Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > MASINA MEA > DACIA > Zona tehnica Dacia

Zona tehnica Dacia Zona tehnica, secrete, tips&tricks Dacia

Reply
 
Thread Tools
Old 20-05-12, 19:35   #46
fLus

Stage 2
 
fLus's Avatar
 
Join Date: Jul 2011
Posts: 72
Default Re: Carburatoare/jigloare/economie/putere/reglare

Quote:
Originally Posted by mike_4tuning View Post
Daca te gandesti logic iti dai singur raspunsul.Sincron= in acelasi timp. Progresiv= deschidere treptata. In ambele cazuri vb de carburatoare cu 2 TR. Tu ce crezi.
Sincroanele au raspuns mai bun.Am inteles.


Mai sus colegul nostru recomandat progresive.
fLus is offline   Reply With Quote
Old 20-05-12, 21:16   #47
Jackass

Stage 5
 
Jackass's Avatar
 
Join Date: Apr 2006
Posts: 1,857
Member of:
[DACIA]
Default Re: Carburatoare/jigloare/economie/putere/reglare

Eu zic ca sunt sunt la fel de bune, cele progresive au un avantaj de consum redus pana se deschide treapta a 2-a. Daca e sa facem o comparatie strict la o liniuta de 402 metri cu plecare de pe loc, nu pleci cu 1000 de rpm, e logic sa pleci 2500-3000 sau mai mult, la cel progresiv undeva la 3500 de deschide treapta a 2-a si face exact ce face unul sincron, deci de aici sunt la fel. Mai departe totul depinde de alte chestii: alte modificari la motor, cutie, cauciucuri si sofer.
__________________
Ni se maresc pupilele cand se zdruncina tabla
Stie dracu daca o sa ne tina rabla....
Jackass is offline   Reply With Quote
Old 21-05-12, 09:54   #48
CodeXS

Stage 2
 
Join Date: May 2009
Posts: 59
Default Re: Carburatoare/jigloare/economie/putere/reglare

Carburatoarele sincrone in functie de diametrele venturi-urilor pot fi mult mai rapide ca raspuns decat cele progresive (in sarcini partiale de exemplu).

Totusi factorul cel mai important in alegerea unui carburator sincron/progresiv este cel financiar si cel legat de imprejurari.(gasim unul sincron la 1 milion, functional si usor adaptabil - galeriile costa si ele, o flansa nu atat de mult)

Chiar si carburatorul Carfil are un raspuns bun pe un motor in parametri optimi de functionare (avans corect, compresie buna etc.), eu am recomandat progresivul cu soc automat pentru stabilitatea in functionare, consumul redus si posibilitatea de a fi mai "artagos" decat Carfilul in gama medie/maxima de turatie.

Acum pe masina eu am un sincron DHLA 40, spre diferenta de progresiv (Mikuni DIDTA 26/30) se comporta mult mai bine in sarcini partiale dar si consumul a crescut (aici depinde de comportamenul rutier al soferului, la mine s-a dublat in prima saptamana de utilizare pentru ca are un sunet care ma indeamna sa am piciorul putin mai "neglijent").

A scris mult, ca sa concluzionez cu partea de carburatie: cautati un carburator in stare buna (ceva sa va permiteti sa il si refaceti) curatati-l, reconstruiti-l, intelegeti bine principiul lui de functionare ca sa il puteti mai pe urma monta/regla optim.

Cam asta ar fi de inceput.
CodeXS is offline   Reply With Quote
Old 21-05-12, 11:36   #49
fLus

Stage 2
 
fLus's Avatar
 
Join Date: Jul 2011
Posts: 72
Default Re: Carburatoare/jigloare/economie/putere/reglare

Quote:
Originally Posted by CodeXS View Post
Carburatoarele sincrone in functie de diametrele venturi-urilor pot fi mult mai rapide ca raspuns decat cele progresive (in sarcini partiale de exemplu).

Totusi factorul cel mai important in alegerea unui carburator sincron/progresiv este cel financiar si cel legat de imprejurari.(gasim unul sincron la 1 milion, functional si usor adaptabil - galeriile costa si ele, o flansa nu atat de mult)

Chiar si carburatorul Carfil are un raspuns bun pe un motor in parametri optimi de functionare (avans corect, compresie buna etc.), eu am recomandat progresivul cu soc automat pentru stabilitatea in functionare, consumul redus si posibilitatea de a fi mai "artagos" decat Carfilul in gama medie/maxima de turatie.

Acum pe masina eu am un sincron DHLA 40, spre diferenta de progresiv (Mikuni DIDTA 26/30) se comporta mult mai bine in sarcini partiale dar si consumul a crescut (aici depinde de comportamenul rutier al soferului, la mine s-a dublat in prima saptamana de utilizare pentru ca are un sunet care ma indeamna sa am piciorul putin mai "neglijent").

A scris mult, ca sa concluzionez cu partea de carburatie: cautati un carburator in stare buna (ceva sa va permiteti sa il si refaceti) curatati-l, reconstruiti-l, intelegeti bine principiul lui de functionare ca sa il puteti mai pe urma monta/regla optim.

Cam asta ar fi de inceput.
DLHA 40 nu is 2 carburaotare ?Adica pereche.Sau ai doar unul ?


Cam care ar fi principiul de functionare ?Adica stiu atat.In carburator are loc amestecul aer-benzina care mai apoi trece in admisie.

Last edited by fLus; 21-05-12 at 11:41.
fLus is offline   Reply With Quote
Old 21-05-12, 13:08   #50
CodeXS

Stage 2
 
Join Date: May 2009
Posts: 59
Default Re: Carburatoare/jigloare/economie/putere/reglare

E un singur DHLA 40, fiecare camera alimenteaza 2 cilindri (1+2 si 3+4). E un setup departe de optim pentru un motor modificat radical, totusi motorul meu fiind aproape stock mi-e suficient.

Referitor la principiul de functionare in mare da se face un amestec de combustibil si aer, dar fiecare carburator are particularitatile lui.

De ex. numarul gaurilor de progresiune si pozitia inchis a clapetei (inainte de prima gaura sau exact peste ea), dimensiunile jicloarelor si numarul lor (de progresiune si de mers normal, cum se combina ele influentand mersul motorului substantial - trecerea de la un circuit la altul sa fie fara pierderi de putere sau saracire/imbogatire excesiva a amestecului), pompa de aceleratie unele au reglaj al cursei aici iar intervine un reglaj in functie de cat ar trebui sa debiteze la o cursa completa...etc.

Toate astea le poti gasi in manualele de reparatie sau documentatii ale carburatorului pe care il cumperi.

(de aceea am zis ca achizitionarea unui carburator pe langa cost si model este si o chestiune de imprejurari - pentru anumite modele solex-webber exista documentatie de reparare/reglare/optimizare in extenso pe internet)

Daca as avea varsta ta si dorinta de a invata cat mai multe as cauta un curs de mecanica-motoare care sa il pot asimila...cine detine informatia are o alta viziune asupra lucrurilor.

Iar am scris mult

Last edited by CodeXS; 21-05-12 at 13:18.
CodeXS is offline   Reply With Quote
Old 21-05-12, 17:20   #51
fLus

Stage 2
 
fLus's Avatar
 
Join Date: Jul 2011
Posts: 72
Default Re: Carburatoare/jigloare/economie/putere/reglare

Quote:
Originally Posted by CodeXS View Post
E un singur DHLA 40, fiecare camera alimenteaza 2 cilindri (1+2 si 3+4). E un setup departe de optim pentru un motor modificat radical, totusi motorul meu fiind aproape stock mi-e suficient.

Referitor la principiul de functionare in mare da se face un amestec de combustibil si aer, dar fiecare carburator are particularitatile lui.

De ex. numarul gaurilor de progresiune si pozitia inchis a clapetei (inainte de prima gaura sau exact peste ea), dimensiunile jicloarelor si numarul lor (de progresiune si de mers normal, cum se combina ele influentand mersul motorului substantial - trecerea de la un circuit la altul sa fie fara pierderi de putere sau saracire/imbogatire excesiva a amestecului), pompa de aceleratie unele au reglaj al cursei aici iar intervine un reglaj in functie de cat ar trebui sa debiteze la o cursa completa...etc.

Toate astea le poti gasi in manualele de reparatie sau documentatii ale carburatorului pe care il cumperi.

(de aceea am zis ca achizitionarea unui carburator pe langa cost si model este si o chestiune de imprejurari - pentru anumite modele solex-webber exista documentatie de reparare/reglare/optimizare in extenso pe internet)

Daca as avea varsta ta si dorinta de a invata cat mai multe as cauta un curs de mecanica-motoare care sa il pot asimila...cine detine informatia are o alta viziune asupra lucrurilor.

Iar am scris mult

Si eu demult am inceput sa citesc.Stiu,sunt la inceput,mai am mult de invatat,dar am aceasta pasiune de mecanica si mai ales pentru aceasta marca.Chiar acuma ma pregatesc pentru permis si ma mai uit in cod rutier la mecanica+ ca mai am un cod rutier de acum 20 de ani cu mecanica amanuntita DACIA.
fLus is offline   Reply With Quote
Old 22-05-12, 07:58   #52
mike_4tuning

Stage 5
 
mike_4tuning's Avatar
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 439
Default Re: Carburatoare/jigloare/economie/putere/reglare

Quote:
Originally Posted by fLus View Post
Si eu demult am inceput sa citesc.Stiu,sunt la inceput,mai am mult de invatat,dar am aceasta pasiune de mecanica si mai ales pentru aceasta marca.Chiar acuma ma pregatesc pentru permis si ma mai uit in cod rutier la mecanica+ ca mai am un cod rutier de acum 20 de ani cu mecanica amanuntita DACIA.
Ma bucur ca esti pasionat de acest '' sport'' dar sa sti ca este o pasiune destul de scumpa si se invata pe propria piele. Daca citesti si nu si practici citesti degeba. Sfatul meu iati un carburator sh ieftin si incearca sa scoti din el ce poti si asa prinzi experienta pt ca e greu sa nu ai pe cnv care sa stea langa tine si sa nu iti arate/ explice ce si cum. Bafta
__________________
most beautiful sound is more RPM:X:X
mike_4tuning is offline   Reply With Quote
Old 22-05-12, 12:36   #53
fLus

Stage 2
 
fLus's Avatar
 
Join Date: Jul 2011
Posts: 72
Default Re: Carburatoare/jigloare/economie/putere/reglare

Multumesc pentru sfat.



Apropo,voi aveti probleme la ITp cu aceste modificari ?Sau da-ti spaga :d
fLus is offline   Reply With Quote
Old 22-05-12, 13:57   #54
mike_4tuning

Stage 5
 
mike_4tuning's Avatar
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 439
Default Re: Carburatoare/jigloare/economie/putere/reglare

Quote:
Originally Posted by fLus View Post
Multumesc pentru sfat.



Apropo,voi aveti probleme la ITp cu aceste modificari ?Sau da-ti spaga :d
Daca schimbi carburatoru te respinde la itp. In majoritatea cazurilor pt orice este vizibil si nu este din fabrica acolo te respinge.
mike_4tuning is offline   Reply With Quote
Old 22-05-12, 15:23   #55
fLus

Stage 2
 
fLus's Avatar
 
Join Date: Jul 2011
Posts: 72
Default Re: Carburatoare/jigloare/economie/putere/reglare

Quote:
Originally Posted by mike_4tuning View Post
Daca schimbi carburatoru te respinde la itp. In majoritatea cazurilor pt orice este vizibil si nu este din fabrica acolo te respinge.
Pai si voi la ITP mergeti cu Carfilu` ?Sau cum procedati?
fLus is offline   Reply With Quote
Old 23-05-12, 06:42   #56
mike_4tuning

Stage 5
 
mike_4tuning's Avatar
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 439
Default Re: Carburatoare/jigloare/economie/putere/reglare

Quote:
Originally Posted by fLus View Post
Pai si voi la ITP mergeti cu Carfilu` ?Sau cum procedati?
Gandeste logic. :d
mike_4tuning is offline   Reply With Quote
Old 23-05-12, 11:21   #57
Jackass

Stage 5
 
Jackass's Avatar
 
Join Date: Apr 2006
Posts: 1,857
Member of:
[DACIA]
Default Re: Carburatoare/jigloare/economie/putere/reglare

Quote:
Originally Posted by fLus View Post
Pai si voi la ITP mergeti cu Carfilu` ?Sau cum procedati?
Mergi si tu la aceeasi statie ITP si le zici sa iti puna pozele de acu 2 ani si ai rezolvat Poti schimba si motorul asa si nu mai zice nimeni nimic.
Jackass is offline   Reply With Quote
Old 23-05-12, 16:55   #58
fLus

Stage 2
 
fLus's Avatar
 
Join Date: Jul 2011
Posts: 72
Default Re: Carburatoare/jigloare/economie/putere/reglare

Quote:
Originally Posted by Jackass View Post
Mergi si tu la aceeasi statie ITP si le zici sa iti puna pozele de acu 2 ani si ai rezolvat Poti schimba si motorul asa si nu mai zice nimeni nimic.

Totusi tot cred ca tre sa dai ceva $$ )
fLus is offline   Reply With Quote
Old 23-05-12, 17:49   #59
Jackass

Stage 5
 
Jackass's Avatar
 
Join Date: Apr 2006
Posts: 1,857
Member of:
[DACIA]
Default Re: Carburatoare/jigloare/economie/putere/reglare

Quote:
Originally Posted by fLus View Post
Totusi tot cred ca tre sa dai ceva $$ )
asta se subintelege, nu mai trebuie spus... peste tot unde mergi trebuie sa dai bani asa ca nici locul asta nu face exceptie dar e bine ca poti rezolva totusi.
Jackass is offline   Reply With Quote
Old 25-05-12, 12:35   #60
mike_4tuning

Stage 5
 
mike_4tuning's Avatar
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 439
Default Re: Carburatoare/jigloare/economie/putere/reglare

Dupa cum spuneam si in paginile anterioare se pare ca nu foloseste la nimic topicul facut de mine si cred ca mai bine s-ar inchide.
mike_4tuning is offline   Reply With Quote
Reply



- Copyright 2024 4Tuning -