Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > Troubleshooting - HOWTO - Mecanica - Electrica - Probleme auto

Troubleshooting - HOWTO - Mecanica - Electrica - Probleme auto Spuneti-va problemele si noi vom incerca sa le dam de cap. Avem oameni care se pricep si oameni care au nevoie de sfaturi. Asa ca postati. Avem oameni care au experienta si sunt dispusi sa ajute.

Reply
 
Thread Tools
Old 31-01-05, 22:04   #31
Gti_Turbo

Stage 5
 
Gti_Turbo's Avatar
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 746
Member of:
[X-Team Racing Club]
[VW]
Default

preturile produselor necesare pentru a lucra in fibra le-am postat in paginile 1 sau 2 nu mai stiu.. da trebuiesc finisate bine de tot... pai la emisiunea de care vorbeam au vopsit bara apoi i-au dat luciu cu flexul special cu polish ceva... de stralucea bara aia iti faceai freza in ea...) apoi la noi mai este o problema si anume cu sistemele de prindere.. sa fie facute cat mai bine pentru a nu se balangani bara pe masina... si cele mai multe buleli sunt la partea de sus a barelor unde se imbina cu partea carosabila... mai ales in laterale in capete...
daca ai ceva poze cu bara pe care ti-ai facut-o baga poze cu matrita facuta cu lut apoi si cu bara... pana la produsul final...

cam asa cred eu ca arata o bara abia scoasa din matrita... nefinisata.. sau ce o fi in poza asta...
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	octi_pisti_1__197.jpg
Views:	3510
Size:	41.4 KB
ID:	17744  
__________________
2013 Audi a3 2.0 16v tdi daily car / renault 5 gt turbo weekend car

Last edited by lascarica; 09-08-06 at 00:16. Reason: mai usor de urmarit posturile in cadrul topicului
Gti_Turbo is offline   Reply With Quote
Old 02-02-05, 19:16   #32
synkro

Stage 5
 
synkro's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Posts: 968
Default

din pacate nu am poze cu ea
inca mai caut unde sa o finisez,si daca nu uit o sa ii fac poza,inainte si dupa.
synkro is offline   Reply With Quote
Old 27-03-06, 13:23   #33
Feryan

Stage 4
 
Feryan's Avatar
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 190
Member of:
[Midnight Racers]
Default

Ca o completare la ce s-a spus pana acum... pentru cei care sunt familiarizati cu limba engleza inca o varianta
http://www.fibreglast.com/
Plus oferte de preturi materiale specificatii (http://www.fibreglast.com/showproduc...lines-120.html) etc... este posibil sa va complice viata tot ce este pe acest site dar daca vreiti sa o faceti profi... aici gasiti tot ce va trebuie iar preturile nu sunt mici. Eu am inceput prin a citii acest site si m-am lasat pagubas ... acum cu completarile voastre cred ca o sa incerc si eu dar la tzara in magazie unde am ventilatie naturala

Cu siguranta nu o sa ma vedeti la primavara cu rezultatul la showroom dar cel putin o sa castig experienta si o sa pot spune ca am facut-o si pe asta... as prefera sa cumpar dar pt logan s-au facut numai porcarii ca body kit (parerea mea) si culmea vor si o carutza de bani pe ele. Nu se gandesc ca dubleza valoare masinii si fac investitia useless.
__________________
--^----^----^----^----^----^----^----^----^----^---
Ce viata!

Midnight Racers

Last edited by lascarica; 09-08-06 at 00:17. Reason: mai usor de urmarit posturile in cadrul topicului
Feryan is offline   Reply With Quote
Old 05-05-06, 12:33   #34
X-Ray-Eyes
PARTICIPANT CURSE

Stage 5
 
X-Ray-Eyes's Avatar
 
Join Date: Nov 2003
Posts: 3,299
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
[Opel]
[BMW]
Default Re: tuning-ul in fibra de sticla.. idei si sfaturi..

Quote:
Originally Posted by baghera
1 nu va chinuiti sa curatati pensula. NU MERGE ! Daca vreti sa o mai refolositi lasati-o intr-un borcan cu diluant
Eu zic ca merge curatzata pensula .. si in 5 minute ... si iese bec ... cu ce ? Cu DETERGENT si apa ... la chiuveta , sub apa calda ( poate sa fie si rece dar face rau la reumatism ) ...

P.S. : Lucrez cu fibra de 5 ani ... asta in cazul in care vrei sa-mi spui ca nu stiu ce vorbesc.
__________________
2.0 @ Opel Astra F
3.0 @@ BMW E92 335i
https://www.youtube.com/user/Andrei77WRC
X-Ray-Eyes is offline   Reply With Quote
Old 05-05-06, 13:50   #35
quick_5hifter

Stage 5
 
quick_5hifter's Avatar
 
Join Date: Sep 2005
Posts: 4,692
Member of:
[Moderators]
[Xtreme Club Emotion]
[DAEWOO]
[Toyota]
[Opel]
Default

1. legat de ce a spus andrei, sunt aproape in totalitate de acord. in schimb eu folosesc nitrosolv de la policolor pentru curatarea pensulelor. secretul este sa schimbi diluantul din recipientul metalic la fiecare 3-4 folosiri. dupa fiecare folosire, daca pensula sta 30 minute in diluant, o scoateti din recipient, o scuturati de diluant si o puteti sterge cu o carpa uscata/uda. la a 3-a/a 4-a folosire diluantul nu mai face fata atat de bine si nestrapolul ramas pe pensula se va prinde de firele pensulei, formand un fel de gel (nu se intareste de tot, deoarece diluantul isi face partial datoria). se poate curata si gelul acesta, prin frecare cu mana, lovirea de pereti, impingerea catre un obiect care sa tina contra (suna porno, dar e pe bune)
2. materialele necesare (nestrapol si cobalt) se gasesc la reprezentantele policolor, cobaltul ca cutii de 800 ml sau un litru, nu mai stiu exact, si nestrapolul la galeti de 20 kg (140 RON galeata) - acestea sunt de fabricatie romaneasca si nu sunt de cea mai buna calitate, dar va asigur ca va faceti treaba cu ele - de asemenea gasiti la policolor si diluantul, si colorantul fibrei. celelalte materiale - stratimatul si intaritorul - nu stiu unde sa va trimit, decat pe cei din constanta
3. in constanta, in cazul in care vreti sa luati cantitati mai mici, gasiti cu 200 mii litrul de nestrapol, cu intaritorul aferent, si 100 mii metrul patrat de stratimat (n-am inteles cum anume s-au stabilit preturile de mai devreme la kilogram pentru stratimat, dar in fine). acest nestrapol, zic furnizorii, e de calitate mai buna (eu am remarcat doar culoarea mai frumoasa -> un albastru oceanic, in timp ce nestrapolul de la policolor este galbui, iar prin aplicarea cobaltului policolor devine un visiniu uratzel)


4. metoda explicata de andrei a mers si la mine. si eu am folosit tot felul de materiale dubioase pentru confectionarea barilor (eu nu am lucrat cu matrite, am avut o tentativa dar nu am reusit)
5. pentru a realiza niste forme, in cazul in care vreti sa faceti o bara de la zero, puteti proceda astfel:
a. pentru o portiune dreapta, bateti fibra direct pe o foaie de pal laminat, nu se lipeste si nu are nevoie de ceara&stuff
b. pentru o portiune curbata, puteti bate fibra pe o foaie de tabla indoita in prealabil sau dupa aplicarea fibrei, lasand-o sa se intareasca asa - de asemenea se indeparteaza piesa fara dificultati prea mari
c. pentru piese semicirculare, folositi teava de plastic de tipul celei de toaleta; pentru piese concave folositi spuma din aia pe care o gasiti in ambalajele produselor electrice etc, dupa ce ati sculptat cu un cutit forma dorita; posibilitatile sunt nenumarate, folositi-va imaginatia din plin si veti reusi, chiar daca nu din prima incercare!
6. o alta metoda de izolarea piesei de matrita poate fi si folia de aluminiu, ajutata pe margini de scotch-ul din hartie pentru vopsitorie, sau numai scotch daca va tine buzunarul....nu e foarte greu de indepartat, nu e deloc greu de aplicat si va ajuta in multe situatii!

7. eu unul nu m-am impacat deloc bine cu gel-coat-ul si nici nu-mi pare rau, pentru ca era destul de pretentios, facea priza buna pe fibra, dar nu si cu chitul...in loc de gel coat, va recomand un chit armat cu fibra de sticla, se gaseste la magazinele unde gasiti chit obisnuit...e destul de scump, dar e foarte practic si mai usor de folosit decat gel-coat-ul (46 RON cutia de 1,5 kg); se aplica DUPA confectionarea piesei de fibra, iar peste el se aplica cu succes chit normal, mai fin, pentru finisajul final; are meritul ca intareste mai bine piesa de fibra, se aplica relativ usor, se intareste mai repede si face si priza mai buna decat chitul obisnuit.
8. pentru a confectiona o bara dintr-una originala a masinii, chiar si crapata/incompleta, puteti folosi si spuma poliuretanica la tub, dar sa fie din aceea cu volum mai mare, pentru a face o mica economie la bani
9. va pot da exemplu cu ceea ce am facut eu pana acum, cu cateva poze:
__________________
https://i1195.photobucket.com/albums/aa389/quick_5hifter/w191180452small-1.jpg

Last edited by lascarica; 09-08-06 at 00:20. Reason: mai usor de urmarit posturile in cadrul topicului
quick_5hifter is offline   Reply With Quote
Old 05-05-06, 14:39   #36
quick_5hifter

Stage 5
 
quick_5hifter's Avatar
 
Join Date: Sep 2005
Posts: 4,692
Member of:
[Moderators]
[Xtreme Club Emotion]
[DAEWOO]
[Toyota]
[Opel]
Default

-in 2-3 poze apar niste masti pentru stopuri, facute direct pe stop, dupa care se inlatura surplusul de la margini si apoi se decupeaza formele dorite (stelute, inimioare :P ) -> se finiseaza cu chit normal, fiind suprafete mici si neexpuse loviturilor etc
-in alte poze apare un inceput de bara de spate (forma bruta) confectionata la ochi, cu mici masuratori, din spuma poliuretanica, din care urmeaza sa fie confectionata bara finala, mai usor decat daca plecati de la zero
-in alte poze apare o bara de fatza, in forma (aproape) finala, confectionata numai din portiuni batute pe foaie de pal, deci din bucatele drepte, imbinate pe interior (se fixeaza 2 bucati in pozitia dorita, prin folosirea unui pistol de lipit cu plastic, apoi se izoleaza portiunea de imbinare la exterior cu foaie de scotch de hartie, se bate fibra pe interior si astfel se obtin planuri la 90 de grade)
-la capota e mai complicat, dar nici nu cred ca va incerca asa ceva vreunul dintre voi, asa ca nu ma apuc sa detaliez
-pentru procedee, nelamuriri, sfaturi, dati un mesaj privat. va raspund cu placere! v-am aratat doar metodele folosite de mine, ar fi binevenite si alte detalieri de la alte metode
-pentru a vedea cum am confectionat bara fata, priviti la "masina mea / daewoo / un tico alb de constanta", primele pagini

PS: pacat ca unii dintre cei care se pricep nu vor sa spuna mai multe despre lucrul cu fibra de sticla, sunt foarte multe "secrete" pe care, in momentul in care le afli, te intrebi: "eu cum dracu nu m-am gandit la asta?" (eu, spre exemplu, nu stiu nici unul dintre aceste secrete, dar am improvizat de fiecare data si pot spune ca sunt multumit de rezultate....plus ce am mai vazut pe site-uri straine, ca la noi, dupa cum ziceam, majoritatea tac ca pestii "ca sa nu le fure altii painea...")
-cei care vor sa se apuce de asa ceva, sa nu va asteptati sa va fie nici usor si nici sa va reuseasca din prima...adevarul e ca e foarte mult de munca, nu mai zic la finisaje, ca piesa finisata poate arata bine inainte de vopsire, dar dupa vopsire poate fi un mic dezastru...
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	img_0089_620.jpg
Views:	2039
Size:	60.5 KB
ID:	97829   Click image for larger version

Name:	Poza(14).jpg
Views:	1775
Size:	98.5 KB
ID:	97830   Click image for larger version

Name:	Poza(23).jpg
Views:	1190
Size:	77.5 KB
ID:	97831  

Click image for larger version

Name:	Poza(15).jpg
Views:	1914
Size:	77.8 KB
ID:	97832   Click image for larger version

Name:	Poza(10).jpg
Views:	1534
Size:	85.0 KB
ID:	97833   Click image for larger version

Name:	Poza(21).jpg
Views:	1680
Size:	85.9 KB
ID:	97834  

Click image for larger version

Name:	Copy 1 of Poza(3).jpg
Views:	2036
Size:	63.0 KB
ID:	97835   Click image for larger version

Name:	Poza(6).jpg
Views:	1382
Size:	83.9 KB
ID:	97836   Click image for larger version

Name:	Poza_22_.jpg
Views:	1949
Size:	73.8 KB
ID:	97837  


Last edited by lascarica; 09-08-06 at 00:22. Reason: mai usor de urmarit posturile in cadrul topicului
quick_5hifter is offline   Reply With Quote
Old 05-05-06, 18:32   #37
valib
Banned

Stage 5
 
valib's Avatar
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 3,348
Default Re: tuning-ul in fibra de sticla.. idei si sfaturi..

pentru finisat, dai un strat gros de chit de stropit (spritz chit), astfel se vor vedea toate imperfectiunile, toate zonele cu problema.
in legatura cu chitul cu fibra si chitul normal...singura sugestie care imi vine in minte este sa lucrati cu cantitati mici.
valib is offline   Reply With Quote
Old 05-05-06, 18:55   #38
quick_5hifter

Stage 5
 
quick_5hifter's Avatar
 
Join Date: Sep 2005
Posts: 4,692
Member of:
[Moderators]
[Xtreme Club Emotion]
[DAEWOO]
[Toyota]
[Opel]
Default Re: tuning-ul in fibra de sticla.. idei si sfaturi..

Quote:
Originally Posted by valib
in legatura cu chitul cu fibra si chitul normal...singura sugestie care imi vine in minte este sa lucrati cu cantitati mici.
asa e...sau puneti mai putin intaritor si asteptati mai mult sa se usuce daca vreti sa lucrati cu cantitati mai mari deodata
quick_5hifter is offline   Reply With Quote
Old 05-05-06, 19:49   #39
turbojack


Stage 5
 
turbojack's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 2,768
Member of:
[Moderators]
[4Tuning International]
[PEUGEOT]
Default Re: tuning-ul in fibra de sticla.. idei si sfaturi..

[QUOTE=valib]pentru finisat, dai un strat gros de chit de stropit (spritz chit), astfel se vor vedea toate imperfectiunile,QUOTE]



daca il dai gros crapa.
dai un rind subtire sa evidentiezi crapaturile,apoi cu chit normal poliesteric f.f.f putin diluat cu diluant acoperi imperfectiunile de cite ori e necesar,dupa care se slefuieste cu minim 150 apoi se dau 2-3 straturi de spritz.
Shpritul nu acopera bine porii de chit,de aceea se recomanda o rechituire.
turbojack is offline   Reply With Quote
Old 05-05-06, 20:26   #40
valib
Banned

Stage 5
 
valib's Avatar
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 3,348
Default Re: tuning-ul in fibra de sticla.. idei si sfaturi..

nu gros ca si cum e cand il scoti din cutie
suficient de gros incat sa iti acopere bine suprafata, sa vezi imperfectiunile.
Niciodata nu am diluat chitul poliesteric cu diluant, am chituit asa normal cum e, iar am slefuit(cu 180), si am repetat operatiunea pana cand am reusit sa scot imperfectiunile.
de crapat, de fapt incretit...se increteste cand nu a fost bine degresata suprafata pe care l-ai aplicat.

Nu prea recomand sa folositi cantitati mari chiar daca puneti intaritor mai putin, pentru ca nu veti reusi sa il amestecati bine, si veti avea zone unde nu se va usca zile in sir.
valib is offline   Reply With Quote
Old 05-05-06, 21:20   #41
quick_5hifter

Stage 5
 
quick_5hifter's Avatar
 
Join Date: Sep 2005
Posts: 4,692
Member of:
[Moderators]
[Xtreme Club Emotion]
[DAEWOO]
[Toyota]
[Opel]
Default Re: tuning-ul in fibra de sticla.. idei si sfaturi..

nu e nici o problema daca dai chit normal peste sprit chit? adica....eu stiam alta ordine, si anume chit cu fibra (unde e nevoie), chit normal de finisaj si abia apoi sprit chit...stiu ca spritul are proprietatea de a 'arata' denivelarile, dar oricum...
quick_5hifter is offline   Reply With Quote
Old 05-05-06, 21:40   #42
turbojack


Stage 5
 
turbojack's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 2,768
Member of:
[Moderators]
[4Tuning International]
[PEUGEOT]
Default

[QUOTE=valib]nu gros ca si cum e cand il scoti din cutie
suficient de gros incat sa iti acopere bine suprafata, sa vezi imperfectiunile.





Ma refeream la "gros" ca strat aplicat ,nu la dilutie.Spritul daca nu-l diluezi sa devina ca un laptishor ramine poros la suflare.
Daca dai "in plin" cu pistolul succesiv,se usuca greu chiar daca este bicomponent (cu intaritor) si exista riscul sa crape mai ales daca vopsesti cu vopsele nitro.
@quick_5hifter,nu era vorba de strat de chit ca atare ci doar de o "stersatura" de spaclu,exact cit sa acopere zgirieturile si porii de chit si sa lase urme de shpritz mizgalit de chit.Oricum la slefuire vine tot jos si ramine doar cel din gauri.Shpritzul nu acopera zgirieturile profunde (de smirghel de 60 de ex.) .
Chit se poate prepara si 2 kg. odata,daca ai mina si esti rapid.Foloseam uneori la supraf mari shpaclu de 30 cm.iar ala cere "marfa".
A nu se chitui niciodata in soare.In timp ce chituiesti ,cel ce ramine preparat pe...ce vreti voi, se amesteca incontinuu,astfel se preintimpina o "inghetare " prematura a lui.Vara se foloseste mai putin intaritor ,iar iarna mai mult.De obicei chitul ramas vara il pastram si il foloseam iarna.

Ca sugestie.Chitul de fibra nu-l las-ti sa se intareasca de tot daca il slefuiti la mina, ci cind este deja in faza de "elastic",cu smirghel de 60 si apa.Altfel va sar ochii din cap fara masina de slefuit.La fel si cel poliesteric.

Referitor la chitul diluat.
Dupa prepararea elementelor de fibra,in zona curburilor mari (prizele de aer de ex.) ramin defecte ,(gauri) de turnare care este f. greu sa le acoperi cu shpaclul.
Atunci eu fac asa: prepar o compozitie 50/50 (+/-) de chit fibra cu poliesteric,il amestec intr-o cutie ,il diluez cu putin diluant nitro,apoi in alt vas in cantitatea dorita il amestec cu intaritor (mai mult, decit de obicei ) si il aplic cu pensula (pe care o spal apoi imediat in diluant).
Asta este valabil pt. orice zone greu accesibile pt. spaclu.

Last edited by lascarica; 09-08-06 at 00:22. Reason: mai usor de urmarit posturile in cadrul topicului
turbojack is offline   Reply With Quote
Old 05-05-06, 22:05   #43
horguemtuning

Stage 5
 
horguemtuning's Avatar
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 2,454
Default

Eu acum am vazut acest topic si ma interesa , referitor la ultimele replyuri as dr sa adaug pentru cei ce incep acum :
1. Daca nu esti familiarizat cu fibra de sticla vezi odata ia rasina aceea si fai test cu el sa vezi cum se comporta .
2. Daca crezi ca ai vazut ce si cum ii cu rasina si intaritorul, desi eu de inceput as prefera sa ii sfatuiesc pe incepatorii sa isi ia rasina preaccelerata decat se te freci cu cobaltul si daca se poate ceva cu emisie de stiren redus ca sa nu stai si plangi langa piesa Intaritorul vezi pentru ce temperatura e , adica sunt de concentratii diferite
3. La capitolul stratimat la inceput incearca cu ceva de 450gr/mp insa daca treci pe advanced , eu tin din mat pudra 300 si 600 si 150

Quote:
Originally Posted by quick_5hifter
1. metoda explicata de andrei a mers si la mine. si eu am folosit tot felul de materiale dubioase pentru confectionarea barilor (eu nu am lucrat cu matrite, am avut o tentativa dar nu am reusit)
2. pentru a realiza niste forme, in cazul in care vreti sa faceti o bara de la zero, puteti proceda astfel:
a. pentru o portiune dreapta, bateti fibra direct pe o foaie de pal laminat, nu se lipeste si nu are nevoie de ceara&stuff
b. pentru o portiune curbata, puteti bate fibra pe o foaie de tabla indoita in prealabil sau dupa aplicarea fibrei, lasand-o sa se intareasca asa - de asemenea se indeparteaza piesa fara dificultati prea mari
c. pentru piese semicirculare, folositi teava de plastic de tipul celei de toaleta; pentru piese concave folositi spuma din aia pe care o gasiti in ambalajele produselor electrice etc, dupa ce ati sculptat cu un cutit forma dorita; posibilitatile sunt nenumarate, folositi-va imaginatia din plin si veti reusi, chiar daca nu din prima incercare!
3. o alta metoda de izolarea piesei de matrita poate fi si folia de aluminiu, ajutata pe margini de scotch-ul din hartie pentru vopsitorie, sau numai scotch daca va tine buzunarul....nu e foarte greu de indepartat, nu e deloc greu de aplicat si va ajuta in multe situatii!
As dori sa adaug
Daca lucrati cu polistiren mare grija sa nu ajunga in contact cu rasina poliesterica ca se distruge forma , cel mai simplu folositi un scotch mare de ambalaje !
Scothul de hartie e OK doar daca pui si ceva scoth de ambalaj pe el sau daca aplicati un pic de APV pe el !

Last edited by lascarica; 09-08-06 at 00:22. Reason: mai usor de urmarit posturile in cadrul topicului
horguemtuning is offline   Reply With Quote
Old 05-05-06, 22:38   #44
quick_5hifter

Stage 5
 
quick_5hifter's Avatar
 
Join Date: Sep 2005
Posts: 4,692
Member of:
[Moderators]
[Xtreme Club Emotion]
[DAEWOO]
[Toyota]
[Opel]
Default Re: tuning-ul in fibra de sticla.. idei si sfaturi..

da asa e, am uitat sa mentionez...spuma aia alba de la electronice se dizolva ca dracu in contact cu nestrapolul, in schimb cea de spray se dizolva doar putin la contact, dupa care devine tare...deci daca doriti ca spuma sa ramana acolo definitiv, puteti sa nu izolati (in cazul spray-ului)
quick_5hifter is offline   Reply With Quote
Old 07-05-06, 08:03   #45
horguemtuning

Stage 5
 
horguemtuning's Avatar
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 2,454
Default Re: tuning-ul in fibra de sticla.. idei si sfaturi..

Asa e spuma poliuretanica merge insa acolo iti propun o chestie mai simpla adica ori chit ori un pic de glet si acesta il protejeaza !
horguemtuning is offline   Reply With Quote
- Copyright 2024 4Tuning -