Zona tehnica Dacia Zona tehnica, secrete, tips&tricks Dacia |
20-05-12, 19:35
|
#46
|
Stage 2
Join Date: Jul 2011
Posts: 72
|
Re: Carburatoare/jigloare/economie/putere/reglare
Quote:
Originally Posted by mike_4tuning
Daca te gandesti logic iti dai singur raspunsul.Sincron= in acelasi timp. Progresiv= deschidere treptata. In ambele cazuri vb de carburatoare cu 2 TR. Tu ce crezi.
|
Sincroanele au raspuns mai bun.Am inteles.
Mai sus colegul nostru recomandat progresive.
|
|
|
20-05-12, 21:16
|
#47
|
Stage 5
Join Date: Apr 2006
Posts: 1,857
Member of: [DACIA]
|
Re: Carburatoare/jigloare/economie/putere/reglare
Eu zic ca sunt sunt la fel de bune, cele progresive au un avantaj de consum redus pana se deschide treapta a 2-a. Daca e sa facem o comparatie strict la o liniuta de 402 metri cu plecare de pe loc, nu pleci cu 1000 de rpm, e logic sa pleci 2500-3000 sau mai mult, la cel progresiv undeva la 3500 de deschide treapta a 2-a si face exact ce face unul sincron, deci de aici sunt la fel. Mai departe totul depinde de alte chestii: alte modificari la motor, cutie, cauciucuri si sofer.
__________________
Ni se maresc pupilele cand se zdruncina tabla
Stie dracu daca o sa ne tina rabla....
|
|
|
21-05-12, 09:54
|
#48
|
Stage 2
Join Date: May 2009
Posts: 59
|
Re: Carburatoare/jigloare/economie/putere/reglare
Carburatoarele sincrone in functie de diametrele venturi-urilor pot fi mult mai rapide ca raspuns decat cele progresive (in sarcini partiale de exemplu).
Totusi factorul cel mai important in alegerea unui carburator sincron/progresiv este cel financiar si cel legat de imprejurari.(gasim unul sincron la 1 milion, functional si usor adaptabil - galeriile costa si ele, o flansa nu atat de mult)
Chiar si carburatorul Carfil are un raspuns bun pe un motor in parametri optimi de functionare (avans corect, compresie buna etc.), eu am recomandat progresivul cu soc automat pentru stabilitatea in functionare, consumul redus si posibilitatea de a fi mai "artagos" decat Carfilul in gama medie/maxima de turatie.
Acum pe masina eu am un sincron DHLA 40, spre diferenta de progresiv (Mikuni DIDTA 26/30) se comporta mult mai bine in sarcini partiale dar si consumul a crescut (aici depinde de comportamenul rutier al soferului, la mine s-a dublat in prima saptamana de utilizare pentru ca are un sunet care ma indeamna sa am piciorul putin mai "neglijent").
A scris mult, ca sa concluzionez cu partea de carburatie: cautati un carburator in stare buna (ceva sa va permiteti sa il si refaceti) curatati-l, reconstruiti-l, intelegeti bine principiul lui de functionare ca sa il puteti mai pe urma monta/regla optim.
Cam asta ar fi de inceput.
|
|
|
21-05-12, 11:36
|
#49
|
Stage 2
Join Date: Jul 2011
Posts: 72
|
Re: Carburatoare/jigloare/economie/putere/reglare
Quote:
Originally Posted by CodeXS
Carburatoarele sincrone in functie de diametrele venturi-urilor pot fi mult mai rapide ca raspuns decat cele progresive (in sarcini partiale de exemplu).
Totusi factorul cel mai important in alegerea unui carburator sincron/progresiv este cel financiar si cel legat de imprejurari.(gasim unul sincron la 1 milion, functional si usor adaptabil - galeriile costa si ele, o flansa nu atat de mult)
Chiar si carburatorul Carfil are un raspuns bun pe un motor in parametri optimi de functionare (avans corect, compresie buna etc.), eu am recomandat progresivul cu soc automat pentru stabilitatea in functionare, consumul redus si posibilitatea de a fi mai "artagos" decat Carfilul in gama medie/maxima de turatie.
Acum pe masina eu am un sincron DHLA 40, spre diferenta de progresiv (Mikuni DIDTA 26/30) se comporta mult mai bine in sarcini partiale dar si consumul a crescut (aici depinde de comportamenul rutier al soferului, la mine s-a dublat in prima saptamana de utilizare pentru ca are un sunet care ma indeamna sa am piciorul putin mai "neglijent").
A scris mult, ca sa concluzionez cu partea de carburatie: cautati un carburator in stare buna (ceva sa va permiteti sa il si refaceti) curatati-l, reconstruiti-l, intelegeti bine principiul lui de functionare ca sa il puteti mai pe urma monta/regla optim.
Cam asta ar fi de inceput.
|
DLHA 40 nu is 2 carburaotare ?Adica pereche.Sau ai doar unul ?
Cam care ar fi principiul de functionare ?Adica stiu atat.In carburator are loc amestecul aer-benzina care mai apoi trece in admisie.
Last edited by fLus; 21-05-12 at 11:41.
|
|
|
21-05-12, 13:08
|
#50
|
Stage 2
Join Date: May 2009
Posts: 59
|
Re: Carburatoare/jigloare/economie/putere/reglare
E un singur DHLA 40, fiecare camera alimenteaza 2 cilindri (1+2 si 3+4). E un setup departe de optim pentru un motor modificat radical, totusi motorul meu fiind aproape stock mi-e suficient.
Referitor la principiul de functionare in mare da se face un amestec de combustibil si aer, dar fiecare carburator are particularitatile lui.
De ex. numarul gaurilor de progresiune si pozitia inchis a clapetei (inainte de prima gaura sau exact peste ea), dimensiunile jicloarelor si numarul lor (de progresiune si de mers normal, cum se combina ele influentand mersul motorului substantial - trecerea de la un circuit la altul sa fie fara pierderi de putere sau saracire/imbogatire excesiva a amestecului), pompa de aceleratie unele au reglaj al cursei aici iar intervine un reglaj in functie de cat ar trebui sa debiteze la o cursa completa...etc.
Toate astea le poti gasi in manualele de reparatie sau documentatii ale carburatorului pe care il cumperi.
(de aceea am zis ca achizitionarea unui carburator pe langa cost si model este si o chestiune de imprejurari - pentru anumite modele solex-webber exista documentatie de reparare/reglare/optimizare in extenso pe internet)
Daca as avea varsta ta si dorinta de a invata cat mai multe as cauta un curs de mecanica-motoare care sa il pot asimila...cine detine informatia are o alta viziune asupra lucrurilor.
Iar am scris mult
Last edited by CodeXS; 21-05-12 at 13:18.
|
|
|
21-05-12, 17:20
|
#51
|
Stage 2
Join Date: Jul 2011
Posts: 72
|
Re: Carburatoare/jigloare/economie/putere/reglare
Quote:
Originally Posted by CodeXS
E un singur DHLA 40, fiecare camera alimenteaza 2 cilindri (1+2 si 3+4). E un setup departe de optim pentru un motor modificat radical, totusi motorul meu fiind aproape stock mi-e suficient.
Referitor la principiul de functionare in mare da se face un amestec de combustibil si aer, dar fiecare carburator are particularitatile lui.
De ex. numarul gaurilor de progresiune si pozitia inchis a clapetei (inainte de prima gaura sau exact peste ea), dimensiunile jicloarelor si numarul lor (de progresiune si de mers normal, cum se combina ele influentand mersul motorului substantial - trecerea de la un circuit la altul sa fie fara pierderi de putere sau saracire/imbogatire excesiva a amestecului), pompa de aceleratie unele au reglaj al cursei aici iar intervine un reglaj in functie de cat ar trebui sa debiteze la o cursa completa...etc.
Toate astea le poti gasi in manualele de reparatie sau documentatii ale carburatorului pe care il cumperi.
(de aceea am zis ca achizitionarea unui carburator pe langa cost si model este si o chestiune de imprejurari - pentru anumite modele solex-webber exista documentatie de reparare/reglare/optimizare in extenso pe internet)
Daca as avea varsta ta si dorinta de a invata cat mai multe as cauta un curs de mecanica-motoare care sa il pot asimila...cine detine informatia are o alta viziune asupra lucrurilor.
Iar am scris mult
|
Si eu demult am inceput sa citesc.Stiu,sunt la inceput,mai am mult de invatat,dar am aceasta pasiune de mecanica si mai ales pentru aceasta marca.Chiar acuma ma pregatesc pentru permis si ma mai uit in cod rutier la mecanica+ ca mai am un cod rutier de acum 20 de ani cu mecanica amanuntita DACIA.
|
|
|
22-05-12, 07:58
|
#52
|
Stage 5
Join Date: Mar 2010
Posts: 439
|
Re: Carburatoare/jigloare/economie/putere/reglare
Quote:
Originally Posted by fLus
Si eu demult am inceput sa citesc.Stiu,sunt la inceput,mai am mult de invatat,dar am aceasta pasiune de mecanica si mai ales pentru aceasta marca.Chiar acuma ma pregatesc pentru permis si ma mai uit in cod rutier la mecanica+ ca mai am un cod rutier de acum 20 de ani cu mecanica amanuntita DACIA.
|
Ma bucur ca esti pasionat de acest '' sport'' dar sa sti ca este o pasiune destul de scumpa si se invata pe propria piele. Daca citesti si nu si practici citesti degeba. Sfatul meu iati un carburator sh ieftin si incearca sa scoti din el ce poti si asa prinzi experienta pt ca e greu sa nu ai pe cnv care sa stea langa tine si sa nu iti arate/ explice ce si cum. Bafta
__________________
most beautiful sound is more RPM:X:X
|
|
|
22-05-12, 12:36
|
#53
|
Stage 2
Join Date: Jul 2011
Posts: 72
|
Re: Carburatoare/jigloare/economie/putere/reglare
Multumesc pentru sfat.
Apropo,voi aveti probleme la ITp cu aceste modificari ?Sau da-ti spaga :d
|
|
|
22-05-12, 13:57
|
#54
|
Stage 5
Join Date: Mar 2010
Posts: 439
|
Re: Carburatoare/jigloare/economie/putere/reglare
Quote:
Originally Posted by fLus
Multumesc pentru sfat.
Apropo,voi aveti probleme la ITp cu aceste modificari ?Sau da-ti spaga :d
|
Daca schimbi carburatoru te respinde la itp. In majoritatea cazurilor pt orice este vizibil si nu este din fabrica acolo te respinge.
|
|
|
22-05-12, 15:23
|
#55
|
Stage 2
Join Date: Jul 2011
Posts: 72
|
Re: Carburatoare/jigloare/economie/putere/reglare
Quote:
Originally Posted by mike_4tuning
Daca schimbi carburatoru te respinde la itp. In majoritatea cazurilor pt orice este vizibil si nu este din fabrica acolo te respinge.
|
Pai si voi la ITP mergeti cu Carfilu` ?Sau cum procedati?
|
|
|
23-05-12, 06:42
|
#56
|
Stage 5
Join Date: Mar 2010
Posts: 439
|
Re: Carburatoare/jigloare/economie/putere/reglare
Quote:
Originally Posted by fLus
Pai si voi la ITP mergeti cu Carfilu` ?Sau cum procedati?
|
Gandeste logic. :d
|
|
|
23-05-12, 11:21
|
#57
|
Stage 5
Join Date: Apr 2006
Posts: 1,857
Member of: [DACIA]
|
Re: Carburatoare/jigloare/economie/putere/reglare
Quote:
Originally Posted by fLus
Pai si voi la ITP mergeti cu Carfilu` ?Sau cum procedati?
|
Mergi si tu la aceeasi statie ITP si le zici sa iti puna pozele de acu 2 ani si ai rezolvat Poti schimba si motorul asa si nu mai zice nimeni nimic.
|
|
|
23-05-12, 16:55
|
#58
|
Stage 2
Join Date: Jul 2011
Posts: 72
|
Re: Carburatoare/jigloare/economie/putere/reglare
Quote:
Originally Posted by Jackass
Mergi si tu la aceeasi statie ITP si le zici sa iti puna pozele de acu 2 ani si ai rezolvat Poti schimba si motorul asa si nu mai zice nimeni nimic.
|
Totusi tot cred ca tre sa dai ceva $$ )
|
|
|
23-05-12, 17:49
|
#59
|
Stage 5
Join Date: Apr 2006
Posts: 1,857
Member of: [DACIA]
|
Re: Carburatoare/jigloare/economie/putere/reglare
Quote:
Originally Posted by fLus
Totusi tot cred ca tre sa dai ceva $$ )
|
asta se subintelege, nu mai trebuie spus... peste tot unde mergi trebuie sa dai bani asa ca nici locul asta nu face exceptie dar e bine ca poti rezolva totusi.
|
|
|
25-05-12, 12:35
|
#60
|
Stage 5
Join Date: Mar 2010
Posts: 439
|
Re: Carburatoare/jigloare/economie/putere/reglare
Dupa cum spuneam si in paginile anterioare se pare ca nu foloseste la nimic topicul facut de mine si cred ca mai bine s-ar inchide.
|
|
|
|
|