Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > Troubleshooting - HOWTO - Mecanica - Electrica - Probleme auto

Troubleshooting - HOWTO - Mecanica - Electrica - Probleme auto Spuneti-va problemele si noi vom incerca sa le dam de cap. Avem oameni care se pricep si oameni care au nevoie de sfaturi. Asa ca postati. Avem oameni care au experienta si sunt dispusi sa ajute.

Reply
 
Thread Tools
Old 14-12-04, 19:27   #16
Gti_Turbo

Stage 5
 
Gti_Turbo's Avatar
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 746
Member of:
[X-Team Racing Club]
[VW]
Default

am inteles ca fibra de carbon este baza undei masini de F1 ...
am inteles ca este cea mai usoara si cea mai rezistenta...
dar are un pret imens...
tot asa se prepara la fel ca si cea de sticla?!
cat despre fibra de sticla postati tot ceea ce stiti... uitati si cateva elemente din fibra...

poza

poza cu bara spate de mai sus montata pe masina ...
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	102100_1_.jpg
Views:	1858
Size:	29.3 KB
ID:	14628   Click image for larger version

Name:	rearspoiler_1_.jpg
Views:	1591
Size:	35.8 KB
ID:	14629   Click image for larger version

Name:	rear_2_.jpg
Views:	1605
Size:	104.1 KB
ID:	14630  

__________________
2013 Audi a3 2.0 16v tdi daily car / renault 5 gt turbo weekend car

Last edited by lascarica; 09-08-06 at 00:08. Reason: mai usor de urmarit posturile in cadrul topicului
Gti_Turbo is offline   Reply With Quote
Old 15-12-04, 17:05   #17
Gti_Turbo

Stage 5
 
Gti_Turbo's Avatar
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 746
Member of:
[X-Team Racing Club]
[VW]
Default am trimis art

art ti-am trimis poze cu ceea ce era mai important vezi ca ai si schitze cu dimensiuni etc etc... sa-i trimiti si lui ady...
bafta...
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	drawing999401_1_.jpg
Views:	2781
Size:	24.8 KB
ID:	14671  
Gti_Turbo is offline   Reply With Quote
Old 15-12-04, 17:44   #18
Singurelu

Stage 1
 
Singurelu's Avatar
 
Join Date: Aug 2004
Posts: 12
Default

Coool...totul...acuma am si eu o intrebare.....imi montez pe spate o prelungire(cumparata din magazint,Bras din Iasi).....ea vine perfect in spate....dar problema e ca...nu sta bine pe bandou......spoilerului original......ajunge undeva la jumatea lui,si acolo ramane urat...si nu`mi place...ca e nasol...tre sa o ingrop in ceva,sai dau in strat de kit ceva.... .....acuma urmeaza sa`i dau un stat de:

Kit sau Fibra...ca sa fie PLAN intre bandou si prelungire...sa nu se cunoasca ca e prelungire...d p spoileru original in fusta....cum fac..cu ce sa dau acolo.....???si eventual sa tina bine..sa nu se desprinda......la socuri ....turbo jetu de la spalatorie...
Singurelu is offline   Reply With Quote
Old 11-01-05, 13:21   #19
alcatel

Stage 4
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 218
Default

hmmm faza e ca si eu vroiam sa ma apuc sa fac niste piese din fibra insa tot nu inteleg un lucru:unele spoilere nu pot fi scoase din matrita dintr-o bucata ok,am inteles asta dar cum faci sa lipesti bucatile intre ele?cum se unesc?tot cu fibra?
ar fi bine daca ati posta si niste poze cu matritele ca sa ne facem o idee despre cum arata
alcatel is offline   Reply With Quote
Old 12-01-05, 20:11   #20
xxdadixx
BMW Driver

Stage 5
 
xxdadixx's Avatar
 
Join Date: Jul 2004
Posts: 6,369
Member of:
[Moderators]
[Design Team]
[Virtual Tuning]
[BMW]
Default

Din experienta mea minora. Spoilerul poti sa il tai si sa il adaptezi. In poza este spoilerul meu care a trebuit adaptat. Initial era de Kadet. Pe mijloc se vede cat a trebuit latit iar sus unde se uneste cu capota la fel este turnata matrita dupa bara mea originala. Aceste modificari la spilerul original, din cate am inteles de la ala pe spate se mai toarna un strat sau 2 de fibra ca sa se intareasca calumea sa nu crape si in fata vine finisat. Tot cu fibra ma gandesc
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	sp1_216.jpg
Views:	3491
Size:	126.4 KB
ID:	16234  
__________________
xxdadixx is offline   Reply With Quote
Old 12-01-05, 21:38   #21
alcatel

Stage 4
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 218
Default

foarte interesanta poza
cum au fost unite acele bucati?din cate am obs erau lipite cu ajutoru unor copci din sarma sau ceva de genu
peste locu in care a fost facuta lipitura respectiva a mai dat cu ceva sau doar cu chit si vopsea peste ?ca ma gandesc ca la primu soc acolo e primu loc in care se crapa
alcatel is offline   Reply With Quote
Old 12-01-05, 22:24   #22
xxdadixx
BMW Driver

Stage 5
 
xxdadixx's Avatar
 
Join Date: Jul 2004
Posts: 6,369
Member of:
[Moderators]
[Design Team]
[Virtual Tuning]
[BMW]
Default Re:

Quote:
Originally Posted by \"alcatel\"
foarte interesanta poza
cum au fost unite acele bucati?din cate am obs erau lipite cu ajutoru unor copci din sarma sau ceva de genu
peste locu in care a fost facuta lipitura respectiva a mai dat cu ceva sau doar cu chit si vopsea peste ?ca ma gandesc ca la primu soc acolo e primu loc in care se crapa
Eh nu e chear asa! Sarma aia a fost pusa pentru ca sa fie sigur ca a masurat bine prima data. Tin sa te anunt ca pentru fiecare prelungire de spoiler a trebuit facuta matrita pe urma facut din fibra. Pe urma dupa ce am fixat spoilerul sa dea bine pe masina a lipt cu kit tare sarma ca sa nu se mai distorsioneze spoilerul. Uite aici in poza! Iar dupa ce toarna pe spate un strat sau 2 de fibra nu o sa ma crape. Am un prieten care a adaptat un spoiler de M3 pe regata l-a taiat in 6 locuri sa-l faca mai patratos si l-a si lovit. Nu s-a crapat si a fost facut de acelasi tip. O sa mai pun poze pe masura ce avanseaza cu lucru. Poza asta a fost facuta ieri.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	sp5_443.jpg
Views:	2469
Size:	216.8 KB
ID:	16259  
xxdadixx is offline   Reply With Quote
Old 16-01-05, 17:29   #23
alcatel

Stage 4
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 218
Default

dadi ziceai ceva de niste poze,inca le mai astept

am si eu o intrebare pt cei care lucreaza in fibra:din ce facetzi modelu deoarece ca sa obtii o matrita trebuie sa o torni peste un model ,acel model din ce il facetzi?ipsos , lut,lemn,polistiren

P.S niste poze cu matrite daca se poate sa postati si voi
alcatel is offline   Reply With Quote
Old 17-01-05, 04:13   #24
baghera

Stock
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 3
Default

In primul rand salutare la toata lumea. E primul meu topic asa ca... sigur nu ma cunoasteti.
Am citit cu mare atentie topicul vostru si pot spune ce senzatie mi-a creat. Bucurestiul e in mare pericol fratilor. Habar nu aveti cu ce va jucati. Cateva lamuriri care sper ca va vor fi de folos.
a) fibrele de sticla :
Ceea ce se foloseste la fibrele de sticla se numeste in mod general PAFS adica poliesteri armati cu fibre de sticla. Sunt materiale compozite care se obtin din armarea fibrelor de sticla cu rasini poliesterice. Am citit mai devreme de celebra rasina netstrapol. Nu e unica rasina poliesterica. De ex mai exista aeropol care e mult mai cooperanta si mai maleabila.... depinde de ce vrei de la materialul pe care il obtineti.In functie de calitatile pe care le vreti de la material veti folosi o anume rasina cu o anume cantitate de accelerator (asta e cobaltul) si de asemenea cu o anume viteza de intarire (asta depinde de cat intaritor puneti). WARNING !!!! Intaritorul e f exploxiv si gazele care se emana in urma reactiei sunt gaze de STIREN. FAC BUM !!!! RAU !!!!!
Un alt material intrat in discutie a fost gelcoat-ul. E un material cu calitati excentionale, dar.... ,daca nu aveti experienta, eu v-as sfatui sa renuntati la idee. Din ce motiv ? Pai... stratul de gelcoat trebuie sa fie subtire pt a nu crapa. Daca matrita voastra nu e bine finisata veti avea bavuri pe care le veti curata si acolo.... cam dispare gelcoat-ul. Sa nu mai luam in considerare faptul de e vre-o 25 de euro fara tva kg. Aruncati banii degeaba.
Inca un \"mit\" daca vreti e treaba cu ceara. Uniii vorbesc de ceara lichida altii de ceara solida.....Fratilor sunt 2 chestii total diferite. Ceara solida este de fapt ceara, iar cea lichida este alcool polivinilic. Una peste alta daca vreti piese de calitate ar trebui sa aflati ca se folosesc amandoua. Intai ceara ... dupa ce se usuca ceara se aplica alcoolul si dupa aia va apucati de treaba. Dar cu grija pt ca daca veti zgaria folia de alcool in acel loc piesa se va prinde de matrita. Daca se intampla beleaua in mijlocul piesei, cei care au lucrat va pot confirma ce distractia drq e sa scoti piesa din matrita.
In mare...cam atat despre erorile care au aparut aici si lucruri care nu sunt bine intelese. O singura chetie. Iubesc orasul asta asa ca va rog nu-l aruncati in aer . Aveti mare grija cand lucrati cu intaritor sau cand se produce reactia efectiva. Sa nu sfarseasca mare lucrare cu un bum si un drum la spital.
Apropo de solventi.....
1 nu va chinuiti sa curatati pensula. NU MERGE ! Daca vreti sa o mai refolositi lasati-o intr-un borcan cu diluant (va recomand acetat de etil) si inainte de folosire indepartati surplusul de diluant
2 alcoolul polivinilic nu se curata cu solventi pt ca veti obtine o pensula imbibata in branza . Incercati cu apa. Merge garantat.
Cam atat despre fibrele de sticla. Daca ati lucrat corect ar trebui ca in urma reactiei piesa (prin dilatarea creata de formarea polimerului) sa sara singura din matrita.
b fibrele de carbon
Cu astea... e mare filozofie. Long story short sunt niste fibre care se prezinta la fel ca si cele de sticla doar ca se impregneaza cu rasini epoxidice. Fata de fibrele de sticla reactia se petrece la cald. Adica aveti nevoie de cuptor. In functie de calitatea fibrelor (exista 3 categorii) se obtin diversi polimeri. A-ti fi uimiti sa aflati ca cele de calitate inferioara la anumiti parametrii (elasticitare duritate....) pot fi inferioare celor de sticla. Avand in vedere costurile astronomice... daca vreti s-a lucrati ceva mai bine va indreptati spre cele de sticla. Sunt mai ieftine si daca sunt bine lucrate pot fi niste chestii f rentabile.
Apropo de ...ar trebui sa le reprosam sau nu celor care lucreaza in domeniu ca bara a fost prost lucrata.... sa avem pardon dar cam orice cedeaza sub o anume presiune. Daca voi vreti praguri care sa reziste greutatii masinii cand le tarati de bordura.... va recomand sa va schimbati masina cu un tanc . Daca cedeaza la spalatorie in schimb... cautati bata pe sub scaun si puneti-va pe treaba .
Legat de matrite....e o treaba pe care eu unul nu ma gasit-o inca la nici un mic producator.Totusi trebuie realizate profile 3D care culmea sa mai arate si bine. Nu zic ca nu exista metode, dar.... that's my bussines.
Cam atat ar fi. Sper ca nu v-am plictisit cu lectia de chimie si ca v-am fost de ajutor. Daca aveti intrebari sau reprosuri ma puteti gasi pe YM.

PS:...puneti-va pe treaba.
Legat de matrite… e o treba pe care nu am gasit-o la nici un producator din Romania. Totusi trebuie realizate profile 3D care culmea sa mai arate si bine. Nu spun ca nu se poate dar that’s my bussines. Nu vreau sa imi fac reclama asa ca ma opresc aici cu subiectul :P
Cam atat ar fi despre acest topic si sper ca nu v-am plictisit prea tare cu lectia mea de chimie si ca v-am fost cat de cat de ajutor.
Pentru reclamatii sau lamuriri suplimentare ne mai vedem pe forum sau ma gasiti pe YM.
Va urez multa bafta si spor la treaba !

Last edited by lascarica; 09-08-06 at 00:15. Reason: mai usor de urmarit posturile in cadrul topicului
baghera is offline   Reply With Quote
Old 17-01-05, 08:30   #25
viviesp

Stage 5
 
viviesp's Avatar
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 1,442
Member of:
[4 Speed Squad]
[PARTICIPANT CURSE]
Default

Ok, ma bucur ca ni te-ai alaturat! Mai avem nevoie si de oameni de-astia \"cunoscatori\".
Ce-am inteles de la tine, este ca am cam trecut pe langa pericol, la faza cu intaritorul, eu unu puneam la 1L de rasina - 10 ml de intaritor, il amestecam bine si dadea in culoarea roz, il puneam pe fibra si imi mai ramanea de obicei putin pe fundul sticlei (taiam o sticla de 2L), care am observat ca se intarea si frigea \"ca draq\". Mai mult de atat nu mi s-a intamplat. In ce cazuri ar putea face BUM?
viviesp is offline   Reply With Quote
Old 17-01-05, 20:22   #26
xxdadixx
BMW Driver

Stage 5
 
xxdadixx's Avatar
 
Join Date: Jul 2004
Posts: 6,369
Member of:
[Moderators]
[Design Team]
[Virtual Tuning]
[BMW]
Default

Baghera- Mare om. Ai spart gheata. Acum ma duc si eu la ala cu spoilerul sa-i zic una alta. Nu vrea sa zica nimic. Aici e spoilerul in ultima faza, mai trebuie luat putin la finisat dar nimic altceva.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	spoiler_2_284.jpg
Views:	3043
Size:	136.6 KB
ID:	16714  
xxdadixx is offline   Reply With Quote
Old 18-01-05, 03:17   #27
baghera

Stock
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 3
Default Re:

Quote:
Originally Posted by \"viviesp\"
Ok, ma bucur ca ni te-ai alaturat! Mai avem nevoie si de oameni de-astia \"cunoscatori\".
Ce-am inteles de la tine, este ca am cam trecut pe langa pericol, la faza cu intaritorul, eu unu puneam la 1L de rasina - 10 ml de intaritor, il amestecam bine si dadea in culoarea roz, il puneam pe fibra si imi mai ramanea de obicei putin pe fundul sticlei (taiam o sticla de 2L), care am observat ca se intarea si frigea \"ca draq\". Mai mult de atat nu mi s-a intamplat. In ce cazuri ar putea face BUM?

Motivul pt care frigea ca drq este acela ca reactia de polimerizare este o reactie exoterma... adica degaja caldura mai pe romaneste. E ceva normal, dar e un amanunt de luat in calcul. A-ti putea sa va interesati la producator la ce temperatura se petrece reactia, pt. ca mai aveti surprize sa vedeti ca ceara (daca folositi doar ceara si nu a-ti acoperti-o cu alcool polivinilic - demulant, daca vreti sa ii ziceti asa) s-a topit in timpul reactiei si...oups. Desi a-ti frecat la matrita de v-a venit acru in gura... totusi nenorocirea s-a lipit. Si inca bine . De aceea pe majoritatea recipientelor de ceara sau pe buletinului de analiza al produsului se specifica si la ce temp rezista ceara.
Ca sa iti raspund la intrebare ... exista 2 riscuri. (ma refer la incendiu - explozie, nu la toxicitatea produselor...care e mare).
Unul si cel mai aiurea e intaritorul. Intaritorul, cel folosit pt rasinile poliesterice, este in general Peroxidul de Metil Etil Cetona - PMEC pe scurt. Dracia asta intre 20 si 30 si ceva de grade (imi cer scuze ca acum nu va pot spune temp exacta) devine al drq de instabil. Asa ca evitati in primul rand orice scanteie si in al doilea rand ar fi bine de evitat si socurile (mai ales in gama asta de temp).
Apropo de cat puneai la un litru de rasina.... aici e ori la ochi ori la calcul de chimie. Depinde de unde l-ai luat... cat de bun e samd. E un agent oxidant si se deterioreaza in timp. Dar.... daca vorbim la cazul ideal un timp de lucru rezonabil (cam 30 de min) se poate obtine cu un raport de 4% din cant de rasina utilizata. ATENTIE se calculeaza ca masa la ambii compusi (trebuie sa va aduceti aminte cum sta treaba cu densitatea) si de asemenea sa cunoasteti si densitatea produselor achizitionate (din nou buletinul de analiza al produsului).
Al doilea risc e in momentul reactiei. Cand a inceput polimerizarea se degaja stiren. Nu cred ca e cineva care nu a remarcat mirosul ala nenorocit de te ustura ochii ca in bancuri. Toate neplacerile sunt provocate de acest stiren. Problema cu el e ca e cam inflamabil. FOARTE INFLAMABIL. Daca locul in care lucrati nu e bine aerisit si va mai pune necuratu sa mai aprinde-ti si o tigara.... nu cred ca vreti sa stiti cam ce pagube puteti face. Functie de cat se aduna (stiren) pute-ti darama de la unul (un garaj) pana la toata bateria de garaje. BEWARE !
Astea fiind spuse va urez succes la ce v-ati propus si aveti grija cu ce va jucati.
baghera is offline   Reply With Quote
Old 18-01-05, 03:23   #28
baghera

Stock
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 3
Default Re:

xxdadixx trebuie sa il intelegi si pe om. El doar copiaza bare (cumparate sau imprumutate) si e normal sa patreze misterul asupra a ceea ce face. Lucrurile dupa cum vezi/vedeti implica ceva cunostiinte si nu numai. Daca ti-ar spune cum copiaza barele si ce materiale foloseste ce te-ar opri sa faci si tu aceeasi chestie ??? Pana la urma e painea lui si nu i-ar conveni sa isi creeze singur concurenta.
Ca sa evit intrebari inutile eu nu ma ocup de \"copiat\" spoilere ci de \"facut\" spoilere. De la zero de multe ori. Asa ca nu vad rostul misterului
Spor la treaba baieti !
baghera is offline   Reply With Quote
Old 29-01-05, 16:45   #29
Gti_Turbo

Stage 5
 
Gti_Turbo's Avatar
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 746
Member of:
[X-Team Racing Club]
[VW]
Default ...

am vazut aseara o emisiune la discovery.. este o emisiune cu si despre masini.. tuning etc.. RIDES se numeste.. am vazut cum au facut baietii bara fata si bara spate la un cadillac ultimul model.. avea o forma futurista.. mai patratzos.. au facut din lut o bara pur si simplu au sculptat bara in lut peste cea originala taiata etc etc parca, apoi au sculptat in lut forma dorita au finisat bara aceea bruta din lut care avea cred vreo 60 KG apoi dupa ce au obtinut o suprafata neteda a barei din lut au dat-o cu rasini demulant etc etc au pus fibra peste si asa a iesit matrita... facuta peste bara de lut.. apoi in matrita au pus fibra si a iesit bara dorita... bineinteles toate acestea dupa indelungi masuratori ale barei de lut pentr ca aceasta sa iasa perfect in ambele parti.. simetrie nu gluma.. totul facut cu mare atentie si masurat ffff bine...bafta si mai postati ceea ce tine de fibra si elemente de tuning din fibra de sticla...
Gti_Turbo is offline   Reply With Quote
Old 31-01-05, 10:32   #30
synkro

Stage 5
 
synkro's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Posts: 968
Default Re: ...

Quote:
Originally Posted by \"CT-12-VVV\"
am vazut aseara o emisiune la discovery.. este o emisiune cu si despre masini.. tuning etc.. RIDES se numeste.. am vazut cum au facut baietii bara fata si bara spate la un cadillac ultimul model.. avea o forma futurista.. mai patratzos.. au facut din lut o bara pur si simplu au sculptat bara in lut peste cea originala taiata etc etc parca, apoi au sculptat in lut forma dorita au finisat bara aceea bruta din lut care avea cred vreo 60 KG apoi dupa ce au obtinut o suprafata neteda a barei din lut au dat-o cu rasini demulant etc etc au pus fibra peste si asa a iesit matrita... facuta peste bara de lut.. apoi in matrita au pus fibra si a iesit bara dorita... bineinteles toate acestea dupa indelungi masuratori ale barei de lut pentr ca aceasta sa iasa perfect in ambele parti.. simetrie nu gluma.. totul facut cu mare atentie si masurat ffff bine...bafta si mai postati ceea ce tine de fibra si elemente de tuning din fibra de sticla...
cam asa a luat nastere si spoileru meu,care acum cauta in disperare un vopsitor bun.
baietii l-au facut dupa poza,modificat bara originala,facut forme cu lut,luat matrita,umplut spatiile goale cu nush ce spuma,etc etc. in final...a iesit exact cum vroiam.pentru cine vrea,sa ma contacteze si va duc la baietii respectivi,eu unu sunt multumit.

eu am impresia ca ati scapat un aspect al \"tuning-ului in fibra\" si anume finisarea.daca nu l-ati scapat imi cer scuze,n-am fost atent.
ce sfaturi aveti,unde sa ne ducem,care-s preturile ? ca degeaba lucreaza omu bine in fibra daca vopsitoru il face asa cum e...
__________________
Follow my e36 Project - Street Performance: https://facebook.com/e36snk
synkro is offline   Reply With Quote
- Copyright 2024 4Tuning -