Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > MASINA MEA > PORSCHE > Masina mea Porsche

Reply
 
Thread Tools
Old 09-02-13, 21:28   #61
Issues

Stage 5
 
Issues's Avatar
 
Join Date: Apr 2009
Posts: 323
Member of:
[PORSCHE]
Default Re: Porsche 924 1980 125 CP

12 mil am dat pe 2 amortizoare fatza si abia am gasit ( Bilstein o sa bagi frate bani in masina asta de ti se ia si nimic nu o sa realizezi. o s-ami dai dreptate curand o sa vezi... mult success
__________________
V6 TFSi
Issues is offline   Reply With Quote
Old 10-02-13, 17:49   #62
Motanul

Stage 5
 
Motanul's Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 668
Member of:
[PORSCHE]
Default Re: Porsche 924 1980 125 CP

Nu stiu ce ar trebui din punctul tau de vedere sa realizez - ca sa iti raspund mai exact.

Masina a mers 2400 km (Olanda-Romania) fara prea multe comentarii.
Nu este 100% nici functional - nici estetic. Dar peste 1000-1500 euro va fi macar de un 95% pentru anul asta. (caseta noua, amortizoare noi, un pivot nou - si apoi rezolv cutia intr-un fel sau altul).

Nu mi-am propus sa scot investitia si cu atat mai putin sa fac profit din asta.
Chiar nu vad ce am de pierdut si ce nu o sa realizez.

Am mai avut o masina din 1967 si stiu la ce sa ma astept. (nu am nevoie nici de AC, nici de geamuri electrice, nici de oglinzi electrice - doar sa faca ce a fost gandita sa faca acum 33 de ani). Mie imi este de ajuns.
Cel putin asa vreau sa arate si Porschele 924.


Last edited by Motanul; 10-02-13 at 17:54.
Motanul is offline   Reply With Quote
Old 10-02-13, 20:15   #63
Issues

Stage 5
 
Issues's Avatar
 
Join Date: Apr 2009
Posts: 323
Member of:
[PORSCHE]
Default Re: Porsche 924 1980 125 CP

Audi 924. 924 nu e Porsche... cine stie stie cine nu sa culce
Issues is offline   Reply With Quote
Old 11-02-13, 09:55   #64
Motanul

Stage 5
 
Motanul's Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 668
Member of:
[PORSCHE]
Default Re: Porsche 924 1980 125 CP

La mine pe cutie scrie mare Porsche. Pe semnalizator scrie Audi.
Asa ca iti dau dreptate - e audi.

Vreau sa inteleg unde bati. Audi 924. Mai departe ...
Motanul is offline   Reply With Quote
Old 11-02-13, 18:53   #65
Issues

Stage 5
 
Issues's Avatar
 
Join Date: Apr 2009
Posts: 323
Member of:
[PORSCHE]
Default Re: Porsche 924 1980 125 CP

nu bat nicaieri. 924 nu e Porsche. nu e facuta de Porsche e facuta de Audi. e un Audi. Manufacturing - audi. daca nu ma crezi intreaba colegi d-aici sau citeste pe net
Issues is offline   Reply With Quote
Old 11-02-13, 20:48   #66
Motanul

Stage 5
 
Motanul's Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 668
Member of:
[PORSCHE]
Default Re: Porsche 924 1980 125 CP

Pai asta am zis si eu. Pornim de la idea ca este un Audi 100%. Care este problema ta cu aceasta masina?
Daca este Audi nu merita restaurata sau cum?


Aici scrie ca a fost proiectata de inginerii porsche si construita in uzinele porsche AG of Germany : http://en.wikipedia.org/wiki/Porsche_924
Tot aici scrie ca s-au folosit si anumite componente mecanice de vw sau audi.
Dar asta nu inseamna ca s-a proiectat si construit in alta parte.

Cutia mea dog leg are componente de porsche 914 / 928. S-a renuntat la ea in favoarea celei de Audi tocmai pentru ca era f. scumpa.

Last edited by Motanul; 11-02-13 at 21:01.
Motanul is offline   Reply With Quote
Old 12-02-13, 10:13   #67
khamsin

Stage 5
 
khamsin's Avatar
 
Join Date: Sep 2011
Posts: 347
Member of:
[PORSCHE]
[Old School Cars]
Default Re: Porsche 924 1980 125 CP

Quote:
Originally Posted by Motanul View Post
Cea de la expert piese pare cea mai buna alegere. Nu traiesc eu sa mai merg 100.000 km cu masina asta sa fie nevoie sa o mai schimb. De obicei am mare grija de masina.

Caseta nu o schimb acum - as vrea sa fie un proiect de vara ; Sa pun si amortizoarele noi si sa am puntea fata si spate fara pic de joc. (pe spate deja este 100%).
Luni schimb pe fata rotula de la una din bascule (lemforder - era cea mai scumpa respectiv 70 lei; desi gasisem multe intre 20-50 lei in functie de producator).
http://lumea-auto.ro/piese-auto/list...#lista-produse

Tot luni schimb si cureaua de distributie si rola intinzatoare + am doua zone de pierderi infime de ulei si am sa schimb un simering si garnitura la baia de ulei. Nu picura sau face balta - dar se vede umed. Si mie imi place motorul sa fie uscat.

Mai am si sus ulei la filtru de aer; vreau sa scap si de ala (desi in germania un mecanic mi-a zis sa ma calmez ca aproape toate 924-urile au ulei acolo). Daca are cineva experienta ce trebuie facut acolo mi-ar fi de ajutor.

@ khamsin - nu reusesc sa deschid atasamentul; nu poti sa-l faci imagine?
incerc sa-l mai atasez inca o data
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	msr1349737722.jpg
Views:	73
Size:	133.2 KB
ID:	2687414   Click image for larger version

Name:	P910708.jpg
Views:	49
Size:	28.9 KB
ID:	2687415  
khamsin is offline   Reply With Quote
Old 12-02-13, 20:23   #68
Motanul

Stage 5
 
Motanul's Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 668
Member of:
[PORSCHE]
Smile Re: Porsche 924 1980 125 CP

Acum am inteles despre ce articulatii cardanice este vorba. Din spusele mecanicului caseta trebuie ori reparata ori schimbata (eu prefer sa cumpar una noua).

Azi am facut mai multe la masina:
1. Montat corect suportul de motor dreapta (sus era montat gresit - doar intr-o piulita
2. Schimbat rotula brat inf st (a fost mai greu pentru ca era bascula originala - un minim 10 ani de cand nu s-a umblat la ea; un surub s-a rupt ...; noroc ca au avut scule si totul a iesit cum trebuie)
3. Schimbat uleiul + filtrul de ulei
4. Schimbat curea de distributie + rola intinzatoare (si aici au fost mici surprize )
5. Schimbat simering de la fulia arborelui cotit
5. Lasat la sablat-vopsit negru Scutul motor + protectia de la cureaua de distributie

Revin maine cu poze before-after
Am achizitionat garniturile de baie de ulei dar nu m-am mai apucat sa le schimb ca era prea mult de lucru (dat puntea fata jos). Ma gandesc sa le schimb cand voi schimba amortizoarele si caseta de directie.

PS: La cutie nu am mai facut absolut nimic (nici macar nu am mai verificat nivelul uleiului).
Discul de ambreiaj este nou - placa de presiune si rulmentul nu.

Last edited by Motanul; 12-02-13 at 20:25.
Motanul is offline   Reply With Quote
Old 13-02-13, 19:19   #69
Motanul

Stage 5
 
Motanul's Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 668
Member of:
[PORSCHE]
Default Re: Porsche 924 1980 125 CP

Inainte:


Dupa:


M-am hotarat la 2 upgrade-uri:
1. Cotiera
2. Discuri spate in loc de tamburi.

Are cineva idee daca am nevoie doar de discuri/rulment si etrieri/portetrieri si le pot monta pe puntea mea sau trebuie alta punte cu totul?

A reusit cineva sa puna la oglinzi sticla wide angle? Si cum se scoate sticla?

PS: am poze destule sa fac un DIY pentru cureaua de distributie; ideea este ca fara elevator eu nu m-as apuca de treaba sub nicio forma. Multe suruburi erau intepenite. Cu masina pe elevator si scule pneumatice a mers greu.

Last edited by Motanul; 13-02-13 at 19:23.
Motanul is offline   Reply With Quote
Old 13-02-13, 19:58   #70
morghen

Stage 5
 
morghen's Avatar
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 3,142
Member of:
[Moderators]
[Racing Syndicate]
[PORSCHE]
Default Re: Porsche 924 1980 125 CP

Daca vrei discuri pe spate va trebui sa schimbi tot si pe fata si sa treci de la configuratia de prezoane: 4x108 la 5x130
Deci alte jante, 4 discuri, 4 etrieri, 4 perechi de placute, 2 fuzete pe fata.

Am avut si eu tamburi pe spate si franele alea merg impecabil...chiar nu ai nevoie de discuri pt greautatea si puterea aia.
Daca treci la discuri si pe spate nu o sa simti nici o diferenta importanta in puterea de franare...ci doar ca daca mergi pe circuit cu masina nu se mai incalzesc franele si tin mai mult.

Regleaza tamburii pe spate, foloseste placute calumea, RH sunt ieftine si bune. Pune lichid de frana ATE, aeriseste corespunzator instalatia si vei avea frane de invidiat chiar si pt masinile sportive din ziua de astazi.
morghen is offline   Reply With Quote
Old 14-02-13, 09:32   #71
Motanul

Stage 5
 
Motanul's Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 668
Member of:
[PORSCHE]
Default Re: Porsche 924 1980 125 CP

Sa fiu sincer imi doresc modificarea mai mult estetic; Masina franeaza bine pe spate. Al doilea motiv ar fi de utilizare in timp: la discuri vezi foarte usor care este uzura placutelor (fara sa fie nevoie sa demontezi nimic).

Deci 924 simplu care are din fabrica discuri pe toate rotile are si alte roti?
In aceste conditii nu ma bag sa le schimb. Daca gasesc o punte spate cu discuri pe care sa intre rotile mele bine; daca nu - renunt la idee.

Inca ceva am uitat sa intreb: Cum se verifica servofrana?
Mecanicul la care am mers nu a stiut.

Eu am senzatia ca la mine merge doar mecanic (o fi vreun furtun copt, o fi membrana sparta - nu stiu ce sa zic). O sa schimb pentru siguranta tot ce este in pompa de frana (pe original kitul costa vreo 250 lei: are pistonase, garnituri, clemele de prindere - tot ce este inauntru).
Mecanicul a zis ca se verifica mai usor dupa ce frana are cursa foarte scurta. (de ce nu se poate verifica si acum nu am inteles).

Last edited by Motanul; 14-02-13 at 09:51.
Motanul is offline   Reply With Quote
Old 14-02-13, 13:06   #72
khamsin

Stage 5
 
khamsin's Avatar
 
Join Date: Sep 2011
Posts: 347
Member of:
[PORSCHE]
[Old School Cars]
Default Re: Porsche 924 1980 125 CP

Se verifica furtunul de vaccum la ambele capete, supapa - sa retina vidul - se porneste motorul, pedala de frana trebuie sa se ,,lase" - sa fie ,, mai moale" dar nu pana la planseu; motorul mergand, se asculta sa nu tiuie la capatul cu supapa unisens, sau in servo.

Cand pui frana nu trebuie sa se auda fasaituri de aer scapat pe la incinta servo - motorul nu trebuie sa se modifice la turatie in raport de actionarea franei.

Frana sa fie eficace , aceasta se poate vedea pe bancul de proba al franarii...

Mai bine se pune un servo - nou decat sa se puna vechi... Si schimbatul garniturii de servo implica riscul aparitiei de scapari de aer din incinta. Simeringul , hai se mai schimba, dar membrana noua pe carcasa veche, nu se preseaza corect de cele mai multe ori.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	625840973126402790028019-2554839-1000_1000.jpg
Views:	57
Size:	114.6 KB
ID:	2689532  
khamsin is offline   Reply With Quote
Old 14-02-13, 22:12   #73
Motanul

Stage 5
 
Motanul's Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 668
Member of:
[PORSCHE]
Default Re: Porsche 924 1980 125 CP

Nu am stiut ca servo se poate repara (schimba membrana). Oricum si acum ca stiu, tot as prefera unul nou.

Frana poate fi eficienta si fara servo.
In schimb trebuie sa verific treaba cu furtunul si supapa de sens inainte sa caut alta (sa nu fie ceva pana la pompa servo).

Sunt foarte multumit de cum a iesit sablarea scutului si aparatorii de la cureaua de distributie. Abia astept sa le montez la loc.


Revenind la sablare sunt foarte multumit de rezultat (scut motor + capac protectie curea de distributie); As vrea sa sablez in viitor si puntile (am vazut un porsche 928 cu puntile sablate) si alte cateva maruntisuri.
Inante de stratul de vopsea neagra a fost dat si cu Zn.

Inante:

Dupa:
Motanul is offline   Reply With Quote
Old 16-02-13, 10:58   #74
Motanul

Stage 5
 
Motanul's Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 668
Member of:
[PORSCHE]
Default Re: Porsche 924 1980 125 CP

Acum ca protectia arata ca noua as vrea sa pun si garniturile noi:
http://www.fcpeuro.com/products/audi...met-056129669b
http://www.ebay.co.uk/itm/GOLF-MK1-M...item3a7b82c574
Una este buna - dar celelalte 2 sunt rupte partial.

Codul apare pe foarte multe masini VAG. As baga o intrebare si la un dealer VW ca sa nu ma apuc sa comand de peste mari si tari. Daca stiti sa se potriveasca de la alta masina/model shoot.
Motanul is offline   Reply With Quote
Old 16-02-13, 11:19   #75
morghen

Stage 5
 
morghen's Avatar
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 3,142
Member of:
[Moderators]
[Racing Syndicate]
[PORSCHE]
Default Re: Porsche 924 1980 125 CP

Uite si piesele comune cu Audi...sigurat poti sa ceri piesa aia la orice magazin de piese auto si ti-o aduce....indiferent daca ceri pt porsche sau pt vw/audi..dar mergi cu codul piesei.
morghen is offline   Reply With Quote
- Copyright 2024 4Tuning -