Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > Troubleshooting - HOWTO - Mecanica - Electrica - Probleme auto

Troubleshooting - HOWTO - Mecanica - Electrica - Probleme auto Spuneti-va problemele si noi vom incerca sa le dam de cap. Avem oameni care se pricep si oameni care au nevoie de sfaturi. Asa ca postati. Avem oameni care au experienta si sunt dispusi sa ajute.

Reply
 
Thread Tools
Old 21-06-06, 22:17   #91
mihai88


Stage 5
 
mihai88's Avatar
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 1,590
Member of:
[4Tuning International]
Default Re: tuning-ul in fibra de sticla.. idei si sfaturi..

ok ms quick_5hifter & frozzen,o sa incerc sa fac ceva dar nu acum ptr ca plec din tara,da cand vin o sa fac 100% ca dau de bani etc
de inteles am cam inteles cum sta treaba si la matrita si la fibra,am fost la un baiat care mai face cate una alta din fibra si mi-a explicat cate ceva da si el e "incepator"(nu face lucruri complicate sa nu se inteleaga altceva).....aprox
quick_5hifter am o presimtire ca o sa te caut sa vb mai in detail

salut

si ms ca ati raspuns asa rpd
mihai88 is offline   Reply With Quote
Old 22-06-06, 12:17   #92
Swat-Cat

Stage 5
 
Swat-Cat's Avatar
 
Join Date: Dec 2004
Posts: 2,501
Member of:
[SEAT]
Default Re: tuning-ul in fibra de sticla.. idei si sfaturi..

daca as avea lut...poate m-as apuca sa fac ceva mai creativ.... ma trecea gandu si la chit de geamuri
Swat-Cat is offline   Reply With Quote
Old 22-06-06, 12:28   #93
mihai88


Stage 5
 
mihai88's Avatar
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 1,590
Member of:
[4Tuning International]
Default Re: tuning-ul in fibra de sticla.. idei si sfaturi..

lut dala de se fac vazele alea pictate pe la tara?!despre ala e vb sau e altu special?!

sa stii ca cred ca ar fi bun si chitu de geam da e scump al draq,si mai ai avantaj ca ala nu se intareste nici dupa 20 de ani

poate ne lamureste careva mai experimentat
mihai88 is offline   Reply With Quote
Old 22-06-06, 13:11   #94
frozzen
BMW Driver

Stage 5
 
frozzen's Avatar
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 409
Default Re: tuning-ul in fibra de sticla.. idei si sfaturi..

Quote:
Originally Posted by mihai88
lut dala de se fac vazele alea pictate pe la tara?!despre ala e vb sau e altu special?!

sa stii ca cred ca ar fi bun si chitu de geam da e scump al draq,si mai ai avantaj ca ala nu se intareste nici dupa 20 de ani

poate ne lamureste careva mai experimentat
da lut dela de se foloseste la tara!! foarte usor de modelat!si ieftin!
frozzen is offline   Reply With Quote
Old 22-06-06, 15:30   #95
ranek

Stage 5
 
ranek's Avatar
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 582
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
Default Re: tuning-ul in fibra de sticla.. idei si sfaturi..

da' lutul nu trbuie sa fie ars k sa se intareasca??? ce facem , il bagam in cuptor?! )
ranek is offline   Reply With Quote
Old 22-06-06, 16:45   #96
turbojack


Stage 5
 
turbojack's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 2,768
Member of:
[Moderators]
[4Tuning International]
[PEUGEOT]
Default Re: tuning-ul in fibra de sticla.. idei si sfaturi..

Quote:
Originally Posted by ranek
da' lutul nu trbuie sa fie ars k sa se intareasca??? ce facem , il bagam in cuptor?! )

ajunge daca sta la soare, insa crapa si devine sfarimicios,de aceea la tara se folosea ca armatura ,paie.
Spuma poliuretanica este cea mai de calitate si durabila optiune.Pe o matrita de baza se depune spuma si apoise prelucreaza dupa dorinta.
turbojack is offline   Reply With Quote
Old 22-06-06, 17:02   #97
alcatel

Stage 4
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 218
Default Re: tuning-ul in fibra de sticla.. idei si sfaturi..

nu se crapa pt ca nu il pui in strat gros,scheletu se face din lemn sarma etc apoi se umple cu lut moale si incepe distractia(scluptatul in lut,o sa aveti nevoie de niste cutitase),dupa care se finiseaza cu apa,apoi sse lasa la uscat ,nu la soare pt ca il forteaza si atunci incepe sa crape daca sunt portiuni groase iar dupa ce s-a uscat il finisati(chituit ,slefuit )din nou pana ajunge la forma finala(exact cum tre sa arate piesa finala)
alcatel is offline   Reply With Quote
Old 22-06-06, 20:13   #98
johnjamesjohn

Stage 2
 
johnjamesjohn's Avatar
 
Join Date: May 2006
Posts: 54
Default Re: tuning-ul in fibra de sticla.. idei si sfaturi..

eu in liceu foloseam "caolin" era f mijto de modelat dar nu am gasit pe nicaieri...astfel ca am folosit rigips pt ca aveam de facut o suprafatza mare si asta se intareste f repede (trebuie lucrat in cantitati mici ex: o cutie de margarina) altfel nu apuci sa folosesti toata compozitzia ca se face beton....(asta este bine pt ca ,castigi timp dar este mai nasol la finisare ca se intareste f repedee si cam bagi munca de degroshareo) alta solutzie mai usor de procurat ar fi ipsosul ...acesta are timp de intarire mai lent dar pe suprafete mari trebuie sa pui mai multe straturi deci sa astepti mai mult....probabil ca ar fi o solutie sa le folosesti combinat (ipsos-rigips) pe astea le-am folosit eu si din motivul asta vorbesc despre ele...probabil ca exista si solutzii mult mai elegante(lutul) dar nu stiu de unde se poate procura
johnjamesjohn is offline   Reply With Quote
Old 22-06-06, 21:39   #99
turbojack


Stage 5
 
turbojack's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 2,768
Member of:
[Moderators]
[4Tuning International]
[PEUGEOT]
Default Re: tuning-ul in fibra de sticla.. idei si sfaturi..

Quote:
Originally Posted by johnjamesjohn
eu in liceu foloseam "caolin" era f mijto de modelat dar nu am gasit pe nicaieri...astfel ca am folosit rigips pt ca aveam de facut o suprafatza mare si asta se intareste f repede (trebuie lucrat in cantitati mici ex: o cutie de margarina) altfel nu apuci sa folosesti toata compozitzia ca se face beton....(asta este bine pt ca ,castigi timp dar este mai nasol la finisare ca se intareste f repedee si cam bagi munca de degroshareo) alta solutzie mai usor de procurat ar fi ipsosul ...acesta are timp de intarire mai lent dar pe suprafete mari trebuie sa pui mai multe straturi deci sa astepti mai mult....probabil ca ar fi o solutie sa le folosesti combinat (ipsos-rigips) pe astea le-am folosit eu si din motivul asta vorbesc despre ele...probabil ca exista si solutzii mult mai elegante(lutul) dar nu stiu de unde se poate procura



Caolina este materialul de baza pt. portelan.Deci daca aveti o fabrica de portelan in zona da-ti atacul .
turbojack is offline   Reply With Quote
Old 23-06-06, 01:05   #100
johnjamesjohn

Stage 2
 
johnjamesjohn's Avatar
 
Join Date: May 2006
Posts: 54
Default Re: tuning-ul in fibra de sticla.. idei si sfaturi..

turbojack...i think u have loads of things to teach us....go on.....poate ne spui si ceva despre lutul galben...de pe unde se poate procura si eventual cum se prepara..dar sa nu spui ca se gaseste prin spatele casei sau prin nus ce gropi de pe la marginea orasului ca am mai auzit si nu ma ajuta cu nimik...poate exista ceva asemanator ambalat la saci sau nus... ceva tre sa fie sa inlocuiasca lutul ala....am vazut kiar pe la tv cum faceau makete de dimensiuni reale ale masinilor si foloseau lut(sau cel putin asa arata) si il frezau cu un "CNC" de iesea masina aia giugiuc adeca "profesional mode"....si sa nu i-mi spui ca aia luau lutul din back yard....sau poate stie cineva cine are "CNC" cu fir de nikelina pt polistiren sau "mus" sau ce dreq se mai foloseste...cineva tre sa stie mai multe despre matritze....aia care fac spoilere&stuff (cei care lucreaza cantitati mari)sigur nu folosesc spuma...sau copiaza toti modele facute gata folosind spoilere originale??????????erau destui pe forumul asta care vindeau in draci kituri pentru zeci de modele masini la preturi rezonabile....eu daca as fi facut un spoiler dupa metodele mele sau ale lui quick 5hifter sigur nu as fi vandut cu 2 mil bucata...
johnjamesjohn is offline   Reply With Quote
Old 23-06-06, 08:29   #101
mae

Stage 5
 
mae's Avatar
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 441
Default Re: tuning-ul in fibra de sticla.. idei si sfaturi..

am si yo o intrebare.... ca incepator( inca in stadiu de cercetari)
ma gandeam la urmatorul proces:
sa folosesc spuma poliuretanica (daca caree folosita la izoalatzii pe la case, la temopane, etc)
sa umplu actualul spoiler/bara si poma adn se usuca sa scot "mulajul ala din bara si sa ma pun pe langa el , sa mai sculptez, tai, mai pun .etc(e vorba de imaginatie) si porma sa pun chestia asta cu fibrei de sticla.

problemele mele sunt:-cu ce sa dau pe spoiler inainte sa torn spuma ca sa nu se lipeasca
-si cu ce sa dau pe matrita asta de spuma ca sa nu se dizolve cand pun substantele.
-e o solutzie buna gandirea mea (mi se pare maisimplu)sau trebuie sa incerc cum atzi zis voi???
mae is offline   Reply With Quote
Old 23-06-06, 16:05   #102
quick_5hifter

Stage 5
 
quick_5hifter's Avatar
 
Join Date: Sep 2005
Posts: 4,692
Member of:
[Moderators]
[Xtreme Club Emotion]
[DAEWOO]
[Toyota]
[Opel]
Default

Quote:
Originally Posted by johnjamesjohn
....eu daca as fi facut un spoiler dupa metodele mele sau ale lui quick 5hifter sigur nu as fi vandut cu 2 mil bucata...
-johnjameson, din cate am dedus eu din spusele tale, spoilerul meu nu se ridica la suma de 2 milioane, adica nu ar da nimeni banii astia pe el, dar priveste problema si din punctul meu de vedere:
-am muncit in draci sa-l fac, cu toate ca nu se vede si nici nu arata cine stie ce, materialele bagate in el au costat si alea mult peste cele 2 milioane de care ai zis (in primul rand la baza s-a folosit o bara de tico, intreaga, deci buna - ~500 mii - care a fost taiata, apoi fibra propriu-zisa, cam de 1 milion sa zicem, apoi chitul de fibra si cel de finisaj, care depasesc inca un milion, si manopera pentru finisaj care in final a ajuns la peste 2 milioane....deci un minim de 450 ron INVESTITI in prelucrarea ei, bani pe care nu i-ar da nimeni ca sa cumpere aceasta bara....)

concluzia se imparte in 2:
1)daca gaseam de cumparat o bara de genul celei pe care am facut-o eu, de la cineva specializat, mai mult ca sigur ma costa in jur de 3 milioane gata finisata si mult mai buna ca rezistenta;
2)daca o gaseam de cumparat, sigur nu eram singurul posesor al unei astfel de bari....ceea ce pentru mine reprezinta singura satisfactie din toata treaba asta (cu toate ca nu e foarte reusit modelul)
-ar mai fi ceva de zis: sunt incepator, bara asta a fost prima mea creatie in domeniu si urmatoarea promit ca va fi mult mai reusita! in curand veti vedea!

turbojack, ma alatur celorlalti si te rog si eu sa dai cateva detalii despre aplicarea spumei pe un suport (in linii subtiri, in linii groase, circular, in mai multe etape etc) si despre metoda folosita pentru a separa fibra aplicata de spuma (adica am observat eu ca fibra aplicata direct pe spuma, chiar daca spuma e finisata bine, nu iese uniforma, iese denivelata si implicit greu de finisat si incarcat)
-de asemenea mai am rugamintea sa ne spuna cineva cum se aplica acea solutie alcatuita din nestrapol si un praf anume (praful se numeste aero.....?), solutie care are rolul de a inlocui chitul, fiind mai rezistenta, dar mai greu de slefuit....nu e vorba de gel-coat, ci de altceva...multumesc anticipat!
si imi cer scuze pentru lungimea exagerata a postului!

Quote:
Originally Posted by mae
am si yo o intrebare.... ca incepator( inca in stadiu de cercetari)
ma gandeam la urmatorul proces:
sa folosesc spuma poliuretanica (daca caree folosita la izoalatzii pe la case, la temopane, etc)
sa umplu actualul spoiler/bara si poma adn se usuca sa scot "mulajul ala din bara si sa ma pun pe langa el , sa mai sculptez, tai, mai pun .etc(e vorba de imaginatie) si porma sa pun chestia asta cu fibrei de sticla.

problemele mele sunt:-cu ce sa dau pe spoiler inainte sa torn spuma ca sa nu se lipeasca
-si cu ce sa dau pe matrita asta de spuma ca sa nu se dizolve cand pun substantele.
-e o solutzie buna gandirea mea (mi se pare maisimplu)sau trebuie sa incerc cum atzi zis voi???
mae, din cate stiu eu, spuma se da direct pe bara originala astfel incat sa ramana lipita pe aceasta si dupa ce ai aplicat spuma, ii dai forma dorita cu ajutorul unui cuter, a unei panze de bonfaier sau orice altceva de taiat, apoi decupezi bara cu tot cu spuma acolo unde vor fi guri de aerisire, apoi aplici fibra peste spuma si bara initiala....daca ma insel in privinta acestui procedeu (cred ca e a zecea oara cand spun asta ) rog pe cei cunoscatori sa ne "lumineze"
__________________
https://i1195.photobucket.com/albums/aa389/quick_5hifter/w191180452small-1.jpg

Last edited by lascarica; 09-08-06 at 00:27. Reason: mai usor de urmarit ideile in cadrul topicului
quick_5hifter is offline   Reply With Quote
Old 23-06-06, 19:04   #103
frozzen
BMW Driver

Stage 5
 
frozzen's Avatar
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 409
Default Re: tuning-ul in fibra de sticla.. idei si sfaturi..

Quote:
Originally Posted by johnjamesjohn
turbojack...i think u have loads of things to teach us....go on.....poate ne spui si ceva despre lutul galben...de pe unde se poate procura si eventual cum se prepara..
ce e special la lutu ala galben e faptu ca nu te murdaresti pe maini de la el!e un fel lut gen plastilina iar costurile sunt ridicate ptr o amarata de bucata!e folosit in general ptr sculpturi de dimensiuni mici-da o raita la un fond plastic si cu siguranta gasesti lutu ala galben!
__________________
frozzen is offline   Reply With Quote
Old 23-06-06, 19:34   #104
turbojack


Stage 5
 
turbojack's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 2,768
Member of:
[Moderators]
[4Tuning International]
[PEUGEOT]
Default Re: tuning-ul in fibra de sticla.. idei si sfaturi..

turbojack, ma alatur celorlalti si te rog si eu sa dai cateva detalii despre aplicarea spumei pe un suport (in linii subtiri, in linii groase, circular, in mai multe etape etc) si despre metoda folosita pentru a separa fibra aplicata de spuma (adica am observat eu ca fibra aplicata direct pe spuma, chiar daca spuma e finisata bine, nu iese uniforma, iese denivelata si implicit greu de finisat si incarcat)
-de asemenea mai am rugamintea sa ne spuna cineva cum se aplica acea solutie alcatuita din nestrapol si un praf anume (praful se numeste aero.....?), solutie care are rolul de a inlocui chitul, fiind mai rezistenta, dar mai greu de slefuit....nu e vorba de gel-coat, ci de altceva...multumesc anticipat!
si imi cer scuze pentru lungimea exagerata a postului![/QUOTE]




un raspuns aveti aici daca stiti ceva italiana:http://www.prochima.it/download/manuals.htm
Lut ,nu stiu unde puteti gasi.Dar...acum exista tot felul de lianti gata preparati folositi in constructii (pt.gresie faianta de ex.),cu uscare ultrarapida,mult mai buni decit ipsosul,care iti permit si un timp de lucru mai indelungat.Se poate aplica in mai multe straturi acest ciment,iar intre straturi o foaie de sirma fina cu ochiuri de 5-10 milimetri ar fi binevenita pt. armatura.
Nu tineti cont ca o copie se poate face atit pe fata cit si pe dos.
Atentie la spuma poliuretanica deoarece este de mai multe densitati.Se recomanda cea mai compacta deoarece se prelucreaza mai usor.
Elementele mari si complicate (spoilere de ex.) se pot face (de fapt doar asa) din matrite multiple,interschimbabile (pt. diversitate).
turbojack is offline   Reply With Quote
Old 26-06-06, 11:01   #105
MaTzA
NoSpeedLimit Romania Club Member

Stage 5
 
MaTzA's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 1,596
Member of:
[NoSpeedLimit Romania Club]
[Fiat]
Default

mai...sa fiu sincer...eu m-am apucat cat de cat...la producerea unui spoiler pt dacia mea...eu am facut un schelet din metal...pe care o sa prind niste tabla pt locurile pline...nu cred k m-am facut inteles dar o sa revin cu niste poze...dupa asta o sa aplic spuma poliuretanica pe ce am facut...spuma neprelucrata la exterior o sa o potrivesc pe masina...iar dupa aceea o sa ma apuc sa modelez forma spoilerului...pentru a finisa partile drepte ale spoilerului o sa cumpar un suport pt hartie abraziva care se atasaza la flex...si pt eventualele prize de aer sau goluri etc...dintr-un cablu de frana de mana (sau de ambreiaj) o parte se prinde in mandrina bormasinei iar in partea cealalta o sa confectionez un sistem de prindere pr o mika freza...si/sau o piarta de rectificat pt a finisa...dar promit k o sa revi cu poza k sa ma fac inteles...pana atunci bafta in tot ce faceti

cam asta vreau sa fac(va rog fara critici in privinta v.t.-ului k nu prea le am) sa-mi spuneti ce parere aveti...spoilerul...dupa cum v-ati dat seama nu e propria-mi creatie...este luat d p un sky...
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	dacia 1.jpg
Views:	657
Size:	1.89 MB
ID:	118955   Click image for larger version

Name:	dacia 2.jpg
Views:	592
Size:	1.86 MB
ID:	118956   Click image for larger version

Name:	dacia 3.jpg
Views:	228
Size:	1.88 MB
ID:	118957  

Click image for larger version

Name:	dacia 4.jpg
Views:	225
Size:	1.88 MB
ID:	118958   Click image for larger version

Name:	dacia 5.jpg
Views:	367
Size:	1.89 MB
ID:	118959  
__________________
unde se poarta stickerul
Bord cu leduri

GRABA stirca TREABA !!!

Last edited by lascarica; 09-08-06 at 00:28. Reason: mai usor de urmarit ideile in cadrul topicului
MaTzA is offline   Reply With Quote
- Copyright 2024 4Tuning -