Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > MASINA MEA > DACIA > Zona tehnica Dacia

Zona tehnica Dacia Zona tehnica, secrete, tips&tricks Dacia

Reply
 
Thread Tools
Old 11-05-12, 19:01   #1
mike_4tuning

Stage 5
 
mike_4tuning's Avatar
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 439
Default Carburatoare/jigloare/economie/putere/reglare

Din cate am observat nu s-a discutat mai in amanunt despre urmatoarele:
-carburatoare-cele mai bune modele pe partea de reglare a lor acasa fara a necesita banc.
-care sunt cele mai fiabile (care au un raspuns al acceleratiei mai bun cele progresive sau cele cu deschidere simultana_
-care sunt cele mai economice (aici difera in functie de mai multe aspecte)
-jiglere-cele mai bune combinatiii intre cele de aer/benzina "ex 135benzina-170 aer" (nu ma pricep foarte bine)
-metode de calcul (am gasit cateva voi posta poze/ texdoc)
-Economie-metode prin care putem reduce consumul de carburant " ex: marirea temperaturi combustibilului inainte de intrarea lui in carburator prin intermediul unei spirale de cupru in jurul furtunului de la lichidul de racire.."
-Reglare a carburatoarelor din experientele fiecarora.
Sper ca este de ajutor topicul deschis de mine si astept cu nerapdare parerile/incercarile voastre legate de batrana dacie.
Datele furnizate de mine au fost luate dintr-un manule "automobilul de la A la Z editura militara carte aparuta in anul 1985
Attached Files
File Type: rar documentatie.rar (15.22 MB, 550 views)
__________________
most beautiful sound is more RPM:X:X

Last edited by mike_4tuning; 11-05-12 at 19:08.
mike_4tuning is offline   Reply With Quote
Old 12-05-12, 10:21   #2
fLus

Stage 2
 
fLus's Avatar
 
Join Date: Jul 2011
Posts: 72
Default Re: Carburatoare/jigloare/economie/putere/reglare

Daca mai ai si alte documente legate de carburatoare sunt bine venite.



Apropo,cam care ar fi cele mai fiabile din d.p.d.v al raspunsului ?
fLus is offline   Reply With Quote
Old 12-05-12, 12:55   #3
mike_4tuning

Stage 5
 
mike_4tuning's Avatar
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 439
Default Re: Carburatoare/jigloare/economie/putere/reglare

Quote:
Originally Posted by fLus View Post
Daca mai ai si alte documente legate de carburatoare sunt bine venite.



Apropo,cam care ar fi cele mai fiabile din d.p.d.v al raspunsului ?
Sincer sa iti spun nu sunt cel mai in masura sa iti raspunde de aceea am postat si eu aici pt aprofundarea cunostintelor.Am un PDF in limba engleza care se cheama " tuning al carburatoarelor solex" luat de pe forum, daca esti interesat de el intru pe laptop si il urc sus.Stima
mike_4tuning is offline   Reply With Quote
Old 13-05-12, 22:09   #4
mike_4tuning

Stage 5
 
mike_4tuning's Avatar
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 439
Default Re: Carburatoare/jigloare/economie/putere/reglare

Sincer sunt dezamagit de dezinteresul acordat acestui topic....N-ar putea ajuta pe toti ca fiecare sa spuna/publice ce cunostinte/materiale aveti legat de subiectele de mai sus tinand cont ca sunt destui care au facut modificari de la carburatoare pana la usurarea anumitor interne( pistoane, arbore, culbutori,volanta.
Cum am putea creste cuplul motor al motoarelor dacia. Momentan stiu doar ca prin modificarea galeriei de evacuare ( serpisori 4-2-1 unde se combina 4-1 si 2-3) se poate castiga in jur de 7% cuplu in +, iar o alta metoda ar fi prin comprimarea motorului ( prin intermediul chiuloasei , luan din ea) si apropiindu-sede valoare 10:1 ( peste poate afecat prin aparitia detonatiilor daca se foloseste o benzina de proasta calitata cu cifra octanica de 95).
mike_4tuning is offline   Reply With Quote
Old 14-05-12, 10:51   #5
Jackass

Stage 5
 
Jackass's Avatar
 
Join Date: Apr 2006
Posts: 1,857
Member of:
[DACIA]
Default Re: Carburatoare/jigloare/economie/putere/reglare

Eu la motorul meu am un carburator weber 32Dara progresiv. Am incercat mai multe combinatii de jiglere pana am ajuns la acestea, nu zic ca sunt perfecte dar eu sunt multumit de ele, isi fac treaba bine.

1.Ptr consum redus
- tr 1 cu 132 benzina-170 aer si tr 2 cu 135 benzina si 180 aer

2. Ptr mers mai sportiv, sa simt motorul ca trage binisor
- tr 1 cu 165 benzina-200 aer si tr 2 cu 165 benzina si 200 aer

3. Ptr liniute, distractie sau alte chestii, consum foarte mare
- luate 4 jiglere si gaurite fiecare cu burghiu de 3
- 2 aer + 2 de benzina facute la fel

Operatiunea de schimbare dureaza sub 5 minute deci se pot schimba la nevoie inainte de o cursa inainte de plecare la un drum lung.
__________________
Ni se maresc pupilele cand se zdruncina tabla
Stie dracu daca o sa ne tina rabla....
Jackass is offline   Reply With Quote
Old 14-05-12, 13:00   #6
fLus

Stage 2
 
fLus's Avatar
 
Join Date: Jul 2011
Posts: 72
Default Re: Carburatoare/jigloare/economie/putere/reglare

Nu te supara ca te intreb,dar de la ce vine tr 1 si tr2 ?
fLus is offline   Reply With Quote
Old 14-05-12, 13:49   #7
Jackass

Stage 5
 
Jackass's Avatar
 
Join Date: Apr 2006
Posts: 1,857
Member of:
[DACIA]
Default Re: Carburatoare/jigloare/economie/putere/reglare

Quote:
Originally Posted by fLus View Post
Nu te supara ca te intreb,dar de la ce vine tr 1 si tr2 ?
- tr 1 si tr sunt treapta 1 si treapta 2 sau camera 1 si camera 2 de la carburator. Fiind un carburator dublucorp are 2 "camere"
- un carburator normal de dacie Carfil are doar o camera, e monocorp.
Jackass is offline   Reply With Quote
Old 14-05-12, 17:10   #8
fLus

Stage 2
 
fLus's Avatar
 
Join Date: Jul 2011
Posts: 72
Default Re: Carburatoare/jigloare/economie/putere/reglare

Care sunt diferentele din carburatoarele sincron si cele progresive ? care este mai bun si de ce ?
fLus is offline   Reply With Quote
Old 14-05-12, 19:31   #9
mike_4tuning

Stage 5
 
mike_4tuning's Avatar
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 439
Default Re: Carburatoare/jigloare/economie/putere/reglare

Quote:
Originally Posted by fLus View Post
Care sunt diferentele din carburatoarele sincron si cele progresive ? care este mai bun si de ce ?
Carburatoarele sincron din cate stiu eu folosesc ambele clapete in acelasi timp, iar cele progresive mai intai se deschidea prima clapeta iar dupa o anumita turatie/ regim incepe si clapeta 2 sa se deschida treptat( parca sunt de 2 feluri cu deschidere treptata prin vacum sau mecanic).
mike_4tuning is offline   Reply With Quote
Old 14-05-12, 19:33   #10
mike_4tuning

Stage 5
 
mike_4tuning's Avatar
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 439
Default Re: Carburatoare/jigloare/economie/putere/reglare

Quote:
Originally Posted by Jackass View Post
Eu la motorul meu am un carburator weber 32Dara progresiv. Am incercat mai multe combinatii de jiglere pana am ajuns la acestea, nu zic ca sunt perfecte dar eu sunt multumit de ele, isi fac treaba bine.

1.Ptr consum redus
- tr 1 cu 132 benzina-170 aer si tr 2 cu 135 benzina si 180 aer

2. Ptr mers mai sportiv, sa simt motorul ca trage binisor
- tr 1 cu 165 benzina-200 aer si tr 2 cu 165 benzina si 200 aer

3. Ptr liniute, distractie sau alte chestii, consum foarte mare
- luate 4 jiglere si gaurite fiecare cu burghiu de 3
- 2 aer + 2 de benzina facute la fel

Operatiunea de schimbare dureaza sub 5 minute deci se pot schimba la nevoie inainte de o cursa inainte de plecare la un drum lung.
Ai putea spune te rog cu aproximatie cam ce consum aveai in primele 2 cazuri?
Apreciez interesul fata de acest topic si iti multumesc in numele meu si al celorlalti.Respect
mike_4tuning is offline   Reply With Quote
Old 14-05-12, 19:33   #11
fLus

Stage 2
 
fLus's Avatar
 
Join Date: Jul 2011
Posts: 72
Default Re: Carburatoare/jigloare/economie/putere/reglare

Si care ar fi mai bune ? Si de ce ?
fLus is offline   Reply With Quote
Old 14-05-12, 20:30   #12
Jackass

Stage 5
 
Jackass's Avatar
 
Join Date: Apr 2006
Posts: 1,857
Member of:
[DACIA]
Default Re: Carburatoare/jigloare/economie/putere/reglare

Quote:
Originally Posted by mike_4tuning View Post
Ai putea spune te rog cu aproximatie cam ce consum aveai in primele 2 cazuri?
Apreciez interesul fata de acest topic si iti multumesc in numele meu si al celorlalti.Respect
Iti dau un consum aproximativ pentru exterior, ca in oras difera de la unul la altul depinde de aglomeratie:

1. undeva intre 5 si 6L cu mers 90-110KM/h
2. aici daca tot ai jiglerele alea consumul se dubleaza daca mergi cu viteza de la 110 km in sus.

- consumul asta l-am scos eu, poate sa difere cu 1 litru de la o masina la alta
Jackass is offline   Reply With Quote
Old 15-05-12, 12:14   #13
mike_4tuning

Stage 5
 
mike_4tuning's Avatar
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 439
Default Re: Carburatoare/jigloare/economie/putere/reglare

Quote:
Originally Posted by Jackass View Post
Iti dau un consum aproximativ pentru exterior, ca in oras difera de la unul la altul depinde de aglomeratie:

1. undeva intre 5 si 6L cu mers 90-110KM/h
2. aici daca tot ai jiglerele alea consumul se dubleaza daca mergi cu viteza de la 110 km in sus.

- consumul asta l-am scos eu, poate sa difere cu 1 litru de la o masina la alta
Tu ai motor de 1.3 sau 1.4 ? In afara de carburator ai si alte modificari interne?( axa cu came, volanta usurata,viblochen usurat...) Ce dimensiune au anvelopele si jantele din ce sunt tabla sau aliaj? Filtru sport? Evacuare (ma refer daca ai serpisori ) toba intermediara?
mike_4tuning is offline   Reply With Quote
Old 15-05-12, 12:19   #14
mike_4tuning

Stage 5
 
mike_4tuning's Avatar
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 439
Default Re: Carburatoare/jigloare/economie/putere/reglare

Quote:
Originally Posted by fLus View Post
Si care ar fi mai bune ? Si de ce ?
Pt un consum mai bun evident ca cele progresive pt ca folossc mai mult tr 1, daca vrei sa fie mai fasneata cele sincron. Asta din cat m-am documentat eu, poate sa nu fie asa. Mai mult nu stiu ce sa iti spun pt ca nu stiu ce vrei sa scoti din el ( ca motor ma refer) economie sau putere.
mike_4tuning is offline   Reply With Quote
Old 15-05-12, 12:47   #15
fLus

Stage 2
 
fLus's Avatar
 
Join Date: Jul 2011
Posts: 72
Default Re: Carburatoare/jigloare/economie/putere/reglare

Prins fasneata te referi mai rapida ?

Ce vreau sa scot din el:Putere.Nu neaparat nu stiu cati cai dar doresc sa fie cat mai rapida.
fLus is offline   Reply With Quote
Reply



- Copyright 2024 4Tuning -