Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > VERSUS AUTO

VERSUS AUTO SUPRA vs SUBARU, Mercedes vs Bmw, pilotul x vs pilotul y. Aceasta rubrica este dedicata provocarilor,analizelor,pariurilor(virtuale bineinteles),comparatiilor. Rog moderatorii sa fie foarte duri pe acest subiect. Fara OFF-TOPIC

View Poll Results: Ce alegeti?
Benzina 1,359 68.98%
Motorina 611 31.02%
Voters: 1970. You may not vote on this poll

Reply
 
Thread Tools
Old 12-01-10, 21:20   #2176
GTR

Stage 5
 
GTR's Avatar
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 3,394
Default Re: Benzina sau motorina ?

Quote:
Originally Posted by _anaconda_ View Post
Prin acelasi motor ma refeream la aceleasi accesorii, asa e clar ca au multe in comun motoarele alea (3.0 TFSI amandoua), problema se pune daca exista diferente intre ele. Intre 2.0 TFSI 200 CP si 2.0 TFSI 265 CP exista diferente la turbo & co dar intre 2.0 TFSI 230/240 CP si 2.0 TFSI 265 CP nu prea mai exista diferente si printr-o resoftare ar trebui sa atinga aceeasi valoare.
Ce spui tu este una dar ce a zis Bogdan_mb este cu totul altceva:

"A6 3.0 TFSI , 290 Cp / 420 Nm , 0-100 , 5.9 secunde, motorul prin resoftare poate 400+"
GTR is offline   Reply With Quote
Old 12-01-10, 21:23   #2177
aleks

General Supervisor

Stage 5
 
aleks's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Posts: 17,791
Member of:
[Super Moderators]
[PARTICIPANT CURSE]
[BMW]
[MERCEDES]
[2 Roti]
[ALFA ROMEO]
Default Re: Benzina sau motorina ?

Quote:
Originally Posted by carutasu View Post
de ce nu un 2.0 tdi cu un 2.0 tfsi? Simplu si prin faptul ca se propune 1.4 benzina (fie si turbo) cu un 2 litri diesel, se recunoaste din start ca dieselul pierde.
Păi ce pierde?
Se ruşinează că e mai mare şi concurează la egal cu un puşti cu 600 de cm mai mic?
Treaba e mai mult psihologică, dacă ignorăm desigur asigurarea/impozitul şi ne referim la termeni cum ar fi consumul sau costul carburantului din a în b, eu le văd pe amândouă cam tot pe acolo.
aleks is offline   Reply With Quote
Old 12-01-10, 21:38   #2178
Bogdan_mb

Stage 5
 
Bogdan_mb's Avatar
 
Join Date: May 2005
Posts: 4,267
Member of:
[MERCEDES]
Default Re: Benzina sau motorina ?

am ajuns sa comparam STI cu 335d (apropo, nu exista 335xd) si a4 3.0tdi ? Defapt daca STI sau EVO pentru unii reprezinta doar un sedan de familie cu motor potent se pot compara, in rest sunt diferente mari de conceptie.
__________________
Bogdan_mb is offline   Reply With Quote
Old 12-01-10, 23:33   #2179
Tzepozzz

Stage 5
 
Tzepozzz's Avatar
 
Join Date: Sep 2007
Posts: 611
Default Re: Benzina sau motorina ?

Quote:
Originally Posted by carutasu View Post
iar eu am zis nu o data de ce nu se compare 2 masini de aceeasi cilindree???
de ce nu un 2.0 tdi cu un 2.0 tfsi? Simplu si prin faptul ca se propune 1.4 benzina (fie si turbo) cu un 2 litri diesel, se recunoaste din start ca dieselul pierde.
@filmul asta s-a mai vazut de tzi+k ori.S-a pornit cu start lansat de la viteza mica pe treapta mare (nu m-am mai uitat ca l-am mai vazut...dar parca era vorba de 50-60km/h in tr a 4-a)....la ce supararea puteam sa ne asteptam?Dar sa ne imaginam o liniuta cu start de pe loc, ori una de o mila...
mai bine te mai uitai o data la filmulet ca n-ai inteles nimic.
1. nici nu era important, dar din mers s-au dat de la 50mph(~84km/h)
2. s-au dat si de pe loc (VXR castigator)
3. pe distanta mai mare banuiesc ca tot VXR iese castigator

important de retinut din filmulet era "So the petrol car wins, but only just."
sa mai amintim si cateva cifre VXR 240bhp versus 888 200bhp (25kg in plus)
ambele masini au turbo pentru "cunoscatori"

"We had an informal drag race between the VXR and the 888 down the runway up to almost 120mph and up until 100mph there was maybe six car lengths in it in favour of the VXR which in the real world isn’t much at all.

From stand-still in a straight drag race the VXR wins. In the real world of
bends and rolling accelaration the 888 wins hands-down.

The big selling point on diesel cars is usually the in gear acceleration times, as the huge reserves of low down torque allow rapid overtaking. This is usually at the expense of having a wide power band, with most of the engines work being done before 4000rpm. That’s not the case here: the 888 pulls like a train through every gear, right up to the 5000rpm redline, but there isn’t really much point in revving it that high, you’re better changing at 4500 and getting back in amongst that phenomenal mid range surge."

http://www.totalvauxhall.co.uk/page/...test_888_astra
Tzepozzz is offline   Reply With Quote
Old 13-01-10, 08:04   #2180
_anaconda_

Stage 5
 
_anaconda_'s Avatar
 
Join Date: May 2007
Posts: 3,556
Default Re: Benzina sau motorina ?

Cred ca ai omis faptul ca acel diesel nici macar nu era stock. Sau deja astea sunt detalii ? Chiar si in cursa aia cu rolling start, daca o faceau cu o treapta mai mica rezultatul era tot in favoarea benzinei.
__________________
www.ozcarwash.ro - detailing profesional in Craiova
_anaconda_ is offline   Reply With Quote
Old 13-01-10, 20:06   #2181
Bogdan_mb

Stage 5
 
Bogdan_mb's Avatar
 
Join Date: May 2005
Posts: 4,267
Member of:
[MERCEDES]
Default Re: Benzina sau motorina ?

Ceva mi-a atras atentia :
Quote:
We had an informal drag race between the VXR and the 888 down the runway up to almost 120mph and up until 100mph there was maybe six car lengths in it in favour of the VXR which in the real world isn’t much at all.
adica la 100 mph, aproximativ dupa 400 de metri dieselul este in spate cu 6 masini ? parca in filmul respectiv dieselul era mai rapid..


GTR, nici mie nu imi vine sa cred dar se pare ca se poate : http://www.abt-sportsline.de/uploads...iptronic_E.pdf

in schimb cei de la MTM au fost ceva mai rezervati : http://www.mtm-online.de/en/products...T=m1a6290360qm
Bogdan_mb is offline   Reply With Quote
Old 13-01-10, 20:52   #2182
GTR

Stage 5
 
GTR's Avatar
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 3,394
Default Re: Benzina sau motorina ?

Quote:
Originally Posted by Bogdan_mb View Post
Ceva mi-a atras atentia : adica la 100 mph, aproximativ dupa 400 de metri dieselul este in spate cu 6 masini ? parca in filmul respectiv dieselul era mai rapid..


GTR, nici mie nu imi vine sa cred dar se pare ca se poate : http://www.abt-sportsline.de/uploads...iptronic_E.pdf

in schimb cei de la MTM au fost ceva mai rezervati : http://www.mtm-online.de/en/products...T=m1a6290360qm
Merci,
foarte tare, asta este un fel de mare teapa oferita de Audi atat timp cat doar cu un soft, ABT mareste puterea cu 41% si motorul produce aceleasi noxe.
GTR is offline   Reply With Quote
Old 13-01-10, 21:43   #2183
_anaconda_

Stage 5
 
_anaconda_'s Avatar
 
Join Date: May 2007
Posts: 3,556
Default Re: Benzina sau motorina ?

Nu e deloc teapa, e marketing. Daca toate motoarele ar functiona la "parametri normali" si aproape de potentialul maxim si-ar pune piedica singuri.

Si 335i poate produce lejer mult mai multi CP dar ghici ce, nu produce. Ar afecta (si mai mult) vanzarile de M3. In aceeasi situatie sta si 2.0 TFSI de pe A6, din cate stiu nu era pus la 200/230/240/265 CP ci la 170, sa aiba sens si 2.4 V6. Sa nu vorbim de RS6 care putea fara prea mari eforturi sa fie lansat cu 700CP

In orice caz, sunt multe cazuri pe la toate marcile si nu le-as cataloga la tepe avand in vedere cum decurg lucrurile in ziua de azi, ce rol important are marketing-ul si alti factori care pot influenta decizii de genu'.

PS: Cand motorul nu are potential de upgrade...nu e bine. Cand are potential urias, iar nu e bine. Oare de ce cauta unii nod in papura unde nu este cazul ? .
_anaconda_ is offline   Reply With Quote
Old 13-01-10, 22:48   #2184
GTR

Stage 5
 
GTR's Avatar
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 3,394
Default Re: Benzina sau motorina ?

Quote:
Originally Posted by _anaconda_ View Post
Nu e deloc teapa, e marketing. Daca toate motoarele ar functiona la "parametri normali" si aproape de potentialul maxim si-ar pune piedica singuri.

Si 335i poate produce lejer mult mai multi CP dar ghici ce, nu produce. Ar afecta (si mai mult) vanzarile de M3. In aceeasi situatie sta si 2.0 TFSI de pe A6, din cate stiu nu era pus la 200/230/240/265 CP ci la 170, sa aiba sens si 2.4 V6. Sa nu vorbim de RS6 care putea fara prea mari eforturi sa fie lansat cu 700CP

In orice caz, sunt multe cazuri pe la toate marcile si nu le-as cataloga la tepe avand in vedere cum decurg lucrurile in ziua de azi, ce rol important are marketing-ul si alti factori care pot influenta decizii de genu'.

PS: Cand motorul nu are potential de upgrade...nu e bine. Cand are potential urias, iar nu e bine. Oare de ce cauta unii nod in papura unde nu este cazul ? .
Cred ca este ceva ce-ti scapa, este vorba de o crestere de peste 40% doar din SOFT, nu cu diferente de turbine, injectoare sau alte accesorii ale motorului sau sistemului de alimentare.
In IT Intel a facut cu procesoarele asa ceva si a fost aspru sanctionat, adica aveau acelasi procesor cu performante diferite (prin deconectarea unor pini) si la preturi diferite, dar spre norocul nostru in IT exista o lege care reglementeaza si sanctioneaza aspru asemenea inselatorii.

Este foarte adevarat ca in domeniul auto sunt mai multe variabile si face imposibila o asemenea reglementare dar din punt de vedere moral Audi si nu numai ei iti vand acelasi produs la 2 preturi diferite (si chiar mari uneori), costul lor de productie fiind identic.

Last edited by GTR; 13-01-10 at 22:53.
GTR is offline   Reply With Quote
Old 13-01-10, 23:44   #2185
bluey
Audi Driver

Stage 5
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 7,165
Member of:
[Moderators]
[PARTICIPANT CURSE]
[AUDI]
Default Re: Benzina sau motorina ?

Pai si Ariel Atom iti e vandut cu aceiasi cp si cateva sute de kg mai putin decat CTR de pe care e luat motorul.
Si nici scrumiera nu iti dau.Si scumpa rau pentru un scaun cu motor.
__________________
Stock is for woosies
Smoking is for woosies

The best exhaust for a turbo is the least exhaust.
bluey is offline   Reply With Quote
Old 14-01-10, 00:00   #2186
GTR

Stage 5
 
GTR's Avatar
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 3,394
Default Re: Benzina sau motorina ?

Quote:
Originally Posted by bluey View Post
Pai si Ariel Atom iti e vandut cu aceiasi cp si cateva sute de kg mai putin decat CTR de pe care e luat motorul.
Si nici scrumiera nu iti dau.Si scumpa rau pentru un scaun cu motor.
Cred ca ai perceput gresit ce am spus.

Eu vobesc de doua masini practic identice, diferentiate doar de soft, diferenta de putere fiind enorma, adica de >41% (de la 290 la 410 CP in cazul de fata).

Sunt sigur ca daca ar fi vandut aceeasi masina dar cu softul de 400 CP o grila schimbata si niste litere rosii, mai cereau cel putin 5000 de EUR in plus.
Si sa nu se inteleaga ca acuz doar Audi, eu sunt sigur ca este o probleme existenta la multi constructori, dar in cazul de fata este cea mai mare diferenta de putere data doar de soft la o masina stoc, pe care eu am vazut-o .

Last edited by GTR; 14-01-10 at 00:14.
GTR is offline   Reply With Quote
Old 14-01-10, 13:59   #2187
_anaconda_

Stage 5
 
_anaconda_'s Avatar
 
Join Date: May 2007
Posts: 3,556
Default Re: Benzina sau motorina ?

Da dar exista 2 intrebari.

1) Esti sigur ca fiabilitatea ar fi cum este acum ? Eu cred ca la 400CP motorul ala nu are greturi dar totusi nu cred ca o sa aiba aceeasi fiabilitate care trebuie sa fie la un nivel ridicat, nu sa se faca de ras.

2) Consumul ar fi tot in jurul valorilor astora ?
_anaconda_ is offline   Reply With Quote
Old 14-01-10, 14:12   #2188
SweetBoy

Stage 5
 
SweetBoy's Avatar
 
Join Date: May 2009
Posts: 322
Member of:
[DACIA]
Default Re: Benzina sau motorina ?

benzina.

o putere relativ mai mare, se incalzeste habitaclul mai repede si nu ma uit la consum si sunt si mai usor de intretinut motoarele pe benzina
SweetBoy is offline   Reply With Quote
Old 14-01-10, 14:27   #2189
dolb
NoSpeedLimit Romania Club Member


Stage 5
 
Join Date: Jul 2006
Posts: 7,764
Member of:
[NoSpeedLimit Romania Club]
[4Tuning International]
[VW]
Default Re: Benzina sau motorina ?

cum adica sunt mai usor de intretinut benzinarele? adica...exemplifica !
dolb is offline   Reply With Quote
Old 14-01-10, 14:40   #2190
GTR

Stage 5
 
GTR's Avatar
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 3,394
Default Re: Benzina sau motorina ?

Quote:
Originally Posted by _anaconda_ View Post
Da dar exista 2 intrebari.

1) Esti sigur ca fiabilitatea ar fi cum este acum ? Eu cred ca la 400CP motorul ala nu are greturi dar totusi nu cred ca o sa aiba aceeasi fiabilitate care trebuie sa fie la un nivel ridicat, nu sa se faca de ras.

2) Consumul ar fi tot in jurul valorilor astora ?
135 CP/l la un motor turboalimentat nu ar trebui sa puna probleme de fiabilitate.

Ce legatura are consumul cu ce spun eu???
GTR is offline   Reply With Quote
- Copyright 2024 4Tuning -