performance tuning (ecu /engine/tranny/brakes /suspension)
datorita faptului ca se tot discuta si probleme tehnice si aspecte legate de modificarea legate de partea macanica si electronica (nu vizuala/estetica) consider ca ar fi bine sa avem alt thread nu sa poluam "discutii despre orice'' sau alte threaduri.
de la 101kw la 200hp , orice este posibil insa costurile sunt mari si raman restul componentelor transmisie, frane, suspensii, sistem racire care nu au fost proiectate sa duca asemnea crestere de putere, -daca ramai NA (atmosferic)- plaja de turatie devine ingusta si intr-o banda de turatie extrem de ridicata, vb de aprox 95hp /litru - daca mergi pe turbo , plaja de turatie si banda extrem de buna dar tre sa te astepti la 5000-6000eur numai pt motor de accea nu recomand asemena modificari unor modele de masini care nu au fost gandite pt asemena puteri , de aceea unele modele au devenit iconice, vezi gtr, sti ,evo, m3, gti... pt ca au potentialul de a fi modificate, adica fabricantul a lasat in momentul proiectarii marje mari de siguranta cea mai buna solutie e sa pornesti de la un model care are potential si sa il faci, orice alceva este nefezabil economic, nefiabil, si o faci numai de amorul artei adica sa treci de la 136hp la 200 in cazul asta investesti minim 5-6000 eur ca sa faci profi motoaru si ramai cu restu in pioneza cu aceeasi suma de ex ( un model popular) sa zicem un 1.8t vag- indiferent de model- il impingi lejer la 300 hp si raman si bani pt cutie, ambreiaj ,upgrade frane......+ e o solutie fiabila. pe majoritatea forumurilor se abereaza cand vine vorba de putere, nimeni nu vb de plaja de utilizare si fiabilitate, + majoritatea nu au notiuni minime de termodinamica a motoarelor, care prin cea mai simpla formula a randamentului la un motor otto ne spune ca pt 30 hp in plus trebuie sa produci defapt 100 pt ca 30 si ceva se duc in racire, 30ceva in evacuare....si atunci iti dai seama cat de ample trebuie sa fie modificarile, de aceea doar unele modele se fac afara si la noi ,restu sunt povesti sau investitii absurde pt ca restul componenteleor nu se vor ridica dpdv dinamic la nivelul propulsorului |
Re: performance tuning (ecu /engine/tranny/brakes /suspension)
deci motoarele turbo sunt mult mai rezistente, mai usor de modificat si mai fiabile cand vine vorba de adaugat CALUTII unei masini.
dar motoarele de cilindree mare cum se comporta? EX: un motor V12 de bmw ce modificarii i-ai putea aduce? si dak i-ai pune 2 turbo marisoare ce s-ar alege din el si cam cat de fiabil ar fi? |
Re: performance tuning (ecu /engine/tranny/brakes /suspension)
la NA singuru mod de a creste hp(la capacitate constanta)= rpm vezi F1, type r, M3, si orice alt motor de motocicleta, ii chestie de VE(eficienta volumetrica)
v12 ala cu interne, la cc aia de la 700hp+ depinde de EURoi (5000cm3 +) https://forum.4tuning.ro/123-masina-m...0-romania.html un proiect serios, aici is peste 50000 eur in mecanica, ca sa iti faci o idee "CASH noi cei din Romania am tot bagat in masini .... cu rezulate mai bune sau mai putin bune ..... exista masini in care pasionati au bagat peste 20-30 k euro si inca nu au ajuns la rezultate profesionale .... inca se mai fac ajustari si modificari!" |
Re: performance tuning (ecu /engine/tranny/brakes /suspension)
ok
si ca fiabilitate? |
Re: performance tuning (ecu /engine/tranny/brakes /suspension)
mica oricum la nivelu asta, pt ca astea se desfac si se refac non stop, chiar si gtr-urile (r33-r34 ) se ca*ca pe ele, cel mai fiabil bloc ii ala de supra care a fost supradimensionat (2jz-gte)-taticu turbourilor si chiar si astea in drag trim adica 1000hp nu tin mult
|
Re: performance tuning (ecu /engine/tranny/brakes /suspension)
Felicitari pentru topic!De sr20det, ce parere ai?E un motor destul de laudat, pe masinile de drift e des intalnit, care e limita internelor?Ce motor se mai preteaza la drift(unde masa e destul de importanta)?
|
Re: performance tuning (ecu /engine/tranny/brakes /suspension)
sr20det este un motor excelent , de fapt se pare ca noul 4b11t de pe evo x este inspirat din designul acestui motor sa nu zic ca e "copiat"
red top merege cu turbo fabrica cam 260-270hp, cu alt turbo si alte modificari pe partea de chiulasa admisie dar ambielaj ,pist fabrica catre 400hp black top merge cam 300 cu piesele de fabrica si turbo de fabrica zvonuri neconfirmate zic ca , cu injectie de metanol/apa si combustibil curse ar fi cam 500-550 cp recordu pt bloc de serie ii undeva intre 660-680hp |
Re: performance tuning (ecu /engine/tranny/brakes /suspension)
Red top sunt cele de pe Silvia S14 si cele Black Top de pe S15??
Care ar fii diferenta intre astea doua?? Ma refer intre red si black. L.E: Felicitari pentru topic!! |
black a fost si pe s13, s14 si pes15 turbo mai mare pe partea de housing la turbina si ball bearing pt spool, turbina pe partea de evac din iconel pt antilag,injectoare mai mari in plus pe s14 si 15 apare VVT si chiulasa porturile de admisie, 6 trepte.....
da jdm, si red top jdm ii mai aspru decat restu , alte axe PS. taticu ii jdm black top cu capacul de chulasa curb 99-2001 Quote:
|
Re: performance tuning (ecu /engine/tranny/brakes /suspension)
Interesanta ideea cu sti, decuplata fata, ms mult pentru informatii!
L.E:Am vazut sr20det alezat la 2.2, ce modificari se pot aduce blocului motor pentru a rezista? |
Re: performance tuning (ecu /engine/tranny/brakes /suspension)
cu sti rezolvi mai mult decat cu silvia, pt ca din start ai toate piesle care dincolo trebuie sa le cumperi la sti doar tre setat + o piesa in cutie ce anuleaza fata
|
Re: performance tuning (ecu /engine/tranny/brakes /suspension)
daca e mai simplu cu un subi de ce nu sunt asa multe la competitii?
|
Re: performance tuning (ecu /engine/tranny/brakes /suspension)
Quote:
|
Re: performance tuning (ecu /engine/tranny/brakes /suspension)
https://www.youtube.com/watch?v=lZS86...eature=related
si sunt destule filmari pt ca nu sa gandit multa lume la idee, + sunt defapt f multe in japan dar scopul acestei masini nu a fost driftu sau dragul, ci rally sau togue si atunci cumparatorii lor initiali nu sunt adepti ai curentului, da asta nu insemana ca nu se poate , mai simplu sau mai eficient "Think ouside of the box" Rhys Millen baga cu evo 8 in D1 amus 5-6 ani Ps. de ce team orange are sti? |
Re: performance tuning (ecu /engine/tranny/brakes /suspension)
Quote:
pe ebay un silvia s14 de la englezi e la 8-9 mii lire, subi n8 (sau cum s-ar numi) din 98 merge in 5 mii de lire, si sub in functie de stare. astea ar fi preturi minime totusi. sunt constient ca daca vrei ceva performant bagi mana in cont serios |
All times are GMT +2. The time now is 14:57. |
- Copyright 2024 4Tuning