Go Back   Forum 4Tuning > www.4tuning.ro > ARHIVA > Arhiva evenimente > TuningDAYS 2007

Reply
 
Thread Tools
Old 22-02-07, 00:21   #16
X-Ray-Eyes
PARTICIPANT CURSE

Stage 5
 
X-Ray-Eyes's Avatar
 
Join Date: Nov 2003
Posts: 3,298
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
[Opel]
[BMW]
Default Re: criterii BEST ENGINE

Quote:
Originally Posted by Gratzian View Post
nu, era off topic de la mine...sorry
e prevazut separat un dyno-contest
Asa mai merge sherif ...
Dar pe pagina principala nu am vazut nici o categorie BEST ENGINE ... doar Best Interior , Best of Show , Best exterior , db , bla bla ...
X-Ray-Eyes is offline   Reply With Quote
Old 22-02-07, 00:41   #17
Gratzian
Administrator

Stage 5
 
Gratzian's Avatar
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 4,465
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
Default Re: criterii BEST ENGINE

nu era prevazut initial...
dar daca discutiile converg inspre ceva coerent, de ce nu?
nu regulamentul ne face, noi il facem
Gratzian is offline   Reply With Quote
Old 22-02-07, 07:56   #18
TopArt
Registered

Stage 5
 
TopArt's Avatar
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 607
Default Re: criterii BEST ENGINE

Quote:
Originally Posted by Gratzian View Post
nu era prevazut initial...
dar daca discutiile converg inspre ceva coerent, de ce nu?
in cazul acesta, ca si in cazul intrebarii "exista masini custom la eveniment ca sa delimitam best custom si best import exterior", trebuie facut un sondaj intre participanti cu intrebari simple care vor duce la nasterea sau gatuirea in fasha a celor doua subcategorii propuse de x-ray-eyes si rosonic si imbinate de mine:

- aveti ceva modificat la motor ?
- cat la suta sunt modificari pur estetice ?
- cat la suta sunt modificari pur tehnice ?
- ati mers pe show&shine sau pe functionalitate maxima ?

dupa ce aceste intrebari (de sine statatoare sau impreuna cu altele pe care le stabiliti) au fost puse participantilor, e deja clar daca se merita implementarea subcategoriilor best-engine bay dressing si best engine specs, separat sau impreuna cu acel dyno-contest.

si da, un strut brace intre amortizoarele fatza poate participa la ambele categorii (apropos de un exemplu) - are o functionalitate clara si poate fi cromat sau vopsit in ton cu paint-ul exterior sau altceva.

motorul nu poate castiga (parerea mea) decat intr-o simbioza perfecta sau care tinde spre perfectiune cu transmisie, suspensie, franare, tren rulare, stabilizare si rigidizare caroserie. altfel - avem de ales intre motoare de sute de cai care nu pun decat o mica parte din acesti cai la roata.

inca o data: acel show&shine ne va da posibili viitori castigatori in estetica compartimentului motor, acei "puristi" care nu sufera o picatura de ulei pe capacul motor proaspat cromat iar coroborarea engine specs cu dyno-contest-ul poate duce la o apreciere mai exacta a viitorilor posibili castigatori ai acestor din urma categorii.

indiferent de ce se hotaraste, o mai zic inca o data: MOTORUL, la un astfel de show, trebuie sa fie si el, la randul lui, incoronat.
TopArt is offline   Reply With Quote
Old 22-02-07, 10:05   #19
Hondarul
Super Moderator

Stage 5
 
Hondarul's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Posts: 8,661
Member of:
[Moderators]
[4 Speed Squad]
Default Re: criterii BEST ENGINE

O parere, nimic mai mult. E un salon de tuning, care tradus cu ceea ce se intampla la noi este salon de STYLING. Sa fim seriosi, cata lume are bodykit intr-adevar de racing, cu airdiffusere gandite, eleroane la unghiul potrivit, spoiler fata cara sa raceasca aerul si care sa-l scoata... Le numaram pe degete?

Concluzia - BEST ENGINE sa se refere de fapt la BEST ENGINE DRESSING. Sa lasam puterea motorului la o parte. De aia avem curse legale sau ilegale, ca sa aratam ca conteaza puterea motorului, de aia luam cupa si diploma la curse, ca avem motoare puternice, nu frumoase ca aspect.

La curse - BEST ENGINE SPECS, la tuning-show - BEST ENGINE DRESSING

Despre criterii, la fel, ar fi usor de elaborat un barem. De la gradul de curatenie, calitatea prinderilor, suruburi ruginite, furtunele cum sunt prinse, coliere curate si bune, sa nu se vada fire si cabluri "romanesti", calitatea vopselei (un motor care nu are cel putin capacul de la tacheti vopsti, nu stiu daca are ce cauta aici), paintbrush, chestii unice (exista borne cu LCD-uri ), etc...

Cum a zis si Gratzian, separat, dyno-contest.
Hondarul is offline   Reply With Quote
Old 22-02-07, 11:47   #20
TopArt
Registered

Stage 5
 
TopArt's Avatar
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 607
Default Re: criterii BEST ENGINE

da, hondarul, ai dreptate, asta a fost prima mea reactie cand am vazut ce-ai scris. DAR, imi dau seama ca nu e atat de necesar, avand in vedere contextul in care discutam de categoriile de concurs.

uite argumentele mele: refuz, din cauza deformatiei profesionale, sa cred ca in martie/aprilie va fi doar show de styling. sau, mai bine zis, e maaare pacat sa fie doar show de styling. imi doresc, si mai bine zis, sa nu merg DOAR la un show de styling.

aminteai de ridler. chiar daca suntem la 150.000 de ani lumina in spate, e pacat sa NU INCEPEM cu ceva. e pacat sa tot amanam momentul. incet, incet dar sa fie. sa fie un punct de referinta in mini-istoria tuning-ului ca da, s-a facut prima jurizare pe cele 2 subcategorii.

tin sa te contrazic cu exemplul dat de tine vis-a-vis de show de tuning/curse. desi ai foarte mare dreptate, ai pierdut o nuanta: la curse, nu conteaza DOAR motorul. la curse conteaza motorul+omul. asa ca, aici, la show-ul de tuning, gasesc normala divizarea in 2 subcategorii, pentru ca e o expozitie statica, deci omul din spate nu-si poate dovedi (si nici nu tine sa dovedeasca) calitatile lui competitive, cu volanul in mana, talpa in podea si 2 degete pe schimbator.

si, ca orice show auto (din care deriva si un show tuning) spectatorii si toti cei prezenti, ca si concurentii, vor sa afle diferite specs de la fiecare motor in parte, pus pe fiecare masina in parte. in context, exceptionala ideea care s-a dat pe undeva pe-aici - cu foicica facuta de propitar, cu specs-urile masinii (motor, bodykit, alea, alea)

deci - decat sa fim negativisti si sa privim realist si cinic lucrurile, mai bine sa ne dam si sa ne luam avant spre metodologia, mentalitatea si calitatea de afara.
TopArt is offline   Reply With Quote
Old 22-02-07, 12:17   #21
marius_eugen

Stage 5
 
marius_eugen's Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 1,497
Member of:
[INSANE RACERS]
Wink Re: criterii BEST ENGINE

Mai spun si eu o parere : puteti pune la "Best Engine" 50% puterea si 50% aspectul . Ca pana la urma un la motor tunat conteaza ambele aspecte . Deci "Best Engine" sa aiba 100 de puncte care se aduna din "best look" si "best performance" . Best look se puncteaza asa cum ati spus voi , iar best performance sa se calculeze exact dupa cateva reguli : acea formula cu Puterea Masurata (tunata) / puterea stock ( 50 % ) + inca 50% care sa adune daca are schimbata evacuarea , admisia , chip-tuning/power-box , intercooler , compressor , supercharger , turbo , NOS , cage-bar , roll-bar , sistem franare schimbat / modificat , ... Asta ca sa nu fie prea avantajate masinile care vin cu 300-400 Cp din fabrica , pentru ca e clar ca la 500 Cp un chip + celelalte modificari aduc mai mult castig decat i-ar aduce unuia cu 130 Cp stock , desi respectivul a bagat in masina mult mai multi bani si ar fi mult mai performanta decat una din " clasa " ei .
Asta e parerea mea ... rog nu dati cu parul !
marius_eugen is offline   Reply With Quote
Old 22-02-07, 13:18   #22
tico_rs
Speed Daemons Member

Stage 5
 
tico_rs's Avatar
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 513
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
[Speed Daemons]
[DAEWOO]
Default Re: criterii BEST ENGINE

Si eu sunt de parere ca ar trebui sa primeze procentul modificarii masinii fata de fabrica, altfel am ajunge toti sa folosim aceleasi motoare si idei, si asta e un aspect ce diverge de la ideea de tuning, personalizare... Acel procent poate fi calculat atat dupa dyno cat si dupa alte modificari aduse fata de serie, pentru ca spre exemplu, un tico nu are ce arata la curse unde A1 este de pana in 75 hp cand el stock are 42 hp, iar unde o modificare de 20 de cai este o minune ce zic eu merita premiata mai mult decat una de 40 de cai adusa unei masini pentru care reprezinta de fapt un 10-15% din puterea de fabrica... Ideea centrala era de a premia modificarile ce individualizeaza o masina fata de cele de serie, nu potenta financiara de a cumpara un motor de serie deja puternic, pentru ca altfel toti ar veni cu o balanta/extras nu cu foaia de specs...
__________________
daca singura scula de care dispui e un ciocan tinzi sa vezi orice problema ca pe un cui...
Speed daemon...
tico_rs is offline   Reply With Quote
Old 22-02-07, 13:26   #23
TheBig_X

Presedinte Xtreme Club Emotion

Stage 5
 
TheBig_X's Avatar
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 305
Member of:
[Moderators]
[PARTICIPANT CURSE]
[Xtreme Club Emotion]
[RENAULT]
[MERCEDES]
Default Re: criterii BEST ENGINE

Ce legatura au cursele cu 4Tuning Show ???
Ca asha iau o masina care participa in campionatul de WRC si nu cred ca ma mai bate nimeni.
Vorbeam de ASPECT,de modificari vizibile.Nu cred ca o sa se vada o chiuloasa comprimata , un piston forjat , O volanta usurata.
Alea sunt la interior.
Primele 3 poze puse pe topicul asta sunt cele mai elocvente !
__________________
TheBig_X is offline   Reply With Quote
Old 22-02-07, 13:59   #24
Hondarul
Super Moderator

Stage 5
 
Hondarul's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Posts: 8,661
Member of:
[Moderators]
[4 Speed Squad]
Default Re: criterii BEST ENGINE

Pai hai sa ne gandim la cei care au dulapul plin de trofee - KWX, care daca te uiti sub capota te sperii si nu intelegi nimic, Subaru care are folii de izolatie termica peste tot, Speedster care are motor stock cu un fogger de NX. Pentru cei care alearga la curse conteaza puterea, iar frumusetea, curatenia si gradul de stralucire nu conteaza absolut deloc. Ce vreau sa spun este ca nu trebuie sa dai premiul BEST ENGINE adunand criteriile de jurizare de la PUTERE si ASPECT. Nu prea au legatura unele cu celelalte in Romania. Pozele puse de X-Ray sunt un exemplu de ce ar trebui sa fie, dar nu cred ca exista un singur motor in tara asta macar aproape de cele din poza. Plus ca motoarele din poza e clar ca sunt strict de show, chiar daca se anunta puterile motorului de sute de cai - exemplu concret: o turbina care este folosita si merge, nu va ramane niciodata nichelata si cromata cum este cea din poza. Suntem in Romania, wake up!

Trebuie facut premiu separat de BEST ENGINE SPECS si BEST ENGINE DRESSING. La SPECS castiga masina care, masurata pe dyno la fata locului, a castigat cea mai multa putere in plus fata de puterea de fabrica. Asa ar fi normal zic eu. La DRESSING, se face un barem legat de aspect.

Parerea mea. Care poate fi buna sau proasta, dar e argumentata. Nu cinica sau negativista.
Hondarul is offline   Reply With Quote
Old 22-02-07, 14:37   #25
MKE

Stage 5
 
MKE's Avatar
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 2,417
Member of:
[Moderators]
[Observator 4tuning]
[PARTICIPANT CURSE]
[Street Zone]
Default Re: criterii BEST ENGINE

Quote:
Originally Posted by Hondarul View Post

Trebuie facut premiu separat de BEST ENGINE SPECS si BEST ENGINE DRESSING. La SPECS castiga masina care, masurata pe dyno la fata locului, a castigat cea mai multa putere in plus fata de puterea de fabrica. Asa ar fi normal zic eu. La DRESSING, se face un barem legat de aspect.
si dupa parerea mea asa ar fi cel mai corect....
dar haidetzi sa inaintam putin ...sa facem concret criteriile si baremul de pucte, sa il mai dezbatem daca e cazut si sa terminam odata cu problema asta..., sau nu ?
MKE is offline   Reply With Quote
Old 22-02-07, 16:31   #26
STIprdr
Dream Squad Member

Stage 4
 
STIprdr's Avatar
 
Join Date: Jun 2005
Posts: 253
Member of:
[Dream Squad]
[Honda]
Default Re: criterii BEST ENGINE

pana la urma s-a hotarat conducerea? se baga categoria aceasta ?
STIprdr is offline   Reply With Quote
Old 22-02-07, 18:31   #27
Gratzian
Administrator

Stage 5
 
Gratzian's Avatar
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 4,465
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
Default Re: criterii BEST ENGINE

inca deliberam, si stam sa vedem cat mai multe opinii pe subiect, sa nu hotaram la intamplare...
mai stam de vb cu unu, cu altul...
Gratzian is offline   Reply With Quote
Old 23-02-07, 10:27   #28
ERY

Stage 5
 
ERY's Avatar
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 2,826
Member of:
[Observator 4tuning]
[PARTICIPANT CURSE]
[Hyundai]
[AUDI]
Default Re: criterii BEST ENGINE

Quote:
Originally Posted by RoSonic View Post
Ce zici tu X-Ray e BEST ENGINE DRESSING...

Super tare ideea.....si deja am vorbit cu cineva care va fii prezent cu o astfel de capodopera.....arata foarte asemanator cu cele din primele poze puse de X-ray...

Deci persoana respectiva va participa 100% pt a castiga sectiunea de BEST ENGINE DRESSING.


Foarte tare ideea oricum....cred ca vor suficienti concurenti dornici sa arate ce au si sub capota....
__________________

Last edited by ERY; 23-02-07 at 10:30.
ERY is offline   Reply With Quote
Old 23-02-07, 11:32   #29
Lucian

Stage 5
 
Lucian's Avatar
 
Join Date: May 2004
Posts: 5,032
Member of:
[Streetline-CCC]
Default Re: criterii BEST ENGINE

Pai facem asa ... punctam cumva best dressing si apoi se dau puncte in plus pt procentele in plus pe care le scoate motorul pe dyno fata de stock . Adik + 10 % fata de stok e 1 punct , + 20% 2 puncte . Iar notarea best engine sa se faca cu punctaj de la 1 la 10 . Sa dai o vopsea e (200.000 sprayoul) , inoxul nu e scump , un oil catch tack cromat e 1 mil , dar sa pui 50 % in plus la motor si sa mai si arate bine .... nu cred ca engine specs sunt doar pt curse. Doar modificarea motorului tot TUNING se numeste si cei care o fac sunt ... TUNERi . Nu ?
__________________

RENAULT Clio RS 197

SMART ROADSTER

AUDI A3 SPORTBACK
Lucian is offline   Reply With Quote
Old 23-02-07, 14:30   #30
X-Ray-Eyes
PARTICIPANT CURSE

Stage 5
 
X-Ray-Eyes's Avatar
 
Join Date: Nov 2003
Posts: 3,298
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
[Opel]
[BMW]
Default Re: criterii BEST ENGINE

Si cu masinile cu motorul in rodaj ce facem ?
Cum ii masori puterea ?
X-Ray-Eyes is offline   Reply With Quote
Reply



- Copyright 2025 4Tuning -