VERSUS AUTO SUPRA vs SUBARU, Mercedes vs Bmw, pilotul x vs pilotul y. Aceasta rubrica este dedicata provocarilor,analizelor,pariurilor(virtuale bineinteles),comparatiilor. Rog moderatorii sa fie foarte duri pe acest subiect. Fara OFF-TOPIC |
View Poll Results: Pentru ce diesel optati din cele doua?
|
Pumpe Düse
|
|
36 |
39.56% |
Common rail
|
|
55 |
60.44% |
26-03-10, 13:14
|
#76
|
Stage 5
Join Date: May 2007
Posts: 3,556
|
Re: Pumpe Düse versus Common rail
In general, la benzina reviziile se fac mai rar decat la diesel.
Mie mi se pare ok sa faci revizia la 13-15000 la benzina si la 10-12000 la diesel. Daca esti forjor constant, mai scazi cateva mii de km. La cat costa niste consumabile mi se pare o bataie de joc la adresa masinii sa tii anumite consumabile 30-50000 km (indiferent cat de ultra mega long life sunt), nici daca ar fi de doua ori mai scumpe piesele nu le-as tine atat.
La cat praf este in .RO, filtrul ala de aer si dupa 15 000 arata groaznic, dar dupa 30-50 ?
Apoi, cand schimbi uleiul este logic ca trebuie schimbat si filtrul de ulei. Ar fi culmea sa te zgarcesti si la ala. Daca totusi banii sunt o problema, am ajuns la concluzia ca mai bine pui consumabile decentem ai des decat unele de top mai rar, decat sa dai X bani pe cine stie ce minune long life mai bine cumperi un ulei decent pe care il schimbi de doua ori mai des. Cel putin asa as face eu dar la consumabile nu ma zgarcesc.
Respecta masina iar masina te va respecta pe tine, gandeste-te ca atunci cand ii bagi consumabile de top si carburant bun (Alto 101 de exemplu) masina te iubeste, poate iti apare o inimioara pe display-ul central atunci cand pui contactul...daca pui prostii in ea poate iti apare o... .
|
|
|
26-03-10, 14:51
|
#77
|
Stage 5
Join Date: Nov 2007
Posts: 1,667
|
Re: Pumpe Düse versus Common rail
Quote:
Originally Posted by Herbas
Vorbeam de uleiul standard 5w30 care se baga de obicei in common-rail.
|
Pai da, la asta ma refeream si eu, pentru ca si la VW longlife-ul are 5W-30 (dar si 0W-30). Eu nu am folosit pana acuma longlife pentru ca merg putin pe an, dar eram curios cum stau lucurile.
|
|
|
26-03-10, 15:46
|
#78
|
Stage 5
Join Date: Apr 2005
Posts: 3,394
|
Re: Pumpe Düse versus Common rail
Quote:
Originally Posted by iulian2476
Pai da, la asta ma refeream si eu, pentru ca si la VW longlife-ul are 5W-30 (dar si 0W-30). Eu nu am folosit pana acuma longlife pentru ca merg putin pe an, dar eram curios cum stau lucurile.
|
Nu indicativul 5W-40 e totul, conteaza ce ulei folosesti in functie de exploatare, la o exploatare normala conteaza ceva mai putin, pentru forja sunt indicate uleiuri specifice mai performante.
|
|
|
26-03-10, 18:43
|
#79
|
Stage 5
Join Date: Apr 2007
Posts: 1,379
|
Re: Pumpe Düse versus Common rail
Quote:
Originally Posted by amphetamine
Depinde si de ulei, ca eu unul daca as baga ulei GM genuine l-as scoate negru dupa 20k km indiferent de stilul de mers.
..
|
ca o completare: la diesel uleiul se face negru imediat ce il pui in maxim 500km e negru
|
|
|
26-03-10, 19:10
|
#80
|
Stage 5
Join Date: Apr 2005
Posts: 3,394
|
Re: Pumpe Düse versus Common rail
Mai mult conteaza vascozitatea decat culoarea.
|
|
|
26-03-10, 19:58
|
#81
|
Stage 5
Join Date: Nov 2007
Posts: 1,667
|
Re: Pumpe Düse versus Common rail
@Lord wader
Nici macar 500 km, chiar dupa ce da 2-3 ture de circuit prin motor e deja negru ca taciunele. Unii au experimentat: au spalat motorul, au facut 2 schimburi consecutive, si tot negru era dupa 5 minute de relanti.
|
|
|
27-03-10, 18:02
|
#82
|
Stage 5
Join Date: Apr 2007
Posts: 1,379
|
Re: Pumpe Düse versus Common rail
Quote:
Originally Posted by iulian2476
@Lord wader
Nici macar 500 km, chiar dupa ce da 2-3 ture de circuit prin motor e deja negru ca taciunele. Unii au experimentat: au spalat motorul, au facut 2 schimburi consecutive, si tot negru era dupa 5 minute de relanti.
|
Stiu asta de la mine dar am zis sa pun o marja de "500" poate altii au masini noi si folosesc ulei mega scump care o fi mai deosebit
|
|
|
01-04-10, 01:41
|
#83
|
Stage 5
Join Date: Nov 2007
Posts: 1,667
|
Re: Pumpe Düse versus Common rail
Alt aspect ciudat pe care nu il percept inca bine este emisiunea de Co2 la diesele. La masina mea producatorul da ca valoare 138 g - 146 g /1 km. Am intrat pe spritmonitor.de si am vazut acolo ca in functie de consumul pe care il ai poti obtine Co2 /1 km mai mic sau mai mare. De exemplu la un consum de 4,39 l/100 km cu motor PD de 74 kw (cum am eu de exemplu) ajungi la 116 g CO2/1 km. Numai inteleg nimic. Golf VI cu 119 g Co2/1 km a fost prezentat ca o mare realizare, iar Golf V Bluemotion la fel. Golf V stiu ca e PD, dar la Golf VI parca numai e PD, iar daca Golf 6 are 119 g Co2/1km, iar eu cu Golf IV pot obtine si sub 115 g Co2/1km, de ce nu e si Golf IV norma de poluare Euro 5 cum e Golf VI? Tin sa mentionez ca masina mea in Germania este Euro 4 considerata, iar la noi doar Euro 3. E ceva putred la mijloc si dubios. Este o mare nedreptate care se face cu normele astea de poluare mai ales intre diesele si benzinare, pentru ca la urma urmei conteaza cantitatea de combustibil consumata, si comparatia nu trebuie facuta la aceeasi cantitate de combustibil, stiut fiind faptul ca dieselul consuma mult mai putin ca una pe benzina.
http://www.spritmonitor.de/de/detailansicht/379141.html
Last edited by iulian2476; 01-04-10 at 01:46.
|
|
|
01-04-10, 07:40
|
#84
|
Stage 5
Join Date: Feb 2010
Posts: 475
Member of: [MERCEDES]
|
Re: Pumpe Düse versus Common rail
Masina ta cel mai probabil este norma de poluare D4. Asta scria sigur in brief cand ai luat-o. A nu se confunda D4 cu Euro4.
|
|
|
01-04-10, 08:14
|
#85
|
Stage 5
Join Date: Feb 2007
Posts: 438
Member of: [Fiat]
|
Re: Pumpe Düse versus Common rail
iulian gandeste-te ca si eu am o masina 1.1 din 95, benzina, care daca ma chinui scot si eu 120g CO2/1km, dar asta nu schimba faptul ca e euro2.
Normele euro nu se calculeaza asa, si in nici un caz doar la valori de minim. Se caluleaza cat polueaza masina ta cu motorul rece, prin combustibil ars incomplet, eficienta catalizatorului si durata de viata a acestuia etc. Pe langa asta masina nu polueaza doar cu CO2. Aceeasi dilema o avea si tatal meu, are masina 2005, 126g CO2/km si e tot euro3 incadrata.
__________________
If you go fast you die fast
|
|
|
01-04-10, 16:16
|
#86
|
Stage 5
Join Date: Nov 2007
Posts: 1,667
|
Re: Pumpe Düse versus Common rail
Quote:
Originally Posted by cavaliere
Masina ta cel mai probabil este norma de poluare D4. Asta scria sigur in brief cand ai luat-o. A nu se confunda D4 cu Euro4.
|
Da. Este D4, ceea ce in Germania este echivalanteul lui Euro 4 in Romania. Este singurul motor diesel de la Golf IV care indeplineste norma Euro 4 (=D4). Acolo acest motor are permisiunea sa circule peste tot si in zonele cele mai centrale ale oraselor, si are "grüne Plakette". De ce in Romania trebuie sa fie altfel nu stiu.
Quote:
Originally Posted by Herbas
iulian gandeste-te ca si eu am o masina 1.1 din 95, benzina, care daca ma chinui scot si eu 120g CO2/1km, dar asta nu schimba faptul ca e euro2.
Normele euro nu se calculeaza asa, si in nici un caz doar la valori de minim. Se caluleaza cat polueaza masina ta cu motorul rece, prin combustibil ars incomplet, eficienta catalizatorului si durata de viata a acestuia etc. Pe langa asta masina nu polueaza doar cu CO2. Aceeasi dilema o avea si tatal meu, are masina 2005, 126g CO2/km si e tot euro3 incadrata.
|
Oricum este o enigma totala cu acest Co2, cum se calculeaza, si cum se incadreaza motoarele masinilor, in fine. Nu pot sa cred ca un 3.0 diesel poate fi Euro 4, iar un 1,2 tot diesel, cu consumul pe jumatate, este doar Euro 3 sau chiar Euro 2. Iar despre faptul ca pretul litrului de motorina este aproape de cel la benzina este iar o escrocherie a politicii.
Intrebare tampita, astept raspuns hot:
Am rugamintea sa urmati linkul de mai sus, pe care l-am dat, si sa imi spuna si mie cineva destept de ce la 307 l de motorina consumati se emana in atmosfera 812 kg de Co2???????????????????
Last edited by iulian2476; 01-04-10 at 16:27.
|
|
|
01-04-10, 17:34
|
#87
|
Stage 5
Join Date: Jan 2010
Posts: 2,672
Member of: [VW] [AUDI]
|
Re: Pumpe Düse versus Common rail
Am votat cu PD detin un motor Pd (AJM) sunt folarte multumit de el....inca nu am avut probleme...
|
|
|
01-04-10, 18:52
|
#88
|
Stage 5
Join Date: May 2007
Posts: 3,556
|
Re: Pumpe Düse versus Common rail
Quote:
Originally Posted by iulian2476
...
|
D4 nu cred ca are legatura cu poluarea, aici pe forum am citit ceva care sustinea asta. Cat despre CO2, dupa cum s-a spus, este doar o parte a ecuatiei, mai sunt si alti factori (mult) mai periculosi decat dioxid de carbon.
Exista motoare V8 euro 5 si motoare 1.2 euro 3, ce ti se pare ciudat ? Exista multe criterii de clasificare (ai cateva exemple mai sus), este evident ca un 1.2 (fie el E3) o sa emita mai putin CO2 decat un 5.0 V8 dar asta nu inseamna ca o sa fie incadrat intr-o norma mai buna.
Quote:
Normele euro nu se calculeaza asa, si in nici un caz doar la valori de minim. Se caluleaza cat polueaza masina ta cu motorul rece, prin combustibil ars incomplet, eficienta catalizatorului si durata de viata a acestuia etc. Pe langa asta masina nu polueaza doar cu CO2
|
|
|
|
02-04-10, 00:32
|
#89
|
Stage 5
Join Date: Nov 2007
Posts: 1,667
|
Re: Pumpe Düse versus Common rail
Quote:
Originally Posted by _anaconda_
D4 nu cred ca are legatura cu poluarea, aici pe forum am citit ceva care sustinea asta. Cat despre CO2, dupa cum s-a spus, este doar o parte a ecuatiei, mai sunt si alti factori (mult) mai periculosi decat dioxid de carbon.
|
Daca tu nu crezi asta nu inseamna ca nu are. D4 are legatura directa cu poluarea. Este norma interna germana (DIN= Deutsche Interne Norm) pentru norma de poluare EURO 4. Deci un Golf IV benzina din 2003 sa zicem are EURO 4 in talon si D4 in Germania. Un Diesel Mk4 are E3 si D4 de exemplu daca este cel cu 74 kw. E3 din talonul masinii sau din stickerul cu numere PR reprezinta Euro 3 pentru toate tarile din Europa, insa in Germania masina este considerata Euro 4 si beneficiaza de toate drepturile ca si celelalte masini Euro 4. Deci pentru Germania Euro 4 = D4, dar pentru restul tarilor din Europa D4 nu e tot una cu Euro 4.
Am rugamintea sa nu ocoliti intrebarea directa care am pus-o. Eu am intrebat despre treaba aia cu 300 l motorina consumata care produce in atmosfera 800 kg Co2. Nu stau acuma sa explic de 10 de ori ce inseamna D4. Am spus o data.
@ Herbas:
Normele euro nu se calculeaza asa, si in nici un caz doar la valori de minim. Se caluleaza cat polueaza masina ta cu motorul rece, prin combustibil ars incomplet, eficienta catalizatorului si durata de viata a acestuia etc. Pe langa asta masina nu polueaza doar cu CO2
Eronat, total eronat. Pai ala la ITP cand iti baga termometrul pe la joja de ulei si asteapta sa ajunga la 90 grade Celsius uleiul, si iti face noxele, nu inseamna ca iti face testul de noxe la cald? Cum de spui tu ca il face la rece nu inteleg?!?!? Nu inteleg de unde vii cu asemenea idei. Noxele se fac la turatii mari de pana la 4500-4700 (la diesel), deci trebuie motorul incalzit bine in prealabil. Da, la diesel mai e si sulful. Deci la benzina sunt 3 componente principale in noxe, iar la diesel cu una in plus. Stim asta.
Last edited by iulian2476; 02-04-10 at 00:51.
|
|
|
02-04-10, 01:37
|
#90
|
Stage 5
Join Date: Apr 2005
Posts: 3,394
|
Re: Pumpe Düse versus Common rail
Quote:
Originally Posted by amphetamine
Nu uita si diesel-ul Fiat-GM (multijet, cdti etc). Este un motor destul de reusit, mai ales cel de 1.3 care a castigat si Engine of the Year.
|
Engine of the Year nu tine cont de fiabilitate si eu m-ai mult m-am plans de 1.9 multijet, 1.3 clar este mai reusit.
|
|
|
|
|