Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > MASINA MEA > PORSCHE > Masina mea Porsche

Reply
 
Thread Tools
Old 07-10-14, 08:11   #331
Motanul

Stage 5
 
Motanul's Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 668
Member of:
[PORSCHE]
Default Re: Porsche 924 1980 125 CP

Eu am luat masina cu 5w40 din Olanda. Un mecanic care s-a uitat la ea a spus ca se vede ca motorul a avut ulei subtire si schimbat la timp pentru ca toate piesele dinauntru aratau ca noi. A spus ca in general in romania se merge pe uleiuri exagerat de groase si toate motoarele au depuneri - mai mari sau mai mici. Nu arata bec (curat) cum arata motorul meu.
Daca ramane curat si cu uleiul asta raman cu el (acum cu motorul rece ajunge presiunea uleiului sa treaca de 5 bar cand accelerez).

Si eu consider ca intre 10 si 15W trebuie cautat cel mai bun compromis la motor.
Doar daca motorul este aspirat si are multi km - doar atunci 20W.
La turbo cam toate uleiurile difera (inclusiv cel din cutie am vazut in manual).
__________________
Porsche 924 1979 2.0 aspirat 125 CP
Seat leon 1.9 TDI 101 CP
Suzuki SX4 2011 1.9 120 CP

Ex: BMW 320D (150 CP); VW Bora TDI, Golf, Dacia, Renault 16 din 1967
Motanul is offline   Reply With Quote
Old 09-10-14, 14:36   #332
Motanul

Stage 5
 
Motanul's Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 668
Member of:
[PORSCHE]
Default Re: Porsche 924 1980 125 CP

Am schimbat inca odata uleiul din cutie; De data asta am folosit:
Castrol EP 80W90 API LG-4
Am schimbat si simeringurile de la planetare:
http://www.epiesa.ro/simering-difere...od-2261528.htm

Din pacate imi curge un pic de ulei si pe la simeringul dinspre tubul cardanic; (nu mai dau cutia jos; ramane doar sa verific si sa completez cand o sa fie cazul).

Kilometrajul reparat deocamdata merge (am facut ~100 km cu el).
Motanul is offline   Reply With Quote
Old 11-10-14, 10:02   #333
Motanul

Stage 5
 
Motanul's Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 668
Member of:
[PORSCHE]
Default Re: Porsche 924 1980 125 CP

Flansa de amortizor: exista ceva pe echivalent sau aftermarket?
Motanul is offline   Reply With Quote
Old 11-10-14, 13:41   #334
bmwvio

Stage 5
 
Join Date: Nov 2013
Posts: 506
Member of:
[PORSCHE]
Default Re: Porsche 924 1980 125 CP

Ce te supara la flansa? rulmentul se schimba si este citiva lei.
Flansa cu totul am incercat sa iau si eu, mi-a adus dar nu se potrivea la inaltime, cred ca era de golf 2.
Cel mai bine iti trebuie un amic intr-un mare magazin de piese, sa caute in liniste piese echivalente, golf 1-2, audi 80-100, majoritatea sint comune.
Mai poti incerca la un baiat care dezmembreaza golf 1-2 tot pe acest site, sectiunea vw, userul B-11-AYG.
bmwvio is offline   Reply With Quote
Old 12-10-14, 20:57   #335
Motanul

Stage 5
 
Motanul's Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 668
Member of:
[PORSCHE]
Default Re: Porsche 924 1980 125 CP

La mine neaparat trebuie schimbat cauciucul (e vechi, imbatranit). Rulmentul l-am schimbat de mult. Cand invart de volan si se roteste amortizorul in ax se aude un zgomot.

Am senzatia ca nu merge nici de golf 1 / nici 2; Doar original.
Daca amicul tau gaseste ceva da-mi de stire ca in 1-2 zile vreau sa iau o decizie.

Codul original e asta 94434307100 sau 94434307101; Pana acum nimeni nu a gasit ceva pe echivalent.

Last edited by Motanul; 12-10-14 at 20:59.
Motanul is offline   Reply With Quote
Old 13-10-14, 08:30   #336
bmwvio

Stage 5
 
Join Date: Nov 2013
Posts: 506
Member of:
[PORSCHE]
Default Re: Porsche 924 1980 125 CP

Cauciucul are rolul sa preia socurile si vibratiile din suspensie, daca nu este rupt nu ar trebui sa faca zgomot. Dar poate face amortizorul daca piulita nu este strinsa bine si se invirte in jamba, sau chiar tija cind se invirte in semering.
La Catalin nu ai intrebat de plansa?
O sa dau la magazin reperele sa vedem ce gaseste, vorbim.
bmwvio is offline   Reply With Quote
Old 13-10-14, 11:05   #337
Motanul

Stage 5
 
Motanul's Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 668
Member of:
[PORSCHE]
Default Re: Porsche 924 1980 125 CP

Nu este rupt - dar are 30 de ani; Se vede la ochi ca este frecat-subtiat fata de cel din stanga care nu face zgomot de loc.
A fost dat jos de 3 ori in locuri deferite. Si de fiecare data a facut zgomot.
(fie cand iau de volan; fie cand pun o frana brusca care trage mult roata in spate). E prea uscat subtire cauciucul (fata de cealalta roata deja se misca usor acolo in loc sa intre indesat).
Probabil unul nou intra indesat acolo si nu permite jocuri stanga-dreapta; fata-spate.
Motanul is offline   Reply With Quote
Old 13-10-14, 18:00   #338
bmwvio

Stage 5
 
Join Date: Nov 2013
Posts: 506
Member of:
[PORSCHE]
Default Re: Porsche 924 1980 125 CP

M-am uitat cu baietii, cel original, 480 lei, apoi ne-am uitat si pe cele de vw, ca forma seamana, dar nu dau dimensiunile, ar putea sa aduca, costa 30-50 lei si le pot returna, este un magazin mic din Mizil. Daca gasesti un magazin mare, aia le pot tine pe stoc daca nu sint bune, merita incercat.
Am gasit in schimb injectoare Bosch la 180 lei, cred ca le iau luna viitoare.
bmwvio is offline   Reply With Quote
Old 13-10-14, 21:44   #339
Motanul

Stage 5
 
Motanul's Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 668
Member of:
[PORSCHE]
Default Re: Porsche 924 1980 125 CP

De asta am si intrebat (este f. mare diferenta de pret intre cel original si cel aftermarket).

Mie mi-au trimis si poze si pare identic la partea inferioara - dar diferit la partea superioara cel de VW (ca sa nu o mai ocolim nu se potriveste).

De cat sa fac experimente mai bine iau original (eu am gasit dupa mai multe cautari la 39 euro - doar ca nu este in romania si trebuie sa astept).
Maine iau o decizie ce fac cu flansa asta; Ca ma tot invart in jurul ei.
Motanul is offline   Reply With Quote
Old 18-10-14, 13:13   #340
Motanul

Stage 5
 
Motanul's Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 668
Member of:
[PORSCHE]
Default Re: Porsche 924 1980 125 CP

Quote:
Originally Posted by bmwvio View Post
Cauciucul are rolul sa preia socurile si vibratiile din suspensie, daca nu este rupt nu ar trebui sa faca zgomot.
Ai avut dreptate. Eu primul lucru am zis ca zgomotul ala metalic nu poate fi decat din prinderea de la bascula. Dupa ce mi-au zis f. multi ca nu este de acolo (in urma a mai multor verificari) am inceput si eu sa renunt la idee. Ieri am dat iar jos amortizorul si flansa si am dat de un mecanic care a zis ca 100% zgomotul nu este din amortizor sau din flansa (cu rulment nou-nout).
Si pana la urma a gasit si zona in care se misca bascula (era frecata vopseaua pana la metal pe aia 2 mm pe care culisa). A strans un pic mai bine suruburile din spate de la bascula si zgomotul a disparut definitiv.
Motanul is offline   Reply With Quote
Old 09-11-14, 20:44   #341
Motanul

Stage 5
 
Motanul's Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 668
Member of:
[PORSCHE]
Default Re: Porsche 924 1980 125 CP

Am achizitionat bratele spate de 944 de otel cu tot cu frana de mana si discuri.
Din ce stiu eu mai am nevoie de placutele de frana de la etrieri de pe spate si multa manopera.
Cand o fi sa trec la discuri ventilate pe toate rotile si jante in 5 prezoane - schimb tot (fata-spate) si refac geometria.

Oricum nu fac modificarea pana la anul in primavara.
Motanul is offline   Reply With Quote
Old 09-11-14, 21:57   #342
morghen

Stage 5
 
morghen's Avatar
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 3,142
Member of:
[Moderators]
[Racing Syndicate]
[PORSCHE]
Default Re: Porsche 924 1980 125 CP

Nu iti schimba bratele, nu are sens sa faci geometria degeaba.
da jos tamburii si port-tamburii si monteaza in locul lor port etrierii si butucii in 5 prezoane.
Economisesti bani si multa munca.

Quote:
Originally Posted by Motanul View Post
Am achizitionat bratele spate de 944 de otel cu tot cu frana de mana si discuri.
Din ce stiu eu mai am nevoie de placutele de frana de la etrieri de pe spate si multa manopera.
Cand o fi sa trec la discuri ventilate pe toate rotile si jante in 5 prezoane - schimb tot (fata-spate) si refac geometria.

Oricum nu fac modificarea pana la anul in primavara.
morghen is offline   Reply With Quote
Old 17-11-14, 22:08   #343
Motanul

Stage 5
 
Motanul's Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 668
Member of:
[PORSCHE]
Default Re: Porsche 924 1980 125 CP

Usor nu va fi oricum. Sa vezi de ce leviere de 2m a fost nevoie sa desfaca piulita aia mare de la tamburi. Asa pe schema pare usor. (sunt cateva suruburi si piulite...) O sa incerc asa - macar pe spate scap de geometrie.

Pe de alta parte acum s-a umblat acolo si ar trebui sa mearga mult mai bine acum.

PS: am depus dosarul de atestare - acum astept sa-mi comunice data la care sunt programat pt. atestarea propriu-zisa. Va tin la curent cu desfasurarea formalitatilor.

Last edited by Motanul; 17-11-14 at 22:10.
Motanul is offline   Reply With Quote
Old 18-11-14, 08:50   #344
morghen

Stage 5
 
morghen's Avatar
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 3,142
Member of:
[Moderators]
[Racing Syndicate]
[PORSCHE]
Default Re: Porsche 924 1980 125 CP

Daca ai desfacut acolo recent o sa mearga usor.
Bafta cu dosarul.
morghen is offline   Reply With Quote
Old 20-11-14, 10:41   #345
Motanul

Stage 5
 
Motanul's Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 668
Member of:
[PORSCHE]
Default Re: Porsche 924 1980 125 CP

Gata

Atestarea este obtinuta si trimisa prin posta catre mine.
Ramane sa astept sa o primesc si sa ma programez la RAR pt. inmatriculare vehicul inmatriculat UE.

Am sunat si la RAR sa ma interesez ce trebuie (pt. ei nu este necesar sa traduc nimic din documentele in bulgara; din ce tin eu minte va fi necesar doar la politie cand o inmatriculez).

Actele necesare:
- act de identitate solicitant;
- cerere activitate R.A.R. (cererea se va completa olograf de către solicitant pe propria sa răspundere, va fi semnată în prezenţa angajatului R.A.R. care efectuează prestaţia);
- documentul de înmatriculare în UE.

Pe langa cele de mai sus mai am nevoie de atestat.

Ordinea ar fi urmatoarea:
1. Obţinerea cărţii de identitate a vehiculului de la Registrul Auto Roman (RAR) sau de la societatea comercială de unde s-a achiziţionat vehiculul.
2. Completarea tipizatelor (fişa de înmatriculare şi cererea de înmatriculare). Acestea se obţin prin descărcare directă de pe site-ul nostru de la secţiunea tipizate şi pot fi completate olograf.
3. Obţinerea vizei de la organul fiscal competent al autorităţii administraţiei publice locale (DITL) de la locul de domiciliu. Fişă înmatriculare (descarcă)

Cand sunt gata cu toate merg la politie sa fac inmatricularea.

Last edited by Motanul; 20-11-14 at 11:05.
Motanul is offline   Reply With Quote
- Copyright 2024 4Tuning -