Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > MASINA MEA > VOLKSWAGEN > Zona tehnica VW

Zona tehnica VW Zona tehnica, secrete, tips&tricks VW

Reply
 
Thread Tools
Old 13-01-08, 01:28   #1
iulian2476

Stage 5
 
iulian2476's Avatar
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 1,667
Default Golf IV: revizii, intretinere, reparatii, service

Salut! Sper sa trezeasca interesul posesorilor de Golf acest Thread.
L-am deschis cu ocazia primei mele inspectii tehnice periodice facuta la masina mea, un Golf 4 1,9 TDI PD 74 kw (101 cp).
Pe 8 si 9 ianuarie am facut ITP-ul masinii, pentru ca imi expira pe 9 ianuarie. O experienta destul de neplacuta pe ansamblu.
Am facut acest ITP la Augsburg International din Militari, de la Carefour Militari, si m-am jurat cu banii in gura ca nu am sa mai dau pe acolo.
Legat de inspectie pot spune ca am dat 850.000 pentru mai nimica, asta marti (pe 8 ianuarie), pentru ca a mai trebuit sa vin si miercuri, pe 9.
Omul a deschis capota la motor (inainte a oprit si caldura din masina), motorul tura scos din viteza, a bagat o lampa, s-a uitat daca nu sunt scapari pe la semeringi (presupun) daca e totul etans, a bagat un furtun gros la esapament (pentru a nu face noxe in sala) s-a uitat la serie, daca e in regula, dupa care a lasat motorul sa se incalzeasca. Temperatura normala la Golf 4 Diesel e dupa ~ 17 minute de mers de 90 grade Celsius. Dupa 12 minute, aproximativ, a scos joja si a bagat un termometru in uleiul de motor, dupa care a conectat un aparat la baterie, cu plusul pe polul pozitiv si negativul pe caroseria masinii, iar in spate a conectat un alt aparat la teava de esapament. Pe bateria masinii a ramas un aparat care arata turatiile motorului, care mie mi s-a parut destul de precis: arata la relanti 900-cel mult 920 turatii/minut, dar nu scadea sub 890 turatii/minut (ceea ce am vazut si eu la turometru). Omul tinea in mana un alt aparat pe care l-a luat cu el in masina, si pe care il urmarea, acesta aratand acelasi lucru ca cel ramas pe capacul bateriei. Acuma urma sa ii faca noxele. M-a luat cu apropouri ca s-ar putea sa nu iasa la noxe, in fine, batea seaua ca sa priceapa iapa (pentru spaga normal). Golf 4 e norma de poluare Euro 3 (in RO), dar in Germania este considerat si D4, ceea ce corespunde lui Euro 4. Inainte sa inceapa sa calce pe acceleratie a reglat aparatul din mana sa pentru norma poluare E3, dar a introdus si nr. minim si maxim de turatii (min. 700, sub care nu avea voie sa scada, si 4900 turatii/min), sub si peste care aparatul nu mai lua in considerare valorile inregistrate. A inceput sa ii dea pana la 5000 turatii, la care a inceput sa iasa fum, iar valoarea pe aparat a ajuns la prima acceleratie (cateva secunde bune, parca vreo 7-10 secunde) peste cifra 4, adica mai mare ca 3 pe care a introdusu inainte. A mai repetat de 2 ori figura, iar valoarea a inceput sa scada, la a doua acceleratie sub patru, iar la a treia putin peste 3, ceea ce a dus la un rezultat de respingere. Mi-a spus ca merg cu ea subturat, ca femeile, ceea ce e adevarat, ca merg incet, dar nu subturat, pentru consum mic. A zis ca pentru mine face un gest si ca mai repeta testul. Tot trei repetari, cu acceleratii de ~ 7-10 secunde, si rezultatul: 1,17 !!!!! (test admis), deci mult sub 3. I-am si spus ca nu cred in primul test, pentru ca stiu ce masina e un Diesel 1,9 TDI.
Acuma urma testarea franelor.
A dat masina inapoi, a pus-o pe niste role, pe rand cu rotile din fata dupa care si cu cele din spate. Cilindrii respectivi se invarteau, la comanda lui prin telecomanda, iar el punea frane. Rezultatul testului: 65% eficienta de franare pe fata, si numai 21% la frana de mana. Chiar daca masina are si discuri de frana pe spate, nu a facut decat pe fata frana de picior. Fisa mai arata niste diferente de eficienta pe fiecare roata, dar nu le mai retin. Rezultatul mie mi se pare prost, dar Va spun ca erau umede si cu zapada rotile, si multa apa acolo. Omul nu a comentat aceste rezultate.
Rolele calculau si greutatea masinii pe axe: pe fata 880 kg, iar pe spate 525 = 1405 kg ( e in 4 usi, era gol, in afara de roata de rezerva, trusa si extinctor, plus greutatea omului). In carte zice ca are in jur de 1360 kg cu rezervorul 1/2.
Dupa asta s-a uitat la toate luminile: faruri (lunga, scurta), stopuri, semnalizatoare, avarie, ceata, pozitie; nu a reglat nimic, nu a pus nici un aparat de verificare la faruri.
Urmatorul lucru: trusa medicala, triunghiul si extinctorul. Trusa si extinctorul expirate, si a inceput sa strambe din nas; i-am spus ca le iau de la magazinul lor, de acolo, dar el nu mi-a recomandat, fiind aproape de expirare si alea cica.
Si acuma beleaua: Ridica masina cu liftul sa inspecteze rotile. Le invarte pe toate usor, le misca pe cele de directie, si cand se uita la dimensiunile anvelopelor incepe sa faca figuri: ca nu sunt de 195 ca in talon, si ca sunt de 205, care nu sunt trecute in talon. jantele mele sunt cele cu care iese masina din fabrica, cu sigla vw pe ele. In fine, scandal, jigniri. Ii dadeam 100000 daca imi dadea inspectia, dar eu nu stiam ca trebuie sa dau de la inceput, dinainte.
Balamuc in continuare, in fine, m-a pus sa vin a doua zi cu cele de acasa, de 195/65/15, am mai dat 500000 pentru revenire (ca nu poti face decat tot la ei); m-am dus in cartier, am descaltat din nou masina si le-am pus pe cele de 205 si asta a fost. Deci nu am dat nici o spaga, dar m-a dus mai mult. Am sa mai trec pe la Augsburg cand mi-o creste unghie la ****!
Sper ca nu v-am plictisit!
iulian2476 is offline   Reply With Quote
Old 13-01-08, 03:20   #2
vacaroz

Stage 5
 
vacaroz's Avatar
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 2,016
Member of:
[VW]
Default re: Golf IV: revizii, intretinere, reparatii, service

primul lucru care la facut la masina mea a fost sa se uite la dimensiunea anvelopelor si incepuse sa comenteze.in fine... ma pus sa astept sa faca la un "amic" de`al lui .zis si facut... dar cam uitase omu de mine si cum pretena avea si ceva treaba acasa si omu` era lafel de ocupat am plecat si am facut ceva pe itp`ul lui. daca ii strica ceva bani in buzunar aia e, sa gasit altul si venisem la "sigur" dar omu pervers vroia mai mult decat ce vorbisem la inceput
vacaroz is offline   Reply With Quote
Old 19-01-08, 02:46   #3
iulian2476

Stage 5
 
iulian2476's Avatar
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 1,667
Default re: Golf IV: revizii, intretinere, reparatii, service

Atasez modelul de jante (cu anvelope de 205/55/16") pentru care nu mi s-a dat de la prima inspectie ITP-ul, ci abia dupa ce am montat pe cele din otel, care erau de 15".
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	Route 66 205-55-16 Dunlop Sp Sport Maxx.jpg
Views:	572
Size:	513.7 KB
ID:	429357   Click image for larger version

Name:	Golf 4 TDI.jpg
Views:	709
Size:	766.3 KB
ID:	429358  
iulian2476 is offline   Reply With Quote
Old 24-01-08, 13:10   #4
Bogdanho

Stage 1
 
Bogdanho's Avatar
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 21
Member of:
[VW]
Default re: Golf IV: revizii, intretinere, reparatii, service

Ai avut ghinionu sa dai de unu retardat...Din cate am inteles e haos in bucuresti la inspectii...E bine ca ai scapat intreg de acolo....tu si masina ) ... bafta in continuare
Bogdanho is offline   Reply With Quote
Old 31-01-08, 03:29   #5
iulian2476

Stage 5
 
iulian2476's Avatar
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 1,667
Default re: Golf IV: revizii, intretinere, reparatii, service

Multumesc pentru pentru suport Bogdanho!
Eu am vrut ca acest thread sa aibe ca principal scop informarea tuturor celor care se afla in pragul acestei inspectii periodice obligatorii, cu privire la tertipurile inspectorilor, la chitibusurile de care ei se agata, cu ce incep inspectia, ce practici folosesc, si nu in ultimul rand, pentru cei cu memorie buna, si care stau in preajma inspectorului, sa dea informatii si cu valorile inregistrate de diferitele aparate. Multi dintre cei tineri 9cu putini bani) cumpara masini SH si pot intampina tot felul de probleme la ITP. Din experienta celor care au facut acest ITP pot invata si cei care nu au mai fost, si sa aibe mai putine emotii. Eu unul m-am dus fara sa stiu nimic in ce consta aceasta inspectie si stiu ca eram curios. Am putea afla unii de la altii cat ii multumeste pe inspectori ca "atentie", pe ce pun accentul, in fine, sunt destule de spus. Threadul e deschis pentru toti, nu numai pentru cei cu Golf-uri. Nu cred ca intereseaza pe nimeni comentariul unuia care se duce la bufet cat timp dureaza inspectia, si nu il intereseaza acest aspect legat de masina sa. Cei care isi pot rapi timp pentru a informa forumul in legatura cu acest aspect o vor face pentru cei curiosi si fara aceasta experienta, chiar daca aceasta experienta devine in timp banala.
iulian2476 is offline   Reply With Quote
Old 13-02-08, 15:43   #6
iulian2476

Stage 5
 
iulian2476's Avatar
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 1,667
Default re: Golf IV: revizii, intretinere, reparatii, service

Salut!
In urma ITP-ul facut acum 5 saptamani se pare ca au aparut probleme.
Problema e urmatoarea: picura stropi (de ulei de motor presupun) din conducta de jos a turbosuflantei. Vreau sa spun ca am observat abia ieri. In parcare am observat o serie de pete (in jur de zece la prima vedere), ceea ce m-a pus pe ganduri. Eu imi spal masina personal, si prin urmare as fi onservat aceste pete de mai mult timp. Dupa cum am povestit atunci cand am facut ITP-ul, bulangiul respectiv m-a luat ca "s-ar putea sa nu iasa la noxe", si a facut testul de 2 ori, accelerand prin urmare la 5000 turatii de cel putin 6-7 ori, poate chiar de 10 ori. Un mecanic, dupa ce i-am povestit de ITP, mi-a spus ca in urma acestui test pentru noxe, turbina a primit prea mult ulei si nu l-a mai dat afara, iar acuma se scurge pe la semering. A bagat si o lampa, s-a uitat si la motor, adica la cele doua furtunuri/conducte care au legatura cu turbina, si nu e pic de urma de ulei in rest, doar ce se vede in poze.
Cum opresc undeva, cum cade cate un strop. Astzi am oprit de 4 ori, de patru ori a fost patat locul, deci cel putin patru stropi, daca nu mai mult, iar dupa ce pica un strop se formeaza altul, dar nu stiu daca mai cade. Mecanicul mi-a mai spus ca pot merge asa cu ea, ca nu e afectata capacitatea turbine, adica ca mai baga aer la suprasolicitare, si ca trebuie sa o curat, sa ii pun semeringi noi daca vad ca curge ulei pe teava de esapament. Eu nu vreau sa se ajunga acolo, si de asta cer de la cei care le au sa imi spuna si mie vorbele capabile pentru aceasta problema.
In septembrie, cand am schimbat uleiul si filtru de ulei, tot acest mecanic, vazand conducta respectiva patata (era doar patata, adica cu urme de ulei uscat pe ea, si nu cum e acuma, umeda si cu stropul atarnand), mi-a spus ca la urmatorul schimb sa ii schimb si semeringii turbinei, pentru ca nu mai e perfect etansata.
Atat pot spune la acest moment, si astept cu mare interes vorbele capabile ale celor care au dibacie la acest capitol, si care au avut si ei aceasta problema.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	Pete in parcare la roata dreapta fata.jpg
Views:	458
Size:	685.6 KB
ID:	452387   Click image for larger version

Name:	Turbina din care pica stropi de ulei..jpg
Views:	753
Size:	475.5 KB
ID:	452388   Click image for larger version

Name:	Turbosuflanta din care pica.jpg
Views:	430
Size:	618.5 KB
ID:	452389  

Click image for larger version

Name:	Turbosuflanta.jpg
Views:	340
Size:	431.9 KB
ID:	452390   Click image for larger version

Name:	Pata si scurgeri.jpg
Views:	701
Size:	649.8 KB
ID:	452391   Click image for larger version

Name:	Pete parcare.jpg
Views:	282
Size:	717.7 KB
ID:	452392  

iulian2476 is offline   Reply With Quote
Old 15-02-08, 02:50   #7
PAK
VW Driver

Stage 5
 
PAK's Avatar
 
Join Date: Nov 2006
Posts: 469
Member of:
[VW]
Default re: Golf IV: revizii, intretinere, reparatii, service

daca iti picura in partea din fata stanga, in colt (cum te uiti la masina din fata) acolo este IC nu turbina. Turbina este mult mai in spate
ai 2 variante : 1. IC spart si 2. conducta de la IC slabita sau fisurata.
din poze, parerea mea este var 2. nu te apuca sa dai jos turbina.
cu putina indemanare poti rezolva problema singur. da-mi un PM si iti explic cum.
PAK is offline   Reply With Quote
Old 15-02-08, 17:11   #8
iulian2476

Stage 5
 
iulian2476's Avatar
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 1,667
Default re: Golf IV: revizii, intretinere, reparatii, service

Salut!
Eu din cate am inteles este vorba de turbosuflanta. Uita-te si tu in poze, se vede si ce roata e, pe ce parte e. Poza e facuta la roata din dreapta fata. In stanga nu e nimic de observat nici in parcare nu sunt stropi picati si nici sub spoilar. Eu stiu de ce zici tu ca nu e turbina, pentru ca la alte Golf IV TDI turbina e altundeva pozitionata, si nu se vede. De exemplu,la Golf IV cu motor tip ALH (asa am inteles) turbina e altundeva pozitionata (sub masina, in spatele motorului (asa am inteles, nu stiu sigur). Oricum daca nu e la ALH, atunci la unul dintre modelele de motoare turbina nu e construita in acelasi loc ca la mine. Sunt cel putin vreo 5-6 tipuri de motoare la Golf 4. Ma refer aici la cum e construita cureaua de distributie, si rolele. Uite, pun o poza, ca sa sti la ce componenta a motorului ma refer, ca sa nu mai fie dubii. In rest motorul e uscat, daca ridici capota nu se vede nici o alta pata de ulei.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	1J0 145 822 E.jpg
Views:	1774
Size:	97.2 KB
ID:	454056  
iulian2476 is offline   Reply With Quote
Old 16-02-08, 00:44   #9
iulian2476

Stage 5
 
iulian2476's Avatar
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 1,667
Default re: Golf IV: revizii, intretinere, reparatii, service

Salut!

77Pak mi-a deschis ochii.

Presupun ca prin IC se intelege Intercooler. Eu nu stiam ce piesa e cea din poze si ce rol are. Stiam ca am masina cu turbo si am zis ca aceasta piesa e turbochargerul, sau cum i se mai spune. Dupa ce am citit mai atent mesajul lui 77pak am dedus despre ce e vorba. Am citit undeva ca unitatea turbo e pusa in miscare de gazele de evacuare, si nu intelegeam cum mai vine atunci aer rece la motor, pentru ca gazele de esapament, dupa cum stim cu totii sunt foarte calde. Acuma am inteles ca sistemul de evacuare doar pune in miscare elicia de la turbo care creeaza presiune (~ 0,6 bar) si trimite aerul spre racire in intercooler, care il da mai departe la pistoane. In fine, nu stiu nici acuma perfect, dar am mai priceput ceva. In germana i se spune "Ladeluftkühler", adica, motamo tradus: racitorul care incarca cu aer, ceva in genul asta. Am gasit pe internet o schema care prezinta in mare cum functioneaza sistemul, inclusiv si cu acest Ladeluftkühler. Iar la turbocharger: Turbolader (turboloader). Eu credeam ca Ladeluftkühler (intercoolerul) e tot una cu Turbolader. De aici axprimarea mea gresita.
Deci acuma m-ar interesa sa stiu daca dupa ce curat furtunurile care duc la racitor, si furtunul care are legatura cu melcul turbo, si pun garnituri noi, va mai curge ulei in partea de jos a intercoolerului. Si ce mai trebuie facut eventual.
si un link: http://www.turbolader.de/fkttbl.html
Attached Images
File Type: jpg Schaubild.jpg (29.6 KB, 353 views)
iulian2476 is offline   Reply With Quote
Old 16-02-08, 02:30   #10
yulasinio
Honda Driver


Stage 5
 
yulasinio's Avatar
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 2,101
Member of:
[4Tuning International]
[Honda]
Default re: Golf IV: revizii, intretinere, reparatii, service

Daca te uiti bine la link-ul cu schema de functionare a turbo-ului iti dai seama de unde poate sa provina uleiul. Tine minte ca partea maro intre cele doua elici ale turbo-ului reprezinte ungerea, care este tot cu ulei
Acum totul depinde unde este scurgerea, inainte de turbo,dupa turbo (nu ma prea stiu la golfuri )
Desfa teava unde ii umeda si vezi pe unde curge, poat fi si semeringurile de la turbo.
Bafta la mesterit si tine-ne la curent
__________________
yulasinio is offline   Reply With Quote
Old 24-02-08, 19:43   #11
iulian2476

Stage 5
 
iulian2476's Avatar
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 1,667
Default re: Golf IV: revizii, intretinere, reparatii, service

Ungerea turbinei se face prin orificiul de sus, iar scurgerea lui prin cel de jos. Pompa de ului este pusa in miscare de cureaua de distributie, si prin urmare cu cat e viteza mai mare cu atat cureaua roteste mai repede si pompa pompeaza mai mult ulei. Turbina fiind incinsa vaporizeaza uleiul si il da astfel pe langa spatiile foarte inguste aflate intre rotoare si peretii melcilor de unde, acesti vapori se pot prelinge cand dau de rece, pe de o parte in furtunul care duce la intercooler, sau in cealalta parte, spre teava de esapament.
Bun, asta e clar pentru mine. Poate fi cumva infundat orificiul prin care trebuie sa se scurga in mod normal uleiul, sa se fi imbacsit? Dar ma gandesc ca la cateva sute de grade uleiul respetiv se subtiaza mult. Poate doar daca din filtru de ulei (fiind murdar) au fost aduse suspensii, care s-au colmatat, si au infundat astfel orificiul de iesire, astfel uleiul da pe dinafara, in cei doi melci.
Eu ma gandesc si la urmatoarea situatie, mai putin ingrijoratoare: de-a lungul timpului, in cei 4 ani si ceva de cand a iesit masina din fabrica, sau tot acumulat, prin vaporizare si condensare, stropi de ulei in intercooler, aceasta componenta fiind in partea cea mai de jos a sitemului (lucru normal). Cand am facut ITP, respectivul a dat la peste 5000 turatii, s-a creat astfel presiune mare (sa zicem 1 bar, spun si eu), ceea ce a dus la penetrarea uleiului pe langa furtunul care e strans cu un colier de intercooler, si-a creat o parghie, (jgheab), pe langa acesta, si acuma cum merg si se creaza putina presiune in furtunul de intercooler ( sa zicem 0,6 bar) imediat incepe sa se prelinga si din uleiul depozitat in timp in aceasta parte de jos a intercoolerului. Eu asa ma gandesc, pentru ca in rest nu e nici o diferenta la masina, merge la fel ca inainte. Am atasat un document mai jos in legatura cu presiunea in bar la Golf 4 TDI.
Dupa cum am spus inainte acea parte era decat patata. Poate a mai fost asa si in trecut, la alte teste, cand a fost fortata masina, sau cand i s-a dat talpa, iar vara, cand e foarte cald, uleiul se evapora, si nu mai curge asa. Astept sa vina vara sa vad daca se usuca uleiul si revine la loc la faza de pata. Cand am luat masina, a fost si fratele meu, si el a observat o pata de ulei, cum se vede si acuma in poze, pe partea de metal in dreptul rotii, care protejeaza motorul. Atunci era o pata mare semiuscata de ulei, si era mai extinsa ca acuma. Noi nu ne pricepeam la Golf sau masini foarte bine atunci, si am crezut vrajeala omului ca e de la instalatia de clima (nu stiam ca in viteza zboara stropi de ulei de pe intercooler, cum e acuma la mine), sau de la apa din rezervorul lichidului de parbriz, care s-a scurs cand s-a facut umplerea.
Nu ne-am uitat la intercololer, ca nu stiam de el ca e acolo. Dupa doi ani, daca eu am mers incet cu ea, scurgerea s-o fi oprit, iar acuma, ca a fost din nou fortata, a inceput din nou sa curga. Deci atentie daca luati TDI, uitati-va si jos la intercooler.
Voi credeti ca se va opri scurgerea? E valabil scenariul meu?

Last edited by iulian2476; 29-08-08 at 21:00.
iulian2476 is offline   Reply With Quote
Old 24-02-08, 19:52   #12
iulian2476

Stage 5
 
iulian2476's Avatar
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 1,667
Default re: Golf IV: revizii, intretinere, reparatii, service

In poze se vede cele doua orificii prin care se realizeaza ungerea-scurgerea. Pozele reprezinta in sectiune turbina, se vad si rulmentii, si canalele prin care se duce uleiul la rulmenti, iar jos e orificiul de scurgere.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	querschnitt.jpg
Views:	787
Size:	39.9 KB
ID:	462683   Click image for larger version

Name:	Turbolader03.jpg
Views:	878
Size:	197.3 KB
ID:	462684   Click image for larger version

Name:	Turbolader08.jpg
Views:	688
Size:	158.9 KB
ID:	462685  

iulian2476 is offline   Reply With Quote
Old 18-03-08, 00:20   #13
iulian2476

Stage 5
 
iulian2476's Avatar
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 1,667
Default re: Golf IV: revizii, intretinere, reparatii, service

Salut!
Pentru cei care isi dau cu presupusul la cat trebuie schimbate vitezele le aduc la cunostinta documentul andosat mai jos. Dati incepand cu pagina 25 si veti vedea pe diferite tipuri de motor grafice care arata combinatia numar de rotatii/kw/nanometrii(nm). Am citit tot felul de sugestii dubioase, schimba asa, schimba pe dincolo, in fine pareri si pareri, fara a fi insotite de dovezi.
Nu faceti confuzie uitandu-va la grafice. Din grafic rezulta doua lucruri:
I). cand intra in lucru, la ce turatii incepe deja sa traga motorul
II). eficienta maxima, data de intersectia curbei nanometrilor cu curba kw si numarul de turatii.
Curba albastra reprezinta nanometrii, cea rosie kilowatii, iar abscisa indica numarul de turatii, in graficile documentului .pdf
Deci, in functie de tipul de motor poti schimba (daca ai talent si precizie si iti poti controla bine reflexele) si la 1300 rotatii/min. In manualul masinii scrie clar: "daca ratatiile scad sub 1200/min, este indicat sa se schimbe intr-o viteza inferioara"; deci prin urmare poti schimba intr-o viteza superioara si la 1300 rotatii/min (la un motor AXR de exemplu). E foarte corect daca se schimba si la 2200.
Eu unul sunt de parere ca nu merita sa schimbi peste 2200, pentru ca efortul motorului la aceste turatii necesita mult combustibil, iar viteza nu mai creste considerabil; in plus fortezi turbina sa bage mai multi bari in intercooler.
Important de mentionat este faptul ca diferitele trepte de viteza sunt traduse diferit. Adica numarul de turatii la care trebuie schimbata fiecare treapta este diferit (bineinteles diferenta este mica), unele sunt mai lung altele mai scurt traduse.
Attached Files
File Type: pdf +Golf 4 - Allgemein.pdf (4.86 MB, 1162 views)
iulian2476 is offline   Reply With Quote
Old 05-08-08, 12:16   #14
iulian2476

Stage 5
 
iulian2476's Avatar
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 1,667
Default Re: Informatii ITP la Golf, experiente, date tehnice, probleme motor,

Salutare!
Solicitasem pe la jumatatea lui februarie de la cei care s-au mai confruntat cu aceasta problema un ajutor informational in legatura cu uleiul care se scurgea din teava de plastic a intercoolerului. Poate restul posesorilor nu s-au confruntat cu aceasta problema.
Am asteptat cu interes sa treaca timpul, sa vad daca in cele din urma scurgerea se opreste iar pata se usuca. Scurgerea s-a oprit de vreo 2-3 luni insa acea parte a intercoolerului pare inca foarte umeda. Pata de pe scutul motorului s-a uscat si ea, iar pete in parcare nu mai sunt. Nivelul uleiului de motor a scazut pentru 10750 km exact de la linia superioara a zonei hasurate pe joja pana la cea inferiora a zonei hasurate, fara nici o completare. Deci un consum normal. Suita pe lift si privita de un mecanic, acesta mi-a spus ca la unele Golf 4 TDI scurgerea e mai abundenta, la altele mai usoara sau deloc, si sa nu imi fac probleme ca nu e nimic grav. Unii care au avut aceasta problema au demontat intercoolerul, l-au curatat, au strans la loc garnitura si colierul, insa dupa un an de zile de liniste si pace a inceput din nou sa curga. Un baiat da la bloc are Fiesta TDCI 1,4, si spunea ca i s-a spart furtunul de la turbo si ca il demonteaza. Foarte curios, am stat langa el sa vad daca curge ceva din acel furtun, pentru ca in jurul furtunului, si sub el era numai ulei. Am ramas uimit cand am vazut cat de usor e strans acel furtun (desprins cu mana prin rasucire si tregere) si ca nu a curs nici macar un strop de ulei. La aceasta masina nu am vazut unde e intercoolerul, tot motorul fiind mult mai simplu construit parca. Eu am crezut ca se strange ulei si in acel loc, dupa care incepe sa curga. Poate sunt doar vapori incinsi de ulei care cand dau de rece se transforma in stropi.
Mentionez ca de cand am masina (aprilie 2006/cumparata cu 100.000 km) nu am pus un furtun pe ea, nu am strans un surub. Dupa 5 ani de la fabricatie, masina e dreapta si nu misca nimic la ea, si nici probleme nu am avut.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	Intercooler entry.jpg
Views:	520
Size:	580.3 KB
ID:	608230   Click image for larger version

Name:	Pata ulei scut motor uscata.jpg
Views:	437
Size:	600.5 KB
ID:	608231   Click image for larger version

Name:	Pete ulei parcare uscate.jpg
Views:	376
Size:	742.5 KB
ID:	608232  

Click image for larger version

Name:	Furtun uscat.jpg
Views:	850
Size:	724.0 KB
ID:	608233   Click image for larger version

Name:	Intercooler exit uscat.jpg
Views:	597
Size:	529.6 KB
ID:	608234  

Last edited by iulian2476; 05-08-08 at 18:52.
iulian2476 is offline   Reply With Quote
Old 07-10-08, 01:47   #15
iulian2476

Stage 5
 
iulian2476's Avatar
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 1,667
Default re: Golf IV: revizii, intretinere, reparatii, service

Trecand pe la Cora am luat si un tester antigel productie italiana. Am incercat in repetate randuri sa obtin un marcaj pe scara testerului prin umplerea sondei cu antigel, insa nu s-a modificat nimic pe ea. Am lasat-o si 15 minute in rezervorul de antigel. Cand am vazut ca nu se misca nimic pe sonda am scos termometrul din eprubeta si l-am bagat cu totul in rezervorul de antigel. Nici asa nu s-a marcat nimic pe tester. In videoclip am zis ca am sa incerc si cu motorul pornit, dar nu asta am vrut sa zic, ci ca am sa las motorul sa se incalzeasca putin, sa ajunga temperatura anitgelului la 45 grade in bord. Am facut si treaba asta: am asteptat sa ajunga la 45 grade la relanti, am oprit motorul si am bagat din nou "siringa" si am umplut-o cu antigel, asteptand sa se miste ceva. Nimic, absolut nimic. Am bagat si termometrul cu totul in borcanul antigelului. Am scos termometrul si l-am intors si invers, degeaba, pentru ca se scufunda diferit si dadea diferente mari de la o masurare la alta. Nimic. Am fost la un service (aveau si ei la vanzare asa ceva), insa or nu stiau, or nu au vrut sa imi spuna (e vorba de un service cam scump si secretos). Testerul m-a costat in jur de 7 Ron, si ma gandesc ca e de unica folosinta la banii astia. In interiorul termometrului e un continut granulat si deaspra lui vreo 7 mm de unsoare (seamana cu untura, ca o vasilina). Efectiv nu stiu cum se foloseste, desi am respectat intocmai intructiunile de pe ambalaj. Poate este expirat, sau rebut, nu stiu ce sa zic.
Mie personal mi se pare un nonsens ca acel continut din interior sa se expandeze daca il bagi in antigel, cand antigelul e la temperatura mediului inconjurator, pentru ca asta ar insemna sa se expandeze (asemenea mercurului din termometre de febra, sau a alcoolului) si la temperatura de afara, sau oriunde il depozitezi. Continutul respectiv nu intra in contact cu antigelul, fiind protejat de sticla. Apasand pompita de sus, eprubeta se umple cu antigel, termometrul pluteste in antigel, dar nu se intampla nimic, nici cand antigelul este cald (45 grade). Poate trebuie taiat varful termometrului ca pe o fiola, iar antigelul sa faca contact direct cu acele granule de pe fundul termometrului (la instructiuni nu se pomeneste nimic despre asa ceva). Daca cineva stie cum se fac aceste teste ale calitatii antigelului la frig, sa ma lamureasca si pe mine.

Filmele au extensie .mp4 (VLC player, sau ceva care recunoaste mp4)
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	Frostschutzprüfer.jpg
Views:	595
Size:	739.1 KB
ID:	663304   Click image for larger version

Name:	Frostschutzprüfer 1.jpg
Views:	456
Size:	625.4 KB
ID:	663305   Click image for larger version

Name:	Frostschutzprüfer 2.jpg
Views:	416
Size:	577.9 KB
ID:	663306  

Click image for larger version

Name:	Frostschutzprüfer 3.jpg
Views:	414
Size:	626.6 KB
ID:	663307  
Attached Files
File Type: mpg Tentativa 1 de masurare a calitatii antigelului.mp4.mpg (13.24 MB, 338 views)
File Type: mpg Tentativa 2 de masurare a antigelului.mp4.mpg (12.97 MB, 187 views)

Last edited by iulian2476; 30-10-08 at 00:58.
iulian2476 is offline   Reply With Quote
- Copyright 2024 4Tuning -