Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > VERSUS AUTO

VERSUS AUTO SUPRA vs SUBARU, Mercedes vs Bmw, pilotul x vs pilotul y. Aceasta rubrica este dedicata provocarilor,analizelor,pariurilor(virtuale bineinteles),comparatiilor. Rog moderatorii sa fie foarte duri pe acest subiect. Fara OFF-TOPIC

View Poll Results: Pe care ati prefera-o?
faţă 0 0%
spate 0 0%
integrală 0 0%
Voters: 0. You may not vote on this poll

Reply
 
Thread Tools
Old 03-08-10, 12:41   #391
ursuletz_cabrio

Stage 5
 
ursuletz_cabrio's Avatar
 
Join Date: Jun 2006
Posts: 583
Default Re: Tractiune fata vs. tractiune spate vs. tractiune integrala

awd e un fel de tractiune spate cu simptome de tractiune fata (subvirari) + o mie de complicatii cu plecatul de pe loc,greutate in plus si asa mai departe. tractiunea fata eu unul o vad buna pt masinile tip mijloc de transport. iar cea integrala e utila in anumite situatii. o masina sport adevarata (sport,nu de rally sau altele) este RWD !
ursuletz_cabrio is offline   Reply With Quote
Old 03-08-10, 14:15   #392
a3ds

Stage 5
 
a3ds's Avatar
 
Join Date: Dec 2007
Posts: 1,304
Talking Re: Tractiune fata vs. tractiune spate vs. tractiune integrala

Ai putea sa detaliezi complicatiile cu plecatul de pe loc?


Am un prieten care are un STI nou, e foarte greu sa plece de pe loc, anume : 5000rpm, dai drumu la ambreiaj, accelerata blana, schimbi, blana, ai 100 La RWD este mult mai delicat de plecat de pe loc,trebuie sa ai grija sa nu o turezi prea mult sa nu pierzi aderenta etc.

Pe circuit este adevarat ca RWD face legea, cel putin momentan dar viata reala nu are legatura cu circuitul ci cu raliul mai degraba in Romania.
__________________
Understeer is when you hit the wall with the front of the car.Oversteer is when you hit the wall with the rear of the car.Horsepower is how fast you hit the wall.
Torque is how far you take the wall with you.

Last edited by a3ds; 03-08-10 at 14:18.
a3ds is offline   Reply With Quote
Old 03-08-10, 14:46   #393
_anaconda_

Stage 5
 
_anaconda_'s Avatar
 
Join Date: May 2007
Posts: 3,556
Default Re: Tractiune fata vs. tractiune spate vs. tractiune integrala

Quote:
Originally Posted by UNLORD View Post
Stai linistit ca AWD inseamna greutate in plus si se poate intampla ca din cauza inertiei, a distributiei inegale a maselor pe punti si a aderentei precare, sa iesi in decor intr-un viraj! Am patit-o cu un a3 2.0 t quattro! (nu eram eu la volan ) ...

Dupa parerea mea, AWD se preteaza in tari ca si Elvetia/Austria unde te confrunti o mare parte din an cu zapada, gheata etc ... acolo chiar e utila ...
Esti sigur ca daca masina era FWD sau RWD nu se putea intampla la fel ?
_anaconda_ is offline   Reply With Quote
Old 03-08-10, 14:56   #394
a3ds

Stage 5
 
a3ds's Avatar
 
Join Date: Dec 2007
Posts: 1,304
Default Re: Tractiune fata vs. tractiune spate vs. tractiune integrala

"din cauza inertiei, a distributiei inegale a maselor pe punti si a aderentei precare"

Daca nici cu AWD nu ai aderenta, nu mai ai cu nimic. Distributia inegala a maselor pe punti poate fi intalnita cam la toate masinile, mai ales la FWD,putine au 50/50(in afara de BMW care chiar se chinuiesc sa le iasa cat mai aproape de proportia asta). Inertia iarasi, you don't fuck with inertia, e ca si gravitatia, crezi ca are vreo legatura inertia cu awd/fwd/rwd?. Ce argumente de gradinita sunt astea?
a3ds is offline   Reply With Quote
Old 03-08-10, 15:24   #395
UNLORD

Stage 5
 
UNLORD's Avatar
 
Join Date: Feb 2005
Posts: 4,547
Default Re: Tractiune fata vs. tractiune spate vs. tractiune integrala

Quote:
Originally Posted by a3ds View Post
"din cauza inertiei, a distributiei inegale a maselor pe punti si a aderentei precare"

Daca nici cu AWD nu ai aderenta, nu mai ai cu nimic. Distributia inegala a maselor pe punti poate fi intalnita cam la toate masinile, mai ales la FWD,putine au 50/50 (in afara de BMW care chiar se chinuiesc sa le iasa cat mai aproape de proportia asta). Inertia iarasi, you don't fuck with inertia, e ca si gravitatia, crezi ca are vreo legatura inertia cu awd/fwd/rwd?. Ce argumente de gradinita sunt astea?
Cu cat e masa e mai mare, cu atata forta centrifuga e mai mare ... iar alea 100 - 200 de kg in plus te pot arunca din viraj ... ce e asa greu de inteles ?
UNLORD is offline   Reply With Quote
Old 03-08-10, 15:45   #396
a3ds

Stage 5
 
a3ds's Avatar
 
Join Date: Dec 2007
Posts: 1,304
Default Re: Tractiune fata vs. tractiune spate vs. tractiune integrala

Quote:
Originally Posted by UNLORD View Post
Cu cat e masa e mai mare, cu atata forta centrifuga e mai mare ... iar alea 100 - 200 de kg in plus te pot arunca din viraj ... ce e asa greu de inteles ?
Asta ce inseamna, ca nu mai mergi cu pasageri sau bagaje in masina pentru ca forta centrifuga datorita masei suplimentare de 100 de kg te poate arunca de pe strada? Cmmon man, daca esti prost esti prost.

Sa vii aici sa spui ca AWD nu este cea mai buna tractiune posibila dpdv al aderentei pe curbe este ca si cand te-ai contrazice pe legile termodinamicii. Sa le spui si alora in WRC chestia asta, or sa rada si cu curu' de tine.
a3ds is offline   Reply With Quote
Old 03-08-10, 16:27   #397
Giully4u

Stage 5
 
Giully4u's Avatar
 
Join Date: Jun 2008
Posts: 577
Member of:
[SEAT]
Default Re: Tractiune fata vs. tractiune spate vs. tractiune integrala

Quote:
Originally Posted by UNLORD View Post
Cu cat e masa e mai mare, cu atata forta centrifuga e mai mare
Si cu cresterea greutatii creste si aderenta.
AWD ofera cea mai buna aderenta, indiscutabil. Tocmai de aia in conditii de aderenta slaba, masinile cu 4x4 isi bat joc de cele cu o singura punte motoare.
Dar daca iei o curba cu viteza prea mare, poti sa fii si pe sine ca tot zbori de pe ele.
Giully4u is offline   Reply With Quote
Old 03-08-10, 16:43   #398
GTR

Stage 5
 
GTR's Avatar
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 3,394
Default Re: Tractiune fata vs. tractiune spate vs. tractiune integrala

Quote:
Originally Posted by UNLORD View Post
Stai linistit ca AWD inseamna greutate in plus si se poate intampla ca din cauza inertiei, a distributiei inegale a maselor pe punti si a aderentei precare, sa iesi in decor intr-un viraj! Am patit-o cu un a3 2.0 t quattro! (nu eram eu la volan ) ...

Dupa parerea mea, AWD se preteaza in tari ca si Elvetia/Austria unde te confrunti o mare parte din an cu zapada, gheata etc ... acolo chiar e utila ...
Depinde foarte mult de tipul de AWD, de motorizare, de distributia maselor, centrul de greutate, etc.
GTR is offline   Reply With Quote
Old 04-08-10, 10:30   #399
golf3diesel

Stage 5
 
Join Date: Jun 2010
Posts: 309
Default Re: Tractiune fata vs. tractiune spate vs. tractiune integrala

si nu in ultimul rand de cauciucurile folosite..si presiunea corecta din ele..multi neglijeaza asta:P
golf3diesel is offline   Reply With Quote
Old 04-08-10, 11:17   #400
denver
Fiat Driver

Stage 5
 
denver's Avatar
 
Join Date: Aug 2007
Posts: 1,143
Member of:
[Fiat]
[Old School Cars]
[LANCIA]
Default Re: Tractiune fata vs. tractiune spate vs. tractiune integrala

Asa nasoala e tractiunea asta spate incat a batut 4x4 pe macadam... tractiunea cea mai buna o ofera cel de la volan ca daca o luam pe aia dreapta masinile au fost construite in asa fel incat sa functioneze totusi , sa aiba o stabilitate anume nu sa fuga de cur la prima curba si sa para ceva normal ca doar e tractiune spate , parere personala , lancia delta e singura masina care imi place 4x4 si e chiar foarte bine facuta , in rest n-as renunta la spate in vecii vecilor , dar oricum asta-i o discutie interminabila asa ca degeaba ne spetim atata :P , numai bine .
__________________
1962 Fiat 600D
1981 Fiat 131 (1991-2000/2009-prezent)
1987 Lancia Delta HF 1.6
Fiat Coupe 20VT Plus
2005 Iveco Daily

Carpe noctem
denver is offline   Reply With Quote
Old 04-08-10, 16:54   #401
UNLORD

Stage 5
 
UNLORD's Avatar
 
Join Date: Feb 2005
Posts: 4,547
Default Re: Tractiune fata vs. tractiune spate vs. tractiune integrala

Quote:
Originally Posted by a3ds View Post
Cmmon man, daca esti prost esti prost.
Nu inteleg de ce recurgi la acest limbaj ? Te-am jignit cu ceva ? Si de ce imi vb. de bagaje si ocupanti cand eu vb. de cele 100 - 200 de kg in plus date de sistemul awd ... sau poate e altcineva prost ...
UNLORD is offline   Reply With Quote
Old 04-08-10, 17:06   #402
a3ds

Stage 5
 
a3ds's Avatar
 
Join Date: Dec 2007
Posts: 1,304
Default Re: Tractiune fata vs. tractiune spate vs. tractiune integrala

Quote:
Originally Posted by UNLORD View Post
Nu inteleg de ce recurgi la acest limbaj ? Te-am jignit cu ceva ? Si de ce imi vb. de bagaje si ocupanti cand eu vb. de cele 100 - 200 de kg in plus date de sistemul awd ... sau poate e altcineva prost ...
Nu ma refeream la tine, ma refeream la faptul ca daca esti prost iesi in decor cu orice tractiune. Scuze daca s-a inteles gresit.
a3ds is offline   Reply With Quote
Old 04-08-10, 17:46   #403
Giully4u

Stage 5
 
Giully4u's Avatar
 
Join Date: Jun 2008
Posts: 577
Member of:
[SEAT]
Default Re: Tractiune fata vs. tractiune spate vs. tractiune integrala

Quote:
Originally Posted by denver View Post
Asa nasoala e tractiunea asta spate incat a batut 4x4 pe macadam...
Ce masina cu propulsie a batut 4x4 pe macadam?

Evo, Impreza sunt niste nimicuri in comparatie cu E30 sau E36, nu?
Giully4u is offline   Reply With Quote
Old 04-08-10, 17:52   #404
22VIN
Opel Driver

Stage 5
 
22VIN's Avatar
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 5,134
Member of:
[Opel]
[4Rally]
Default Re: Tractiune fata vs. tractiune spate vs. tractiune integrala

Quote:
Originally Posted by denver View Post
Asa nasoala e tractiunea asta spate incat a batut 4x4 pe macadam...
De unde si pana unde?
Cand a aparut Audi Quattro in peisaj a fost end of story.
22VIN is offline   Reply With Quote
Old 04-08-10, 17:57   #405
UNLORD

Stage 5
 
UNLORD's Avatar
 
Join Date: Feb 2005
Posts: 4,547
Default Re: Tractiune fata vs. tractiune spate vs. tractiune integrala

Quote:
Originally Posted by a3ds View Post
Nu ma refeream la tine, ma refeream la faptul ca daca esti prost iesi in decor cu orice tractiune. Scuze daca s-a inteles gresit.
OK ... exista totusi in mine o speranta ca nu te pretezi la lucruri gratuite ...
UNLORD is offline   Reply With Quote
- Copyright 2024 4Tuning -