Generalitati tuning Tuning, Sfaturi utile, Trend-uri, Noutati, Discutii, Generalitati |
09-03-07, 17:08
|
#1
|
Stage 5
Join Date: Nov 2006
Posts: 640
|
Discutii pro/contra ROLLCAGE
Ceea mai important este sa scrui ca daca pui bara fara scaune scoica si hamuri in 4 poate deveni un real pericol!!!
gandestete, tevi peste tot, la un impact nu tine mai deloc scaunul orig sau una de sport, dai capul, piciorul in una si gata...poate masini va fi o paguba mai mica, dar tu sigur mosi...
RAR nu lasa sa faci asa ceva...evdent de poate...spaga, dar nu e legal.
Asta nu se numeste "anti roll bar" ca asta inseamna stabilizator...ce e la suspensie... Asta este Roll cage" si se proiecteaza pe calc(pentru o greutate cat mai mica) ori din experiente celor bartini fiindra nu vrei ca la un impact sa sara o sudura si teava sa fie proiectat direct in capul tau...
Eu am lucrat 2 saptamani la proiectat pe al meu, inca e proiect dar analizat pe calc cu marimi exxacte, suduri calculata, material calculat...va avea ~60kg si de stil wrc impreza cu un adaos pentru de protectie la impact frontal si din spate...
Diametrul este intre 40-50mm, material de la A50-C60, diferenta evident la locuri unde sunt forte mai mari.
Daca faci un roll cage carenu vine de la o punta pana la ceealalta va upe probabil caroseria!!!Deci aveti grija...
Spor in continuare
|
|
|
04-04-07, 18:33
|
#2
|
Stage 4
Join Date: Mar 2007
Posts: 291
|
Re: Anti-Roll Bar...(how to D.I.Y.)
daca folosesti la roll-bar materiale usoare(aluminiu) scade cu mult greutatea decat daca lai face din fier. am un ursuletz al carui roll-bar cantarea doar 7kg!!! cel putin asha zicea proprieterul. da io cred ca mai mult de 12kg nu avea
|
|
|
04-04-07, 18:36
|
#3
|
Stage 5
Join Date: Nov 2006
Posts: 640
|
Re: Anti-Roll Bar...(how to D.I.Y.)
Quote:
Originally Posted by liwiu_evo
daca folosesti la roll-bar materiale usoare(aluminiu) scade cu mult greutatea decat daca lai face din fier. am un ursuletz al carui roll-bar cantarea doar 7kg!!! cel putin asha zicea proprieterul. da io cred ca mai mult de 12kg nu avea
|
crezi ca aia te ajuta la ceva? numia arata bine...
pune ceva poze
|
|
|
18-05-07, 12:38
|
#4
|
Stage 2
Join Date: Apr 2007
Posts: 34
|
Re: Anti-Roll Bar...(how to D.I.Y.)
Chiar nu vad rostul unui roll-cage intr-o masina de strada!
La raliu sau curse mai merge dar la masina personala chiar nu vad rostul!
Ma rog fiecare cu placerile lui!
|
|
|
18-05-07, 20:34
|
#5
|
Stage 5
Join Date: Jan 2006
Posts: 1,662
Member of: [MERCEDES]
|
Re: Anti-Roll Bar...(how to D.I.Y.)
Quote:
Originally Posted by generalul
Chiar nu vad rostul unui roll-cage intr-o masina de strada!
La raliu sau curse mai merge dar la masina personala chiar nu vad rostul!
Ma rog fiecare cu placerile lui!
|
are rost
vezi accidentul lui Teo Peter; vezi accidentul cu Cayenne ..
pt asa cva are rost
sau si un impact mai putin puternic..tot te ajuta
si poate fara nici un impact ..doar asa pentru "PEACE OF MIND"
|
|
|
08-06-08, 22:33
|
#6
|
Stage 3
Join Date: Jun 2008
Posts: 135
|
Re: Anti-Roll Bar...(how to D.I.Y.)
[IMG][URL=https://img170.imageshack.us/my.php?image=18082007007dy2.jpg][IMG]https://img170.imageshack.us/img170/3808/18082007007dy2.th.jpg[/I
Last edited by remi50; 08-06-08 at 22:36.
|
|
|
01-11-08, 11:30
|
#7
|
Stock
Join Date: Nov 2008
Posts: 1
|
Re: Anti-Roll Bar...(how to D.I.Y.)
dar tu cine crezi k vrea sa stea incomod in mashina?dar nu vezi k pe zi ce trece apar pe strada numai "shoferi de shoferi" ... spre exemplu tipul de la Taxi 2000 Razvan dak nu ma inshel shi cu aia 2 de la Pro Tv au murit de pomana....shi eu m-am plimbat cu baiatul ala seara prin orash... shi puteam fi chiar eu in locul celor de la Pro Tv sau u sau oricine altcineva....asha k pana la urma dak stai sa analizezi problema cu shoferii asthia buni pe care ii aveam un roll cage este mai bine venit k orice
|
|
|
03-12-08, 03:42
|
#8
|
Audi Driver
Stage 5
Join Date: May 2007
Posts: 398
Member of: [AUDI]
|
Re: Anti-Roll Bar...(how to D.I.Y.)
Si eu m-am gandit d multe ori la treaba asta... Sa-mi montez o cusca... Totusi cred ca la un impact foarte puternic unde s-ar ivi necesitatea unei custi pentru a te feri de doamna in negru, in primul rand sunt sanse foarte mari sa nu-ti reziste organele interne unei asemenea decelerari bruste... Si care ar mai fi diferenta intre a sta intre 4 scanduri cu look-ul impecabil la vedere sau cu capacul bine batut in cuie? Eu cred ca o astfel de cusca te-ar putea ajuta mai ales in cazul unei rostogoliri si nu a unui impact frontal, lateral... Deci, sansele ca un Roll-Cage sa fie elementul care sa te mentina in viata in urma unui accident pe drumurile publice sunt minime, reduse, ap. inexistente si deci diminuarea confortului + costurile aferente nu se justifica. Parerea mea
|
|
|
03-12-08, 09:47
|
#9
|
Stage 5
Join Date: Mar 2007
Posts: 5,966
Member of: [NoSpeedLimit Romania Club] [PARTICIPANT CURSE] [Fiat] [SKODA]
|
Re: Anti-Roll Bar...(how to D.I.Y.)
"Deci, sansele ca un Roll-Cage sa fie elementul care sa te mentina in viata in urma unui accident pe drumurile publice sunt minime, reduse, ap. inexistente si deci diminuarea confortului + costurile aferente nu se justifica"...eu cred ca te inseli foarte mult...gandestete ca te feresti de un nebun care vin spre tine...si pierzi controlul sari in sant si te rostogolesti...daca nu ai avea rollcage ar exista posibilitatea ca plafonul sa se aplatizeze si sa ajungi pitic in 1 sec...dar cu rolllcage si o centura in 6 puncte...ai posibilitatea sa de zgaltaie bine...(poate ceva organe interne rupte...)...dar astea se pot opera daca te ia o salvare in timp util...un rollcage este foarte bine venit in orice situatie...mai ales pentru masini cu o protectie scazuta pt sofer...de ex cum este a mea...este 1 lucru care am sa il fac la primavara...am si vb....este totul batut in cuie...trebuie doar sa vina primavara ...
|
|
|
22-12-08, 10:28
|
#10
|
Banned
Stage 5
Join Date: Dec 2008
Posts: 2,237
|
Re: Anti-Roll Bar...(how to D.I.Y.)
Hai ca am tot citit povestea asta aici cu argumente pro si contra.
R.C. are avantaje si dezavantaje. Da ajuta īn 90% din cazuri dar se pune problema, ce se īntīmpla daca toti au R.C. ?
Nu este acelasi lucru ca si cīnd n-ai avea?
Īn afara de asta, la o masina standard, e OK sa te protejezi. Se pune īnsa problema, ce faci cīnd iei familia cu tine?
Cum vrei s-o īnghiesui pe nevasta + copil + mama soacra printr-e tavaraiele alea ce-s puse-n cruci printr-e scaune?
Ce confort mai ai īn masina aia si cum vrei sa l-e pui la toti centuri de siguranta racing cu fixare-n 7 puncte?
Pt. ce toate astea? Numai pt. ca ti-e frica ca vine un tembel si da īn tine ?
R.C. se poate integra foarte bine īn caroserie dar pt. asta trebuie s-o tai toata. Practic sa reconstruiesti masina, sa ascunzi marea parte a tavaraielor īn praguri, aripi, cursul superior al caroseriei, pe sub capitonaje, facut practic la milimetru. O munca de te rupe si un pret de cost de nu-l poti duce si indiferent ce R.C. ai daca nu-i tras īn fata si prin traverse unde-i fixat motorul, la un impact serios R.C. ul te protejeaza dar ai motorul cu cutie cu tot īnfipt īn burta si atunci ? Ce mare brīnza ai facut ?
Uite īn poza de mai jos, un R.C. facut pt. o americana. Acu spune-mi unde vrei s-o īnghiesui aici pe mama soacra ca te bate aia cu sucitoru de-ti sar capacele ?
|
|
|
02-01-09, 02:54
|
#11
|
Stage 4
Join Date: Sep 2006
Posts: 230
|
Re: Anti-Roll Bar...(how to D.I.Y.)
dupa parerea mea ala este roll cage pt o masina de nascar...acum...ia zi-mi , tu o iei pe soacra ta cu masina de nascar ? )
|
|
|
15-02-09, 12:43
|
#12
|
Stage 3
Join Date: Apr 2008
Posts: 126
|
Re: Anti-Roll Bar...(how to D.I.Y.)
voi chiar credeti ca niste bare de otel va salveaza viata la 200 km/h ? gandeste`te ca intra in tine in timp ce mergi cu viteza asta unu care merge cu 150-180. In total, 350-380 km/h. Pai voi credeti ca sunteti in stare sa suportati o asemenea decelerare ? Chit ca tine R.C-u`, n`aveti cum sa supravietuiti din punct de vedere FIZIC, asa e omul facut. Iar la viteza aia, nu ai cum sa faci sa se disipe atata energie, sunt mai mult ca sigur. Ar trebui sa o "transmiti" mai departe in elementele caroseriei, sau unde mama dracu. Ceea ce e cam imposibil, este un impuls prea mare ca sa poate fi disipat.
Mai bine mergeti incet, nu dati banii pe tampenii.
catre cel care a deschis topicul: Mai uite`te o data la acel tico accidentat, postat de tine. Daca tu crezi ca un roll cage te`ar mai fi pastrat intreg acolo, te inseli amarnic. Ia o carticica de fizica, eventual vezi poate gasesti un programel de calculator, si "reconstruieste" acel impact. Succes.
Inca o data, mai bine mergeti mai incet si sunteti mai atenti. Chiar si la aia care intra in voi, daca mergeti cu atentie puteti sa preveniti impactele.
__________________
You`ve never seen the best of me !
Prea multi dintre noi se sting datorita vitezei. DRIVE SLOW !
|
|
|
15-02-09, 13:26
|
#13
|
Stage 5
Join Date: Jan 2009
Posts: 1,025
Member of: [DACIA] [Old School Cars]
|
Re: Anti-Roll Bar...(how to D.I.Y.)
nu is chear deacord cu tine , si daca intra altu in tine ?
|
|
|
15-02-09, 13:46
|
#14
|
Suzuki Driver
Stage 5
Join Date: Nov 2004
Posts: 3,139
Member of: [PARTICIPANT CURSE] [4Rally] [Suzuki]
|
Re: Anti-Roll Bar...(how to D.I.Y.)
eu zic ca daca mori sau nu in urma forteleor de decelerare care se exercita asupra corpului depinde de fiecare accident in parte.
dar daca masina nu se face ca si o placinta si habitaclu ramane cat de cat intact, mcar ai o sansa mai buna sa scapi cu viata.
|
|
|
15-02-09, 13:47
|
#15
|
Stage 5
Join Date: Mar 2007
Posts: 5,966
Member of: [NoSpeedLimit Romania Club] [PARTICIPANT CURSE] [Fiat] [SKODA]
|
Re: Anti-Roll Bar...(how to D.I.Y.)
Hame...la 200km la ora...nu iesi cu viata de obicei nici din cele mai scumpe masini (nu ma refer la racing cars)...ma refer la un mert...bmw...stock...pur si simplu crapa organele in tine din cauza impactului si a fortelor. Rollcageul are alt rol...si numele lui iti spune ROLUL.... ROLLCAGE (cusca pentru rostogolire)...adica te ajuta in special cand te rastorni cu masina...sa nu te faci conserva sa mori...ai vazut vreodata o masina care se rastoarna fara rollcage cum arata si una cu rollcage cum arata? + is mai multe tipuri de rollcage...cele mai avansate iti ofera si protectie laterala...in fine...te intreb asa...daca tot este atat de inutil...dc drq sil mai pun toti de la raliu...drift...liniute??? (ma refer la pro's) dc naiba il mai punem...iti spun eu dc ...pentru ca daca ai 1 accident (nu frontal)....daca ai accident si incepi sa te rastorni si invarti (de la o explozie de cauciuc de exemplu) rollcage ala te tine intreg acolo...nu contorsionat intre acoperis bord si restul (chiar daca teai dat cu ea peste cap de vroe 5x)...iar tu daca esti bine prins in niste scoici cu niste centuri in 6 pct de rollcage si cu o casca...ai ffffff mari sanse sa scapi intreg!!!
Si iti mai spun un lucru...tu spui de mersul preventiv, iti dau dreptate...dar uite...merg pe e85 preventiv...100km/h...si vine fraieru de pe contrasens beat sau ce o fi...pai in cazul asta parca am umpic mai multa incredere sa trag de volan sa ies cu masina pe camp si sa ma rostogolesc de nebun (ca ma ajuta rollcage si centura)...decat sa o dau cu el frontal sau lateral...sau...intelegi?
Cu stima
|
|
|
|
|