Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > Discutii generale masini > Generalitati tuning

Generalitati tuning Tuning, Sfaturi utile, Trend-uri, Noutati, Discutii, Generalitati

Reply
 
Thread Tools
Old 17-02-09, 16:31   #46
CyberCSX
Banned

Stage 5
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 2,237
Default Re: Anti-Roll Bar...(how to D.I.Y.)

@ morpheusmaster

OK. Lasam NASCAR la o parte dar īntīi lamureste-ma pt. ce īti trebuie R.C. īntr-o masina de serie cu care mergi la lucru sau o duci pe soacra-ta la piata?

Exclus liniute cu dacii CAMICAZE de 30 de ani tunate cu motoare de masina de cusut tip R 5 unde caroseria are mai multa rugina decīt vopsea, peste care s-a dat cu un strat gros de autovapant ca sa tina la gropi.

Last edited by CyberCSX; 17-02-09 at 16:34.
CyberCSX is offline   Reply With Quote
Old 17-02-09, 16:31   #47
Hame

Stage 3
 
Hame's Avatar
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 126
Default Re: Anti-Roll Bar...(how to D.I.Y.)

Atata timp cat vb pe tema titlului nu cred ca aberam, ca nu spunem bancuri sa stii.

Si invata sa accepti ca altii pot avea o parere diferita de a ta, nu toti gandim la fel. Era o discutie, ne expuneam fiecare punctele de vedere. Altii nu sunt prosti daca nu gandesc ca tine
__________________
You`ve never seen the best of me !

Prea multi dintre noi se sting datorita vitezei. DRIVE SLOW !
Hame is offline   Reply With Quote
Old 17-02-09, 16:43   #48
Spark
Suzuki Driver

Stage 5
 
Spark's Avatar
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 3,139
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
[4Rally]
[Suzuki]
Default Re: Anti-Roll Bar...(how to D.I.Y.)

deci is eu inca in febra aia e tineretii .. nu stiu
dar eu nu vad nimic ne-in ordine in ati pune un RC daca chair vrei asta.
lasa soacra si cartofii, ca de astea ai timp mai incolo. sau daca la soacra nu-i vonvine sa ia un taxi. masina o faci in felul cum vrei tu, si daca asta inseamna sa nu ai loc decat tu in masina.
si bun .. fiecare cu ideile lui. eu is pro RC si nu cred ca m-ai incomoda foarte mult
Spark is offline   Reply With Quote
Old 17-02-09, 16:56   #49
CyberCSX
Banned

Stage 5
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 2,237
Default Re: Anti-Roll Bar...(how to D.I.Y.)

Aha. OK.
Acu, lamureste-ma sa nu mor prost, DE CE tebuie sa bag 150 kg de FIEROTANE INUTILE īntr-o masina de serie cu care merg sa-mi iau tigari dupa colt?
Numai asa de kiki sa traga la cīntar?
CyberCSX is offline   Reply With Quote
Old 17-02-09, 17:15   #50
Spark
Suzuki Driver

Stage 5
 
Spark's Avatar
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 3,139
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
[4Rally]
[Suzuki]
Default Re: Anti-Roll Bar...(how to D.I.Y.)

in cel mai rau caz daca esti apranoic in abilitatile celorlalti de a conduce. sa te simti mai sigur in propria masina

ca si masinile blindate. nu te pune nimeni sa iti iei sau sa-ti faci o astfel de masina. dar ai constiinta mai impacata. si alea au multe sute de kg in plus si consum mult mai mare ... and so on.

deci daca te simti predispus la o anumita chestie, sau ti s-o pus pata. ei is oameni importanti si nu voir sa pateasca, asa si tu doar ca in alte conditii(participi mai des la (i)/legale; ai un stil prea agresiv de a conduce; ai patit-o de mai multe ori cu alti idioti in trafic si nu mai vrei sa risti ... etc )
Spark is offline   Reply With Quote
Old 17-02-09, 17:19   #51
CyberCSX
Banned

Stage 5
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 2,237
Default Re: Anti-Roll Bar...(how to D.I.Y.)

Astea nu sīnt argumente ci aberatii.
Daca sīnt asa de agresiv ma duc sa ma bat īntr-un ring de box īnainte de a trimite pe careva pe lumea cealalta si daca-s stan patitu si am devenit iepure fricos, iau autobuzu sau tramvaiu
CyberCSX is offline   Reply With Quote
Old 17-02-09, 17:23   #52
Spark
Suzuki Driver

Stage 5
 
Spark's Avatar
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 3,139
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
[4Rally]
[Suzuki]
Default Re: Anti-Roll Bar...(how to D.I.Y.)

cyber ... prin agresiv in trafic ma refeream la altceva
Spark is offline   Reply With Quote
Old 17-02-09, 17:33   #53
CyberCSX
Banned

Stage 5
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 2,237
Default Re: Anti-Roll Bar...(how to D.I.Y.)

Quote:
Originally Posted by Spark View Post
cyber ... prin agresiv in trafic ma refeream la altceva
Stiu.
E vorba de BERBECII aia care se cred KING OF THE ROAD, pedalīnd de zor la o semicursa cu xx CP plina de plastc si tavaraie inutile
CyberCSX is offline   Reply With Quote
Old 17-02-09, 19:29   #54
calibrazor
Opel Driver

Stage 5
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 845
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
[DACIA]
[Opel]
Default Re: Anti-Roll Bar...(how to D.I.Y.)

Quote:
Originally Posted by CyberCSX View Post
Acum punem īntrebarea DE CE s-a rupt Dacia īn halul asta cu R.C. cu tot ?

Pai simplu. Un R.C. NU SE SUDEAZA DE CAROSERIE ci se face individual AUTOPORTANT iar tablaria se fixeaza de R.C.


Daca dacia din filmuletul tau ar fi avut un R.C. corect nu s-ar fi rupt īn halul ala.
deci nu ai inteles masina s a rupt pe din 2 dar soferul a supravietuit datorita roll cageului
calibrazor is offline   Reply With Quote
Old 17-02-09, 19:38   #55
quick_5hifter

Stage 5
 
quick_5hifter's Avatar
 
Join Date: Sep 2005
Posts: 4,692
Member of:
[Moderators]
[Xtreme Club Emotion]
[DAEWOO]
[Toyota]
[Opel]
Default Re: Anti-Roll Bar...(how to D.I.Y.)

1)Unii inca n-au inteles un lucru, iar din acest motiv s-a ajuns sa se faca misto de dacii cu roll-cage etc. pe motiv ca s-a rupt compartimentul motor, i-a sarit motorul etc.
E bine de stiut pentru tot poporul, chiar si pentru curierii de castraveti sau mai stiu eu ce alte soiuri de soferi (nu ma refer la cei ce au scris aici): roll-cage-ul nu se fixeaza de caroserie cu pop-nituri, scotch, capse si holsuruburi de rigips; de asemenea nu se sudeaza pe portiuni de tabla care flambeaza la vant si ploaie, ci mai intai de prinderea tuturor amortizoarelor in partea de sus, apoi de lonjeroane in partea din fata (unde se pune cricul la unele masini), aceste puncte fiind foarte rezistente si nemodificandu-si pozitia fata de structura de rezistenta a masinii, atunci cand aceasta urca borduri, este urcata pe cric sau este lovita in parcare de vreun sofer neatent. Nu e nevoie ca masina sa fie construita in jurul roll-cage-ului pentru ca acesta sa-i confere o rezistenta deosebita, ci e suficient ca masina si roll-cage-ul sa aiba in comun cateva puncte de rezistenta esentiale. In afara de punctele mai sus amintite, masina mai poate/trebuie sa fie rigidizata si pe dedesubt, intre lonjeroane, iar in partea din spate (unde spatiul pasagerilor va fi sacrificat) trebuie executate cateva triunghiuri sau x-uri sau cum vreti sa le vedeti, triunghiul fiind cea mai rezistenta forma geometrica (dupa cum spunea cineva mai sus). In aceste modalitati se asigura o uniune excelenta intre masina si roll-cage, precum si o convexitate rezistenta a roll-cage-ului, convexitate ce se transmite si masinii in mare parte, facandu-i pe ocupantii acesteia sa ramana intregi si, uneori, chiar vii.

Revenind la Dacia SGM de care spunea cineva mai sus, este clar ca si-a atins scopul, chiar daca masina s-a facut praf si nu mai poate fi recuperata. Ocupantii au supravietuit, chiar cu rani infime fata de viteza de care se vorbea, precum si fata de masina cu care mergeau. Nu vreau sa ma gandesc ce ar fi patit o Dacie normala in aceleasi conditii. Concluzia acestui paragraf: roll-cage-ul nu are rolul de a face o masina indestructibila (vezi comentariile cu privire la motorul care s-a separat de masina), ci de a mentine habitaclul cat mai intreg. E ca o celula de supravietuire.

~va urma 2).
__________________
https://i1195.photobucket.com/albums/aa389/quick_5hifter/w191180452small-1.jpg
quick_5hifter is offline   Reply With Quote
Old 17-02-09, 19:47   #56
calibrazor
Opel Driver

Stage 5
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 845
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
[DACIA]
[Opel]
Default Re: Anti-Roll Bar...(how to D.I.Y.)

Quote:
Originally Posted by quick_5hifter View Post
1)Concluzia acestui paragraf: roll-cage-ul nu are rolul de a face o masina indestructibila (vezi comentariile cu privire la motorul care s-a separat de masina), ci de a mentine habitaclul cat mai intreg. E ca o celula de supravietuire.
I]
intradevar unii cred ca r c il indesi in masina si ii dai niste holsuruburi. SGM a avut un roll cage f bun nu cum a zis cineva mai sus.crezi ca rooll c trebuia sa tina motorul lipit de masina?? nu conteaza absolut deloc asta. ceea ce e important e ca a salvat viata unui om.iar aceasta investitie a fost de nepretuit pt sofer(chiar daca nu a fost facuta de el). iar in urma unui impact lateral, poate chiar in usa soferului iti dai seama de dif cu/fara roll cage.
Pt cei care cara castraveti........nu ar trebui sa scrie macar pe acest subiect. sunt oameni total dezinformati si care vad in tuning doar un subwoofer, o statie, eleron si pleoape
calibrazor is offline   Reply With Quote
Old 17-02-09, 21:25   #57
Sindrom

Stage 5
 
Sindrom's Avatar
 
Join Date: Apr 2006
Posts: 1,744
Member of:
[PEUGEOT]
[FORD]
Default Re: Anti-Roll Bar...(how to D.I.Y.)

Quote:
Originally Posted by CyberCSX View Post
Aha. OK.
Acu, lamureste-ma sa nu mor prost, DE CE tebuie sa bag 150 kg de FIEROTANE INUTILE īntr-o masina de serie cu care merg sa-mi iau tigari dupa colt?
Numai asa de kiki sa traga la cīntar?
Pentru ca nu toti au banii tai sa-si faca o masina cu care sa alerge si una cu care sa se duca la piata. Poate si copilu tau daca ar fi muncit pentru fiecare ban, n-ar mai fi luat de la tata un sandel.
__________________


De ce sa-ti iei audi????? Cand exista ALFA ROMEO
si pentru ca n-am avut bani nici de audi nici de Alfa Romeo, mi-am luat Peugeot.
Sindrom is offline   Reply With Quote
Old 18-02-09, 01:46   #58
morpheusmaster

Stage 5
 
morpheusmaster's Avatar
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 5,966
Member of:
[NoSpeedLimit Romania Club]
[PARTICIPANT CURSE]
[Fiat]
[SKODA]
Default Re: Anti-Roll Bar...(how to D.I.Y.)

Quote:
Originally Posted by CyberCSX View Post
@ morpheusmaster

OK. Lasam NASCAR la o parte dar īntīi lamureste-ma pt. ce īti trebuie R.C. īntr-o masina de serie cu care mergi la lucru sau o duci pe soacra-ta la piata?

Exclus liniute cu dacii CAMICAZE de 30 de ani tunate cu motoare de masina de cusut tip R 5 unde caroseria are mai multa rugina decīt vopsea, peste care s-a dat cu un strat gros de autovapant ca sa tina la gropi.
Omule eu nu inteleg de ce te iei atat de subiectul asta si te agiti gratuit. 1) Am zis sa lasam Nascarul la o parte pentru ca caroseria de nascar se prinde de un rollcage (poza atasata in 1 pagini) iar noi aici vb. despre rollcage care se prinde pe sasiu....deci....practic e acelasi lucru dar pe 2 nivele la care nu se compara...

2) acum sa iti spun de mine...Seicentoul meu nu e masina de carat barabule nici borcane de castraveti din piata nici masina de dus la job. Este masinuta mea de suflet pe care am de gand sa arat CA SE POATE!!! Finalul o sa fie un 1.4 de grande punto care stock are numai 100hp...te anunt ca masina mea are 800kg cu tot cu mine in ea...ei...la 1.4 ala am sa ii pun si un melc...deci am SA FAC CEVA cand $ o sa imi permita (si nu imi spune ca se poate ca au facut altii inaintea mea)...ei....problema e urmatoarea...eu am vb. cu un polonez posesor de sei 1.4 turbo...si omu mia zis ca nu imi recomanda caci masina devine bomba...foarte rapida...greu de controlat...patineaza si in vitezele mari...etc...chiar nu mia recomandat 120hp+ pe o astfel de masina. Atunci am de gand sa ii pun asa ceva caci o sa am si puterea care o sa ma faca sa nu simt RC si in primul rand in caz de da drq nu vreau sa ma scoata prin haion. Si tot ca veni vorba de asta...eu dupa mine ias pune si acum RC caci prea multi morti vad in jurul meu la volan IAR PUR SI SIMPLU O MASURA DE PROTECTIE IN + NU ARE DC SA IMI STRICE!!! Pe fata am scoici mai nou deci locurile spate deja is inutile...(oricum acolo puneam doar borcanii cu castraveti si barabulele de la piata...) deci singurul lucru care ma opreste sa imi pun RC nu is banii caci deja stiu unde il fac si pe ce bani ci motorizarea care o am...caci la 1.1 si 54hp care ii am stock...daca iam pus si alea acolo...apai e ca si cum merg cu 2 oameni cand sunt doar eu singur...si sincer nu prea vreau...dar cu 1 ocazie NU AM SA REFUZ!!! Caci am vazut masina asta cum se face in caz de....si stiu cat ma risc mergand cum merg cu ea...la un impact frontal nu prea te ajuta...dar tiam zis...pierzi controlul...sari in sant...te rostogolesti....atunci ajuta...si ce am povestit aici seamna cu cazul lui alex cu ticoul...deci te rog nu mai posta daca nu ai ceva pe subiect de spus...


Ca eu ma indoiesc amarnic ca aici posteaza oameni care doresc sa puna RC pe golf cu care nevasta merge la piata. Deci nu de asta este vorba.
morpheusmaster is offline   Reply With Quote
Old 18-02-09, 02:21   #59
morpheusmaster

Stage 5
 
morpheusmaster's Avatar
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 5,966
Member of:
[NoSpeedLimit Romania Club]
[PARTICIPANT CURSE]
[Fiat]
[SKODA]
Default Re: Anti-Roll Bar...(how to D.I.Y.)

Si nu mai vorbiti aiurea cu SGM...caci un rollcage nu are rol sa iti tina motorul pe masina si alte tampenii...uitanduva la filmuletul cu accident SGM vedeti exact unde e stock ca structura si unde e mana de om ...motorul a sarit...tot compartimentul motor sa rupt (doamne ce as vrea si eu sa se intample asa decat sa intre motorul peste mine)...deci tot ce a fost STOCK...sa zic asa ca structura (nu am zis ca motorul a fost stock)...dar unde a avut rollcage masina a ramas in starea initiala...practic de la parbriz in spate masina arata impecabil (dupa un accident la viteza mare) atat la exterior si cred ca si la interior.


Cum cineva spunea mai sus si am spus si eu mai demult...RC daca este completat de scaune scoica si centuri in 4 puncte prinse de el mai ai o bila alba. Dar mai sunt...de exemplu exista perne speciale care se pun in jurul gatului sub casca...exista casti cu prindere de RC...astfel facute ca la impact frontal capu sa nu ti se duca in fata fatza de restul corpului (prins de centurile in 4 pct) si astfel sa iti rupi gatul...si multe alte tampenii...dar astea nu is pentru noi...Daca va uitati la oferta sparco de ex de rollcage pt diferite masini o sa vedeti mai multe stagii...pai cel mai low stage sa zic asa...afecteaza cel mai putin interiorul daca pot spune asa...iar cel mai evo...are 2 triunghiuri pe laterale triungi pe tavan triungiuri in spate...este format din f multe triunghiuri prinse intre ele (vedeti pozele cu RC de pe audi r8 de competitie)...apai fratilor...aia smecherie

Eu propun sa incetam cu posturile aiurea...cu fabulatiile..cu parerile subiective asupra RC...care fara dar si poate fie pus pe o masina de transportat pe pitzi fie pus pe o masina de competitie NU ITI POATE DAUNEAZA (decat confortului).

Va rog, pe mine si pe altii chiar ma intereseaza cat mai multe DETALII si NU PARERI PERSONALE despre RC. Ca la o adica e masina ficaruia si el o conduce...si e viata lui la mijloc. Propun o intrebare de la care sa plecam si sa dezbatem in continuare:

Ce teava ne trebuie in cel mai minimalist si rau caz??? de cati mm...etc...
morpheusmaster is offline   Reply With Quote
Old 18-02-09, 03:06   #60
tmkrf

Stage 5
 
tmkrf's Avatar
 
Join Date: Jan 2009
Posts: 1,025
Member of:
[DACIA]
[Old School Cars]
Default Re: Anti-Roll Bar...(how to D.I.Y.)

nu inteleg de ce critica uni rollcage-ul , unu care isi pune asa ceva in masina iti dai seama ca are un scop de al pune (participa la curse , face cascadorii si etc), nu sa mearga cu masina 20 km/h ,

numa bine si grija mare
tmkrf is offline   Reply With Quote
- Copyright 2024 4Tuning -