BMW M3 CRT - ediţie limitată cu utilizarea intensivă a fibrei de carbon
CRT înseamnă Carbon Race Technology. Ceea ce înseamnă că această ediţie specială BMW M3 CRT este o adevărată vitrină pentru transpunerea pe o maşină de serie a tehnologiei componentelor din fibră de carbon folosite la maşinile de curse
În mod interesant, BMW M3 CRT nu este un coupe sportiv foarte agresiv, fiind vorba de versiunea sedan a lui M3. Maşină pe care departamentul Motorsport a transpus ideile folosite la maşinile de curse, care utilizează intensiv fibra de carbon (Carbon Race Technology).
BMW M3 CRT aduce in serie cateva inovatii in productia CFRP Totodată, prin BMW M3 CRT bavarezii afirmă că vorbim de o premieră pentru procesele de producţie în serie mare a componentelor din CFRP (carbon-fibre reinforced plastic, adică materiale plastice ranforsate cu fibră de carbon).
Motorul V8 a fost şi el upgradat cu 30 CP, ajungând la 450 CP (la fel ca la M3 GTS), aşa încât BMW M3 CRT Sedan ajunge la un raport masă/putere de numai 3,5 kg/CP, ceea ce îi permite maşinii să atingă 100 km/h în doar 4,4 secunde (faţă de 4,7 secunde un M3 Sedan normal) fiind oferită şi o funcţie Launch Control pentru un demaraj cât mai eficient. Suspensia beneficiază de amortizoare reglabile, iar sistemul de frânare high-performance beneficiază de etriere cu 6 pistonaşe iar consumul este in jur de 12.7l/100km
Principial, inovaţia noului proces de producţie a CFRP constă în posibilitatea reprocesării resturilor rămase în urma construcţiei caroseriei, materialul de bază (o textură de fibră de carbon) putând fi reutilizat în orice formă, după care este impregnat cu o răşină sintetică specială şi este supus unui proces de creştere a rezistenţei.
De exemplu, capota lui BMW M3 CRT este realizată pe principiul sandwich (două folii CFRP combinate cu o structură centrală de tip fagure), având aceeaşi rezistenţă ca o capotă din aluminiu a unui M3 obişnuit, dar la jumătate din masa acesteia. Tot din CFRP sunt realizate şi micul eleron din spate, precum şi splitterul frontal de la baza spoilerului faţă.
Materialul CFRP este utilizat şi pentru spătarele scaunelor din BMW M3 CRT, unde foliile de CFRP sunt înfăşurate în jurul unei structuri centrale din hârtie-reciclată, de tip fagure, ceea ce contribuie şi la obţinerea unui aspect mult mai reuşit decât în cazul tehnologiei obişnuite de realizare a componentelor din fibră de carbon.
Pe lângă aceste exemple de tehnologie avansată pentru producerea componentelor din CFRP, ediţia specială BMW M3 CRT mai presupune o regândire a izolării fonice a habitaclului, iar evacuările sunt din titaniu. De asemenea, bancheta a fost înlocuită cu două scaune independente, profilate sportiv, la fel ca şi cele din faţă.
BMW M3 CRT vine şi cu o echipare foarte bogată, nelipsind dintre dotările standard sistemul de navigaţie Professional, sistemul audio BMW Individual High End, Park Distance Control şi altele, care mai adaugă nişte kilograme maşinii în mod normal. În cazul lui M3 CRT, însă, masa totală a maşinii astfel echipate este de numai 1.580 kg, cu 70 kg mai puţin decât un M3 Sedan obişnuit.
Jantele de 19", cu design în Y, sunt încălţate cu pneuri de 245/35 R 19 în faţă, respectiv 265/35 R 19 în spate, iar limitarea electronică a maşinii a fost modificată, astfel încât viteza maximă este acum de 290 km/h. Alte detalii ale lui BMW M3 CRT sunt vopseaua exterioară specială Frozen Polar Silver, cu detalii vopsite în Melbourne Red, în timp ce interiorul beneficiază de Alcantara, dar şi de o tapiţerie din piele bicoloră Sakhir Orange şi negru.
BMW M3 CRT va fi construit în doar 67 de exemplare, care vor putea fi cumpărate în 2013. Însă, pentru moment, un preţ oficial nu a fost comunicat dar in Germania se zvoneste un pret de 130 000 euro