Forum 4Tuning

Forum 4Tuning (https://forum.4tuning.ro/)
-   4Tuning International (https://forum.4tuning.ro/230-4tuning-international.html)
-   -   Turbocharger Vs Supercharger (https://forum.4tuning.ro/230-4tuning-international/24332-turbocharger-vs-supercharger.html)

Nicknamed_13 28-09-06 04:50

Turbocharger Vs Supercharger
 
Comparatii intre turbo si supercharger. Dak ai o masina "all motor", care din optiuni ar fi mai buna? Putere, cuplu, fiabilitate, cost etc

Si iar dak ar putea cineva sa explice exact care este diferenta in principiu de functionare intre cele doua.

draculas 29-09-06 21:38

Re: Turbocharger Vs Supercharger
 
Cea mai buna obtiune este Turbocharger pentru ca daca stii ala ajuta evacuarea pe cand superchargerul este mai mult pe intake si stii foarte bine cu cat motoru se scapa mai repede de gazele arse cu atat e mai eficient

BULLDOG 29-09-06 21:55

Re: Turbocharger Vs Supercharger
 
draculas cred ca gresescti...turgbochargerul nu ajuta evacuarea ci se foloseste de aceasta sa introduca aer cu presiune in motor...diferenta intre supercharger si turgbochartger e modul de actionare si modalitatea prin care acestea imping aerul in motor.Turbochargerul cred ca stie toata lumea cum arata(doi melci), unul din ei conectat la evacuare iar altul la admisie. Evacuarea invarte o "elice" aflata in primul melc care la randul ei invarte o a doua elice care se afla in al doilea melc, ambele fiind conectate printr-o tija."Elicea" din al doilea melc impinge aerul fortat inspre motor.
Superchargerul din cate stiu eu e actionat de motorul insasi printr-o curea, si asta impinge aerul printr-un sistem format din 2 elemente ce seamana cu niste "suruburi", care cand se invart trag aerul si il imping spre motor.
Nu ii prea stiintifica explicatia mea da sper sa ajute:D si dak am gresit undeva va rog sa ma corectati:D

BogdanNZ 01-10-06 12:01

Re: Turbocharger Vs Supercharger
 
Nu sunt mecanic dar o sa zic cateva chestii despre turbine si kompresoare...din auzite, experienta personala si nu in ultimul rand internet/carti/reviste/carduri cu pokemon etc. :)

Diferenta dintre cele doua e cum isi iau puterea.Kompresorul are o curea care se leaga la motor si da putere la compresorul de aer.Turbina in schimb isi ia puterea de la evacuare.
Turbina se poate adapta usor pt motoare de 4 sau 6 cilindrii in linie.Turbinele trebuie sa fie rulate la temperaturi foarte inalte, chiar sub punctul de a se topi.Asta inseamna ca tot ceea ce imprejmuieste turbina trebuie protejat impotriva caldurii emanate, iar motorul trebuie tinut la relantiv pt un minut sau doua dupa suprasolicitare, inainte de a fi oprit.
Turbinele moderne sunt racite cu apa sau ulei.
Turbinele trebuie sa functioneze fierbinti pt ca se bazeaza pe viteza de evacuare a gazelor, care e direct proportionala cu temperatura.
Turbinele au "lag"(efect intarziat) care se datoreaza "elicei" careia i ia putin timp sa prinda viteza de rotatie.Acest lucru nu e asa de observabil la o masina cu transmisie automata si chiar nici la o manuala in mers, dar e observabil cand pleci de pe loc.
Pe motoare V6 sau V8 se pot adapta doua turbine dar asta inseamna mai multa caldura deci mai multe probleme cu izolarea...
Kompresoarele sunt foarte folosite in Statele Unite, in special pt curse de drag, pt ca ei zic ca "lag-ul" turbinei e "intolerabil pt drag".
Daca analizezi curba de presiune boost al turbinelor si al kompresoarelor, acestea din urma nu sunt deloc impresionante.Asta e din cauza ca sunt facute sa produca max boost la rotatii inalte.Turbina in schimb are posibilitatea de a deschide "waste gate"-ul (nu stiu cum se numeste in Ro :???: ) odata ce s-a ajuns la boost maxim.Interesant de observat e ca graficul de putere la turbine nu explica deloc "lag-ul".
O turbina incepe sa produca mai multa putere la turatii mai mici, intre 2000 si 2500 RPM, odata ce waste gate-ul incepe sa se deschida. Cele mai noi turbine au elici mai mici, waste gate-uri mai mari si viteze de rotatie mai mari.
Majoritatea turbinelor functioneaza la presiune relativ mica, in general sub 1.5bar(cu mici exceptii).
Kompresoarele sunt in general mai scumpe si mai dificil de asamblat si de intretinut, dar usor de instalat.Majoritatea kompresoarelor nu au nevoie de intercoolere, desi si ele incalzesc aerul la fel ca si turbinele.
Turbinele sunt considerate mai eficiente pt ca folosesc energie de la evacuare pt a functiona, in schimb sistemul de evacuare trebuie sa fie adaptat corespunzator, altfel motorul poate pierde din putere, pana ajunge la turatii mai mari.

turbojack 01-10-06 13:35

Re: Turbocharger Vs Supercharger
 
Demn de semnalat este motorul ce are in compunere ambele sisteme si anume TFSI al grupului VAG ( vw) ,motor care la 1.4L scoate 170 HP si care deja a primit premii pt. inovatie.Compresorul lucreaza la turatiile mici ,iar turbo la cele inalte,astfel se minimizeaza efectul "lag".
Acest motoras de 1.4 L ,twinturbo cu 170 HP mi se pare incredibil pt. o masina de serie ce se vrea a fi si fiabila.

BogdanNZ 01-10-06 14:22

Re: Turbocharger Vs Supercharger
 
Super treaba asta.Golf R32 are astfel de sistem cumva?
Ma intreb cum au rezolvat problema racirii, sigur are intercooler!?

georgem 01-10-06 14:47

Re: Turbocharger Vs Supercharger
 
Quote:

Originally Posted by BogdanNZ (Post 571166)
Super treaba asta.Golf R32 are astfel de sistem cumva?
Ma intreb cum au rezolvat problema racirii, sigur are intercooler!?

Nu are turbina, are motor aspirat V6.

CJ-01-WOB 08-10-06 23:21

Re: Turbocharger Vs Supercharger
 
2 Attachment(s)
pentru cei care nu stiau :

Supercharger - Basically a belt driven compressor, a supercharger is mounted on top of a few high performance engines, and is used to pump more air into the engine for increased hp.
Turbocharger - is an exhaust gas-driven compressor used to increase the power output of an internal-combustion engine by compressing air that is entering the engine thus increasing the amount of available oxygen. A key advantage of turbochargers is that they offer a considerable increase in engine power with only a slight increase in weight.

draculas 09-10-06 02:31

Re: Turbocharger Vs Supercharger
 
sorry ,my bad asa e cum ziceti voi :) in legatura cu turboul isi ia puterea de la evacuare pe cand superchargeru de la curea ,si am vazut aici ca ati afirmat de turbo lag , da exista dar sunt tot felu de softuri si deviceuri care elimina chestia si oricum turboul este mai eficient decat superchargeru

Ciro_zel 09-10-06 02:36

Re: Turbocharger Vs Supercharger
 
Ma scuzati ca ma bag ca musca-n curu' calului..dar am vazut si "superchargere" care "arata" ca o turbina.: "melcul" care trage aerul de este vazut la turbina normala este conectat la o curea....un fel de turbina actionata de curea nu de gaze...intelegeti? :rolleyes2

EyeKyu 09-10-06 13:07

Re: Turbocharger Vs Supercharger
 
Intrebare ce brand este superchareger-ul din poza atasata de WOB. Sa vedem catzi stiu numai dupa emblema de pe el.

Nicknamed_13 09-10-06 13:20

Re: Turbocharger Vs Supercharger
 
....e aceiasi marca pe care o are un coleg de facultate. Civic sedan....1.6 soch manual....de la 130 cai la 190. E marca Jackson Racing. A fost o reprezentata in NZ acum ceva vreme pt show-uri sau alte rahaturi si fostul proprietar a platit zdravan sa vina sa ii faca masina toata numai cu piese Jackson: xtractoare, intreg sistem esapament, superchargerul (fara intake...tot air-box are)si body kit...facut din side skirts si buze in fatza si spate...arata f curat.

CJ-01-WOB 09-10-06 19:51

Re: Turbocharger Vs Supercharger
 
1 Attachment(s)
Quote:

Originally Posted by Ciro_zel (Post 579873)
Ma scuzati ca ma bag ca musca-n curu' calului..dar am vazut si "superchargere" care "arata" ca o turbina.: "melcul" care trage aerul de este vazut la turbina normala este conectat la o curea....un fel de turbina actionata de curea nu de gaze...intelegeti? :rolleyes2

din cunostintele mele cam asa arata un supercharger!
si este una din cele mai intalnite forme
''melcii'' sunt caractersitici turboChargerului

Ciro_zel 09-10-06 22:49

Re: Turbocharger Vs Supercharger
 
Quote:

Originally Posted by CJ-01-WOB (Post 580610)
din cunostintele mele cam asa arata un supercharger!
si este una din cele mai intalnite forme
''melcii'' sunt caractersitici turboChargerului

am gasit la ce ma referam...era supercharger centrifugal ( daca am tradus bine) si are "melcul" turbochargerului de pe partea admisiei antrenat de curea
http://www.procharger.com/images/P-1SC.blower.jpg

www.procharger.com

EyeKyu 14-10-06 22:45

Re: Turbocharger Vs Supercharger
 
Quote:

Originally Posted by Nicknamed_13 (Post 580178)
....e aceiasi marca pe care o are un coleg de facultate. Civic sedan....1.6 soch manual....de la 130 cai la 190. E marca Jackson Racing. A fost o reprezentata in NZ acum ceva vreme pt show-uri sau alte rahaturi si fostul proprietar a platit zdravan sa vina sa ii faca masina toata numai cu piese Jackson: xtractoare, intreg sistem esapament, superchargerul (fara intake...tot air-box are)si body kit...facut din side skirts si buze in fatza si spate...arata f curat.

Eram curios catzi isi dau jeama ca e un Jackson Racing, sau catzi au atata cunostintza


All times are GMT +2. The time now is 21:09.

- Copyright 2024 4Tuning