Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > MASINA MEA > DACIA > Zona tehnica Dacia

Zona tehnica Dacia Zona tehnica, secrete, tips&tricks Dacia

Reply
 
Thread Tools
Old 15-05-12, 18:51   #31
mike_4tuning

Stage 5
 
mike_4tuning's Avatar
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 439
Default Re: Carburatoare/jigloare/economie/putere/reglare

Aveti idee ce rol are aceea supapa?
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	DSC09309.JPG
Views:	245
Size:	164.4 KB
ID:	2433378   Click image for larger version

Name:	DSC09310.JPG
Views:	217
Size:	42.5 KB
ID:	2433379   Click image for larger version

Name:	DSC09316.JPG
Views:	182
Size:	147.3 KB
ID:	2433380  

Attached Files
File Type: pdf Reglarea_Carburatoarelor_WEBER_A3_2400.pdf (684.4 KB, 83 views)
File Type: pdf Reglarea_Carburatoarelor_WEBER_A4_1200.pdf (7.72 MB, 66 views)

Last edited by mike_4tuning; 15-05-12 at 19:02.
mike_4tuning is offline   Reply With Quote
Old 16-05-12, 19:28   #32
mike_4tuning

Stage 5
 
mike_4tuning's Avatar
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 439
Default Re: Carburatoare/jigloare/economie/putere/reglare

Bai da sa teceti toti sa nu vb nici unu o vorba....Si va mai numiti pasionati dacia :-s. Dc v-ati facut cont pe forum doar sa va laudati capodoperele sau sa invatam cate cv de la fiecare. Sincer imi pare rau ca am deschis topicul. ROG UN MODERATOR SA IL STEARGA PT CA SE PARE CA NU E DE FOLOS NIMANUI.
__________________
most beautiful sound is more RPM:X:X
mike_4tuning is offline   Reply With Quote
Old 16-05-12, 19:31   #33
fLus

Stage 2
 
fLus's Avatar
 
Join Date: Jul 2011
Posts: 72
Default Re: Carburatoare/jigloare/economie/putere/reglare

Nu stiu de ce te-ai suparat.Poate ca nu toata lumea are timp sa stea pe 4t.


Din contra.E chiar bun topicul !
fLus is offline   Reply With Quote
Old 16-05-12, 23:39   #34
Jackass

Stage 5
 
Jackass's Avatar
 
Join Date: Apr 2006
Posts: 1,857
Member of:
[DACIA]
Default Re: Carburatoare/jigloare/economie/putere/reglare

Quote:
Originally Posted by mike_4tuning View Post
Aveti idee ce rol are aceea supapa?
eu vad prima data acele "chestii" cu care ia pus tu poza, nush ce sunt si la ce se folosesc. Unde am stiut ti-am spus o parere sau un exemplu cum am eu pe masina.
__________________
Ni se maresc pupilele cand se zdruncina tabla
Stie dracu daca o sa ne tina rabla....
Jackass is offline   Reply With Quote
Old 19-05-12, 17:04   #35
mike_4tuning

Stage 5
 
mike_4tuning's Avatar
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 439
Default Re: Carburatoare/jigloare/economie/putere/reglare

Quote:
Originally Posted by fLus View Post
Nu stiu de ce te-ai suparat.Poate ca nu toata lumea are timp sa stea pe 4t.


Din contra.E chiar bun topicul !
Stiu ca este bun dar e bun pt noi astia care sunt la inceput dar pt "TUNERI" care au trecut prin asta AU UITAT DE UNDE AU PLECAT. N-am ce sa cer este 4 tuning se subintelege.Azi mi-am facut serpentina pentru incalzirea combustibilului. Teava cupru diametru 28 teava pt serpentina diametru 6 cu 5 spire lipite cu pasta decapanta si adaos de material folosit in instalatiile de termoficare + invelis rezistent la flacara pt a retine caldura.Numai bine
CER INCA O DATA INCHIDEREA TOPICULUI PENTRU CA NU ESTE DE FOLOS NIMANUI.

Last edited by mike_4tuning; 19-05-12 at 17:07.
mike_4tuning is offline   Reply With Quote
Old 19-05-12, 17:43   #36
fLus

Stage 2
 
fLus's Avatar
 
Join Date: Jul 2011
Posts: 72
Default Re: Carburatoare/jigloare/economie/putere/reglare

Mult succes in continuare cu modificarile


Apropo,ce carb ai pe masina ?
fLus is offline   Reply With Quote
Old 19-05-12, 17:56   #37
mike_4tuning

Stage 5
 
mike_4tuning's Avatar
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 439
Default Re: Carburatoare/jigloare/economie/putere/reglare

Quote:
Originally Posted by fLus View Post
Mult succes in continuare cu modificarile


Apropo,ce carb ai pe masina ?
Carfil 32 motor 1.4 iar consum este in jur de 9 % in bucuresti si 7 % afara. Carburatorul este reglat de tata prin niste metode "babesti". Din pacate nu am apucat sa "il interoghez" pe tata sa imi spuna mai in detaliu reglajele facute pentru a le posta. Masina este bine pusa la puct porneste la sfert de cheie siar trasa porneste si in 2 metri ( Pe probate am curaj sa fac pariu cu oricine) motorul are 78 000 nu consuma gram de ulei si nu sa umblat in el absolut deloc.Consumul este facut de nenumerate ori iar cu 1 litru de benzina merg 11 km in bucuresti tin sa precizez ca nu am pus in aplicare nici una din metodele postate de mine mai sus ( prefer sa ma mai documentez/citesc inainte de a face cv). Pe viitor intentionez sa pun aceea serpentina si sa relizez custom un traseu de de aspiratie al aerului pt o absortie mai buna si aeru sa fie mai rece ( eventual pe partea opusa evacuari.
Cateva metode de a raci aerul inainte de a intra in carburator ar fi binevenite.
mike_4tuning is offline   Reply With Quote
Old 19-05-12, 18:12   #38
fLus

Stage 2
 
fLus's Avatar
 
Join Date: Jul 2011
Posts: 72
Default Re: Carburatoare/jigloare/economie/putere/reglare

Sa te tina cat mai multi km !


Legat de racire a aerului,nu stiu,Inceraca sa cauti un loc mai rece unde sa muti filtru.
fLus is offline   Reply With Quote
Old 19-05-12, 19:07   #39
mike_4tuning

Stage 5
 
mike_4tuning's Avatar
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 439
Default Re: Carburatoare/jigloare/economie/putere/reglare

Quote:
Originally Posted by fLus View Post
Sa te tina cat mai multi km !


Legat de racire a aerului,nu stiu,Inceraca sa cauti un loc mai rece unde sa muti filtru.
Cred ca o sa imi fac un traseu din teava de cupru pana in partea stanga langa alternator cu un filtru sport sa vad cum se prezinta....
mike_4tuning is offline   Reply With Quote
Old 19-05-12, 19:52   #40
CodeXS

Stage 2
 
Join Date: May 2009
Posts: 59
Default Re: Carburatoare/jigloare/economie/putere/reglare

Quote:
Originally Posted by mike_4tuning View Post
Aveti idee ce rol are aceea supapa?
Acea "supapa" de fapt e un robinet fin de aer.

Persoana care l-a montat pe masina s-a gandit sa inlocuiasa diuza calibrata de pe furtunul de recirculare a gazelor de carter cu un "ceva reglabil".

Din acel robinet poti saraci amestecul in asa fel incat motorul sa mearga mai rotund in cazul in care amestecul de ralanti este alandala (jicloare decalibrate).

------------------------------------------------------------------------

Ca imbunatatire considerabila a sistemului de dozare a amestecului pot doar sa va recomand un carburator dublucorp progresiv cu soc automat in functie de temperatura lichidului de racire. (mikuni-solex 26/32 sau 28/32 DITA desi la modelul asta vaccum-ul pentru delcou e cam greu de rezolvat)

Alta imbunatatire usor de realizat ar fi: bujii cu filet lung si polizat surplusul de filet astfel electrodul va fi pozitionat mai catre mijlocul camerei de ardere si compresia va creste putin prin volumul dezlocuit de bujie in camera. Tot la aprindere fisele cu rezistenta mica (nu, nu Ferite-Urziceni si nici altceva cu deparazitare), rotor fara deparazitare (surpriza Doduco are 4kOhm) si o bobina buna (Denso, "de Oltcit", Ducellier, etc).

Marirea compresiei catre 10:1 prin rabotarea chiulasei este o operatiune simpla si de efect. Totusi pentru a nu prezenta probleme in exploatare motorul va trebui sa aiba instalatia de racire dimensionata corect si perfect functionala precum si calitatea benzinei ar trebui sa fie 95 "pe bune".(nimeni nu garanteaza ultima)

Sper sa va ajute putin
CodeXS is offline   Reply With Quote
Old 19-05-12, 23:06   #41
Jackass

Stage 5
 
Jackass's Avatar
 
Join Date: Apr 2006
Posts: 1,857
Member of:
[DACIA]
Default Re: Carburatoare/jigloare/economie/putere/reglare

Quote:
Originally Posted by mike_4tuning View Post
Cred ca o sa imi fac un traseu din teava de cupru pana in partea stanga langa alternator cu un filtru sport sa vad cum se prezinta....
Cere la magazin tub gofrat, are invelis izolator si ti-l faci sub ce forma vrei tu, nu e scump si e foarte bun.
Jackass is offline   Reply With Quote
Old 20-05-12, 08:50   #42
mike_4tuning

Stage 5
 
mike_4tuning's Avatar
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 439
Default Re: Carburatoare/jigloare/economie/putere/reglare

Quote:
Originally Posted by Jackass View Post
Cere la magazin tub gofrat, are invelis izolator si ti-l faci sub ce forma vrei tu, nu e scump si e foarte bun.
Poti pune o poza cu acel tub sa ma orientez. Multumesc mult.
mike_4tuning is offline   Reply With Quote
Old 20-05-12, 08:51   #43
mike_4tuning

Stage 5
 
mike_4tuning's Avatar
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 439
Default Re: Carburatoare/jigloare/economie/putere/reglare

Quote:
Originally Posted by CodeXS View Post
Acea "supapa" de fapt e un robinet fin de aer.

Persoana care l-a montat pe masina s-a gandit sa inlocuiasa diuza calibrata de pe furtunul de recirculare a gazelor de carter cu un "ceva reglabil".

Din acel robinet poti saraci amestecul in asa fel incat motorul sa mearga mai rotund in cazul in care amestecul de ralanti este alandala (jicloare decalibrate).

------------------------------------------------------------------------

Ca imbunatatire considerabila a sistemului de dozare a amestecului pot doar sa va recomand un carburator dublucorp progresiv cu soc automat in functie de temperatura lichidului de racire. (mikuni-solex 26/32 sau 28/32 DITA desi la modelul asta vaccum-ul pentru delcou e cam greu de rezolvat)

Alta imbunatatire usor de realizat ar fi: bujii cu filet lung si polizat surplusul de filet astfel electrodul va fi pozitionat mai catre mijlocul camerei de ardere si compresia va creste putin prin volumul dezlocuit de bujie in camera. Tot la aprindere fisele cu rezistenta mica (nu, nu Ferite-Urziceni si nici altceva cu deparazitare), rotor fara deparazitare (surpriza Doduco are 4kOhm) si o bobina buna (Denso, "de Oltcit", Ducellier, etc).

Marirea compresiei catre 10:1 prin rabotarea chiulasei este o operatiune simpla si de efect. Totusi pentru a nu prezenta probleme in exploatare motorul va trebui sa aiba instalatia de racire dimensionata corect si perfect functionala precum si calitatea benzinei ar trebui sa fie 95 "pe bune".(nimeni nu garanteaza ultima)

Sper sa va ajute putin
Multumesc mult de tot.
mike_4tuning is offline   Reply With Quote
Old 20-05-12, 15:19   #44
fLus

Stage 2
 
fLus's Avatar
 
Join Date: Jul 2011
Posts: 72
Default Re: Carburatoare/jigloare/economie/putere/reglare

@CodeXS

Ce parere ai de carburatoarele sincron?Au un raspuns mai bun ca cele progresive ?
fLus is offline   Reply With Quote
Old 20-05-12, 18:41   #45
mike_4tuning

Stage 5
 
mike_4tuning's Avatar
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 439
Default Re: Carburatoare/jigloare/economie/putere/reglare

Quote:
Originally Posted by fLus View Post
@CodeXS

Ce parere ai de carburatoarele sincron?Au un raspuns mai bun ca cele progresive ?
Daca te gandesti logic iti dai singur raspunsul.Sincron= in acelasi timp. Progresiv= deschidere treptata. In ambele cazuri vb de carburatoare cu 2 TR. Tu ce crezi.
mike_4tuning is offline   Reply With Quote
Reply



- Copyright 2024 4Tuning -