Am fost cu masina la primul track day. Masina a functionat impecabil (chiar m-am uitat ca nu a fost o picatura de ulei / antigel / alte lichide cazuta din motor desi am stat vreo 3 ore intre sesiuni).
Concluzii:
- jantele anvelopele arata bine ca design dar au schimbat mult in rau comportamentul neutru in viraje. Adica castig la aspect si pierd la performanta. Cele pe 15" sunt mai putin aspectoase - dar mult mai usoare si mai potrivite pentru motorul si caroseria 924.
- m-am lamurit si ce ulei ar fi mai bun pentru masina mea (din gama Motul).
- am vazut ca aproape ca pot tine pasul masini 2015-2016 de 250-300 CP (chiar daca nu ma tineam dupa ele, nu se departau cum ma asteptam eu - se departau destul de greu); Cele mai bune castigau 20 secunde pe tur.
Eu ma gāndeam sincer ca o sa vājāie pe lāngă mine ca si cum as sta pe loc. E adevarat ca traseul e cu viraje stranse de treapta 2-3 si puterea motorul nu conta atat de mult.
Avand in vedere ca evenimentul a fost sponsorizat de Motul am avut ocazia sa stau de vorba pe larg cu cei din departamentul tehnic de la ei.
Din discutie rezulta ca Motul 300V nu e bun pentru masini vechi (a spus ca daca pun 300V in 2-3000 km maxim o sa inceapa sa picure ulei - deoarece nu e potrivit pentru garniturile din generatia 1980; acest ulei nu e de mers la piata sau la serviciu). La urmatorul schimb o sa comand din timp (nu prea il tin pe stoc ca nu se vinde in Romania).
Motul 2100 15W50 - Eu pe asta vreau sa-l incerc la urmatorul schimb (e special conceput pentru masini facute dupa 1970 - un ulei pentru masini clasice)
Aplicatie: Lubrifianti pentru motor
Tip Motor: 4-Timpi
Calitate: Technosynthese
Gama de produse: Autoturisme
Vascozitate: 15W50
Updated version of the 1966s 2100, the first semi-synthetic lubricant in the automotive market. Developed for naturally aspirated and turbocharged original engines built after 1970. Semi-synthetic lubricant, formulated with modern technology detergent level. 2100 15W50 meets recent standards (API SH/ CF) and offers a better cold viscosity in order to reduce wear during engine start. Lubricant reinforced with a synthetic base (oxidation stability) allowing stay-in-grade viscosity for a continuous engine oil pressure.