Quote:
presupun ca acolo in USA veti masini cu transmisie automata!
|
Aici avem aceleasi transmisii ca si in Europa, atat manuale cat si automatice, doar ca cele automatice sunt MULT mai proliferate
Quote:
ceea ce am inteles ca la aceste masini turbo-lagul de la turbochargere este aproape insesizabil
|
Nu prea. Depinde in mare parte cum e configurata transmisia in sine de fabricant si totul tine de convertorul de cuplu. Convertoarele de cuplu sunt configurate cu o anumita "stall speed", ceea ce inseamna ca pana la o anumita turatie acestea au un comportament "bleg" si foarte vag/viscos. Cu cat stall speed-ul e mai mic, cu atat senzatia de condus este mai apropiata de o transmisie manuala. Inversa face ca transmisia automatica sa para foarte elastica, fluida, vaga si ca suge puterea motorului.
Mini Cooperul nostru are convertorul de cuplu configurat cu un stall speed la niste turatii FOARTE mici. Desi e o cutie hidramata "clasica", se comporta ca o DSG/SMG. In contrast cu asta e transmisia automatica de pe Subarul meu care e configurata cu un stall speed de 3400 turatii. Asta inseamna ca senzatia de turbo lag este ACCENTUATA. Mai ales acum ca e modificata, livrarea puterii nu este la fel de liniara si gradata ca la o transmisie manuala. Ea nu vine decat pe la 2600rpms si atunci vine brutal.
Convertorul acesta de cuplu are un avantaj, anume ca imi permite sa o lansez de la semafor. Pot sa tin piciorul pe frana si sa-i dau blana la acceleratie iar cand se opreste turometrul la 3000 sau 3200 de turatii, in momentul in care am lasat frana rupe asfaltul
Cutia mea a trebuit modificata pentru a fi capabila sa-si mentina fiabilitate ca stoc in fata sporirii de putere a motorului. Astfel am marit presiunea ceea ce inseamna ca aplica mai multa forta la cuplarea ambreiajelor si de asemenea am redus semnificativ timpul necesar pentru a cupla si decupla vitezele.
Sunt de acord cu tine, cutiile hidramate pe un motor turbo au avantajul de a permite motorului sa schimbe vitezele in blana, sub presiune. Astfel se pierde foarte putina presiune intre schimburile de viteze pe cand la o manuala in momentul in care ai ridicat piciorul de pe acceleratie sa schimbi viteza, presiunea din motor este evacuata.
Daca tu intentionezi sa pui o turbina pe o masina automatica ce NU avea turbina din fabrica, ai face foarte bine sa te asiguri ca acea transmisie este capabila sa suporte cuplul sporit, altfel ii vei termina setul de ambreiaje foarte repejor. Dupa cum cred ca sti deja, cutiile automatice sunt MULT mai complicate si MULT mai scumpe de lucrat comparate cu o cutie manuala.