Oare daciile noastre n-au loc aici?
Dacia 1100
Dacia 1100 a fost primul model produs de producătorul romān de automobile Dacia S.A.. Modelul a fost comercializat īntre anii 1968 şi 1971 şi a fost un model intermediar pānă la intrarea īn producţie a modelului 1300.
Dacia 1100
Īn realitate, Dacia 1100 era un Renault 8. Acesta era o berlină cu tracţiune şi motor pe spate. Primul automobil ieşit pe poarta fabricii a fost făcut cadou Preşedintelui Republicii Socialiste Romānia de atunci Nicolae Ceauşescu. Conform contractului, Renault furniza toate părţile componente ale modelului, urmānd ca cei de la Dacia să le asambleze.
1969 23 august, prima Dacia 1300, cu expozitie in acelasi timp la Paris si Bucuresti;
s-au mai construit 1300L( lux), 1301Super lux, doar pentru "conducerea tarii" ;
1973 Dacia 1300 Break, 1300F fara scaune in spate, 1300S ambulanta;
1975 Dacia 1302 Pick-Up cu 1500 exemplare cele mai multe catre Algeria;
s-a mai produs D6, CKD o versiune a Renault Estafette van, T.V. van in nr limitat;
1980, Renault 20 a fost ansamblat ca si Dacia 2000, fiind foarte exclusivista, a fost facuta in nr limitat, avand doar 2 culori: negru, albastru inchis rezervata doar pentru "elita vremii";
1978 licenta Renault a expirat, astfel Dacia 1300 a fost facuta complet de romani
1979 la Bucuresti a fost prezentata 1310 restilizata, faruri dreptunghiulare in fata, lampi mari in spate, interior modificat, bare modificate; modificari inspirate de la Renault 12 din 1975
1981 toamna a fost lansata Dacia 1310; iar in UK cu numele de Dacia Denem, modelul de top avea inclus roti de aliaj, geamuri electrice si cutie de viteze in 5 trepte. Sloganul masinii: "The Very acceptable Dacia Denem", totusi masina nu a avut succes la vanzari, britanicii preferand modelele japoneze, coreene si din Malaysia. Vanzarea pick-ului sub numele de Shifter si Aro 10 cu numele Dacia Duster au continuat pana in 1990, Denem fiind oprita in 1984.
Dacia Denem:
In ceiasi perioada a fost lansata si Dacia 1310 Sport si un prototip coupe: Dacia Brasovia, fiind modificata la Service-ul din Brasov.
1983 a fost lansata pe piata Dacia 1410 Sport in doua portiere, folosita si la raliuri, cu un motor modificat de Nicu Grigoras de pe modelele Renault;
In anii 1980 au mai fost construite cateva prototipuri tinute sub secret: 500cc Mini Dacia, 1310 Limousine;
1983 dupa caderea modelului 1302, s-a construit 1304 Pick-up, 1305 Drop-side in productie pana in 2006; 1410 si 1210 cu varianta de motoare mari si respectiv economic, modelul din urma fabricat pana in 1992;
1985 s-a lansat 1320 CN1 cu hatchback-ul bazat pe modelul 1310, cunoscuta si sub numele de MLS, sau bord de CN1; dacia 1320 fiind cea mai scumpa a fost folosita foarte mult ca Taxi pana in 1990;
1989 un prototip cu fata de 1320 si un spate nou;
1990 a luat fiinta Dacia 1325 Liberta, dupa revolutie cuvantul Libertate era la moda si a stat in productie pana in 1996;
1992 ultimul model cu faruri dreptunghiulare; a intrat pe piata modelul 1307 double cabbed pick-up si modelul 1309 vandut foarte bine in China avand si cateva prototipuri: 1610 diesel produse de Volkswagen cu 150 modele vandute; Dacia Star cu geamuri laterale curbate; 1308 Jumbo camper-van si cateva incercari de a modifica botul masinii 1310 de a semene cu Nissan Primera;
masinile dintre anii 1992 si 1994 au fost niste curiozitati, eforturile fiind facute in a incerca sa se modernizeze gama de modele;
1994 facelift cunoscut sub numele de CN2, bare orizontale, faruri noi, bare noi;
1995 CN3 a fost lansat pe piata Europeana;
1996 CN3 pe piata din America Latina, diferentele fiind la grila radiatorului;
1995 s-a lansat Dacia Nova; astfel mici modificari s-au mai facut la 1310; lucrul la Dacia Nova a inceput inca din 1982, zvonuri au aparut ca ar fi o versiune de-a lui Renault 9 sau Peugeot 309, este incorect, Dacia Nova are un design romanesc 100%; un alt zvon legat de acest model era ca atunci cand ploua afara ploua si inauntru (un zvon pe care eu sincer nu il neg
);
1998 s-au facut ultimile modificari la Dacia 1310 cunoscuta sub numele de CN4; aceasata modificare s-a cunoscut sub numele de "Zambetul lui Iliescu", desi cu o vechime de 30 ani acest model s-a vandut excelet avad un pret de 4200 EUR; cu un motor pe injectie, s-a vandut in Germania, America Latina, Republica Ceaha, Polonia si Ukraina;
2000 a scos pe piata un model Dacia Dedicatie, acest model de lux avea in dotare: roti de aliaj, geamuri electrice, servo directie, bare in culoarea caroseriei, finisaje mai bune, modelul avand doua variante de culori: gri; cunoscuta sub numele de Berlina si Break;