Go Back   Forum 4Tuning > Comunitati 4tuning locale > Comunitati locale si internationale 4Tuning > 4Tuning International

Reply
 
Thread Tools
Old 13-02-08, 23:05   #31
iulian2476

Stage 5
 
iulian2476's Avatar
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 1,667
Default Re: Turbocharger Vs Supercharger

Salut! Am citit ce ati scris mai sus si vad ca le aveti (fata de mine). Am si eu o problema legata de turbosuflanta (turbocharger, turbina, sau cum i se mai spune).
Am scris in ce consta problema mea si Va invit sa urmati linkul, iar parerile si sfaturile Voastre sunt bine venite. multumesc anticipat!

https://forum.4tuning.ro/322-zona-tehnica-vw/62727-golf-iv-revizii-intretinere-reparatii-service.html
iulian2476 is offline   Reply With Quote
Old 22-10-09, 16:56   #32
catalliin

Stage 4
 
Join Date: Apr 2009
Posts: 180
Default Re: Turbocharger Vs Supercharger

Dar dupa parerea voastra care credeti ca ar fii mai avantajos mai usor dar si mai indicat de montat pentru o masina de oras unde este nevoie multa 'fîţîiala' de un demaraj rapid fara 'taraganeala' si depasiri in scurt lafel de rapide deci undeva unde trebuie sa te misti repede nu neaparat in forta sau cu viteza...deci ce credeti ca ar fii mai de preferat tinind cont de nevoile precizate dar si posibiliataile de montare care tin de spatiu suficient sau insuficient pe linga motor plus celelalte elemente componente ale instalatiilor respective inercooler la turbo/fulie si curea la celalalt precum si multe altele...asadar ia spuneti turbocharger(turbosuflanta) -sau- superchargerul(compresorul pe curea si fulie)?????????!!!!!
catalliin is offline   Reply With Quote
Old 23-10-09, 01:48   #33
fishbone

Stage 5
 
fishbone's Avatar
 
Join Date: Aug 2005
Posts: 643
Member of:
[Moderators]
Default Re: Turbocharger Vs Supercharger

In general un supraalimentator va avea cam intotdeauna un raspuns superior unui sistem turbo, dar asta nu inseamna ca un sistem turbo va avea tot timpul un raspuns aiurea. Spre exemplu turbina mea stoc de pe Subaru Legacy GT, intre 2800 si 3200 de turatii deja am presiunea maxima. Deci depinde de configuratie, masina, etc. Nu exista un raspuns categoric fara detalii mai precise.
Mai exista un aspect. Din cate stiu si cate am observat, poti scoate un consum mai bun de pe un motor cu turbo decat unul supraalimentat, atata timp cat nu esti in presiune.

Sotia conduce un Mini S cu supraalimentator. Am condus si cel nou cu turbo si nu ne-a placut comportamentul. Motorul supraalimentat are zero intarziere la livrarea puterii, pe cand cel turbo se simtea cuplul abea pe la 3200 turatii.
__________________
Subaru Legacy GT Stage 2

Last edited by fishbone; 23-10-09 at 01:50.
fishbone is offline   Reply With Quote
Old 23-10-09, 10:45   #34
catalliin

Stage 4
 
Join Date: Apr 2009
Posts: 180
Default Re: Turbocharger Vs Supercharger

presupun ca acolo in USA aveti masini cu transmisie automata!...ceea ce am inteles ca la aceste masni turbo-lagul de la tubochargere este aproape insesizabil...si eu sunt adeptutl masinilor hidramate ,am una deja iar cind o voi schimba cu una mai noua pe viitor tot cu transmisie automata imi voi achizitiona...dar ceea ce ma nelinisteste este ce fel de sistem de supraalimentare se poate monta mai usor pe o masina cu fara prea multe modificari si bineinteles fara prea multe riscuri,am experimentat deja sistemul turbocharger pe masina care a trebuit sa-l dau imediat jos pt ca se incingea terbil la motorul pe benzina care il am la masina si astfel da teama de a nu se intimpla ceva tragic am cam renuntat ,pe linga toata treaba asta mai erau o gramada de chesti de montat precum intercoolerul,instalatia de racire cu apa care si asa nu facea faţa temperraturilor ff ridicate ale turbinei,radiatoare de ulei ..e.t.c si altele ,cit despre supercharger-ul pe fulie care am inteles ca este cam specific americanilor fiind utilizat mai mult de catre ei si mai putin in Europa practic dinacesta nu prea am vazut deloc pe aici este fff rar dar m-ar tenta sa incerc sa montez asa ceva in special pt ca am inteles ca nu sunt atitea componente suplimentare de montat ca la turbina pe gaze si in plus faptul ca nu se incinge ma face sa ma simt mai in siguranta

Last edited by catalliin; 23-10-09 at 10:47.
catalliin is offline   Reply With Quote
Old 23-10-09, 17:14   #35
oancea_cristiano_95

 
oancea_cristiano_95's Avatar
 
Join Date: May 2008
Posts: 108
Member of:
[4Tuning International]
Default Re: Turbocharger Vs Supercharger

Quote:
Originally Posted by EyeKyu View Post
Eram curios catzi isi dau jeama ca e un Jackson Racing, sau catzi au atata cunostintza
erau si initialele J R daca cineva are ochelarii pusi le vede )
oancea_cristiano_95 is offline   Reply With Quote
Old 24-10-09, 01:27   #36
fishbone

Stage 5
 
fishbone's Avatar
 
Join Date: Aug 2005
Posts: 643
Member of:
[Moderators]
Default Re: Turbocharger Vs Supercharger

Quote:
presupun ca acolo in USA veti masini cu transmisie automata!
Aici avem aceleasi transmisii ca si in Europa, atat manuale cat si automatice, doar ca cele automatice sunt MULT mai proliferate

Quote:
ceea ce am inteles ca la aceste masini turbo-lagul de la turbochargere este aproape insesizabil
Nu prea. Depinde in mare parte cum e configurata transmisia in sine de fabricant si totul tine de convertorul de cuplu. Convertoarele de cuplu sunt configurate cu o anumita "stall speed", ceea ce inseamna ca pana la o anumita turatie acestea au un comportament "bleg" si foarte vag/viscos. Cu cat stall speed-ul e mai mic, cu atat senzatia de condus este mai apropiata de o transmisie manuala. Inversa face ca transmisia automatica sa para foarte elastica, fluida, vaga si ca suge puterea motorului.

Mini Cooperul nostru are convertorul de cuplu configurat cu un stall speed la niste turatii FOARTE mici. Desi e o cutie hidramata "clasica", se comporta ca o DSG/SMG. In contrast cu asta e transmisia automatica de pe Subarul meu care e configurata cu un stall speed de 3400 turatii. Asta inseamna ca senzatia de turbo lag este ACCENTUATA. Mai ales acum ca e modificata, livrarea puterii nu este la fel de liniara si gradata ca la o transmisie manuala. Ea nu vine decat pe la 2600rpms si atunci vine brutal.

Convertorul acesta de cuplu are un avantaj, anume ca imi permite sa o lansez de la semafor. Pot sa tin piciorul pe frana si sa-i dau blana la acceleratie iar cand se opreste turometrul la 3000 sau 3200 de turatii, in momentul in care am lasat frana rupe asfaltul

Cutia mea a trebuit modificata pentru a fi capabila sa-si mentina fiabilitate ca stoc in fata sporirii de putere a motorului. Astfel am marit presiunea ceea ce inseamna ca aplica mai multa forta la cuplarea ambreiajelor si de asemenea am redus semnificativ timpul necesar pentru a cupla si decupla vitezele.

Sunt de acord cu tine, cutiile hidramate pe un motor turbo au avantajul de a permite motorului sa schimbe vitezele in blana, sub presiune. Astfel se pierde foarte putina presiune intre schimburile de viteze pe cand la o manuala in momentul in care ai ridicat piciorul de pe acceleratie sa schimbi viteza, presiunea din motor este evacuata.

Daca tu intentionezi sa pui o turbina pe o masina automatica ce NU avea turbina din fabrica, ai face foarte bine sa te asiguri ca acea transmisie este capabila sa suporte cuplul sporit, altfel ii vei termina setul de ambreiaje foarte repejor. Dupa cum cred ca sti deja, cutiile automatice sunt MULT mai complicate si MULT mai scumpe de lucrat comparate cu o cutie manuala.
fishbone is offline   Reply With Quote
Old 24-10-09, 21:40   #37
catalliin

Stage 4
 
Join Date: Apr 2009
Posts: 180
Default Re: Turbocharger Vs Supercharger

Da asa este cutiile de transmisie automate sunt mai 'incilcite' decit celelalte manuale,deja mi-am bagat nasul in ea din primele zile de cind am cumparat-o (nu merega bine in marsarier/revers) asa ca mi-am pertrecut o saptamina intreaga cu acea cutie intinsa pe masa ca s-o studiez ,sa-mi pot da seama cum functioneaza si sa stiu ce sa-i repar/schimb si asa am ajuns sa sa-i schimb discurile de frictiune care erau uzate ,iar de alte citeva ori am mai desfacut-o ca sa-i mai schimb niste garnituri si simeringuri in ea astfel ca aceste cuti hidramate le cunosc mai bine decit pe cele manuale despre care nu stiu mare lucru ,iar cu adabtarea turbosuflantei am mai facut-o odata insa turbina era fara racire pe apa astfel ca se incingea teribil,acum am alta ceva mai adecvata de la care nu vreau sa scot presiune prea mare cel mult un 0,5 bari ca mai mult se rupe rugina si ca sa reziste transmisia (taraboanta mea nu o voi mai tine prea mult) asa ca-mi permit sa mai experimentez putin ,ţin minte de data trecuta cind am avut montata turbina pe masina ca se simtea cum tragea abea pe la 75-80km in sus pina atunci nu se simtea mai nimic iar de la acea viteza practic nu tragea ci cam zmucea dintr-o data ca nebuna crescind in viteza progresiv si fara limite parca eram pe un avion de vinatoare...totusi eram curios sa stiu daca stie cineva sa-mi spuna oare tot la fel se manifesta si celelalte masini pe benzina (hidramate) cu turbochargere adabtate la ele?.....si inca o intrebare pt. fishbone; in SUA montare unei supraalimentari pe masina indiferent ce fel este ea necesita cumva o noua omologare inspectie tehnica ..bla,bla,bla asa cum se intimpla in Romanica noastra draga in care uneori nici masinile noi din fabrica nu prea reusesc sa treaca inspectia tehnica periodica (ITP)..??!!
catalliin is offline   Reply With Quote
Old 24-10-09, 22:03   #38
fishbone

Stage 5
 
fishbone's Avatar
 
Join Date: Aug 2005
Posts: 643
Member of:
[Moderators]
Default Re: Turbocharger Vs Supercharger

Masina nu trebuie re-omologata daca pui turbina/supraalimentare. De fapt poti sa-i faci ce vrei tu la motor atata timp cat trece testul anual de poluare in statele care fac asta.
fishbone is offline   Reply With Quote
Old 24-10-09, 22:28   #39
catalliin

Stage 4
 
Join Date: Apr 2009
Posts: 180
Default Re: Turbocharger Vs Supercharger

Quote:
Originally Posted by fishbone View Post
Masina nu trebuie re-omologata daca pui turbina/supraalimentare. De fapt poti sa-i faci ce vrei tu la motor atata timp cat trece testul anual de poluare in statele care fac asta.
...de aceea va imvidiem noi pe voi cei de acolo,am si eu niste rude mai indepartate pe acolo si-mi spunea ca acea verificare periodica cum ai spunem noi aicea(ITP) acolo se face o data pe an si cica se verifica sa nu ai tubulatura de evacuare si tobele spare (sa nu produci poluare fonica) precum si sa nu ai gauri in podea ori aripi ,in rest toata durerera este polita de asigurare pe care trebuie sa o ai,si totul este Okay!...-acum nu stiu daca spunea adevarul sau nu
catalliin is offline   Reply With Quote
Old 24-10-09, 23:30   #40
fishbone

Stage 5
 
fishbone's Avatar
 
Join Date: Aug 2005
Posts: 643
Member of:
[Moderators]
Default Re: Turbocharger Vs Supercharger

Se verifica si poluarea, sa nu ai vreun bec aprins pe bord (check engine, etc). Verificarea asta nu e lege federala, ci lege de stat. Unele state o au, altele nu. Spre exemplu la mine in stat nu se face verificarea si desi e ilegal sa scot catalizatoarele, teoretic as putea si nu m-ar intreba nimeni nimic decat daca m-ar opri politia. Din trei catalizatoare cate aveam, mai am unul singur ca sa evit probleme cu mirosuri prin cabina pasagerilor.
fishbone is offline   Reply With Quote
Old 08-01-10, 15:06   #41
manu

 
manu's Avatar
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 227
Member of:
[4Tuning International]
Default Re: Turbocharger Vs Supercharger

Quote:
Originally Posted by draculas View Post
Cea mai buna obtiune este Turbocharger pentru ca daca stii ala ajuta evacuarea pe cand superchargerul este mai mult pe intake si stii foarte bine cu cat motoru se scapa mai repede de gazele arse cu atat e mai eficient
Foarte corect. Insa cea mai buna optiune este o combinatie intre cele doua precum Turbocharger + Supercharger. Astfel, ai elimina categoric lag-ul iar tu ai avea destula putere pe toata plaja de turatii. Ai avea mai mult aer intrat in motor iar evacuarea gazelor s-ar efectua mult mai rapid, practic un flow foarte bun.
manu is offline   Reply With Quote
Old 09-01-10, 17:00   #42
fishbone

Stage 5
 
fishbone's Avatar
 
Join Date: Aug 2005
Posts: 643
Member of:
[Moderators]
Default Re: Turbocharger Vs Supercharger

Turbina este o restrictie in sistemul de evacuare, nu un avantaj. Nu stiu in ce capacitate va imaginati voi ca ajuta din moment ce insusi gazele de evacuare trebuie sa o puna in functiune.
fishbone is offline   Reply With Quote
Old 02-03-10, 13:50   #43
catalliin

Stage 4
 
Join Date: Apr 2009
Posts: 180
Default Re: Turbocharger Vs Supercharger

poate cineva care stie sa spuna cam care este diferenta de consum la % intre turbocharger si supercharger???...stiu ca supercharger-ul consuma ceva mai mult dar cit comparativ cu un turbo pe gaze?....o mica comparatie daca poate cineva ...urmatoarea intrebare ar fi daca este edevarat ceea ce se spune ca un supercharger pe curea nu este eficient decit pe motoare mari de cel putin 2000cc oare asa o fi????...si inca o ultima intrebare;care este diferenta dintre un supercharger volumetric si unul centrifugal ,atit ca aspect cit si ca eficienta???..ceea ce cunosc eu despre superchargere este oarecum de nivel general de aceea poate stie cineva sa dea ceva lamuriri ,poate pune chiar niste poze si videoclipuri
catalliin is offline   Reply With Quote
Old 05-03-10, 15:50   #44
turbojack


Stage 5
 
turbojack's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 2,768
Member of:
[Moderators]
[4Tuning International]
[PEUGEOT]
Default Re: Turbocharger Vs Supercharger

Supercharger este montat si pe motoare mai mici de 2000 cmc de ex. pe 1.4 TSI si 1.4 THP corelate cu un turbocharged ,insa gestionate electronic.
Explicatii gasesti aici: http://auto.howstuffworks.com/supercharger.htm
__________________
turbojack is offline   Reply With Quote
Old 05-03-10, 16:09   #45
catalliin

Stage 4
 
Join Date: Apr 2009
Posts: 180
Default Re: Turbocharger Vs Supercharger

merci!..mai mult asta vroiam sa aud ca superchargerele pot fi puse si pe motoare mai mici de 2000cmc ,pentru ca in general pe majoritatea îi auzeam spunind ca sistemele de supraalimentare pe fulie si curea nu sunt eficiente deloc pe motoarele mai mici de 2000cmc..
catalliin is offline   Reply With Quote
- Copyright 2024 4Tuning -