Sisteme turbo si NOS Totul despre Turbo si NOS |
30-12-11, 22:45
|
#16
|
BMW Driver
Stage 5
Join Date: Feb 2009
Posts: 2,474
Member of: [BMW] [Toyota]
|
Re: Supraalimentare motor BMW 1.9l m44 [aka 318is]
Quote:
Originally Posted by gogu
Proiectul tau se contureaza frumos, iar investitia intr-un stand alone cu doua sau trei programe, reglat ca la carte fac rezultatul sa sclipeasca. Asa ma gandesc io.
|
Ai dreptate , sper sa gasesc ceva in bani ok , mai ales ca nu urmaresc sa storc si ultimul calut din motor , ci doar un fel de "optimizare" inca mai fac documentare asupra acestui lucru si am gasit cateva chestii interesante , va trebuie sa vorbesc si cu baiatul care imi va face softul sa vad ce recomandari imi poate face .
|
|
|
30-12-11, 22:52
|
#17
|
Stage 3
Join Date: Nov 2004
Posts: 72
|
Re: Supraalimentare motor BMW 1.9l m44 [aka 318is]
Mananc mecanica cu lingurita insa un motor prost gestionat e mai rau ca unul defect.
O electronica rasata costa dar cu ieftin nu faci casa buna. O mie or una juma cu reglare cu cateva programe merita.
__________________
parul ondulat, cret,
|
|
|
02-01-12, 21:29
|
#18
|
Stage 2
Join Date: Mar 2011
Posts: 55
|
Re: Supraalimentare motor BMW 1.9l m44 [aka 318is]
Solutia cu turbo sincer mi se pare cea mai grea si costisitoare pt motorul asta. Eu iti recomand sa incerci mai intai cu un compresor SH (~200-400E) caruia trebuie sa-i faci o admisie si cam aia e...aproximativ ~180CP . Oricum mult mai simplu decat sa te apuci sa reconstruiesti toata evacuarea de la zero, sa faci toata tubulatura de admisie+ intercooler ca in cazul turbo. Pt cazul cu compresor pana in 7psi boost nu trebuie sa modifici mare lucru, gen interne, intercooler, injectoarele OEM am impresia ca sunt suficiente. Eventual o remapare
Fiind motor mic si destul de vechi, parerea mea e ca nu se merita sa dai mii de euro pe un kit nou turbo si montat de "tunerii" din romania. Daca ii faci o revizie completa motor, caroserie, interior atunci da, poate se merita ceva nou. Cum a facut CRZ-ul...
Vezi ca sunt multe proiecte facute de baietii din state pe motorul asta, majoritatea cu kit DASC, dar si homemade-uri pt low buget, uite cateva sa te inspiri:
http://www.m42club.com/forums/showthread.php?t=12533
http://www.bmwcarclub.org.ph/forum/s...?t=2591&page=5
http://www.bimmerforums.co.uk/forum/...thread-t43562/
http://www.e30zone.net/modules.php?n...letree&start=0
|
|
|
04-01-12, 16:33
|
#19
|
Stage 3
Join Date: Aug 2006
Posts: 100
|
Re: Supraalimentare motor BMW 1.9l m44 [aka 318is]
Nu ai nevoie de nici un fel de standalone pt nevoile tale legate de acest proiect. Merge foarte bine si fara stres operat calcul masinii asa ca nu te gandi sa cheltuiesti aiurea niste bani pe care oricum nu-i ai in buget.
|
|
|
04-01-12, 17:13
|
#20
|
BMW Driver
Stage 5
Join Date: Feb 2009
Posts: 2,474
Member of: [BMW] [Toyota]
|
Re: Supraalimentare motor BMW 1.9l m44 [aka 318is]
IN sfarsit niste lucruri cu adevarat folositoare , multumesc frumos bodosp si GTI , ca tot am adus vorba de stand alone , eu sincer am ales m44 pentru ca din ce am inteles se poate lucra mai suor cu ecu ul lui decat cu m42 cu toate ca mi sa zis ca m42 e mai permisiv si mai recomandat , deci mai buna e varianta cu compresorul nu?
|
|
|
05-01-12, 13:32
|
#21
|
Stage 2
Join Date: Mar 2011
Posts: 55
|
Re: Supraalimentare motor BMW 1.9l m44 [aka 318is]
Am atasat manualul de instalare al unui kit compresor de la DASC. Ai acolo descris cam tot ce trebuie facut/schimbat iar in josul paginii ai si lista de componente noi pe langa compresor. Practic nu ai decat de procurat/fabricat piesele alea, admisia pare cel mai greu de facut dar sigur gasesti un mester sa te ajute. Din ce am citit pe forumuri kitul asta produce cam 200 WHP si cica masina ar trage mai bine decat toate modelele non M din serie (adica 2.3, 2.5 si 2. . Si nu ai nevoie de intercooler, standalone, remapare, injectoare sau instalatie ungere separata de ulei. Bafta si sa ne ti la curent.
|
|
|
05-01-12, 13:53
|
#22
|
BMW Driver
Stage 5
Join Date: Feb 2009
Posts: 2,474
Member of: [BMW] [Toyota]
|
Re: Supraalimentare motor BMW 1.9l m44 [aka 318is]
Din ce am inteles eu acolo e vorba de un eaton m62 , daca nu ma insel , ce echivalente mai pot gasi la el? cel de mercedes e bun? sau eventual de pe vw?
|
|
|
06-01-12, 20:40
|
#24
|
Stage 2
Join Date: Mar 2011
Posts: 55
|
Re: Supraalimentare motor BMW 1.9l m44 [aka 318is]
Daca vrei sa aflii ce compresor iti trebuie, cauti harta compresorului respectiv si vezi ce eficienta are pentru motorul tau. Vezi ca pe site la Eaton gasesti toate hartile la compresoarele lor. Mie M62 mi se pare cel mai potrivit pt 1.9l. Uite aici cum se citesc hartile:
http://s115271005.onlinehome.us/TurboSaturns/
Ai si valorile calculate pt motorul tau de 1.9. Pt hartile de la Eaton trebuie doar sa transformi din tabelul ala airflow-ul dat de compresor din lbs/min in m3/hr si sa le pui pe grafic si ai aflat eficienta. ce e peste 60% e bun.
|
|
|
07-01-12, 14:35
|
#25
|
BMW Driver
Stage 5
Join Date: Feb 2009
Posts: 2,474
Member of: [BMW] [Toyota]
|
Re: Supraalimentare motor BMW 1.9l m44 [aka 318is]
Quote:
Originally Posted by bodosp
Daca vrei sa aflii ce compresor iti trebuie, cauti harta compresorului respectiv si vezi ce eficienta are pentru motorul tau. Vezi ca pe site la Eaton gasesti toate hartile la compresoarele lor. Mie M62 mi se pare cel mai potrivit pt 1.9l. Uite aici cum se citesc hartile:
http://s115271005.onlinehome.us/TurboSaturns/
Ai si valorile calculate pt motorul tau de 1.9. Pt hartile de la Eaton trebuie doar sa transformi din tabelul ala airflow-ul dat de compresor din lbs/min in m3/hr si sa le pui pe grafic si ai aflat eficienta. ce e peste 60% e bun.
|
tocmai ca la m62 si m65 ma gandeam si eu pentru conversie , oricum ce imi arati tu aici e foarte folositor pentru mine , ma ajuta sa mai reduc din costuri si sa fiu atent pe mana cui ma las.
LE : momentan vad ca nu merge linkul !
|
|
|
07-01-12, 16:35
|
#26
|
Stage 2
Join Date: Mar 2011
Posts: 55
|
Re: Supraalimentare motor BMW 1.9l m44 [aka 318is]
S-ar putea sa fie virusat situl, mie mi-l blocheaza antivirusul dar totusi se incarca mare parte din el. Uite i-am bagat continutul intr-un .doc poate merge asa.
Si eu vreau sa fac un proiect tot cu compresor si tot pe motorul M44, deocamdata sunt la nivel de studiu, vreau sa strang toate informatiile necesare si apoi sa ma apuc. Din ce am vazut pana acum nu pare greu de facut si de aceea vreau sa il fac singur. Eu iau in calcul si varianta unui compresor mai mic plasat in locul celui de A/C ca sa nu mai modific admisia; sa vad ce gasesc... iar la 0.4 bar cat vreau sa bag in el modificarile sunt minime, nu trebuie sa modific nimic la alimentarea cu benzina, decat un RRFPR (rasing rate fuel pressure regulator). Vreau sa copiez ideea de la kitul DASC sau KOPerformance ca am vazut ca sunt foarte fiabile la presiune mica 7psi. Pentru boost mai mare fiabilitatea are mult de suferit, iti trebuie interne pt boost mare, intercooler, unicip, plus ca se incinge ca dreaq oricum nu o vei mai putea folosi in regim de "daily car" (cel putin nu vara la 40 grade prin bucuresti)
|
|
|
07-01-12, 20:02
|
#27
|
BMW Driver
Stage 5
Join Date: Feb 2009
Posts: 2,474
Member of: [BMW] [Toyota]
|
Re: Supraalimentare motor BMW 1.9l m44 [aka 318is]
sa mi lasi un id de messenger si un numar de telefon pe privat , poate ne putem ajuta reciproc , daca tot spui ca o sa faci si tu la fel. stima !
|
|
|
07-01-12, 20:24
|
#28
|
Audi Driver
Stage 5
Join Date: Mar 2006
Posts: 7,165
Member of: [Moderators] [PARTICIPANT CURSE] [AUDI]
|
Re: Supraalimentare motor BMW 1.9l m44 [aka 318is]
|
|
|
07-01-12, 21:51
|
#29
|
BMW Driver
Stage 5
Join Date: Feb 2009
Posts: 2,474
Member of: [BMW] [Toyota]
|
Re: Supraalimentare motor BMW 1.9l m44 [aka 318is]
Quote:
Originally Posted by bluey
|
Am citit si acolo bluey , topicul l am deschis din doua motive , sa arat totusi ca nu am nevoie sa apelez la tuneri de renume ca sa incropesc ceva ok la un astfel de motor [ nu sa dau peste 2000 de euro la conversie , mai ales ca nu vreau sa storc ultimul cal din masina ] , ma uit la cazul cu acel logan si kompresor eaton m45 , unde rezultatele sunt chiar mai mult decat ok , eu am zis sa fie m62 sau m65 [ ca le gasesc in afara cu 300 de euro aprox ] iar daca e sa cumpar din america gasesc cu 350 de dolari + transport kompresor reconditionat , stiu ca mai e nevoie de cateva acareturi dar se poate. vreau sa va multumesc tuturor pentru ajutorul oferit fara sa mi se ceara bani in schimb. [ totusi nu sunt atat de expert , asa ca la admisie si pozitionare o sa apelez la cineva competent ].
Stiu doar atat : atata timp cat faci o documentare serioasa si alegi solutii deja testate , sunt 99 la suta sanse sa iti iasa si tie la fel , atata timp cat esti atent.
Mai ramane sa caut un motor in mintile lui , sa il omologhez , apoi sa incep achizitonarea pieselor necesare , la galerie cu putin noroc , daca fac rost de schema galeriei de admisie , o voi putea face aici in barlad . Stiu ca nu va fi usor , dar nici nu ma dau batut pe planul asta , toti au zis in cor , ca de ce nu iti pui 2.5 sau 3.0? dar cine il omologheaza pe ala mai ales ca masina la baza e un 316 amarat? vreau sa aduc m44 cel putin la acelasi nivel ca un 2.5 sau poate chiar putin peste . Nu stiu cat va dura tot procesul ca depinde intai sa gasesc motorul + compresor bun si in bani ok. Dupa ce voi termina conversia , vor urma reglajele finale si o sa fac comparatia pe strada , direct cu acele 2.5 uri laudate ca sa am un etalon . mai departe vom vedea ce va urma , momentan sunt bagat si cu sistemul audio bazat pe FOCAL + sub JL audio [ asta e una din solutii ]. In rest sa ne auzim cu bine.
|
|
|
07-01-12, 23:16
|
#30
|
Stage 3
Join Date: Jan 2008
Posts: 124
|
Re: Supraalimentare motor BMW 1.9l m44 [aka 318is]
Numai pe acest forum poti citi topicuri de jenul astuea....
persoane care nu au haz de necaz is siguri pe sine si in tuning gratuit
si o alta parte de useri care la fel nu au haz de necaz dar is tot stiutori
P.S te recomand sa te adresezi cu intrebari ,la persoane care au idee de tuning in motoare si sa te sfatui cu cineva de incredere... alt fel o sa arunci multi bani in vint fara rost , cu posibile resipiri de motor
P.P.S fara suparari ...
P.P.P.S daca gasesti persoane dotate in domeniu poti sati Supraalimentezi motorul fara a schimba internele OEM , cu un boost de 0,7 bari safe... de unul singur nu te as sfatui... cu 2 bani ,asemenea convbersatii nu termina cu reusite pozitive
P.P.P.P.S cine tea spus ca la e36 nu poti pune si omologa motor de 2.5-2.8 ori 3.0 - 3.2 litri?
Asa masini au existat din uzina!
__________________
BMW 318 IS TURBO COUPE 1997 Garrett XXXL NEW SETUP coming soon
----------------------------------------
|
|
|
|
|