Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > Discutii generale masini > Masini de serie

Reply
 
Thread Tools
Old 24-12-11, 12:50   #361
adrian78bmw

Stage 5
 
adrian78bmw's Avatar
 
Join Date: May 2008
Posts: 4,437
Member of:
[2 Roti]
[4Rally]
[BMW]
Default Re: SAAB refuza sa moara

Chinezii de la Youngman vor să cumpere Saab pe bucăţi şi să producă modele sub sigla suedeză

Lichidarea companiei Saab nu înseamnă neapărat dispariţia numelui Saab. Youngman vrea să cumpere platforma, fabrica şi numele Saab şi să producă modele în continuare sub sigla mărcii suedeze.


Deşi compania Saab se află oficial în lichidare începând cu această săptămână, fanii brandului suedez ar putea primi în scurt timp câteva motive de bucurie. Conform unor informaţii venite dinspre China, compania Youngman - care s-a aflat în discuţii avansate pentru preluarea Saab Automobile înainte de declararea falimentului - s-a arătat interesată de cumpărarea unora dintre cele mai valoroase părţi scoase la vânzare din Saab: platforma Pheonix, drepturile de utilizare ale numelui Saab şi frabrica din Trollhattan.

GENERAL MOTORS, LĂSAŢI FĂRĂ REPLICĂ
Practic, dacă vânzările ar fi efectuate astfel, Youngman va pune mâna pe coloana vertebrală a celor de la Saab pe bucăţi, fără ca General Motors să aibă ceva de obiectat în acest sens. GM a blocat anterior achiziţia Saab, susţinând că tehnologia şi platformele dezvoltate de compania americană vor ajunge pe mâinile unor companii chineze direct concurente.

După ce tribunalul din Vanersborg va confirma preţurile de evaluare ale fiecăreia dintre activele Saab care vor fi scoase la vânzare pentru acoperirea datoriilor pe care defuncta Saab Automobile le are către creditori, Youngman va licita pentru elementele mai sus menţionate. Cea mai importantă parte este reprezentată de platforma Phoenix, dezvoltată în proporţie de 100% de inginerii Saab şi care utilizează doar 10% părţi împrumutate de la General Motors. "Youngman plănuieşte să înlocuiască cele 10 procente ale General Motors cu piese, subansamble şi soluţii dezvoltate in-house. În acest fel, întreaga afacere va fi decuplată de GM", susţine avocatul Johan Nylen, care reprezintă compania Yungman în discuţiile din Suedia.

Platforma Phoenix, introdusă practic pe piaţă de conceptul cu acelaşi nume (foto) expus în martie 2011 la Salonul de la Geneva, a fost dezvoltată pentru a găzdui construcţia viitoarei generaţii a modelului 9-3, cel care ar fi trebuit să marcheze renaşterea mărcii Saab după perioada GM. Totuşi, chiar şi dacă achiziţia va putea fi realizată, primul model dezvoltat pe această platformă nu va putea fi dezvoltat şi scos pe piaţă decât peste doi-trei ani.

DREPTURILE DE UTILIZARE ALE NUMELOR
Pe lângă platformă, există semne de întrebare legate de celelalte elemente care ar face legătura dintre Saab-ul actual şi "Saab-ul nou", dezvoltat sub Youngman. Aici intră drepturile de utilizare ale numelui Saab - deţinute de compania aviatică Saab, drepturile de utilizare ale numelor modelelor mărcii (9-3, 9-5, 9-1), fabrica din Trollhattan cu angajaţii de acolo şi, evident, celelalte divizii Saab care ar completa posibilitatea producţiei modelelor mărcii: biroul de Cercetare şi Dezvoltare şi biroul de Dezvoltare a Motoarelor.

via | Automotive News | Reuters | Just-Auto
__________________
adrian78bmw is offline   Reply With Quote
Old 09-01-12, 05:22   #362
Madagascar

Stage 2
 
Madagascar's Avatar
 
Join Date: Dec 2011
Posts: 22
Default Re: SAAB refuza sa moara

Eu zic sa staiti linistiti ca SAAB nu va muri. In primul rand este vorba de o companie cu un mare potential pe care multi o vor si putini recunosc asta. SAAB de-a lungul timpului a demonstrat ca STIE cum se face o masina. Rar s-a intamplat ca cineva care a avut un SAAB sa il uite. Pur si simplu este vorba de un razboi al nervilor.
Faptul ca SAAB a avut probleme dupa ce a venit criza nu se datoreaza masinilor, ci proastei conduceri GM. Acum 10 ani cand nemtii erau pe val, GM trebuia sa investeasca in SAAB astfel incat sa nu considere toata lumea ca defapt e un Opel mai scump. Eu cred ca era suficient ca GM sa dea bani celor de la SAAB si sa se ocupe ei de tot, chiar daca urma ca platforma tehnica sa fie folosita si la alte masini GM.
Cat despre fanii Renault care au multe pareri... au pareri.
Madagascar is offline   Reply With Quote
Old 09-01-12, 09:27   #363
Thomas Everywhere

Stage 5
 
Thomas Everywhere's Avatar
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 1,416
Default Re: SAAB refuza sa moara

Saab intra intr-un conglomerat si nimeni no sa mai inteleaga nimic....si sa vedem cat de tari vor fi sub umbrela celor de la Youngman, nu va mai fi aceeasi companie.
__________________
I live my life at the quarter mile the time, nothing something else matters.
For ten seconds or less...I'm Free!!!
Thomas Everywhere is offline   Reply With Quote
Old 09-01-12, 10:20   #364
Madagascar

Stage 2
 
Madagascar's Avatar
 
Join Date: Dec 2011
Posts: 22
Default Re: SAAB refuza sa moara

Asta nu poate fi neaparat un lucru rau. Si cele mai bune cazuri ar fi Land Rover, Jaguar sau Volvo. Care au demonstrat ca o pot duce bine si cu "parinti" mai putini cunoscuti, dar care stiu ce vor.
Madagascar is offline   Reply With Quote
Old 09-01-12, 11:06   #365
Thomas Everywhere

Stage 5
 
Thomas Everywhere's Avatar
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 1,416
Default Re: SAAB refuza sa moara

Quote:
Originally Posted by Madagascar View Post
Asta nu poate fi neaparat un lucru rau. Si cele mai bune cazuri ar fi Land Rover, Jaguar sau Volvo. Care au demonstrat ca o pot duce bine si cu "parinti" mai putini cunoscuti, dar care stiu ce vor.
Da, de acord cu tine, dar marcile enumerate de tine inca nu erau in rahatul cel mare, asa cum e Saab. Nu zic ca poate chinezii au intentiile cele mai bune, si asa vor sa-si dezvolte cat mai mult intrarea pe piata Europeana. Saab trebuie sa pregateasca ceva provocator si sa atraga clientii pentru a cumpara produse Saab...marca asta nu a vandut niciodata mult..nu a produs nici cantitativ, dar a facut totusi masini, nu prea am auzit de probleme si rechemari in Service, chiar daca mai au si ceva piese de Opel-GM pe ele. Insa satisfactia clientului Saab, chiar si la ei acasa a scazut foarte mult. Iar daca continua sa fabrice tot mai scump> vezi modelul 9-5 ca nu s-au cumparat mai deloc...Volvo vinde noul S60 zilnic cate o masina in toata lumea, Saab de cand a lansat 9-5 nu au vandut nici macar in Suedia 100 de bucati, deci e dezastru pentru companie. Iar 9-5-ul e ca o aeronava, asa de misto e...si multa lume cumpara tot din astea ieftine....cine are bani de lux, cumpara germana, japoneza sau chiar Volvo. Si eu sper ca Saab sa aibe o portita de scapare si sa redevina ce a fost odata. Desi pe vremurile astea e destul de greu, sa nu uitam ca sunt foarte multe marci de automobile care ofera destule, iar ceva surprinzator din partea lui Saab, mai trebuie lucrat ca sa plateasca clientul. Nu zic de rau, ca sunt unul care am mers cu Saab-uri, Volvo, apreciez mult masinile Suedeze. Poate daca as fi avut mai multi bani, mi-as fi luat un Saab, dar asta e...la noi buzunarele nu sunt pline....
Thomas Everywhere is offline   Reply With Quote
Old 09-01-12, 12:03   #366
Madagascar

Stage 2
 
Madagascar's Avatar
 
Join Date: Dec 2011
Posts: 22
Default Re: SAAB refuza sa moara

Problema cea mare e ca multi ani SAAB a trait artificial cat timp a apartinut de GM. Singura piata buna pentru SAAB era SUA, dar nici acolo lucrurile nu stateau tocmai bine. Dovada e ca ani de zile GM a sustinut artificial marca asta. Ori mi se pare ceva de o prostie maxima sa neglijezi ceva ce nu iti aduce bani. Fa-l profitabil, investeste in el si creaza-i potential, adu-l la nivelul concurentei, investeste in publicitate si marketing si nu are cum ca vanzarile sa ramana la fel. Insa acum 10 ani nu era criza si banii se faceau altfel. Si e mare pacat, pentru ca inginerii de la SAAB stiu ce inseamna o masina performanta si fiabila. E dureros faptul ca multi asociaza SAAB cu opel, ca nu are rost sa-si cumpere 9-3 ca mai bine isi cumpara Vectra.
Cand VW s-a hotarat sa faca din Audi una din referintele domeniului auto, pai nu s-a jucat. A bagat bani multi si rezultatele se vad. Nu sunt fan Vag desi conduc un VW, insa modul cum a crescut Audi in ultimii 15 ani ar trebui sa fie un exemplu pentru multi.
Madagascar is offline   Reply With Quote
Old 09-01-12, 12:14   #367
Thomas Everywhere

Stage 5
 
Thomas Everywhere's Avatar
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 1,416
Default Re: SAAB refuza sa moara

Quote:
Originally Posted by Madagascar View Post
Problema cea mare e ca multi ani SAAB a trait artificial cat timp a apartinut de GM. Singura piata buna pentru SAAB era SUA, dar nici acolo lucrurile nu stateau tocmai bine. Dovada e ca ani de zile GM a sustinut artificial marca asta. Ori mi se pare ceva de o prostie maxima sa neglijezi ceva ce nu iti aduce bani. Fa-l profitabil, investeste in el si creaza-i potential, adu-l la nivelul concurentei, investeste in publicitate si marketing si nu are cum ca vanzarile sa ramana la fel. Insa acum 10 ani nu era criza si banii se faceau altfel. Si e mare pacat, pentru ca inginerii de la SAAB stiu ce inseamna o masina performanta si fiabila. E dureros faptul ca multi asociaza SAAB cu opel, ca nu are rost sa-si cumpere 9-3 ca mai bine isi cumpara Vectra.
Cand VW s-a hotarat sa faca din Audi una din referintele domeniului auto, pai nu s-a jucat. A bagat bani multi si rezultatele se vad. Nu sunt fan Vag desi conduc un VW, insa modul cum a crescut Audi in ultimii 15 ani ar trebui sa fie un exemplu pentru multi.
Si au mai fost marci din grupul GM care nu au fost profitabile si GM le-a ingropat, cum ar fi unul Hummer(nu-mi pare rau, dar era fain) Pontiac cu o istorie foarte mare in spate, GM e ceva de genu "numai bag bani ca cheltui prea mult" si cum GM detine monopolul prin mai multe tari, crezi ca i-a parut rau ca n-au bagat bani in Saab? Iar Saab a fost masina si pe Chevrolet Trablaizer si pe un Subaru Impreza...cateva facelift-uri si gata "asta este Saab-ul" doar ca il promovau ca e turbo. Cel putin Suv-ul ala 9-7X avea un motor gigantic, deloc specific marcii si a fost un real esec, dar macar a fost rebranduit si nu au pierdut prea multi bani ca si cum ar face un model complet nou. Si Vw a investit in Audi pentru a concura cu rivalii sai germani, pentru ca stia sigur ca o sa se bata la egal...Dar are si Vw marci precum Skoda si Seat care nu sunt decat niste Vw-uri cu sigla de Vw si putin facelift...cam asa a fost si la Saab. GM avea marci puternice precum Chevrolet sau Cadillac ca masini sport, de ce ar avea nevoie de Saab? in Australia are Holden-ul, UK Vauxhall si ce or mai avea...dupa atata curatenie alora de la GM le e bine...eu zica GM nu au avut idei de dezvoltare pentru Saab si le-a fost usor sa imprumute si sa restilizeze cateva detalii cat sa mentina vanzarile, dar nu s-au asteptat decat la esecuri. Saab a fost cumparat din 1989 si stiu ca modelul facut de suedezi Saab 900 a fost facut pana in 2002, dar in 98 era redenumit ca Saab 9-3, era tot cam aceeasi masina...apoi in 2003 9-3 a fost Sedan pe aceeasi platforma cu Vectra, dar platforma initiala a 9-3-ului este Epsylon facuta in State...cu Vectra se aseamana la motoare si cateva parti mecanice, ca impart aceeasi platforma, dar nu si caroseria.
Thomas Everywhere is offline   Reply With Quote
Old 09-01-12, 12:48   #368
Madagascar

Stage 2
 
Madagascar's Avatar
 
Join Date: Dec 2011
Posts: 22
Thumbs up Re: SAAB refuza sa moara

Quote:
Originally Posted by Thomas Everywhere View Post
Si au mai fost marci din grupul GM GM avea marci puternice precum Chevrolet sau Cadillac ca masini sport, de ce ar avea nevoie de Saab? in Australia are Holden-ul, UK Vauxhall si ce or mai avea...dupa atata curatenie alora de la GM le e bine...eu zica GM nu au avut idei de dezvoltare pentru Saab si le-a fost usor sa imprumute si sa restilizeze cateva detalii cat sa mentina vanzarile, dar nu s-au asteptat decat la esecuri. Saab a fost cumparat din 1989 si stiu ca modelul facut de suedezi Saab 900 a fost facut pana in 2002, dar in 98 era redenumit ca Saab 9-3, era tot cam aceeasi masina...apoi in 2003 9-3 a fost Sedan pe aceeasi platforma cu Vectra, dar platforma initiala a 9-3-ului este Epsylon facuta in State...cu Vectra se aseamana la motoare si cateva parti mecanice, ca impart aceeasi platforma, dar nu si caroseria.
Solutia pentru ca SAAB sa nu se suprapuna peste celelalte masini GM era sa se pastreze specificul initial, adica o masina sport sedan, in stilul BMW. Si cel mai importnat, sa existe LA NIVEL GLOBAL. Pentru ca in State asa ceva facea Pontiac. Iar Chevorlet este si era intr-o masura destul de mare versiunea europeana a lui Opel. Acelasi lucru se intampla si cu Holden sau Vaxhall.
A fost o perioada in care SAAB se vindea binisor in Germania, Anglia, Italia sau Franta, adica pe piete cheie in Europa.
Madagascar is offline   Reply With Quote
Old 18-01-12, 15:10   #369
RD-Woo

Stage 5
 
RD-Woo's Avatar
 
Join Date: Dec 2007
Posts: 2,571
Default Re: SAAB refuza sa moara

Saab îşi vinde maşinile din propriul muzeu

Administratorii delegaţi pentru a rezolva falimentul Saab au decis să scoată la vânzare 120 de maşini de colecţie aflate în muzeul constructorului suedez din Trollhattan.

Procesul de lichidare al proprietăţilor Saab, în scopul de a achita datoriile creditorilor, a dus şi la destrămarea colecţiei de maşini istorice ale construtorului suedez. Administratorii falimentului au declarat că vor încerca să adune fondurile necesare prin scoaterea la licitaţie a 120 de automobile de colecţie, ridicate din muzeul situat în Trollhattan, locul unde îşi are rădăcinile Saab.

Printre cele peste o sută de maşini se numără prototipul UrSaab proiectat în 1946 şi primul exemplar creat cu noul logo Saab, după încetarea activităţii firmei în domeniul aeronautic. Din memoria pasionaţilor Saab vor lipsi şi conceptele 98, 99, 900 Safari şi 900 Turbo James Bond, legende care au scris istoria brandului din nordul Europei.

Pe eşafodul casei de licitaţie vor urca şi alte nume cunoscute ca 92, 97 Sonett, 900 EV-1, Saab 9X, Tribeco Concept, autocarul 9000 şi mult mai recentele 9-5 şi AeroX Concept. Nu va lipsi nici un Cadillac BLS dezvoltat cu mai multe componente ale suedezului 9-3.
Toate vehiculele vor fi evaluate corect, lichidatorii sperând să obţină şi ceva peste valoarea estimată.
Sursa
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	969801l.jpg
Views:	88
Size:	46.6 KB
ID:	2297941  
__________________
Quench my thirst with GASOLINE!
Multa lume, putini oameni... restu' populatie


RD-Woo is offline   Reply With Quote
Old 25-01-12, 13:47   #370
RD-Woo

Stage 5
 
RD-Woo's Avatar
 
Join Date: Dec 2007
Posts: 2,571
Default Re: SAAB refuza sa moara

Saab îşi salvează istoria: maşinile sale de colecţie nu vor fi vândute

Saab a a reuşit să salveze cele 120 de piese ale muzeului său din Trollhattan. Maşinile de colecţie nu vor mai fi scoase la licitaţie de către lichidatori.

Saab reuşeşte să îşi păstreze intactă istoria. După ce administratorii procesului de lichidare au anunţat că vor scoate la licitaţie o parte din colecţia de maşini clasice a Muzeului Saab, au revenit asupra deciziei.

Informaţiile privind vânzarea exemplarelor rare ale muzeului a apărut încă de acum două săptămâni. În tot acest timp, administratorii au evaluat posibilitatea de a obţine o valoare cât mai bună şi au ajuns la concluzia că este mai potrivit să aştepte creşterea preţului de pornire.

Cu toate acestea, oraşul Trollhattan, Saab AB şi fundaţia Wallenberg s-au grăbit să ofere 3.1 milioane de euro pentru a evita vânzarea istoriei brandului suedez. Maşinile de colecţie vor rămâne aşadar în muzeu. Odată cu ele şi cea mai importantă piesă, Ur-Saab, prima maşină produsă de constructorul scandinav după experienţa sa în domeniul aviatic.
Sursa
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	779156l.jpg
Views:	72
Size:	89.3 KB
ID:	2306024  
RD-Woo is offline   Reply With Quote
Old 06-02-12, 14:07   #371
adrian78bmw

Stage 5
 
adrian78bmw's Avatar
 
Join Date: May 2008
Posts: 4,437
Member of:
[2 Roti]
[4Rally]
[BMW]
Default Re: SAAB refuza sa moara

Chinezii au făcut o nouă ofertă pentru Saab: 446 milioane de dolari

Youngman Automotive, compania din China interesată de marca Saab, a făcut o nouă ofertă de achiziţie a constructorului din Trollhatan, anunţă Reuters.


Chinezii de la Zhejang Youngman Lotus au făcut o nouă ofertă pentru Saab, informează Reuters. Noua ofertă a chinezilor este de 446 de milioane de dolari, iar investitorii susţin că vor să producă din nou autombile la uzina din Trollhattan. Din păcate pentru chinezi, creditorii Saab vor să vândă compania "bucată cu bucată", ceea ce le-ar aduce un venit mai mare în urma vânzării mărcii suedeze, dar ar periclita repornirea producţiei la uzina din Trollhattan.

Cei de la Youngman deţin deja drepturile pentru vechiul Saab 9-3 şi pentru un model Lotus. Ambele modele ar putea fi produse la uzina din Trollhattan dacă vânzarea mărcii Saab va avea loc. Chinezii de la Youngman au permisiunea de a construi şi comercializa modele Lotus în China, ceea ce i-ar ajuta să finanţeze dezvoltarea platformei PhoeniX, care ar fi trebuit să reprezinte baza viitoarelor modele Saab. Respectiva platformă nu foloseşte foarte multe componente General Motors, dar orice cumpărător ar trebui să facă o investiţie serioasă pentru a pregăti de producţie respectiva platformă. Estimările interne ale celor de la Youngman arată că respectiva platformă ar fi gata de producţie în termen de 12-18 luni.

Cel mai mare creditor al Saab este Biroul de Datorii din Suedia, care a preluat împrumutul mărcii de la Banca Europeană de Investiţii. Doar această entitate trebuie să obţină circa 2.2 miliarde de coroane, în condiţiile în care oferta celor de la Youngman este de 3 miliarde de coroane suedeze. Chinezii de la Youngman nu sunt singurii investitori ai mărcii Saab, indienii de la Mahindra fiind interesaţi, alătrui de turcii de la Brightwell Holdings şi suedezii de la Semcon. Spre deosebire de ceilalţi potenţiali investitori sugeraţi de presa din Suedia, chinezii de la Youngman şi-au arătat interesul pentru achiziţie în repetate rânduri şi au afirmat cu tărie că sunt interesaţi de această marcă.

Via | Reuters
adrian78bmw is offline   Reply With Quote
Old 23-02-12, 09:33   #372
adrian78bmw

Stage 5
 
adrian78bmw's Avatar
 
Join Date: May 2008
Posts: 4,437
Member of:
[2 Roti]
[4Rally]
[BMW]
Default Re: SAAB refuza sa moara

BMW ar putea fi pe lista potenţialilor cumpărători ai mărcii Saab


Constructorul din Munchen ar putea fi pe lista potenţialilor cumpărători ai mărcii Saab. O sursă din cadrul mărcii anunţă că BMW ar vrea să producă în continuare modele Saab în Suedia.

zoom Nemţii de la BMW ar putea fi interesaţi de achiziţia mărcii Saab, anunţă forumul SaabsUnited. Aparent, BMW se află pe o listă lungă de potenţiali cumpărători ai mărcii din Trollhattan. Potrivit mai multor surse din cadrul mărcii BMW, constructorul german este interesat de achiziţia Saab şi de construcţia de modele noi sub această siglă, spun cei de la SaabsUnited. Vestea bună pentru fanii Saab este că actualii deţinători ai mărcii se gândesc la vânzarea Saab doar în anumite condiţii, respectiv unui cumpărător care va face un echilibru între marcă, producţie, salariaţii Saab şi creditori.

Aproape toţi potenţialii cumpărători ai mărcii Saab sunt interesaţi de producţia de automobile sub această marcă la fabrica din Trollhattan. Acest lucru promite o luptă interesantă pentru achiziţie, ceea ce ar putea avea un rezultat favorabil pentru constructorul suedez. Potrivit zvonurilor, nemţii de la BMW ar fi interesaţi să construiască modele Saab pe platforme proprii în Trollhattan. Informaţia nu a fost confirmată încă de oficialii mărcii germane.

Cei de la Autobild sugerează faptul că Saab a atras interesul a aproximativ 14 potenţiali investitori, dar seriozitatea acestora este încă neclară. Nemţii de la BMW pregătesc de ceva vreme extinderea portofoliului de modele cu o serie de vehicule cu tracţiune faţă. Până acum, BMW nu a avut niciun model cu tracţiune faţă, iar acest lucru ar putea fi evitat prin achiziţia unei alte mărci şi prin producţia de modele sub numele respectiv
adrian78bmw is offline   Reply With Quote
Old 25-02-12, 20:26   #373
Thomas Everywhere

Stage 5
 
Thomas Everywhere's Avatar
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 1,416
Default Re: SAAB refuza sa moara

Marca asta parca nu mai are nici un viitor...acum se cumpara, acum da faliment, nu mai inteleg nimic...S-a ales prafu.
Thomas Everywhere is offline   Reply With Quote
Old 25-02-12, 20:41   #374
adrianpaul

Stage 4
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 243
Default Re: SAAB refuza sa moara

interese mari...orgolii si mai mari....din mai multe parti.
asta e esenta problemei (pe langa faptul ca trebuie redresata cumva fabrica, ca sa merite investitia)
adrianpaul is offline   Reply With Quote
Old 03-03-12, 20:02   #375
Champion

Stage 5
 
Champion's Avatar
 
Join Date: May 2009
Posts: 1,513
Default Re: SAAB refuza sa moara

Pana la urma ce s-a intamplat? a "murit"?
Champion is offline   Reply With Quote
- Copyright 2024 4Tuning -