05-07-07, 23:19
|
#166
|
Stage 5
Join Date: Feb 2007
Posts: 438
Member of: [Fiat]
|
Re: Accidente in VL
ce am vrut sa zic e k tot tu esti in spatele volanului... si dak tu nu faci ceea ce trebuie atunci esp-ul ce sa faca... asa si cu abs-ul timpul care trece de cand realizezi k tre sa franezi pana trebuie sa franezi se raporteaza in distanta parcursa... si crede-ma ... e destul de mult.
eu pe masina nu am avut esp (cred)... nici nu stiu cum ar fi fost daca as fi avut, nici nu stiu cum m-ar fi ajutat pe un drum acoperit total de polei cu o masina supraincarcata care mergea practic cu aripa pe cauciuc... cauciuc care la randul lui era muuuuuult prea uzat.... si cum nu m-au ajutat arcurile sport si garda coborata la sol, cum nu m-au ajutata cauciucurile late asa nu cred k m-ar fi ajutat nici esp-ul pentru k si acesta are niste limite.... zapada, nisipul, sau umezeala nu sunt polei.
asa... dezavantaje... a) esp-ul iti ofera un nivel pshihic de siguranta mai ridicat decat cel real... intotdeauna te lasa sa crezi k masina ta poate mai mult.
b) esp-ul este primul inamic al unui sofat sportiv... de ce?... pentru k franeaza rotile necesare... asa k pana la urma ce vrem... sportivitate sau siguranta.... sunt 2 lucruri total diferite
c) esp-ul este un sistem computerizat care depinde de prea multi factori care pot pati ceva... plus senzorii abs pe care se bazeaza si esp-ul sunt senzori magnetici care pot fi indusi in eroare de pilitura de fier.... de unde? ...de la un rulment prea uzat si mai sunt si alte cauze...
d) toate testele executate in filmulete sunt facute de soferi profesionisti... tu crezi k ai reactiona la fel ca ei?... in momentul ala nu te gandesti k intra esp-ul si eviti... astfel esp-ul poate deveni ineficient
e) pretul... nu la toti ne convine sa dam bani in plus pe un sistem de care nu multi au nevoie.... asta pt k nu toti sunt maniaci ai vitezei
cum ai zis si tu... esp-ul este grozav si toate masinile ar trebui sa-l aiba... atata tot k nu e perfect... si are si dezavantaje
__________________
If you go fast you die fast
|
|
|
05-07-07, 23:34
|
#167
|
Stage 5
Join Date: Oct 2006
Posts: 369
|
Re: Accidente in VL
Quote:
Originally Posted by recBeat
Si inca ceva pt cretinii care sustin in continuare ca abs-ul ie o prostie si ca au facut accident din cauza abs-ului (am auzit o gramada de povesti dinaste)
Ignorati introducerea si vizionare placuta.
Click aici
P.S. mai ales esp-ul ar trebui sa se impuna in mod obligatoriu oricarui fabrcant de masini.
|
Done that: Uniunea a facut ESP-ul obligatoriu incepand din februarie sau martie, nu mai stiu exact. Toate casele producatoare europene il au stock.
Aveam si un articol cu mai multe detalii, dar nu mai gasesc link-ul
EDIT: Tu ai ESP pe ea cip sau conduceai altceva in situatia respectiva?
__________________
GTS ^ Spirit sportiv ^
OPC ^ The blue fury ^
Last edited by TigerGTS; 05-07-07 at 23:38.
|
|
|
05-07-07, 23:43
|
#168
|
Stage 5
Join Date: Feb 2007
Posts: 902
|
Re: Accidente in VL
cand ai unde si vrei sa conduci sportiv , poti dezactiva ESP'u cu toate ca am vazut ca la unele firme cum ar fi Mercedes tot nu se dezactiveaza complet si mai intervine
|
|
|
06-07-07, 01:34
|
#169
|
Stage 5
Join Date: Dec 2006
Posts: 585
Member of: [Opel]
|
Re: Accidente in VL
Quote:
Originally Posted by Herbas
ce am vrut sa zic e k tot tu esti in spatele volanului... si dak tu nu faci ceea ce trebuie atunci esp-ul ce sa faca... asa si cu abs-ul timpul care trece de cand realizezi k tre sa franezi pana trebuie sa franezi se raporteaza in distanta parcursa... si crede-ma ... e destul de mult.
eu pe masina nu am avut esp (cred)... nici nu stiu cum ar fi fost daca as fi avut, nici nu stiu cum m-ar fi ajutat pe un drum acoperit total de polei cu o masina supraincarcata care mergea practic cu aripa pe cauciuc... cauciuc care la randul lui era muuuuuult prea uzat.... si cum nu m-au ajutat arcurile sport si garda coborata la sol, cum nu m-au ajutata cauciucurile late asa nu cred k m-ar fi ajutat nici esp-ul pentru k si acesta are niste limite.... zapada, nisipul, sau umezeala nu sunt polei.
asa... dezavantaje... a) esp-ul iti ofera un nivel pshihic de siguranta mai ridicat decat cel real... intotdeauna te lasa sa crezi k masina ta poate mai mult.
b) esp-ul este primul inamic al unui sofat sportiv... de ce?... pentru k franeaza rotile necesare... asa k pana la urma ce vrem... sportivitate sau siguranta.... sunt 2 lucruri total diferite
c) esp-ul este un sistem computerizat care depinde de prea multi factori care pot pati ceva... plus senzorii abs pe care se bazeaza si esp-ul sunt senzori magnetici care pot fi indusi in eroare de pilitura de fier.... de unde? ...de la un rulment prea uzat si mai sunt si alte cauze...
d) toate testele executate in filmulete sunt facute de soferi profesionisti... tu crezi k ai reactiona la fel ca ei?... in momentul ala nu te gandesti k intra esp-ul si eviti... astfel esp-ul poate deveni ineficient
e) pretul... nu la toti ne convine sa dam bani in plus pe un sistem de care nu multi au nevoie.... asta pt k nu toti sunt maniaci ai vitezei
cum ai zis si tu... esp-ul este grozav si toate masinile ar trebui sa-l aiba... atata tot k nu e perfect... si are si dezavantaje
|
Bineinteles ca intotdeauna mai multi factori la un loc (negativi desigur) adunati duc de cele mai multe ori la un dezastru.. si nu mai scapi cu tot abs-ul si esp-ul din lume, ai dreptate.
Ai putut vedea ca nici soferii de la 5 gear nu au putut trece testul ala fara esp, apoi un sofer normal.
Eu asi zice ca poti combina cu succes un sofat sportiv cu sistemele astea (vezi wrc-urile care au pe ele tot felul de sisteme care ajuta pilotii), mai putin derapajele controlate (si aici trebuie sa iti dau dreptate la capitolul asta drifturile nu sunt compatibile cu sistemele electronice de control) in care ie cam greu sa intri cu toate sistemele astea activate (desi daca stau bine sa ma gandesc, exista si aici acel diferential auto-blocant, un sistem mecanic controlat electronic, care ajuta pilotii), in rest te pot ajuta chestile astea, ti-am zis, pe mine m-au ajutat.
Impotriva factorilor de care depind aceste sisteme exista revizii tehnice si service-uri autorizate , este adevarat ca ie un dezavantaj dar poate fi prevenit, pana la urma daca ie sa ne gandim asa si franele ar putea ceda si ce am face, deaia le verificam mereu.
Nu or fi toti maniaci ai vitezii, dar la 70 la ora, care nu ie o viteza de maniac, iti poate sari sau te poti trezi cu un cretin in fata (iarasi din propria experienta iti vb) si poate ca nu toti stiu sa nu zmuceasca de volan, deci parerea mea ie ca pana si cei care conduc ca si bunicutele au nevoie de asa ceva.
"in momentul ala nu te gandesti k intra esp-ul si eviti... astfel esp-ul poate deveni ineficient"- esp-ul nu ie un fel de pilot automat, cand intra esp-ul tot tu conduci/ti de volan, numai ca prin blocarea anumitor roti in fractiuni de secunda, iti da posibilitatea sa menti masina pe traiectoria dorita (pe care tu o indici prin viraj). Sistemele alea de iti vireaza singure sunt altele si intradevar ca sunt groaznice si in acelasi timp ridicole.
Asadar, Esp-ul nu poate deveni ineficient in incercarea soferului de a evita un obstacol, eventual din cauza vitezei excesive poate ca nu reuseste acest lucru in proportie de 100% dar oricum nu inrautateste situatia.
Tre' sa constientizam faptul ca suntem contemporani ai sec 21 si sa profitam de tehnologia pe care ne-o ofera, chiar daca suntem mari piloti, aceste sisteme in anumite situatii ne pot salva viata.
|
|
|
06-07-07, 01:40
|
#170
|
Stage 5
Join Date: Dec 2006
Posts: 585
Member of: [Opel]
|
Re: Accidente in VL
Quote:
Originally Posted by TigerGTS
EDIT: Tu ai ESP pe ea cip sau conduceai altceva in situatia respectiva?
|
Nuuu, cu corsica eram, am esp pe ea.. si nici nu se poate dezactiva (ie permanet)
|
|
|
06-07-07, 01:45
|
#171
|
Stage 5
Join Date: Feb 2007
Posts: 438
Member of: [Fiat]
|
Re: Accidente in VL
la wrc-uri si deja e vb de altceva... de ex lancer evo 8 are un sistem care reprezinta exact opusul esp... un sistem de distributie a tractiunii care distribuie cuplul motor rotii aderente(chiar si 100% pe o roata daca e necesar) si probabil chestia asta il face mai rapid pe circuit decat un murcielago (s-ar putea sa gresesc... sunt date din testul topgear).
referitor la revizii.... astea le faci la inceput ... apoi le lasi pentru cand ai timp si bani... nu toata lumea le face la zi...totusi vorbim de romania.
"esp-ul nu ie un fel de pilot automat" nici nu ziceam asta... atata tot k de multe ori nu sti cum sa reactionezi ... iar fata in fata cu problema chiar nu sti ... de aceea problema nu e sistemul ... problema e soferul care nu stie sa-l foloseasca.
ce incerc eu sa zic e k nu trebuie sa ne hazardam si sa sustinem (k tot romanu care da de tehnologie) "am ESP ma doare-n basca"
|
|
|
06-07-07, 01:45
|
#172
|
Stage 5
Join Date: Oct 2006
Posts: 369
|
Re: Accidente in VL
aaa...Misto si nu misto . Eu am vazut ce inseamna ESP pe Vectra lu` tata, dar acolo se poate porni/opri, ceea ce mi se pare mult mai bine. Adica, vorba lui Herbas, daca facem ceva sportiv, ma trage in urma, pe cand intr-o deplasare normala e foarte bun...
|
|
|
06-07-07, 02:12
|
#173
|
Stage 5
Join Date: Dec 2006
Posts: 585
Member of: [Opel]
|
Re: Accidente in VL
Nici nu mi-a trecut prin cap sa zic ca daca am esp, gata nu mai fac accident, el este facut sa ajute, dar nu ie totul.. bineinteles ca pana la urma tot soferul ie de baza, poate ca esp-ul ala contribuie cu 15-20% intr-o faza nasoala, restul tot pe sofer cade.. daca mai iesti si dinala de pune mana la ochi.. ce sa iti mai faca esp-u l
La lancer si impreza, da.. m-i se pare ca si alea de ies pe usa fabricii sunt dotate cu sisteme dinastea, dar asta doar la 4WD, dar sunt si FWD in wrc, care au si alea o garmada de sisteme (am vazut o data un reportaj pe eurosport), dar nu sunt introduse inca la masinile de serie pt ca sunt tehnologii foarte scumpe si nu renteaza..
Probabil ca romania, sau o anumita partem ca sa nu ii bagam pe toti in aceasi oala nu ie inca pregatita sa dea piept cu sistemepe astea si cu noile tehnologii.
Ca mai auzi pe unii, ca domne nici nu m-i s-au deschis airbag-urile. Poi cum sa ti sa deschida, cand tu cand ti-ai bulit spoilerul, ti-ai luat altul dinala turcesc, sau mai rau: l-ai schimbat in spatele blocului.. (vb la modul general)
Nu mi-am exprimat compasiunea fata de ceea ce ai patit ca nu a fost cazul, dar iti zic sincer ca imi pare rau.. si sper ca experienta asta sa nu te marcheze, sau cel putin daca o face, sa o faca intr-un mod constructiv..
La ce masina te gandesti pe viitor, sau ai trecut deja la altceva? ceva planuri de tuning? ca oricum de microbul asta nu o sa scapi asa usor..
|
|
|
06-07-07, 02:20
|
#174
|
Stage 5
Join Date: Dec 2006
Posts: 585
Member of: [Opel]
|
Re: Accidente in VL
Quote:
Originally Posted by TigerGTS
aaa...Misto si nu misto . Eu am vazut ce inseamna ESP pe Vectra lu` tata, dar acolo se poate porni/opri, ceea ce mi se pare mult mai bine. Adica, vorba lui Herbas, daca facem ceva sportiv, ma trage in urma, pe cand intr-o deplasare normala e foarte bun...
|
nu stiu daca te trage chiar atat de mult in jos, toata faza ie sa nu te pierzi cu firea si sa lucrezi cu masina.. Nu st daca ai vazut filmuletul de la primul link dat de mine.. ala cu jaguarul de la 5 gear incerca sa treaca printre niste obstacole cu 70 de mile pe ora, lucru pe care cu esp-ul dezactivat nu l-a reusit iar cu el activat, l-a reusit Deci eu trag concluzia ca cu ajutorul esp-ului activat, pe aceeasi potiune de drum si in aceleasi conditii poti merge mai rapid decat cu el neactivat.. Sau eu cel putin asta am inteles din acel filmulet.. voi?
|
|
|
06-07-07, 02:42
|
#175
|
Stage 5
Join Date: Feb 2007
Posts: 438
Member of: [Fiat]
|
Re: Accidente in VL
in al 2-lea filmulet parca sunt prezentate 2 in paralel... si la un moment dat se vede cum cea fara esp are tendinta sa mearga mai repede decat cealalta... bine tocmai atunci pierde si controlul total dar asta e alta parte....
eu imi voi dedica urmatorii ani traficului pietonal
|
|
|
06-07-07, 02:59
|
#176
|
Stage 5
Join Date: Dec 2006
Posts: 585
Member of: [Opel]
|
Re: Accidente in VL
Quote:
Originally Posted by Herbas
eu imi voi dedica urmatorii ani traficului pietonal
|
Imi pare rau sa aud asta.. sincer..
|
|
|
07-07-07, 16:59
|
#177
|
Stage 5
Join Date: Jun 2007
Posts: 457
|
Re: Accidente in VL
fara alte comentarii, va propun sa cititi putin aici. (varianta in romana de AICI contine doar 2 randuri, deci nu are rost...dar pe link-ul in engleza este totul detaliat...cu avantaje si dezavantaje )
|
|
|
07-07-07, 18:02
|
#178
|
PARTICIPANT CURSE
Stage 5
Join Date: May 2006
Posts: 1,562
Member of: [PARTICIPANT CURSE] [VW]
|
Re: Accidente in VL
BMW`u de mai jos l`am condus si eu o perioada, e o poveste lunga, dar uitati in ce hal a ajuns, dupa cate am inteles soferu (fost tovaras) era beat la fel ca si ceilalti, si culmea e ca din cauza asta ne`am certat ca ii tineam morala sa nu se suie beat la volan ca nu e bine si el nici nu avea permis si icea ca el scapa si de garda daca il alearga. Now look !!!
|
|
|
07-07-07, 18:18
|
#179
|
Stage 5
Join Date: Sep 2005
Posts: 1,120
Member of: [VW] [Fiat] [AUDI] [SEAT] [SKODA] [RENAULT]
|
Re: Accidente in VL
unde sunt pozele ?1
|
|
|
07-07-07, 18:19
|
#180
|
Stage 5
Join Date: Apr 2007
Posts: 2,722
|
Re: Accidente in VL
asta vream sa intreb si eu
|
|
|
|
|