07-02-09, 16:10
|
#31
|
2 Roti
Stage 5
Join Date: Mar 2008
Posts: 1,726
Member of: [2 Roti] [4Rally] [Opel]
|
Re: Discutii despre grupele de participare
Quote:
Originally Posted by kickass
de fapt nu stiu de ce scriu aici, ca oricum nu cred ca voi ajunge la vreo cursa LR...
asa ca faceti ce vreti!
bafta!
|
Pai sa intelegem...si noi....de ce mai porti discutii contradictori cu toata lumea care nu e de acord cu tine.... .....Numa; bine
|
|
|
07-02-09, 16:43
|
#32
|
Stage 5
Join Date: Apr 2004
Posts: 888
|
Re: Discutii despre grupele de participare
Pentru ca omul se da de doi ani dupa acel regulament si stie cum e, mult mai bine decat totii trepadusii bagatori de seama care abereaza pe marginea lui.
|
|
|
07-02-09, 17:35
|
#33
|
Stage 5
Join Date: Oct 2005
Posts: 1,678
Member of: [PARTICIPANT CURSE] [2 Roti] [RENAULT]
|
Re: Discutii despre grupele de participare
era bunicel regulamentul L R si coeficientii, se putea face cat decat distinctie si grupele erau relativ echilibrate, nu erau perfecte pentru toata lumea insa pentru majoritatea erau ok, sa tinem cont ca majoritatea msinilor de la curse sunt folosite si zilnic pe strada , nu sunt asa multe la grupele mari , marea concentratie e pana la D inclusiv , o mare discrepanta e la grupa diesel aici ar trebui sa se faca mai multe grupe si in functie de cilindree sau cp declarati pentru ca nu prea e corect sa pui de exemplu un un 335 sa zicem xd cu o masina sa zicem golf 5 tdi (presupunand ambele stock ) e ca si cum ai pune un trabant de al lui bunicu sa se dea cu un ferrari pastrand proportia , e o discrepanta prea mare , cum sunt diferite grupe pentru benzina se poate face si aici ceva , daca se vrea incurajarea fenomenului legal de curse ar trebui sa se creeze un regulament acceptabil pentru majoritatea si cat decat egal, sa nu se uite ca multi folosesc masinile zilnic pentru activitatile cotidiene , si doar putini isi permit luxul de a avea masina pentru curse si alta pentru mers pe strada, e mult mai echilibrat regulamentul LR
|
|
|
07-02-09, 17:53
|
#34
|
Stage 5
Join Date: Oct 2005
Posts: 1,678
Member of: [PARTICIPANT CURSE] [2 Roti] [RENAULT]
|
Re: Discutii despre grupele de participare
Quote:
Originally Posted by kickass
-grupa "street" inseamna masina de strada nu? atunci ea trebuie sa aibe tot interiorul cu care masina a fost echipata de producator! cauciucurile la fe.. trebuie sa fie omologate de strada, ca doar de aia sa numeste grupa - "street"
-daca mi se permite si mie "libera exprimare", am sa spun si eu despre grupele Legal Racing ca..................
sa spunem ca avem doua masina cu putere apropiata care intra in aceeasi grupa, dar una este aspirata si una este turbo. ce sansa mai are masina aspirata care are aprximativ aceeasi putere cu cea turbo?
e clar ca oricine are o masina turbo si participa la curse.. are macar un soft pe ea!! care inseamna un +30cp aproximativ... nu?! e clar ca la o masina turbo se poate creste puterea mult mai usor si cu mult mai putini bani.. nu?!
de aici ce rezulta?!! CA MSINILE TURBO SUNT CLAR AVANTAJATE!!
deci grupele facute in functie de cp trecuti in talon.. mi se par niste aberatii!
nici unde nu am mai vazut asa grupe.. numai la noi!
e clar ca oricum vor fi pana la urma grupele... vor exista nemultuniti!
|
hai sa te intreb ceva fara a intra in polemici , daca cosideri ca vrei sa faci asta nu mai postez , ia te rog doua masini la fel una cu motr sa zicem 1,6 16 v aspirat de 110 cp si aceeasi masina cu motor a zicem de 1,9 diesel de 105 cp , puteri relativ egale , insa ai sa vezi de exemplu 0-100 e cu o secunda mai putin la acel 1,6 aspirat decat la cel diesel masini identice, , legat de chip la ambele le poti face chip , insa conteaza si cum il faci , nu toate castiga cum zici tu 30 de cai la un diesel , depinde si cum e facut softul , multi se lauda ca pot da + 30/40 cp insa mai greu cu pusul pe strada pe asfalt cand se ajunge aici se pierd multi din ei, e adevarat ca la diesel cresti un pic mai mult insa compara doua masini identice la care sa difere doar motoarele unul benzina altul diesel cu puteri egale si ai sa vezi ca benzinarul e mai rapid in general , la orice masima poti sa i faci modificari , conteza pana unde vrei sa mergi si cat iti permiti , aici intervine cat de pasionat esti pentru tuning ,de aceea cel mai bine e sa se pastreze grupele actuale L R
|
|
|
07-02-09, 22:08
|
#35
|
Stage 5
Join Date: May 2005
Posts: 1,168
Member of: [Moderators] [Honda]
|
Re: Discutii despre grupele de participare
Quote:
Originally Posted by negoitacata
Pai sa intelegem...si noi....de ce mai porti discutii contradictori cu toata lumea care nu e de acord cu tine.... .....Numa; bine
|
prietene.. daca sunt corecte datele de la avatarul tau, o sa te rog sa postezi cand vei fi major si cand vei avea ceva curse il palmares...
te salut!
p.s. nu vroiam sa mai postez pe topicul asta ,dar pentru tine am facut o expceptie...
bafta!
|
|
|
07-02-09, 23:17
|
#36
|
Stage 5
Join Date: Apr 2004
Posts: 12,499
Member of: [Mitsubishi] [PARTICIPANT CURSE] [SUBARU]
|
Re: Discutii despre grupele de participare
Quote:
Originally Posted by kickass
prietene.. daca sunt corecte datele de la avatarul tau, o sa te rog sa postezi cand vei fi major si cand vei avea ceva curse il palmares...
te salut!
p.s. nu vroiam sa mai postez pe topicul asta ,dar pentru tine am facut o expceptie...
bafta!
|
Pozitia ta, respectul pe care-l ai fata de altiimi se pare precar.
Eu am deschis acest topic cu un scop constructiv nu ca sa intri sa jignesti.
Sunt multi oameni care nu sunt de parerea ta si inca unul care gandeste ca tine sau poate doi.
Daca aveti inteligenta si tact ii convingeti pe oameni ca e mai bine cum am dat acest model nou de regulament si totusi incercati sa pastrati limitele de bun simt.
Eu sunt dispus sa modific regulamentul daca se va cere asta de un numar mare intr-un procent corect de vot. Altfel grupele actuale care sunt in vigoare se vor pastra si cei care le-au facut LR merita respectul.
Lafel merita respectul si cei care participa dupa ele.
Pana cand lumea nu gandeste ca e mai bine altfel, sa respectam decizia.
Sigur oricand esti binevent cu sugetii modificari , argumentate si civilizat sustinute.
|
|
|
07-02-09, 23:32
|
#37
|
Stage 5
Join Date: Apr 2004
Posts: 888
|
Re: Discutii despre grupele de participare
Regulamentul LR este foarte potrivit pentru numarul mare de masini cu putere mica/medie dar nu e corect pentru masinile puternice sau special preparate, unde acestea depasesc cu mult limitele de CP sau raportul kg/CP obisnuit. Din pacate parcul romanesc de masini este majoritar constituita din prima categorie. Din fericire evoluam, apar masini tot mai bine pregatite, si incercam sa improspatam si regulamentul prin aceasta alternativa. Decizia e grea: daca se merge pe vechiul regulament, vor fi prost incadrate masinile puternice, care fac spectacol, dar va fi multumita marea masa a celorlalti concurenti. Important e sa se decida daca suntem pregatiti pentru aceasta schimbare sau nu.
|
|
|
07-02-09, 23:43
|
#38
|
Stage 2
Join Date: Jan 2009
Posts: 56
|
Re: Discutii despre grupele de participare
Cred ca principiul care ghideaza alegerea grupelor ar trebui sa fie acelasi ca prinicipiul ce ne ghideaza pe toti:........ spiritul de competitie !
Toti care au/vor participa(t) o fac pentru ca spera sa castige....(chiar daca nu toti recunosc )
In cazul grupelor de fatza sunt 2 situatii mai interesante:
1. Grupa AS5
Eu cu un suzuki swift (4x4)...de exemplu...ce caut langa un EVO ?...(ar fi interesant doar daca l-as ruga sa tina pasul cu mine.... )
2. Grupa AP3
Aceasi situatie de mai sus.....numai ca swiftul are slickuri iar EVO are....vreo 600 bhp.....
Sebi, parerea mea e ca ar trebui gasit un echilibru mai realist (intre cc, tractiune, turbo, aspirate)....macar pentru a mentine spiritul de competitie
|
|
|
08-02-09, 00:04
|
#39
|
Stage 5
Join Date: Apr 2004
Posts: 12,499
Member of: [Mitsubishi] [PARTICIPANT CURSE] [SUBARU]
|
Re: Discutii despre grupele de participare
Acum discutam deschis fara patos si incercam sa vedem pe viitor ce poate fi mai bun pentru toti.
Perfect nu este si nu o sa fie niciodata dar daca avem mai putini nemultumiti e mai bine.
Parerea mea despre noile grupe expuse este ca sunt facute de cofetari, oameni care se pricep la masini performante( in functie de capacitatea lor) pun problema ca tine.
De ex un 4x4 de 100cp ar trebuii sa aiba un coeficeinent de tractiune subunitar adica putea inmultita cu 0,75 si sa dea grupa.
O maisnuta 4x4 de putere mica primeste o tractiune integrala ca pe un handicap.
Cu 150Nm nu invarti 4 roti in gol si daca le scrasnesti putin apoi motorul e in cap si pe 400m cara la tractiune de se plictiseste fiind slcava celor 25-30% procente de pierdere.
|
|
|
08-02-09, 00:36
|
#40
|
Stage 5
Join Date: Apr 2004
Posts: 888
|
Re: Discutii despre grupele de participare
Quote:
Originally Posted by SEBASTIAN
Parerea mea despre noile grupe expuse este ca sunt facute de cofetari
|
sper sa vii la cofetarie in martie, sa te lingi pe degete si sa te intorci acasa la grupele profi si startul fluturat cu mana
|
|
|
08-02-09, 00:39
|
#41
|
Stage 5
Join Date: Apr 2004
Posts: 12,499
Member of: [Mitsubishi] [PARTICIPANT CURSE] [SUBARU]
|
Re: Discutii despre grupele de participare
Probabil ca am sa merg insa pareream mea e aceeasi, nu gupele ma intereseaza acolo ci masinile.
|
|
|
08-02-09, 02:24
|
#42
|
Stage 5
Join Date: Oct 2005
Posts: 1,682
Member of: [PARTICIPANT CURSE] [Nissan]
|
Re: Discutii despre grupele de participare
eu as avea o propunere mai buna: sa se intalneasca sau macar sa discute doar reprezentantii de cluburi intre ei, pe baza celor 2 regulamente si sa se gaseasca o solutie ce mijloc, adaptata la conditiile din romania, si acea solutie, astfel discutata si votata sa fie respectata unanim de toata lumea....ar fi timpul sa favem si sa discutam si ceva comun, sa respectam niste decizii luate democratic, lasand orgolii la oparte...
in alta ordine de idei, ambele regulamente au hibele lor, de ex: reg LR in grupa 151-200cp intra atat un BMW 2500cc 172cp dar si OPEL 2000cc turbo 204cp. bmw-ul il ridici pe aspirat in 220 cp, pe cand cu opelu' poti trece de 300cp pai unde e echitabilitatea aici? iar dupa noul regulament poate sa se intalneasca un colt czt de 150cp dus pana in 200-220cp cu un urs 2500cc turbo dus peste 300cp. iar nu este echitabil...adica bine, toti vrem sa castigam, dar nici chiar asa fara concurenta reala...
nah, eu zic ca mai este de discutat....parerea mea
__________________
got smoke, will travel
|
|
|
08-02-09, 07:42
|
#43
|
Stage 5
Join Date: Apr 2004
Posts: 12,499
Member of: [Mitsubishi] [PARTICIPANT CURSE] [SUBARU]
|
Re: Discutii despre grupele de participare
Habar nu sti ce vorbesti, nu este asa grupa.
Daca nu sti intreaba, nu este o rusine, dar nu polua fara sa cunosti.
Dar nu vad nici o problema ca un 1,8t sa mearga cu acel motor de Opel vechi in grupa.
Grupe de participare
A1 75cp
A 76cp-100cp
B 101cp-130cp
C 131cp-165cp
D 166cp-200cp
E 201cp-250cp
F 251cp-300cp
G 301cp-350cp
H 351cp-420cp
J 421cp si peste
Detalii despre competitia auto
* Concurs de accelerare viteza ,pe distanta de400 si 1000m plecand cate doua masini in paralel,startul de pe loc, sosirea lansata.Se desfasoara pe grupe in functie de puterea motorului(cea declarata de fabricant), clasele sunt urmatoarele:
A1 75cp
A 76cp-100cp
B 101cp-130cp
C 131cp-165cp
D 166cp-200cp
E 201cp-250cp
F 251cp-300cp
G 301cp-350cp
H 351cp-420cp
J 421cp si peste
Liber aici competitori se aleg intre ei indiferent de clasa din care fac parte.
* Concurs de viteza indemanare, traseu virajat, jaloane, intoarceri se da startul la cate o masina contra timp.
Mentiune , atunci cand se stabilesc grupele se ia in calcul puterea motorului ce echipeaza in acel moment autoturismul, iar in cazul unor interventii majore cu ar fi aplicarea unui turbo , compresor, nitro, nos, sau schimbarea chiulasei de la 2 supape pe cilindru la mai multe rezultand un motor de alt tip se aplica coeficiente respective se reincadreaza noul motor.
Exemple de mod de calcul :
Pt montare suplimentara de turbo
(puterea de fabrica) x 1,6 = puterea de clasa
Pt compresor
(puterea de fabrica) x 1,3 = puterea de clasa
Pentru nitro, nos
(puterea de fabrica) x 1,4 = puterea de clasa
Pentru combinatia acestor modificari, de exemplu turbo+NO2, se ia in calcul coeficientul mai mare, cel de turbo.
Folosirea unui bloc motor intalnit pe mai multe modele, dar cu configuratii diferite nu poate determina in mod direct clasa, clasa este determinata de configuratia generala nu doar de seria blocului motor.
Pentru schimbat chiulasa
Motor opel 115cp 8valve-se schimba chiulasa se monteaza de 16v rezulta motor de 136 sau 150cp , la motor de Vw 1,8 8v de 90cp se aplica 16v rezulta clasa pt motorul 1,8 de 16v adica 130cp.
Exemplu la bloc motor de Dacia, daca este montata chiulasa de Renault 5 Alpine, se va inscrie in clasa corecta motorului renault astfel echipat care ofera cca 92cp. valabil si pentru alt tip de accesorii ale motorului.
Organizatorul atunci cand apar cazuri speciale poate intruni o comisie tehnica si indica clasa de participare putand da derogari sau marirea clasei cand se impune.
Coeficienti in functie de tractiune si arhitectura( Cta)
Tractiune spate 1,00
Tractiune fata 0,95
Motor central 1,10
Tractiune 4x4 1,15
puterea masini se inmulteste cu Cta si rezulta puterea dupa care se determina grupa de incadrare corecta.
Exemplele date de tine mai sus pica 150cp nu este in grupa cu 204cp.
BMW e30 cu 2500cmc si 171cp intra daca are turbo la 171x1,6= 273cp, deci grupa F intre 251 si 300cp.
|
|
|
08-02-09, 10:27
|
#44
|
Stage 5
Join Date: Aug 2003
Posts: 2,801
Member of: [BMW]
|
Re: Discutii despre grupele de participare
El zicea ca la D intra si E30 325i si Opel C20LET...
Si ca sa nu fiu offtopic... cum ar fi grupele in genul asta ?
A1 75cp - numai aspirate
A 76cp-100cp - aspirate + 0-85cp - turbo
B 101cp-130cp - aspirate + 86-115cp - turbo
C 131cp-165cp - aspirate + 116-145cp - turbo
D 166cp-200cp - aspirate + 146-180cp - turbo
E 201cp-250cp - aspirate + 181-230cp - turbo
F 251cp-300cp - aspirate + 231-280cp - turbo
G 301cp-350cp - aspirate + 281-330cp - turbo
H 351cp-420cp - aspirate + 331-400cp - turbo
J 421cp+ - aspirate + 401+ cp - turbo
Last edited by ZerO_CooL; 08-02-09 at 10:40.
|
|
|
08-02-09, 10:30
|
#45
|
Suzuki Driver
Stage 5
Join Date: May 2005
Posts: 1,615
Member of: [Moderators] [PARTICIPANT CURSE] [MACS] [Suzuki]
|
Re: Discutii despre grupele de participare
Multi "stie", putini "cunoaste". Imi spune si mie cineva care e scopul acestor curse?
Timpul? Atunci poti incadra si in fct. de nr. de odorizante de la oglinda retrovizoare. Eliminarea pe timpi? Pai, pe timpi, logic, ca la KOE. Doar eliminarea?
In primul caz, indiferent ce, esti multumit pentru ca nu te raportezi la altcineva strict ci la un timp, pe care, la urmatoarea cursa ori lupti ca sa-l intreci ori incerci sa fii peste altcineva care sta la 5 masini mai departe de tine si asta doar de fun. In al doilea caz in cel mai rau caz te oftici ca nu ti-a mers masina ori ai ratat vreo treapta si nu ai reusit sa obtii timpul mai bun ca ultimul partener. Dar si aici cunosti limita maxima spre care tinzi si la fel, poti evita sa te raportezi la alti oameni. In al treilea caz.... a se vedea cursele din RO din ultimii ani. Adica, se incurajeaza polemica, cearta, minciuna ( de a nu declara puterea reala aproximativa macar), frustrarile iar tuningul mai la urma. Ca "turma" simte nevoia de o directie si a unor "plasticarii"... asta primeste. Adica circ si paine. Noroc ca circul mai dureaza de fiecare data maxim 2-3 saptamani.
Sebastian, nu trebuiesc blamati altii pentru un alt regulament. Ca romanii merg acolo banuiesc ca o fac pentru faptul ca aici nu gasesc competitori noi si pe masura. Plus ca acolo li se ofera un "aer de profesionalism", care, la pretul de 108-116 euro sau cat vine pe sezonul cu 2 etape pentru unii chiar nu-i mult. Dar sa supui discutiei in scopul de a denigra acel sistem... cui foloseste? In primul post cu rosu trebuia sa mai adaugi si specificatiile sistemului de cornometrare care urmeaza a fi folosit si atunci ar fi fost echitabil. Nu poti prezenta o jumatate de farfurie de gulas ca fiind una plina si sa intrebi daca te saturi mai mult ca dintr-o oala de ciorba de praz.
Si mai observ un lucru. Cand e convenabil pentru cineva, apare argumentul "incurajeaza tuningul", cand nu, "trebuie sa fie echitabil ptr. cat mai multi". Si asta pentru ca se merge pe ideea ca acolo unde-s mai mult de doua capete niciodata nu se ajunge la un consens.
|
|
|
|
|