Go Back   Forum 4Tuning > Comunitati 4tuning locale > Comunitati locale si internationale 4Tuning > Baia-Mare

Reply
 
Thread Tools
Old 10-02-10, 15:13   #1
Claudiumxg

Stage 5
 
Claudiumxg's Avatar
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 310
Exclamation performance tuning (ecu /engine/tranny/brakes /suspension)

datorita faptului ca se tot discuta si probleme tehnice si aspecte legate de modificarea legate de partea macanica si electronica (nu vizuala/estetica) consider ca ar fi bine sa avem alt thread nu sa poluam "discutii despre orice'' sau alte threaduri.

de la 101kw la 200hp , orice este posibil insa costurile sunt mari si raman restul componentelor transmisie, frane, suspensii, sistem racire care nu au fost proiectate sa duca asemnea crestere de putere,
-daca ramai NA (atmosferic)- plaja de turatie devine ingusta si intr-o banda de turatie extrem de ridicata, vb de aprox 95hp /litru
- daca mergi pe turbo , plaja de turatie si banda extrem de buna
dar tre sa te astepti la 5000-6000eur numai pt motor

de accea nu recomand asemena modificari unor modele de masini care nu au fost gandite pt asemena puteri , de aceea unele modele au devenit iconice, vezi gtr, sti ,evo, m3, gti... pt ca au potentialul de a fi modificate, adica fabricantul a lasat in momentul proiectarii marje mari de siguranta
cea mai buna solutie e sa pornesti de la un model care are potential si sa il faci, orice alceva este nefezabil economic, nefiabil, si o faci numai de amorul artei
adica sa treci de la 136hp la 200 in cazul asta investesti minim 5-6000 eur ca sa faci profi motoaru si ramai cu restu in pioneza
cu aceeasi suma de ex ( un model popular) sa zicem un 1.8t vag- indiferent de model- il impingi lejer la 300 hp si raman si bani pt cutie, ambreiaj ,upgrade frane......+ e o solutie fiabila.
pe majoritatea forumurilor se abereaza cand vine vorba de putere, nimeni nu vb de plaja de utilizare si fiabilitate, + majoritatea nu au notiuni minime de termodinamica a motoarelor, care prin cea mai simpla formula a randamentului la un motor otto ne spune ca pt 30 hp in plus trebuie sa produci defapt 100 pt ca 30 si ceva se duc in racire, 30ceva in evacuare....si atunci iti dai seama cat de ample trebuie sa fie modificarile, de aceea doar unele modele se fac afara si la noi ,restu sunt povesti sau investitii absurde pt ca restul componenteleor nu se vor ridica dpdv dinamic la nivelul propulsorului

Last edited by bogo4all; 10-02-10 at 16:49.
Claudiumxg is offline   Reply With Quote
Old 10-02-10, 17:35   #2
haky01
Opel Driver

 
haky01's Avatar
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 231
Member of:
[4Tuning International]
[Opel]
[ALFA ROMEO]
Default Re: performance tuning (ecu /engine/tranny/brakes /suspension)

deci motoarele turbo sunt mult mai rezistente, mai usor de modificat si mai fiabile cand vine vorba de adaugat CALUTII unei masini.
dar motoarele de cilindree mare cum se comporta?
EX: un motor V12 de bmw ce modificarii i-ai putea aduce? si dak i-ai pune 2 turbo marisoare ce s-ar alege din el si cam cat de fiabil ar fi?
__________________
haky01 is offline   Reply With Quote
Old 10-02-10, 17:47   #3
Claudiumxg

Stage 5
 
Claudiumxg's Avatar
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 310
Default Re: performance tuning (ecu /engine/tranny/brakes /suspension)

la NA singuru mod de a creste hp(la capacitate constanta)= rpm vezi F1, type r, M3, si orice alt motor de motocicleta, ii chestie de VE(eficienta volumetrica)
v12 ala cu interne, la cc aia de la 700hp+ depinde de EURoi
(5000cm3 +)

https://forum.4tuning.ro/123-masina-m...0-romania.html
un proiect serios, aici is peste 50000 eur in mecanica, ca sa iti faci o idee

"CASH noi cei din Romania am tot bagat in masini .... cu rezulate mai bune sau mai putin bune ..... exista masini in care pasionati au bagat peste 20-30 k euro si inca nu au ajuns la rezultate profesionale .... inca se mai fac ajustari si modificari!"

Last edited by Claudiumxg; 10-02-10 at 17:52.
Claudiumxg is offline   Reply With Quote
Old 10-02-10, 17:52   #4
haky01
Opel Driver

 
haky01's Avatar
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 231
Member of:
[4Tuning International]
[Opel]
[ALFA ROMEO]
Default Re: performance tuning (ecu /engine/tranny/brakes /suspension)

ok
si ca fiabilitate?
haky01 is offline   Reply With Quote
Old 10-02-10, 17:56   #5
Claudiumxg

Stage 5
 
Claudiumxg's Avatar
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 310
Default Re: performance tuning (ecu /engine/tranny/brakes /suspension)

mica oricum la nivelu asta, pt ca astea se desfac si se refac non stop, chiar si gtr-urile (r33-r34 ) se ca*ca pe ele, cel mai fiabil bloc ii ala de supra care a fost supradimensionat (2jz-gte)-taticu turbourilor si chiar si astea in drag trim adica 1000hp nu tin mult
Claudiumxg is offline   Reply With Quote
Old 10-02-10, 20:20   #6
SpeeDBreaker

Stage 5
 
SpeeDBreaker's Avatar
 
Join Date: Aug 2007
Posts: 527
Default Re: performance tuning (ecu /engine/tranny/brakes /suspension)

Felicitari pentru topic!De sr20det, ce parere ai?E un motor destul de laudat, pe masinile de drift e des intalnit, care e limita internelor?Ce motor se mai preteaza la drift(unde masa e destul de importanta)?
__________________
If the weight won`t shift, e-brake it!
SpeeDBreaker is offline   Reply With Quote
Old 10-02-10, 20:25   #7
Claudiumxg

Stage 5
 
Claudiumxg's Avatar
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 310
Default Re: performance tuning (ecu /engine/tranny/brakes /suspension)

sr20det este un motor excelent , de fapt se pare ca noul 4b11t de pe evo x este inspirat din designul acestui motor sa nu zic ca e "copiat"
red top merege cu turbo fabrica cam 260-270hp, cu alt turbo si alte modificari pe partea de chiulasa admisie dar ambielaj ,pist fabrica catre 400hp
black top merge cam 300 cu piesele de fabrica si turbo de fabrica

zvonuri neconfirmate zic ca , cu injectie de metanol/apa si combustibil curse ar fi cam 500-550 cp
recordu pt bloc de serie ii undeva intre 660-680hp

Last edited by Claudiumxg; 10-02-10 at 20:36.
Claudiumxg is offline   Reply With Quote
Old 10-02-10, 20:34   #8
Norbertinio
VW Driver

Stage 5
 
Join Date: May 2007
Posts: 783
Member of:
[VW]
Default Re: performance tuning (ecu /engine/tranny/brakes /suspension)

Red top sunt cele de pe Silvia S14 si cele Black Top de pe S15??
Care ar fii diferenta intre astea doua?? Ma refer intre red si black.

L.E: Felicitari pentru topic!!
Norbertinio is offline   Reply With Quote
Old 10-02-10, 20:41   #9
Claudiumxg

Stage 5
 
Claudiumxg's Avatar
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 310
Default

black a fost si pe s13, s14 si pes15 turbo mai mare pe partea de housing la turbina si ball bearing pt spool, turbina pe partea de evac din iconel pt antilag,injectoare mai mari in plus pe s14 si 15 apare VVT si chiulasa porturile de admisie, 6 trepte.....
da jdm, si red top jdm ii mai aspru decat restu , alte axe
PS. taticu ii jdm black top cu capacul de chulasa curb 99-2001

Quote:
Originally Posted by SpeeDBreaker View Post
Felicitari pentru topic!De sr20det, ce parere ai?E un motor destul de laudat, pe masinile de drift e des intalnit, care e limita internelor?Ce motor se mai preteaza la drift(unde masa e destul de importanta)?
pt drift, poti folosii orice motor turbo si dispus longitudinal, supara, gtr, gts,gtt, silvia, sx,..... sau ca sa i spargi pe toti la categoria 2000cm3 un STI cu fata decuplata ceea ce se face usor, si e f echilbrat si are potential maisv de tuning, adica 400 hp is o gluma si transmisia duce cu interne de spec c type ra -peste 700-800nm si in plus ai frane serioase din fabrica samdp,

Last edited by bogo4all; 10-02-10 at 23:00.
Claudiumxg is offline   Reply With Quote
Old 10-02-10, 21:06   #10
SpeeDBreaker

Stage 5
 
SpeeDBreaker's Avatar
 
Join Date: Aug 2007
Posts: 527
Default Re: performance tuning (ecu /engine/tranny/brakes /suspension)

Interesanta ideea cu sti, decuplata fata, ms mult pentru informatii!
L.E:Am vazut sr20det alezat la 2.2, ce modificari se pot aduce blocului motor pentru a rezista?

Last edited by SpeeDBreaker; 10-02-10 at 21:26.
SpeeDBreaker is offline   Reply With Quote
Old 10-02-10, 21:41   #11
Claudiumxg

Stage 5
 
Claudiumxg's Avatar
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 310
Default Re: performance tuning (ecu /engine/tranny/brakes /suspension)

cu sti rezolvi mai mult decat cu silvia, pt ca din start ai toate piesle care dincolo trebuie sa le cumperi la sti doar tre setat + o piesa in cutie ce anuleaza fata
Claudiumxg is offline   Reply With Quote
Old 10-02-10, 21:44   #12
jozsi555
VW Driver

Stage 5
 
jozsi555's Avatar
 
Join Date: Feb 2009
Posts: 989
Member of:
[VW]
[4Rally]
[Opel]
Default Re: performance tuning (ecu /engine/tranny/brakes /suspension)

daca e mai simplu cu un subi de ce nu sunt asa multe la competitii?
jozsi555 is offline   Reply With Quote
Old 10-02-10, 21:45   #13
Norbertinio
VW Driver

Stage 5
 
Join Date: May 2007
Posts: 783
Member of:
[VW]
Default Re: performance tuning (ecu /engine/tranny/brakes /suspension)

Quote:
Originally Posted by jozsi555 View Post
daca e mai simplu cu un subi de ce nu sunt asa multe la competitii?
bine punctat. In D1 am vazut doar un STI si doar un EVO. Cele din Team orange.
Norbertinio is offline   Reply With Quote
Old 10-02-10, 21:50   #14
Claudiumxg

Stage 5
 
Claudiumxg's Avatar
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 310
Default Re: performance tuning (ecu /engine/tranny/brakes /suspension)

https://www.youtube.com/watch?v=lZS86...eature=related
si sunt destule filmari
pt ca nu sa gandit multa lume la idee, + sunt defapt f multe in japan
dar scopul acestei masini nu a fost driftu sau dragul, ci rally sau togue si atunci cumparatorii lor initiali nu sunt adepti ai curentului, da asta nu insemana ca nu se poate , mai simplu sau mai eficient "Think ouside of the box"
Rhys Millen baga cu evo 8 in D1 amus 5-6 ani

Ps. de ce team orange are sti?

Last edited by Claudiumxg; 10-02-10 at 21:55.
Claudiumxg is offline   Reply With Quote
Old 10-02-10, 21:58   #15
jozsi555
VW Driver

Stage 5
 
jozsi555's Avatar
 
Join Date: Feb 2009
Posts: 989
Member of:
[VW]
[4Rally]
[Opel]
Default Re: performance tuning (ecu /engine/tranny/brakes /suspension)

Quote:
Originally Posted by Norbertinio View Post
bine punctat. In D1 am vazut doar un STI si doar un EVO. Cele din Team orange.
sincer in raliu imi place cum se misca, cu-m sta un subi, pt asta e facut.
pe ebay un silvia s14 de la englezi e la 8-9 mii lire, subi n8 (sau cum s-ar numi) din 98 merge in 5 mii de lire, si sub in functie de stare.

astea ar fi preturi minime totusi. sunt constient ca daca vrei ceva performant bagi mana in cont serios
__________________

Last edited by jozsi555; 10-02-10 at 22:00.
jozsi555 is offline   Reply With Quote
- Copyright 2019 4Tuning -