Pai primul lucru in acest weekend e sa ma ocup de putina curatenie in masina (aspirat, spalat portiere, spalat tapiterie scaune, presuri, etc). Apoi am o lista cu cateva probleme pe care trebuie sa le rezolv cat mai urgent (si aici o sa am nevoie de sfaturi si pareri de la voi):
- cand pornesc de pe loc sau schimb viteza si motorul e sub-turat, am o trepidatie mai puternica decat normal, care se simte in toata masina... eu inclin sa cred ca e de la ceva suport elastic de la motor uzat sau rupt... sper din tot sufletul sa nu fie placa de presiune cum mi-au zis unii
- am observat ca la buburuza asta termocupla porneste foarte des... daca afara sunt 15 grade si merg 2-3 km cu ea si apoi stau la semafor 30 de secunde, o aud ca porneste si merge ~10 sec... e normal sau am ceva probleme cu racirea? Becul la apa nu mi s-a aprins...
- franele de pe fata, daca sunt folosite mult (ex: in oras in aglomeratie bara la bara sau cand cobor o panta mai lunga) incalzesc... la AutoTest in Bucuresti cand am testat-o, la testul de franare au forjat-o putin mai mult mecanicii (franari de la 150km/h > 0 km/h) si la un moment dat roata stanga-fata s-a blocat. Mecanicii au zis ca ar fi de vina garniturile de la etrier. In fine, au ciocanit putin placutele si s-a rezolvat pe moment, dar vreau sa ma ocup de asta cat mai curand... nu vreau sa am probleme la frane.
- farurile au reglaj electri din interior; faza e ca in interiorul farului, oglinda cu becul ar trebui sa fie fixata pe un fel de suporti... ca si niste cuie de plastic... la inlocuirea becurilor la faruri, oglinda a cazut de pe suportii respectivi si acum se misca de voie in interiorul farului si nu mai am reglaj electric (de fapt de nici un fel
) pt ca suportii respectivi sunt cei miscati de motoras
- robinetul de la aer cald (cel care deschide caloriferul de la interior) nu poate fi dat decat la ~60 din rotatie (spre cald). Cel putin doar atata merge rotita din bord... de la punctul asta, rotatia devine cumva elastica si pot sa il rotesc pana la maxim, dar cand ii dau drumul, revine iar undeva un zona de mijloc... asta iar trebuie rezolvat rapid ca vine frigul si nu ma idee de la ce poate fi...
- pompa de la spalatorul de parbriz nu face nimica... nu face nici un zgomot, nu stropeste... fostul proprietar a legat furtunul de la parbriz la pompita de la luneta (care merge ok) si am spalare la parbriz.... doar ca atunci cand e folosita porneste si stergatorul la luneta
- cauciucuri... asta e iara cam greu...in talon is alea de Abarth, si sincer vreau sa le pastrez... dar au dimensiuni cam "atipice": 175/50 R14... nu gasesc niciunde... si vine iarna
Cam astea ar fi problemele care trebuie sa fie rezolvate la masina. Daca aveti sugestii la unele dintre ele, as fi foarte recunoscator.
PS: Programul meu la serviciu nu e unul f lejer... de la 9 la 18:30 sunt la munca (care e munca de birou...) deci no way sa ma ocup de probleme in timpul saptamanii... doar in weekend... acum la 5 PM e seara. Plus ca stand la bloc si neavand garaj... e cam aiurea sa ma apuc pe marginea strazii de fixuri. Ar fi super sa cunosc ceva baieti din CJ care sa aiba ceva garaj unde sa pot sa merg cu masina si sa lucrez... macar sa o pot urca pe o rampa. Thanks all anticipat!