Am citit pe net (si aici in forum) ca multi au nedumeriri cu privire la asigurarea unei masini in germania asa ca va explic pe scurt cum functioneaza si care este *teapa* pe care o iau unii romani (naivi
) Sper sa intelegeti , textul e mai lung asa ca atentie si rabdare la citit
1.Ca sa ai asigurare germana
TREBUIE sa ai locuinta/rezidenta in germania
2.Pretul se socoteste in functie de vechimea carnetului de conducere , nr de accidente (la care ai fost vinovat) si tipul de masina care il asiguri (daca tipul de masina e in statistica lor cu multe accidente atunci e ceva mai scump , daca asiguri o masina deosebita care in statistica de accidente nici nu apare atunci e ceva mai ieftin)
3.Aceste 3 criterii se iau in evidenta pt a socoti asigurarea.(un exemplu : carnet de 20 de ani , zero accidente , masina bmw-mercedes 120 CP , se platesc cam 60 euro pe trimestru)
4.Daca faci un accident la care esti vinovat se mareste imediat aceasta suma in functie de pagubele facute celorlalti.
TRUCUL CU VANZAREA MASINILOR ASIGURATE SI INREGISTRATE IN GERMANIA
Vorbesc la persoana intai (desi eu nu sunt hotul
) ca sa se inteleaga mai bine !
Eu vand masina care e asigurata pe numele meu pt timp de un an. Toate hartiile ,acte etc sunt ok . X din Romania cumpara masina de la mine , primeste cele 2 acte ale masinii (Brief /Talon) si daca vrea si un act de la asigurare cu valabilitate de un an.Numerele de inmatriculare germane raman pe masina iar el pleaca multumit si cu nasul sus (ca merge cu nr germane
) spre romania . Aici trebuie sa adaug ca eu am incasat 500 euro in plus pe masina datorita faptului ca X nu trebuie sa plateasca taxa de prima inmatriculare...mai ales ca masina nu avea euro 4
, si il mai scap si de plata numerelor de granita !!! Pana acum sunt vanzator gigel si corect pt cumparatorul naiv.
Dupa doua zile ajunge X cu masina in romania iar eu ma duc la biroul de inmatriculari si scot masina din circulatie !!!
Normal ca nu am actele originale dar am buletinul german si copii dupa acte...declar ca cel care a cumparat masina nu a scos-o din circulatie (ceea ce se face in mod normal in germania) iar functionarul o scoate din circulatie. In acelasi moment e scoasa si de la asigurare !!! X merge bucuros mai departe cu numere germane pana cand are un accident sau il opreste la vreo granita , control etc
ATUNCI AFLA CA MERGE CU NUMERE NEVALABILE SI FARA VREO ASIGURARE . Cat are de platit in caz de accident sau care e amenda asta X va afla
Sper ca a fost de inteles si nu mai e nevoie de alte explicatii pe tema asta
_____________________________
INTERMEDIEZ ACHIZITIE DE MASINI DIN GERMANIA , PRET REZONABIL , CALITATE DEOSEBITA , KM REALI , VERIFICATE TEHNIC . CONTACT : mobiles_de@yahoo.com MessengerID : mobiles_de