite colectii private. Sasiul cu numarul 5100 este insa singurul SV/J cu ungere de tip "dry sump" precum modelul original Jota 5084.

Una dintre aceste masini, numarul 4934 a fost fabricata pentru Sahul din Iran, Mohammad Reza Pahlavi. Dupa ce a parasit tara in urma revolutiei, guvernul a pus stapanire pe masina lui. Acest SV/J a fost vandut in Dubai, in 1995 si ulterior vandut in 1997 actorului Nicolas Cage pentru suma de 490.000 de dolari. Cage a vandut masina in 2002.

Un al 6-lea SV/J a fost produs in uzina Lamborghini intre 1983 si 1987, dupa ce modelul a incetat din productie, dintr-un sasiu de Miura S. Acesta a fost produs pentru Jean Claude Mimran, unul dintre fratii Mimran, detinatorii brandului Lamborghini.
__________________
boy_wonder is offline   Reply With Quote
Old 18-08-10, 18:18   #110
boy_wonder

Stage 5
 
boy_wonder's Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 8,889
Member of:
[Super Moderators]
[Moderators]
[REDACTOR 4TUNING]
[4TuningRO]
Default Re: Masini Legendare - Care au facut istorie

Varianta Roadster

Un alt unicat a fost Miura Roadster, de fapt un model targa mai degraba, creat de Bertone ca masina de show. Acesta a fost la baza un P400 si a fost prezentat in cadrul salonului auto de la Bruxelles, in 1968. Ulterior, masina a fost vanduta unei companii industriale care a folosit-o drept masina de marketing. Ulterior, si alte Miura au fost transformate in Roadstere, insa acesta a fost singura masina Roadster originala de fabrica.



In 2006, originalul Roadster a fost cumparat de catre mogulul din New York, Adam Gordon. Acesta a aratat masina in cadrul Concours d'Elegance din Pebble Beach, in august 2008.

P400 SVJ Spider

Un alt model unicat ce a fost prezentat in 1981 de catre Lamborghini la Geneva. O Miura transformata in Spider de catre Lambomotor AG, un importator al marcii din Elvetia. Era in culoarea alb perlat si avea roti uriase si un eleron supradimensionat. De-a lungul timpului, masina a suferit diverse modificari, in functie de proprietarii sai. Acum, SVJ Spider are culoarea galbena si apartine unui colectionar din Paris.



Conceptul din 2006

In 2006 a fost prezentat un concept bazat pe Miura. Aceasta era creatia designerului Lamborghini, Walter de Silva, dorind sa comemoreze 40 de ani de la Salonul Auto de la Geneva unde a fost lansata Miura. Insa, asa cum spunea si presedintele companiei Stefan Winkelmann, Lamborghini vrea sa arate viitorul, este despre viitor, asa ca designul retro nu are ceea ce sa caute in viitor din pacate. Aici s-a terminat era Miura.

boy_wonder is offline   Reply With Quote
Old 12-09-10, 23:57   #111
edypro2

Stage 5
 
edypro2's Avatar
 
Join Date: Aug 2008
Posts: 395
Member of:
[VW]
Default Re: Masini Legendare - Care au facut istorie

FORD GT 40 mk1
o masina dementiala , o poveste deosebita .....cu o motorizare 4.9 litri , motor v8 produs de divizia racing a celor de la ford , masina intra pe circuit prima data la nurburing pe cursa de 1000 km in mai 1964 dar cedeaza in ultimele ore din cauza suspensie construita mult prea dur -respectiv se rup punctele de prindere ale amortizoarelor ...........dupa 2 ani de experienta castigata in cursele de anduranta , masina este pregatita si in cursa de la le mans in 1966 castiga detasat intr-un mod unic pana in prezent : TOATE CELE 3 MASINI INSCRISE IN CONCURS SUNT PE PODIUM , respectiv locurile 1,2,3 a fost o adevarata disputa la standuri , echipa ford nehotarandu-se care pilot sa fie lasat sa treaca linia de sosire , in final bruce mclaren si dennis hulm trecand linia de sosire unul langa celalalt ...............este un record absolut neeegalat nici pana in ziua de azi , pentru un constructor ....denumirea vine de la GRAN TURISMO inaltimea masinii fiind de doar 40 inchi .....GT 40




__________________
ESCORT -1,6 , 16 V , 90 CP , DOHC-EFI:
edypro2 is offline   Reply With Quote
Old 13-09-10, 00:06   #112
Evoluzione
Saab Pilot


Stage 5
 
Evoluzione's Avatar
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 2,635
Member of:
[Moderators]
[Freehand Design Usergroup]
[4Tuning International]
[FOTO]
[PEUGEOT]
Default Re: Masini Legendare - Care au facut istorie

Trebuie precizat totusi ca GT40-ul nu a fost conceput de Ford ci de englezii de la Lola (in partenariat cu alte companii din cate imi amintesc).

Ford nu avea experienta in masini de categoria asta. Lola era deja bine cunoscut pe vremuri. Au facut studii aerodinamice si au fost atenti la toate detaliile masinii.

A rezultat o masina engleza foarte bine pusa la punct si cu motor Ford foarte fiabil. Cred ca asa se explica rezultatele impresionante care le-a avut masina asta.
__________________
JET GALORE

˙qɐɐs ʇɐ op ǝʍ sɐ ʇsnɾ `ǝʌıʇɔǝdsɹǝd ʇuǝɹǝɟɟıp ɐ ɯoɹɟ sƃuıɥʇ ǝǝs noʎ uǝɥʍ sʞoo| ʇı ʍoɥ sı sıɥʇ
Evoluzione is offline   Reply With Quote
Old 13-09-10, 07:00   #113
edypro2

Stage 5
 
edypro2's Avatar
 
Join Date: Aug 2008
Posts: 395
Member of:
[VW]
Default Re: Masini Legendare - Care au facut istorie

Quote:
Originally Posted by Evoluzione View Post
Trebuie precizat totusi ca GT40-ul nu a fost conceput de Ford ci de englezii de la Lola (in partenariat cu alte companii din cate imi amintesc).

Ford nu avea experienta in masini de categoria asta. Lola era deja bine cunoscut pe vremuri. Au facut studii aerodinamice si au fost atenti la toate detaliile masinii.

A rezultat o masina engleza foarte bine pusa la punct si cu motor Ford foarte fiabil. Cred ca asa se explica rezultatele impresionante care le-a avut masina asta.
si eu am citit la fel dar din doua surse , asa ca nu stiam care e adevarul .......e si normal daca ne gandim ce facuse ford pana atunci , se adresase clasei de mijloc , politica lor fiind simpla , cred ca nu mai e nevoie sa aduc aminte de ford t ..................
edypro2 is offline   Reply With Quote
Old 17-02-11, 15:41   #114
Evoluzione
Saab Pilot


Stage 5
 
Evoluzione's Avatar
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 2,635
Member of:
[Moderators]
[Freehand Design Usergroup]
[4Tuning International]
[FOTO]
[PEUGEOT]
Default Re: Masini Legendare - Care au facut istorie

Fardier 1771

Inventia automobilului in 1769 avea un scop militar. Cugnot vroia sa modernizeze armata regala si a inventat o multime de lucruri printre care si Fardier-ul.
Primul prototip Fardier a fost construit in 1770 de Joseph Cugnot dar s-a accidentat la primul test. Primul Fardier cu adevarat functiunal este al doila prototip construit si testat in 1771 din bani publici.
30 de ani dupa teste ii s-a propus lui Napoleon sa foloseasca inventia pentru campania Egiptului insa Napoleon a refuzat si proiectul a fost abandonat definitv.

La inceputul lunii am avut sansa sa vad cea mai fidela replica a Fardier-ului in actiune. Iar originalul este expus permanent la Paris.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	retromobile-2011-partea-ii-e7686b237de0263c9-920-0-1-95-0.jpg
Views:	153
Size:	168.1 KB
ID:	1878563   Click image for larger version

Name:	retromobile-2011-partea-ii-418bab237df02a3af-920-0-1-95-0.jpg
Views:	156
Size:	156.5 KB
ID:	1878564   Click image for larger version

Name:	retromobile-2011-partea-ii-7e498b237e108893a-920-0-1-95-0.jpg
Views:	135
Size:	196.1 KB
ID:	1878565  

Click image for larger version

Name:	retromobile-2011-partea-ii-4ed0ab237e003f21c-920-0-1-95-0.jpg
Views:	163
Size:	225.2 KB
ID:	1878566  
Evoluzione is offline   Reply With Quote
Reply



- Copyright 2024 4Tuning -