Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > VERSUS AUTO

VERSUS AUTO SUPRA vs SUBARU, Mercedes vs Bmw, pilotul x vs pilotul y. Aceasta rubrica este dedicata provocarilor,analizelor,pariurilor(virtuale bineinteles),comparatiilor. Rog moderatorii sa fie foarte duri pe acest subiect. Fara OFF-TOPIC

View Poll Results: Pe care ati prefera-o?
faţă 0 0%
spate 0 0%
integrală 0 0%
Voters: 0. You may not vote on this poll

Reply
 
Thread Tools
Old 02-11-10, 16:20   #436
22VIN
Opel Driver

Stage 5
 
22VIN's Avatar
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 5,134
Member of:
[Opel]
[4Rally]
Default Re: Tractiune fata vs. tractiune spate vs. tractiune integrala

La cate sisteme de control al tractiunii, stabilitatii etc sunt pe masini nici nu mai conteaza cu ce-ti duci copii, la mers normal toate tipurile de tractiune sunt cam totuna.
22VIN is offline   Reply With Quote
Old 02-11-10, 16:49   #437
MRKXMI

Stage 5
 
Join Date: May 2008
Posts: 407
Member of:
[FORD]
Default Re: Tractiune fata vs. tractiune spate vs. tractiune integrala

gresit mon cher
ia vezi tu cati suferinzi de s classe se plimba iarna fara morcov la poponetz
de asemenea cate bmw-uri vezi tu vesele si zburdalnice pe strada iarna (in afara de drifteri ?
modelele vechi merg ok cu cauciucuri de iarna, dar doar clasele usoare pentru ca altfel tractiunea spate iarna e de kko
din punctul meu de vedere pentru tractiune spate ar trebui sa faci alta scoala de soferi pentru ca acolo chiar ar trebui sa poti demonstra ca stii sa mergi
MRKXMI is offline   Reply With Quote
Old 02-11-10, 20:18   #438
Gixer
Banned

Stage 5
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 913
Member of:
[2 Roti]
Default Re: Tractiune fata vs. tractiune spate vs. tractiune integrala

Quote:
Originally Posted by Tzzantaru View Post
1 : daca ai pierdut aderenta la FWD accelerezi??si ce rezolvi?daca esti pe zapada si ai pierdut aderenta si tu accelerezi ce crezi ca se va intampla?ca prin minune vei prinde iar aderenta?

2 : la RWD ca sa o redresezi tragi repede de volan(si daca e nevoie ciupesti putin acceleratia)da sub nici o forma nu pui frana.eu am patit o chestie din asta la inceput cand eram pe tractiune spate.vroiam sa ies de pe o straduta laturalnica si era ceva aglomeratie si cand am prins putin loc am zis ca e timp sa ies numa ca am iesit putin prea in forta si a plecat fundu de sub mine, da cand am simtit-o am tras invers de volan si cu putina acceleratie am indreptat-o de la 45grade , ca daca nu ma infigeam intr-un taxi de pe marginea drumului.

vezi tu la RWD cand nu ai aderenta ai directie si poti totusi controla masina.la FWD cand nu ai aderenta nu ai nici directie si ca sa poti controla masina trebuie mai intai sa-ti recapeti aderenta.

3 : ce legatura are driftu aici?stiu si eu dc se foloseste RWD in drift.
1. La ambele tipuri de tractiune conteaza cel mai mult si ce tipuri de guma ai si presiunea din roti.....vrei aderenta pe zapada, pe un balon de 70 poti sa lasi numai 1-1.2 bari.....eu am mers cu golful cu 0.8 si depasam masini cu putere si mai mare si mai usoare pe deal in sus.....ei avand 2.2 in roti numa patinau
E o treaba buna sa ai si FWD, adica sa ai AWD, si anume daca patinezi la offroad la un urcus, virezi stanga si dreapta cat iti permite pt a cauta aderenta....

2.Eu deja ma obisnuisem sa intru asa pe principala pe ud cand ma enervam ca nu ma lasa nimeni, si stii care e faza cea mai tare, ca, atunci cand te vad se opresc totzi crispati si te lasa sa treci

3. Legatura e ca, daca ai RWD, neaparat zic eu ca tre sa stii controla un drift, pt ca pe aderenta f mica numai asa poti controla masina, altfel daca te pierzi => buf!

Quote:
Originally Posted by alexbadea12 View Post
RWD are avantaj la plecare pe portiuni cu aderenta mare, masa fiind transferata pe spate mai ales la puteri mari, dar un FWD e mai bun pt aderenta scazuta, masa fiind mai mult pe fata.
Pai tocmai, dupa logica asta si pe aderenta scazuta spatele e mai bun.....faza e cu forta la roata, care e prea mare de obicei la un RWD

Quote:
Originally Posted by danielNEC View Post
Pt tzantzaru:
ok vad ca esti pornit... te contrazici de dragul de a te contrazice. Cred ca am fost destul de explicit in ce am zis... Cauta pe net si ai sa vezi cum se redreseaza o Fwd. Daca ai sti putina fizica ai sti si faptul ca E MAI USOR SA TRAGI UN CORP DECAT SA IL IMPINGI (traducere: considera ca tractiunea fata trage masina iar cea spate o impinge)

PS: Pentru a sublinia ce am zis mai sus iti spun ca personal nu mi-as duce copii(daca as avea) la munte cu o masina Rwd. Sper sa intelegi aluzia. Numai bine.
Aici totusi nu prea e vb de tras sau impins....e ca si cum ai zice ca 1kg de faina e mai usor decat 1kg de nisip sau de plumb....

Quote:
Originally Posted by Tzzantaru View Post
cat despre dus copii la munte..nici FWD nici RWD.cel mai indicat e un AWD.
Mai ales iarna clar asta e nunumai o varianta optima, ba chiar obligatorie!
Gixer is offline   Reply With Quote
Old 02-11-10, 21:58   #439
alexbadea12

Stage 5
 
alexbadea12's Avatar
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 602
Default Re: Tractiune fata vs. tractiune spate vs. tractiune integrala

cu cat aderenta e mai mare cu atat transferul masei creste la RWD, deci pe zapada nu prea da randament
alexbadea12 is offline   Reply With Quote
Old 02-11-10, 23:03   #440
Gixer
Banned

Stage 5
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 913
Member of:
[2 Roti]
Default Re: Tractiune fata vs. tractiune spate vs. tractiune integrala

Quote:
Originally Posted by alexbadea12 View Post
cu cat aderenta e mai mare cu atat transferul masei creste la RWD, deci pe zapada nu prea da randament
Pai da, d-aia se incearca sa fie cat mai mult peste 50% apasare pe spate la masinile de genu, pt ca, si la pornire sa aibe o cat mai buna apasare pe rotile motoare. Iar la FWD fix invers....d-aia daca pleci la limita aderentei, la scurt timp dupa ce se pune in miscare, de obicei macar o roata, daca nu ambele patineaza putin(sau mai mult daca nu lasi gazul)pt ca incepe un transfer de masa catre spate, astfel pana cand revine apasarea pe fatza la nivelul suficient rularii fara patinare invartirea macar a unei roti continua.
Oricum cred majoritatea sunteti de-acord cu mine ca, cea mai buna varianta ar fi un AWD.....si fortez nota, ideal ar fi sa poti selecta in unele situatii sa ai numai FWD, sau numai RWD, deci sa ai diferential central blocant, si bineinteles fatza si spatele la fel, precum e la G-klasse
Gixer is offline   Reply With Quote
Old 03-11-10, 14:35   #441
aleks

General Supervisor

Stage 5
 
aleks's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Posts: 17,791
Member of:
[Super Moderators]
[PARTICIPANT CURSE]
[BMW]
[MERCEDES]
[2 Roti]
[ALFA ROMEO]
Default Re: Tractiune fata vs. tractiune spate vs. tractiune integrala

E interesant cum īşi dau cu părerea despre cāt de rahat e tracţiunea spate numai oameni cu experienţă īn tracţiune faţă...
Repet: 10 ani de tracţiune spate 80%din timp, şi niciun accident sau derapaj din cauza tracţiunii spate.
Dacă nu ai gume de iarnă, dacă nu ai condus mai deloc spate, nu e cazul să iei aşa ceva pentru iarnă. Mergi liniştit cu maşina ta cu tracţiune faţă, aşa sunt şi eu sigur că nu dau peste tine pus de-a latul de pe contrasens la prima zapadă, si tu eşti liniştit că scapi cu viaţă şi iarna asta, şi toată lumea e fericita...
aleks is offline   Reply With Quote
Old 03-11-10, 15:14   #442
22VIN
Opel Driver

Stage 5
 
22VIN's Avatar
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 5,134
Member of:
[Opel]
[4Rally]
Default Re: Tractiune fata vs. tractiune spate vs. tractiune integrala

Quote:
Originally Posted by MRKXMI View Post
modelele vechi merg ok cu cauciucuri de iarna, dar doar clasele usoare pentru ca altfel tractiunea spate iarna e de kko
Iti arat eu o Cobra care merge cu cauciucuri de iarna fara cea mai mica problema. Si nu se da de c*r decat daca vrei sa se dea.
Repet, o masina moderna cu toate sistemele de stabilitate, echipata corespunzator iarna, la un mers normal, preventiv, chiar nu conteaza ca-i pe spate sau pe fata.
Bineinteles, in cazul taranului dintr-un fund de tara care a vandut o bucata de padure si si-a luat e36 pe post de masina de curse (cum se tot poarta de o vreme incoace) conteaza foarte mult; in mainile aluia rwd+zapada = bomba cu ceas.
22VIN is offline   Reply With Quote
Old 03-11-10, 20:57   #443
Gixer
Banned

Stage 5
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 913
Member of:
[2 Roti]
Default Re: Tractiune fata vs. tractiune spate vs. tractiune integrala

Quote:
Originally Posted by aleks View Post
E interesant cum īşi dau cu părerea despre cāt de rahat e tracţiunea spate numai oameni cu experienţă īn tracţiune faţă...
Repet: 10 ani de tracţiune spate 80%din timp, şi niciun accident sau derapaj din cauza tracţiunii spate.
Dacă nu ai gume de iarnă, dacă nu ai condus mai deloc spate, nu e cazul să iei aşa ceva pentru iarnă. Mergi liniştit cu maşina ta cu tracţiune faţă, aşa sunt şi eu sigur că nu dau peste tine pus de-a latul de pe contrasens la prima zapadă, si tu eşti liniştit că scapi cu viaţă şi iarna asta, şi toată lumea e fericita...
Te chinui degeaba sa le explici unora ce si cum, ca ei tot pe a lor o s-o tina....sunt ca oile si se iau unul dupa altul din auzite generand clisee neadevarate.
Pe sistemul asta, sunt foarte curios ce parere ar avea un american care a condus numai RWD puternice despre tractiunea fatza
Gixer is offline   Reply With Quote
Old 03-11-10, 21:25   #444
Evil Yuri

Stage 5
 
Join Date: Feb 2005
Posts: 869
Default Re: Tractiune fata vs. tractiune spate vs. tractiune integrala

Nu inteleg ce zicea cineva mai devreme, ca la o tractiune fata, daca derapezi, pierzi aderenta si directia, pe cand la tractiune spate, nu pierzi directia. Aloo, derapezi cu rotile din spate, nu din fata. Insa asta spune multe despre cat a condus acest om o tractiune fata sau spate in conditii de zapada.

Tractiunea fata se redreseaza prin acceleratie usoara si constanta, si bracarea rotilor pe directia derapajului. In felul acesta botul este "tras" in linie cu spatele, contrar, in frana de motor, toata greutatea se duce pe fata, si spatele usor fuge in continuare in derapaj.

Tractiunea spate se redreseaza prin ridicarea piciorului de pe acceleratie si in felul asta se restabileste aderenta pe spate + bineinteles bracarea rotilor in directia derapajului.

Personal, pentru un "newbie", adica o persoana care nu cunoaste tehnici avansate de derapaj cu o masina, o tractiune spate e mai usor de redresat, deoarece instinctul majoritatii persoanelor e sa ridice piciorul de pe acceleratie. Ceea ce la o tractiune fata nu ajuta deloc.

Incercati un experiment: spuneti-le catorva persoane apropiate ca tractiunea fata se redreseaza prin accelerare, si va garantez ca 3 sferturi dintre acestea vor fi cel putin sceptice cu prinvinta la ce le spuneti.

Asfalt uscat !
__________________
Evil Yuri is offline   Reply With Quote
Old 04-11-10, 02:12   #445
GTR

Stage 5
 
GTR's Avatar
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 3,394
Default Re: Tractiune fata vs. tractiune spate vs. tractiune integrala

Quote:
Originally Posted by Evil Yuri View Post
Nu inteleg ce zicea cineva mai devreme, ca la o tractiune fata, daca derapezi, pierzi aderenta si directia, pe cand la tractiune spate, nu pierzi directia. Aloo, derapezi cu rotile din spate, nu din fata. Insa asta spune multe despre cat a condus acest om o tractiune fata sau spate in conditii de zapada.

Tractiunea fata se redreseaza prin acceleratie usoara si constanta, si bracarea rotilor pe directia derapajului. In felul acesta botul este "tras" in linie cu spatele, contrar, in frana de motor, toata greutatea se duce pe fata, si spatele usor fuge in continuare in derapaj.

Tractiunea spate se redreseaza prin ridicarea piciorului de pe acceleratie si in felul asta se restabileste aderenta pe spate + bineinteles bracarea rotilor in directia derapajului.

Personal, pentru un "newbie", adica o persoana care nu cunoaste tehnici avansate de derapaj cu o masina, o tractiune spate e mai usor de redresat, deoarece instinctul majoritatii persoanelor e sa ridice piciorul de pe acceleratie. Ceea ce la o tractiune fata nu ajuta deloc.

Incercati un experiment: spuneti-le catorva persoane apropiate ca tractiunea fata se redreseaza prin accelerare, si va garantez ca 3 sferturi dintre acestea vor fi cel putin sceptice cu prinvinta la ce le spuneti.

Asfalt uscat !
Ce spui tu nu prea este adevarat.

Pe un carosabil alunecos la tractiune fata atat blocarea rotilor fata prin franare cat si ruperea aderentei rpin accelerare produc fenomenul de subvirare si singura solutie este de revenire este eliberarea rotilor de tractiune.

La tractiune fata pericolul vine din spate aparand insa fenomenul de supravirare si remediul este acelasi + contrabracarea.

4x4 este singura tractiune care in anumite cazuri (depinde de tipul de tractiune 4x4) poate reactiona pozitiv prin accelerare, asezand masina pe traiectorie.
GTR is offline   Reply With Quote
Old 04-11-10, 09:43   #446
Gixer
Banned

Stage 5
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 913
Member of:
[2 Roti]
Default Re: Tractiune fata vs. tractiune spate vs. tractiune integrala

Quote:
Originally Posted by GTR View Post
Ce spui tu nu prea este adevarat.

La tractiune fata pericolul vine din spate aparand insa fenomenul de supravirare si remediul este acelasi + contrabracarea.

4x4 este singura tractiune care in anumite cazuri (depinde de tipul de tractiune 4x4) poate reactiona pozitiv prin accelerare, asezand masina pe traiectorie.
Unde e ingrosat cu bold cred ca ai vrut sa scrii defapt spate, pt ca, cred ca te refereai la RWD

4X4 poate fi considerat 4X4 real doar la acele masini la care diferentialul central e blocat complet, sau ai caseta de transfer, care transmite in mod egal miscarea catre cele 2 punti. Totusi la 4X4 cel mai mult conteaza in redresare diferenta de aderenta dintre rotile fatza si cele spate.
Gixer is offline   Reply With Quote
Old 04-11-10, 10:02   #447
GTR

Stage 5
 
GTR's Avatar
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 3,394
Default Re: Tractiune fata vs. tractiune spate vs. tractiune integrala

Quote:
Originally Posted by Gixer View Post
Unde e ingrosat cu bold cred ca ai vrut sa scrii defapt spate, pt ca, cred ca te refereai la RWD

4X4 poate fi considerat 4X4 real doar la acele masini la care diferentialul central e blocat complet, sau ai caseta de transfer, care transmite in mod egal miscarea catre cele 2 punti. Totusi la 4X4 cel mai mult conteaza in redresare diferenta de aderenta dintre rotile fatza si cele spate.

Merci pentru corectarea greselii.

Cu 4x4 povestea e mai complicata, mai nou Torq Vectoring face o treaba foarte buna, mai sunt si masini care au reglaj pentru repartizarea puterii pe punti, etc.. Ca sa poti orienta masina prin acceleratie trebuie sa ai practic >= 50% pe spate.
GTR is offline   Reply With Quote
Old 04-11-10, 10:22   #448
danielNEC
Mitsubishi Driver

Stage 3
 
Join Date: Aug 2010
Posts: 127
Member of:
[Mitsubishi]
Default Re: Tractiune fata vs. tractiune spate vs. tractiune integrala

Quote:
Originally Posted by Evil Yuri View Post
Nu inteleg ce zicea cineva mai devreme, ca la o tractiune fata, daca derapezi, pierzi aderenta si directia, pe cand la tractiune spate, nu pierzi directia. Aloo, derapezi cu rotile din spate, nu din fata. Insa asta spune multe despre cat a condus acest om o tractiune fata sau spate in conditii de zapada.

Tractiunea fata se redreseaza prin acceleratie usoara si constanta, si bracarea rotilor pe directia derapajului. In felul acesta botul este "tras" in linie cu spatele, contrar, in frana de motor, toata greutatea se duce pe fata, si spatele usor fuge in continuare in derapaj.

Tractiunea spate se redreseaza prin ridicarea piciorului de pe acceleratie si in felul asta se restabileste aderenta pe spate + bineinteles bracarea rotilor in directia derapajului.

Personal, pentru un "newbie", adica o persoana care nu cunoaste tehnici avansate de derapaj cu o masina, o tractiune spate e mai usor de redresat, deoarece instinctul majoritatii persoanelor e sa ridice piciorul de pe acceleratie. Ceea ce la o tractiune fata nu ajuta deloc.

Incercati un experiment: spuneti-le catorva persoane apropiate ca tractiunea fata se redreseaza prin accelerare, si va garantez ca 3 sferturi dintre acestea vor fi cel putin sceptice cu prinvinta la ce le spuneti.

Asfalt uscat !
YURI duci un razboi imposibil de castigat.... Ai grija ca te trag la nivel si te bat baietii cu experienta
danielNEC is offline   Reply With Quote
Old 04-11-10, 12:42   #449
alexbadea12

Stage 5
 
alexbadea12's Avatar
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 602
Default Re: Tractiune fata vs. tractiune spate vs. tractiune integrala

Eu am avut o experienta de supravirare pe zapada cu FWD, am decelerat din instinct si a derapat mai rau, dar aveam cauciucuri de iarna pe fata si pe spate de vara, deci cred ca era mult mai indicat sa accelerez sau sa o las pe liber.
alexbadea12 is offline   Reply With Quote
Old 04-11-10, 14:36   #450
22VIN
Opel Driver

Stage 5
 
22VIN's Avatar
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 5,134
Member of:
[Opel]
[4Rally]
Default Re: Tractiune fata vs. tractiune spate vs. tractiune integrala

Daca un FWD scapa sau da sa scape, cea mai mare prostie este sa lasi acceleratia brusc sau sa franezi. In momentul ala masina supravireaza sanatos si devii un simplu spectator la tot ceea ce se va intampla. Eu am invatat dupa ce am patit-o pe propria piele, cand eram incepator si nestiutor.
Totul tine de prezenta de spirit, ca daca esti incepator, antitalent sau prea sperios si te infigi in frana cand scapa masina o cam pui cu orice tip de transmisie. Bineinteles, conteaza si masina, tipul de suspensie...
22VIN is offline   Reply With Quote
- Copyright 2024 4Tuning -