VERSUS AUTO SUPRA vs SUBARU, Mercedes vs Bmw, pilotul x vs pilotul y. Aceasta rubrica este dedicata provocarilor,analizelor,pariurilor(virtuale bineinteles),comparatiilor. Rog moderatorii sa fie foarte duri pe acest subiect. Fara OFF-TOPIC |
View Poll Results: Viteza maxima a automobilului?
|
Viteza maxima din talon
|
|
112 |
22.81% |
Mai mult decat viteza maxima din talon
|
|
320 |
65.17% |
Mai putin decat viteza maxima din talon
|
|
36 |
7.33% |
Nu am nicio idee, nu stiu si nu ma intereseaza
|
|
23 |
4.68% |
10-05-07, 15:49
|
#61
|
Stage 5
Join Date: Apr 2005
Posts: 2,106
|
Re: Viteza Maxima Reala VS Viteza Maxima Constructiva
1. ca e o chestiune pur academica sa stii ca ai avut 167,93523845828245825456 km/h cand acul ti-a aratat 170
2. ca toata discutia n-ar fi avut loc, dar unii au tinut sa se laude pe alte topicuri si altii sa le dea peste nas
Cam asta ar fi vrut sa zica oricine isi foloseste capul si la altceva decat ca suport pentru sapca (pusa invers)
~Nautilus
|
|
|
10-05-07, 15:55
|
#62
|
Renault Driver
Stage 5
Join Date: Nov 2006
Posts: 1,043
Member of: [RENAULT]
|
Re: Viteza Maxima Reala VS Viteza Maxima Constructiva
si cu replica asta ne-ai pus pe toti la zid si ne-ai invatat minte sa nu mai avem tupeul de a deschide discutii contradictorii
iertare....
Last edited by feryboy; 10-05-07 at 15:57.
|
|
|
10-05-07, 16:58
|
#63
|
Stage 5
Join Date: May 2005
Posts: 2,151
Member of: [VW] [Honda]
|
Re: Viteza Maxima Reala VS Viteza Maxima Constructiva
eu am patiti o chestie uimitoare
mergeam paralel cu un logan ...
eu avaem 110 km si el avea ~~125 km/h
deci care e treaba la mine e bine sau nu ?
asa de mare sa fie diferenta ?
__________________
Fiat tempra 1.6 ien aprox 110 cai (gone)
Lancia Delta II 1.8 132 hp ..(gone)
Alfa 156 1.8 ts 150 hp (great feeling, gone)
Golf III Rabbit 1.4 mic si rau..(gone )
Honda del Sol 1,6 soch vtec turbo on !!
|
|
|
10-05-07, 17:07
|
#64
|
Renault Driver
Stage 5
Join Date: Nov 2006
Posts: 1,043
Member of: [RENAULT]
|
Re: Viteza Maxima Reala VS Viteza Maxima Constructiva
pai din ce s-a zis pana acum aici nu o sa stim niciodata...vitezometrul are eraoare, GPS-ul are eroare...
asa ca ramane ca fiecare sa aprecieze cum vrea
__________________
|
|
|
11-05-07, 09:28
|
#65
|
Stage 5
Join Date: Apr 2005
Posts: 2,106
|
Re: Viteza Maxima Reala VS Viteza Maxima Constructiva
Exista si alte metode de testare a corectitudinii vitezometrului inainte de o cursa, spre exemplu radarul de la Arcul de Triumf (acum e defect ). Sau notezi turatia la care se atinge viteza X si calculezi in functie de diametrul pneului si rapoartele cutiei de viteze
Erorile de vitezometru la o masina bine construita si cu cauciucuri in stare buna nu pot fi prea mari, altfel iesea de mult scandal, se lasa cu procese si altele. Poate sa fie un 5-7 km/h acolo, la viteza maxima. Toata discutia a inceput fiindca unii au pretins viteze asa-zise de neatins la Dacii, Cielo sau Logan, iar altii au tinut sa-i oftice
~Nautilus
|
|
|
11-05-07, 10:03
|
#66
|
Stage 5
Join Date: Apr 2007
Posts: 646
Member of: [RENAULT]
|
Re: Viteza Maxima Reala VS Viteza Maxima Constructiva
Quote:
Originally Posted by Nautilus
Sau notezi turatia la care se atinge viteza X si calculezi in functie de diametrul pneului si rapoartele cutiei de viteze
~Nautilus
|
Sau masori viteza la 2000rpm in ultima treapta (5 sau 6) si vezi cit ai la 2500,3000 sau alte turatii.Cu regula de 3 simpla se afla viteza pe care ati atins-o la 4000-4500 la diesel sau 5-6000 la benzina...Simplu.
|
|
|
11-05-07, 10:21
|
#67
|
Renault Driver
Stage 5
Join Date: Nov 2006
Posts: 1,043
Member of: [RENAULT]
|
Re: Viteza Maxima Reala VS Viteza Maxima Constructiva
nu mergi in VID cu masina...fortele de frecare cu aerul sunt diferite in conditiile in care zici tu...asa ca probabil viteza care ar iesi din acest calcul ar fi mai spatiala decat ce a vazut fiecare pana acum pe vitezometru.
|
|
|
11-05-07, 11:19
|
#68
|
Stage 5
Join Date: Apr 2007
Posts: 646
Member of: [RENAULT]
|
Re: Viteza Maxima Reala VS Viteza Maxima Constructiva
Ce legatura are vidul sau aerul?E vorba de un raport care nu se schimba?
Daca nu intelegeti asta e clar...
Vintul puternic din fata te face sa nu mai atingi 6000 rpm de exemplu,insa la 5000 rpm tot ai de 2,5 ori viteza de la 2000 rpm...
|
|
|
11-05-07, 11:36
|
#69
|
Renault Driver
Stage 5
Join Date: Nov 2006
Posts: 1,043
Member of: [RENAULT]
|
Re: Viteza Maxima Reala VS Viteza Maxima Constructiva
Din formula ta viteza maxima pt mine la 4000 rpm in treapta a5-a este cea data de constructor.
dar masina urca si peste 4000 de ture in treapta 5.si daca folosesc aceeasi formula in conditiile in care masina se apropie de 4500 de ture in treapta a5-a viteza e de 194. adik o eroare de km de 6km/h in raport cu ce arata in bord.
|
|
|
11-05-07, 11:48
|
#70
|
Stage 5
Join Date: Apr 2007
Posts: 646
Member of: [RENAULT]
|
Re: Viteza Maxima Reala VS Viteza Maxima Constructiva
Am avut si eu 1,9dti si mai mult de 4000 rpm nu am atins in tr 5,adica cca190,cum scria in manual (187).
Formula nu e a mea,e regula de 3 simpla din matematica.Teoretic,daca ai atinge 4500 rpm,ai avea acea viteza calculata.
Important e ca lumea sa stie cum se calculeaza.Restul sint erori ale vitezometrului.Daca nu credeti,testati.Ideal ar fi sa aveti si cruise control,sa vedeti ce viteza arata si computerul.
Nu stiu daca 1,5dci atinge 190,pentru viteza asta trebuie ceva caluti si o alta cutie.
|
|
|
11-05-07, 11:55
|
#71
|
Renault Driver
Stage 5
Join Date: Nov 2006
Posts: 1,043
Member of: [RENAULT]
|
Re: Viteza Maxima Reala VS Viteza Maxima Constructiva
eu am condus variante de 1,5 dCi de 65 de pe logan de 82 de pe renault megane, clio, Nissan Note, Micra, de 105 de pe Nissan qashai care e in 6 trepte si cei trei manufacturieri au toti rapoarte diferite.
cele mai bune rapoarte mi se par cele de pe cutia de renault. o Micra sau un Note nu o sa ajunga niciodata la aceeasi viteza ca un clio.
la 130 de exemplu un clio in treapta a5-a e cu aproximativ 300 de ture mai jos decat modelele nissan echipate cu acelasi motor dar cutie diferita.
eu continuii sa cred ca e posibil
|
|
|
15-05-07, 02:05
|
#72
|
Stage 5
Join Date: May 2005
Posts: 878
|
Re: Viteza Maxima Reala VS Viteza Maxima Constructiva
Quote:
notezi turatia la care se atinge viteza X si calculezi in functie de diametrul pneului si rapoartele cutiei de viteze
|
Chestia asta nu merge,pentru ca pneul nu e perfect circular decat daca ridici masina pe cric.Sub greutatea masinii el se deformeaza,deci circumferinta calculata nu e corecta (viteza calculata asa va fi tot timpul mai mare decat cea reala).Poti incerca sa estimezi o pierdere de 3-5%,sau sa calculezi suprafata de contact in functie de presiune,eventual sa masori circumferinta rotii cu masina pe sol cu un metru de croitorie.Erori vor fi oricum.
Mult mai simplu e sa cauti datele producatorului cu vitezele in toate treptele la 1000 RPM.Chiar si in acest caz,te bazezi pe faptul ca stii turatia reala,pe cand tu o stii doar pe cea indicata de turometru.Care e,ce-i drept,mult mai precis decat vitezometrul.
Quote:
Sau masori viteza la 2000rpm in ultima treapta (5 sau 6) si vezi cit ai la 2500,3000 sau alte turatii.Cu regula de 3 simpla se afla viteza pe care ati atins-o la 4000-4500 la diesel sau 5-6000 la benzina...Simplu
|
De ce ai face asta ?!
Daca masori cu vitezometrul cat ai la 2000 RPM,o sa ai eroare de X km/h.Inmultind cu 3,o sa ai o eroare de 3X km/h la 6000 RPM.
Daca masori cu ceva mai precis (GPS),ce te opreste sa masori pur si simplu la 6000 RPM ?!
Cea mai buna metoda ramane tot GPS-ul.Pentru valori care depasesc viteza din talon (si nu in panta sau la 35 grade Celsius),incercati si cu alt aparat sau intr-o zi mai senina.
|
|
|
15-05-07, 08:17
|
#73
|
Stage 5
Join Date: Apr 2007
Posts: 646
Member of: [RENAULT]
|
Re: Viteza Maxima Reala VS Viteza Maxima Constructiva
Cel mai simplu e cu regula de 3 simpla,este la indemina oricui.Cine nu are GPS poate apela la aceasta regula.
Mai spunea cineva ca nu se aplica avind in vedere ca la viteze mari crezte rezistenta la inaintare...halal.
Discutii pe tema asta sint foarte delicate,eu am spus ce am avut de spus (verificat vorbind).Cine vrea,poate despica firul nu in 4 ci in mai mult...
Pentru sceptici,costa ceva sa verificati personal?Asta daca aveti o masina cit de cit pusa la punct.
|
|
|
16-05-07, 00:42
|
#74
|
Stage 5
Join Date: Apr 2007
Posts: 628
|
Re: Viteza Maxima Reala VS Viteza Maxima Constructiva
De ce nu masurati timpul in care parcurgeti un kilometru cu viteza maxima ? Calculezi si afli cu cat ai mers...Zic si eu, nush
|
|
|
17-05-07, 21:58
|
#75
|
Stage 3
Join Date: Nov 2006
Posts: 123
|
Re: Viteza Maxima Reala VS Viteza Maxima Constructiva
Quote:
Originally Posted by car_addict
O sa postez mai multe poze.Deocamdata o pun pe asta.Fiecare sa traga concluziile de rigoare.Nu vreau sa creez polemici interminabile.Imi place sa incerc sa fiu cat se poate de obiectiv.
Masina este un opel Corsa 2006, motor 1.2 twinport, cat se poate de stock. Viteza maxima talon = 170 km/h.Viteza pe bord in poza : 180 km/h, viteza pe GPS 179. Masina a prins si 190 km/h pe bord in conditiile in care GPS-ul arata 187 km/h, deci 17 km/h in + fata de talon.
Din experienta va pot spune ca unele masini trec de viteza maxima data de talon in anumite conditii. De fiecare data cand am incercat am dispus de un GPS pentru masuratori.
Cei mai cu experienta pot confirma spusele mele.
Va multumesc.O zi buna tuturor.
|
Cam exagerata diferenta ta! Mai ales pt o asemenea masina! Doar daca nu e umblata la motor sau ai un motor mai puternic si nu sti!
|
|
|
|
|