Zona tehnica ROVER - MG Zona tehnica, secrete, tips&tricks ROVER |
20-12-12, 19:20
|
#4396
|
Stage 3
Join Date: Oct 2011
Posts: 124
|
Re: Pentru cei care au Rover 75: sfaturi, probleme si alte lucruri utile
Quote:
Originally Posted by sebyaft
Sunetul pe care il auzi este bendixul (rotita zimtata a electromotorului) care cupleaza pe volanta...incearca sa desfaci mufa si sa dai cu spray de contacte si pe urma o montezi la loc...la mine a mers,si imi facea problema asta in primavara si m-am chinuit mult cu ea ca era enervant,pana mi-a zis cineva sa dau mufa jos si sa o dau cu spray de contacte,si a mers...din acel moment nu am mai avut probleme.
Este simplu,nu trebuie decat sa dai capacul de pe motor jos ca sa iti intre mana, desfaci mufa,dai cu spray si o pui la loc...SUCCES!!!
Mufa este in zona inconjurata cu rosu din poza! Imagine este valabila doar daca e motor diesel.
|
salut ! pe langa ce ti-au spus colegii mai verifica si cablul de masa de la baterie pe motor (cel gros), ,,, nu te pacalii daca t-i se aprind luminile in bord ,,,nu au legatura !!!
|
|
|
21-12-12, 07:37
|
#4397
|
Stage 2
Join Date: Jun 2009
Posts: 43
|
Re: Pentru cei care au Rover 75: sfaturi, probleme si alte lucruri utile
Quote:
Originally Posted by marckuss303
salut ! pe langa ce ti-au spus colegii mai verifica si cablul de masa de la baterie pe motor (cel gros), ,,, nu te pacalii daca t-i se aprind luminile in bord ,,,nu au legatura !!!
|
Dupa cum spune si marckuss303, verifica sa nu ai si vreo borna la abetrie oxidata pe interior.Eu am patit-o.Se aprindeau becurile, se auzea ceva tacanit, dar nu invartea electromotorul.Daca nu ai avut probleme pana acum cu electromotorul, mi-e greu sa cred ca a picat asa fara niciun simptom in prealabil.Sigur ai vreun contact imperfect.
|
|
|
22-12-12, 12:47
|
#4398
|
Stage 1
Join Date: Jul 2012
Posts: 17
|
Re: Pentru cei care au Rover 75: sfaturi, probleme si alte lucruri utile
ms pentru raspuns..... cablul negru gros de face masa era oxidat acum merge perfect.. multumesc mult...
|
|
|
22-12-12, 19:16
|
#4399
|
Stage 3
Join Date: Oct 2011
Posts: 124
|
Re: Pentru cei care au Rover 75: sfaturi, probleme si alte lucruri utile
nu ai pt ce ! tu ai remediat problema
|
|
|
22-12-12, 23:09
|
#4400
|
Stage 2
Join Date: Dec 2012
Posts: 69
|
Re: Pentru cei care au Rover 75: sfaturi, probleme si alte lucruri utile
Salut...am remediat problemele ce le aveam la masina...problema la sirocou de imi picura motorina pe la esapamentul lui era din cauza ca acel colier ce il strange la intrarea in sirocou era slabil, iar problemele electrice cu semnalizarea erau din cauza unei mufe de la maneta de semnalizare...era partial iesita si facea contact imperfect.
Si daca tot am umblat la masina, am facut si o aerisire la ambreiaj..:P...acum este mult mai tare pedala de ambreiaj si intra mult mai frumos in viteze...
|
|
|
23-12-12, 10:42
|
#4401
|
Stage 2
Join Date: Dec 2012
Posts: 69
|
Re: Pentru cei care au Rover 75: sfaturi, probleme si alte lucruri utile
Acum revin cu o alta intrebare...ce fel de lichid de ambreiaj trebuie pus??? Dot 3 sau Dot 4?
|
|
|
23-12-12, 11:39
|
#4402
|
Stage 3
Join Date: Sep 2010
Posts: 159
|
Re: Pentru cei care au Rover 75: sfaturi, probleme si alte lucruri utile
Quote:
Originally Posted by sebyaft
Acum revin cu o alta intrebare...ce fel de lichid de ambreiaj trebuie pus??? Dot 3 sau Dot 4?
|
dot 3 cred dar uitate la capacul de la lichidul de frina este mai accesibil!si asa rez problema!
|
|
|
23-12-12, 14:52
|
#4403
|
Stage 2
Join Date: Dec 2012
Posts: 69
|
Re: Pentru cei care au Rover 75: sfaturi, probleme si alte lucruri utile
Quote:
Originally Posted by FREE73CONST2010
dot 3 cred dar uitate la capacul de la lichidul de frina este mai accesibil!si asa rez problema!
|
M-am uitat...si scrie DOT 3...dar mecanicul care mi-a schimbat rulmentul de presiune de la ambreiaj a zis ca nu mai stie sigur ce fel de DOT mi-a pus,dar crede ca DOT 4...insa nu este sigur ca a trecut 1 an si o luna de atunci. Si acum mi-e frica sa completez sa nu cumva sa fac vre-o prostie...
Nivelul lichidului nu este chiar atat de scazut...daca bag degetul aratator ajung repede la el....il bag cam pana la jumatatea celei de-a doua falanga, si cand il scot, prima falanga a degetului este aproape pe jumatate inmuiata in lichid.
Si are ceva daca pe capac scrie DOT 3 si are bagat DOT 4??? Am schimbat rulmentul de presiune acum 1 an si o luna si inca nu am avut nici o problema cu ambreiajul.
|
|
|
23-12-12, 18:13
|
#4404
|
Stage 5
Join Date: Jul 2009
Posts: 943
|
Re: Pentru cei care au Rover 75: sfaturi, probleme si alte lucruri utile
Quote:
Originally Posted by sebyaft
M-am uitat...si scrie DOT 3...dar mecanicul care mi-a schimbat rulmentul de presiune de la ambreiaj a zis ca nu mai stie sigur ce fel de DOT mi-a pus,dar crede ca DOT 4...insa nu este sigur ca a trecut 1 an si o luna de atunci. Si acum mi-e frica sa completez sa nu cumva sa fac vre-o prostie...
Nivelul lichidului nu este chiar atat de scazut...daca bag degetul aratator ajung repede la el....il bag cam pana la jumatatea celei de-a doua falanga, si cand il scot, prima falanga a degetului este aproape pe jumatate inmuiata in lichid.
Si are ceva daca pe capac scrie DOT 3 si are bagat DOT 4??? Am schimbat rulmentul de presiune acum 1 an si o luna si inca nu am avut nici o problema cu ambreiajul.
|
in circuit intra vreo 50 de ml de lichid. inlocuiete l pe tot cu dot 3 nou. introduci dot 3 pe la aerisitor cu o seringa printr-un furtunas si l tragi afara din borcan pe cel care vine, tot cu seringa pana cand in borcan ai doar dot 3 nou sau introduci dot 3 in borcan, aerisesti si -l scoti afara pe cel vechi pe la aerisitor apoi reumpli. nu conteaza metoda , conteaza rezultatul. dot 4 are alte specificatii, nu degeaba scrie acolo dot3.
borcanul trebuie sa fie plin pana la gura (cu difragma introdusa in el) dupa ce aerisesti circuitul. ca sa verifici, completezi bagi diafragma uscata si o scoti verificand nivelul lichidului din borcam uitandu te pana la ce nivel s a umezit difragma. daca nu e pana sus de tot mai completezi stergi diafragma si verifici din nou.
|
|
|
23-12-12, 19:10
|
#4405
|
Stage 2
Join Date: Dec 2012
Posts: 69
|
Re: Pentru cei care au Rover 75: sfaturi, probleme si alte lucruri utile
Quote:
Originally Posted by player1
in circuit intra vreo 50 de ml de lichid. inlocuiete l pe tot cu dot 3 nou. introduci dot 3 pe la aerisitor cu o seringa printr-un furtunas si l tragi afara din borcan pe cel care vine, tot cu seringa pana cand in borcan ai doar dot 3 nou sau introduci dot 3 in borcan, aerisesti si -l scoti afara pe cel vechi pe la aerisitor apoi reumpli. nu conteaza metoda , conteaza rezultatul. dot 4 are alte specificatii, nu degeaba scrie acolo dot3.
borcanul trebuie sa fie plin pana la gura (cu difragma introdusa in el) dupa ce aerisesti circuitul. ca sa verifici, completezi bagi diafragma uscata si o scoti verificand nivelul lichidului din borcam uitandu te pana la ce nivel s a umezit difragma. daca nu e pana sus de tot mai completezi stergi diafragma si verifici din nou.
|
Multumesc mult pentru instructiuni....deci ca sa verific daca am inteles bine: bag dot 3 in borcanas si dau la pedala cu aerisitorul desfacut pana iese tot lichidul vechi. Dupa ce iese lichidul vechi reumplu cu dot 3. Asta insemna sa consum 100 ml de dot 3 in total.
Deci ca sa-mi dau seama cand iese tot dot 4 din circuit, monitorizez sa introduc in borcanas sa zicem 60 ml dot 3 ca sa fiu sigur, pe urma il dau afara si pe asta si pe urma reumplu cu dot 3.
De curiozitate, in timpul acestei operatiuni in care aerisitorul este deschis, ambreiajul ar trebui sa nu mai debraieze cand apas pe pedala, avand in vedere ca presiunea iese afara, deci lichidul nu mai actioneaza asupra rulmentului de presiune.
Si in legatura cu acea diafragma, nu mai este in barcanas ...nu stiu ce s-a intamplat cu ea, doar ca nu mai este acolo,nu o mai am.
|
|
|
24-12-12, 20:19
|
#4406
|
Stage 5
Join Date: Jun 2007
Posts: 786
|
Re: Pentru cei care au Rover 75: sfaturi, probleme si alte lucruri utile
CRACIUN FERICIT TUTUROR POSESORILOR DE ROVER/MG !
Marcellr
PS. din ianuarie ne revedem pe noul forum al clubului ..aceiasi adresa
pana atunci ..rovermgclubro@gmail.com
|
|
|
25-12-12, 08:18
|
#4407
|
Stage 5
Join Date: Jul 2009
Posts: 943
|
Re: Pentru cei care au Rover 75: sfaturi, probleme si alte lucruri utile
Quote:
Originally Posted by sebyaft
Multumesc mult pentru instructiuni....deci ca sa verific daca am inteles bine: bag dot 3 in borcanas si dau la pedala cu aerisitorul desfacut pana iese tot lichidul vechi. Dupa ce iese lichidul vechi reumplu cu dot 3. Asta insemna sa consum 100 ml de dot 3 in total.
Deci ca sa-mi dau seama cand iese tot dot 4 din circuit, monitorizez sa introduc in borcanas sa zicem 60 ml dot 3 ca sa fiu sigur, pe urma il dau afara si pe asta si pe urma reumplu cu dot 3.
De curiozitate, in timpul acestei operatiuni in care aerisitorul este deschis, ambreiajul ar trebui sa nu mai debraieze cand apas pe pedala, avand in vedere ca presiunea iese afara, deci lichidul nu mai actioneaza asupra rulmentului de presiune.
Si in legatura cu acea diafragma, nu mai este in barcanas ...nu stiu ce s-a intamplat cu ea, doar ca nu mai este acolo,nu o mai am.
|
nu ai cum sa bagi in borcanas 60 de ml , in borcan intra vreo 20 de ml si trebuie reumplut ca sa nu prinda aer.
procedezi in urmatorul fel: apesi pedala pana in capat, deschizi aerisitorul, lichidul dislocat iese, inchizi aerisitorul, tragi pedala, verifici in borcan sa fie tot timpul lichid ca sa nu bagi aer pe instalatie, faci pedala, aerisesti , inchizi, tragi pedala, verifici (umpli la nevoie) faci pedala, o tii apasata ca si primadata, aerisesti, inchizi aerisitorul tragi pedala... si tot asa pana lichidul vechi va fi iesit din instalatie si va fi inlocuit cu dot 3 nou si de calitate. astfel circuitul nu va prinde aer.
in cazul in care "faci pedala" si nu inchizi aerisitorul cand o tragi spre tine prin aerisitorul deschis va intra aer si toata operatiunea trebuie reluata.
diafragma are rolul ei, nu stiu exact cum se manifesta fara ea.
Last edited by player1; 25-12-12 at 08:24.
|
|
|
25-12-12, 19:25
|
#4408
|
Stage 2
Join Date: Dec 2012
Posts: 69
|
Re: Pentru cei care au Rover 75: sfaturi, probleme si alte lucruri utile
Quote:
Originally Posted by player1
nu ai cum sa bagi in borcanas 60 de ml , in borcan intra vreo 20 de ml si trebuie reumplut ca sa nu prinda aer.
procedezi in urmatorul fel: apesi pedala pana in capat, deschizi aerisitorul, lichidul dislocat iese, inchizi aerisitorul, tragi pedala, verifici in borcan sa fie tot timpul lichid ca sa nu bagi aer pe instalatie, faci pedala, aerisesti , inchizi, tragi pedala, verifici (umpli la nevoie) faci pedala, o tii apasata ca si primadata, aerisesti, inchizi aerisitorul tragi pedala... si tot asa pana lichidul vechi va fi iesit din instalatie si va fi inlocuit cu dot 3 nou si de calitate. astfel circuitul nu va prinde aer.
in cazul in care "faci pedala" si nu inchizi aerisitorul cand o tragi spre tine prin aerisitorul deschis va intra aer si toata operatiunea trebuie reluata.
diafragma are rolul ei, nu stiu exact cum se manifesta fara ea.
|
Si cum imi dau seama cand vechiul lichid a iesit in totalitate si in circuit exista doar dot 3 nou???cam cate astfel de pedale trebuie sa fac???sau cati ml de dot 3 nou trebuie sa bag ca sa-mi dau seama cand trebuie sa ma opresc?
In felul acesta nu se amesteca vechiul lichid cu noul dot 3 introdus??? Daca in instalatie am dot 4 si il amestec cu dot 3??? In felul acesta noul lichid va fi amestecat cu vechiul lichid si nu va mai fi pur 100% niciodata.
Nu este oare mai bine mai intai sa scot tot vechiul lichid pana nu mai este deloc, sa bag dot 3 in instalatie ca sa spal instalatia,sa o curat de dot 4, pe urma sa golesc din nou instalatia, si sa bag dot 3 pur, pe urma sa aerisesc....astfel noul lichis introdus nu va fi deloc amestecat cu dot 4 si va fi dot 3 pur.
Last edited by sebyaft; 25-12-12 at 19:31.
|
|
|
25-12-12, 21:25
|
#4409
|
Stock
Join Date: Nov 2012
Posts: 8
|
Re: Pentru cei care au Rover 75: sfaturi, probleme si alte lucruri utile
Buna seara si sarbatori fericite,aveam si eu o problema legata de masina mea rover 75 cdt 116 cai ,acum de cand este frig afara motorul nu se incalzeste aproape niciodata adica acul nu urca niciodata in dreptul orei 9 ci sta tot timpul cam pe la 7,mentionez ca in ultima instanta am pus si carton si tot nici o diferenta,mai se ridica foarte rar la maxim acul temperaturii doar atunci cand nu am clima pornita si sta foarte putin dupa care scade iar.Am citit in bord la testul numarul 7 unde scrie temperatura exacta a motorului si cand acul era la maxim motorul avea 75 de grade.Intrebarile mele sunt daca 75 de grade este temperatura lui normala de functionare?Si daca as schimba termostatul as remedia problema? Inca ceva ,masina consuma exagerat de mult si ma gandeam pentru ca merg tot timpul cu motorul rece.MULTUMESC orice parere este bine venita.
|
|
|
26-12-12, 09:16
|
#4410
|
Stage 3
Join Date: Oct 2011
Posts: 124
|
Re: Pentru cei care au Rover 75: sfaturi, probleme si alte lucruri utile
salut ! ai dreptate in ce priveste termostatul ! banuiesc ca si webasto i-ti merge intruna . consumul fiind mai mare cu motorul rece !
|
|
|
|
|