Go Back   Forum 4Tuning > Tuning Motor & Mecanica > Sisteme turbo si NOS

Sisteme turbo si NOS Totul despre Turbo si NOS

Reply
 
Thread Tools
Old 22-06-04, 22:32   #31
RoSonic
4 Speed Squad Member

Stage 5
 
RoSonic's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Posts: 5,778
Member of:
[Super Moderators]
[Moderators]
[4 Speed Squad]
[Observator 4tuning]
[REDACTOR 4TUNING]
[PARTICIPANT CURSE]
[VW]
Default Re:

Quote:
Originally Posted by \"grid927\"
Santos! Sa sti ca exista niste masini care merg pe ulei si nu pe benzina, a fost mai demult un documentar pe dicovery despre niste tractoare forestiere sau oricum niste utilaje din aste care mergeau cu ulei!
pai si la noi se foloseste exeprimental la nu stiu ce tractoare Uleiul de rapitza....
RoSonic is offline   Reply With Quote
Old 10-09-04, 17:56   #32
HalbaSus

Stage 3
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 104
Default

Deci, ideea cu aerul imbogatit cu oxigen e o idee buna. Sa bagi oxigen pur in loc de aer e o aberatie.
Problema e ca voi vreti sa folositi oxigenul in loc de NOS (adica sa aveti butonul ala rosu si sa apasati inainte sa sariti cu masina peste pod )... Eu as lega o butelie de O2 la cutia filtrului de aer (astfel incat aerul care intra in motor sa contina mai mult oxigen). Si as obtine o crestere de putere de vreo 10-15 cp nu te-ar baga in scaun ca un shot de N2O dar ar merge masina mai bine... singura problema e ca ar trebuii sa ai acasa (sau si mai bine in masina) un aparat care sa produca oxigen (stiu ca daca bagi niste fire de curent in apa si dracu mai stie ce faci atunci desfaci apa in oxigen si hidrogen... sau ceva de genu... am fost semi-corigent la chimie )
In aceste conditii nu ar exploda nimic (nici vorba de oxigen pur, nici macar in butelie nu ar fi un oxigen cu concentratie mare).
Aerul bogat in oxigen e f important... voi ce credeti ca prizele de aer, intercoolerele ce rol au ? poate fiindca aerul rece e mai bogat in oxigen ? Yep, that's right...
__________________
My car is slow but I still love it - Opel Vectra B 2.0 DTL
HalbaSus is offline   Reply With Quote
Old 10-09-04, 18:46   #33
BMWPower

Stage 3
 
BMWPower's Avatar
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 136
Member of:
[Midnight Racers]
[PARTICIPANT CURSE]
Default

Hai sa va lamuresc... pentru a separa hidrogenul de oxigenul din apa puterea consumata de un astfel de catalizator este mult mai mare decit cea produsa, de altfel nici nu ar mai trebui benzina pentru ca hidrogenul arde si ozigenul intretine arderea dar e mult mai complicat s-o pui in practica, in al doilea rind la n2o oxigenul este eliberat la o temperatura de peste 350 grade C adica atunci cind intra in camera de ardere si se produce compresia, iar imbogatirea aerului care intra in admisie cu oxigen pur nu este viabila din cauza cantitati necesare pentru acest lucru, n2o este in forma lichida si cand trece in forma gazoasa (atunci cind este depresurizat ex. atunci cand iese de pe conducta) volumul lui creste, acelasi lucru nefiind valabil si pentru O2 care este depozitat in forma gazoasa ( pentru a avea O2 in stare lichida este necesara ca acesta sa fie comprimat la o temp. de -183 de grade). Rolul intercoolerului este de a raci aerul incalzit la trecerea prin turbina, aerul rece fiind mai dens decit cel cald. PS daga bagi doua fire de curent in apa sa ma anunti si pe mine daca ai obtinut H si O2, iti pun o vorba buna la premiul Nobel, ai grija sa nu bagi si degetul acolo.
__________________
They wanna fingerprint me and give me some years, they'll only get one finger while i'm shifting gears.
Ex Sierra V12, BMW 850i
Actual Maserati Ghibli Primatist
BMWPower is offline   Reply With Quote
Old 10-09-04, 19:10   #34
HalbaSus

Stage 3
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 104
Default

Ma bucur ca nu toata lumea a chiulit de la orele de chimie (chestia cu firele a fost o exprimare metaforica ca pt a separa oxigenul de hidrogen tre' sa folosesti energie electrica... deci pana la urma tot 2 fire folosesti, nu ? ) ... dar revenind la problema cu oxigenul bagat in loc de nos...

Pai iti pui in spate butelia (d-aia de la shell ) cu oxigen (defapt aer imbogatit cu oxigen) si o cuplezi la cutia filtrului de aer... dupa 100 km (sau mai putin) ti s-a terminat oxigenul din butelie... te duci acasa si bagi butelia la aparatul de produs oxigen (care din cate am inteles nu e un lighean cu apa in care bagi 2 fire )... si o pui la loc in masina... faza e ca ti-ar adauga vreo 10 cp la puterea motorului... ah... si din cate stiu eu aerul rece care e mai dens e mai bun pt ca are mai mult oxigen ... (deci daca ai baga aer imbogatit cu oxigen nu ar strica deloc)...

Acum nu spun ca e o solutie minunata si ca e inventia secolului in materie de tuning, nu stiu cat ar costa producerea oxigenului, etc... etc... dar de functionat ar functiona... p... mea, parerea mea...
HalbaSus is offline   Reply With Quote
Old 10-09-04, 19:20   #35
RoSonic
4 Speed Squad Member

Stage 5
 
RoSonic's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Posts: 5,778
Member of:
[Super Moderators]
[Moderators]
[4 Speed Squad]
[Observator 4tuning]
[REDACTOR 4TUNING]
[PARTICIPANT CURSE]
[VW]
Default

si eventual ti instalatia si pe post de trusa de prim ajutor..... sa ai ca pe salvare....masca d'aia...
Acum serios vorbind, nu are nici un rost ce zici tu... a zis ce era de zis BMWPower.
RoSonic is offline   Reply With Quote
Old 10-09-04, 19:22   #36
luca

Stage 5
 
luca's Avatar
 
Join Date: Aug 2004
Posts: 1,491
Member of:
[2 Roti]
Default

Mai baieti NOS din cate stiu eu este N2O. Cand ati bagat in motor asa ceva se formeaza oxigen si azot, oxigenul ajuta la explozie care iti da boostul ala magnific, iar azotul ajuta la racirea motorului. Daca voi bagati doar oxigen cum mai raciti motorul?
__________________
luca is offline   Reply With Quote
Old 10-09-04, 19:35   #37
BMWPower

Stage 3
 
BMWPower's Avatar
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 136
Member of:
[Midnight Racers]
[PARTICIPANT CURSE]
Default

In afara de asta pentru a pastra raportul de amestec optim la orice cantitate de O2 in plus care intra in camera de ardere iti trebuie si o cantitate corespunzatoare de benzina (14.7/1) raport optim dar ceva mai bogat in cazul unui motor supraalimentat prin orice metoda fie turbo fie n2o. Altfel oxigen prea mult ...Boom... detonatii, pa motor. Parerea mea...hic...
BMWPower is offline   Reply With Quote
Old 10-09-04, 22:59   #38
COObra

Stage 5
 
COObra's Avatar
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 1,460
Default

am impresia ca BMWPower asta chiar stie ceva ceva
si in afara de firele alea care le zice electrozi de fapt la electroliza (adica chestia aia de ziceati voi cu doua fire in priza si in apa) se mai folosesc si catalizatori. ca sa nu mai zicem de durata. mai bine o fierbi ca se descompune mai repede
mantzucarii dastea care baga oxigen e pe niste vw. dar doar imbogatesc aerul cu oxigen nu maresc volumul ca altfel se duce drek raportu de care vorbea bmwpower.
o sa fac o poza la chestia aia ca are montata un preten pe o dacie.
a si daca nu ma insel ala baga oxigen doar in anumite turatii nu tot timpu asa de capul lui ca se duce drek motoru.
COObra is offline   Reply With Quote
Old 10-09-04, 23:55   #39
HalbaSus

Stage 3
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 104
Default

Coobra, exact despre asta vorbeam despre aer imbogatit cu oxigen, ca altfel am putea sa punem o butelie cu presiune mare de tot direct la motor si macar odata ai auzi \"vroom\" (sau mai precis \"booooom\") si masina ar demara tare de tot... cativa metri... dupa care i-ar crapa motorul... si bineinteles ca nu ai supraalimenta motorul la 1500 de ture cand mergi in trafic bara la bara... ar intra la fel ca si turbo-ul la anumite turatii... dar ideea e ca functioneaza...
Cat despre racirea motorului... pai avand in vedere ca nu ar avea nici exploziile date de N2O, nici motorul nu s-ar incalzi in halul ala... iar pentru racirea motorului eu stiu ca exista radiatorul... si cred ca ar face fata (bine, daca tzii mortis sa tii motorul turat pana la rosu tot timpul atunci crapa si radiatorul cu motor cu tot)...

Singura problema cred ca ar fi cu costurile... e evident ca un sistem de genul asta nu ar merge la o masina de curse (fiind prea slab) iar pentru o masina de strada sa alimenteze tot timpul oxigen mi se pare cam aiurea... mai repede isi baga omul un chip, un filtru de aer, un esapament, si a rezolvat problema.
HalbaSus is offline   Reply With Quote
Old 11-09-04, 03:18   #40
BMWPower

Stage 3
 
BMWPower's Avatar
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 136
Member of:
[Midnight Racers]
[PARTICIPANT CURSE]
Default

meserieeee...forget about tubu de oxigen, stii ca la sudura in loc de combinatia clasica oxigen acetilena se mai foloseste o varianta.... oxigen vapori de????......benzinaaaa...cu acelasi rezultat. daca nu ai vazut un piston topit iti arat eu unul, il am amintire... si ala s-a topit (ars) din ce cauza??? nu pt ca am facut experimente cu O2, ci din cauza amestecului... bogat? nici vorba...sarac, da amestec sarac. am avut un injector calic. Ce se intimpla: benzina incepe sa arda dar ramane oxigen nears care vrea cu tot dinadinsul sa-si faca datoria si anume sa oxideze si sa intretina arderea dar nu mai are fuel...si atunci cauta...si gaseste ce? aluminiul pistoanelor (care arde si ala in anumite conditii crede-ma). Inca un exemplu: pt taiat cu flacara oxiacetilenica amestecul tre sa fie cit mai sarac in acetilena, se poate folosi chiar si gaz de butelie care are o putere calorica mult mai mica pt taiat because ca oxigenul face toata treaba. cu asta i rest my case. bagati O2 la greu si u will rest your engines (in cel mai fericit caz) concluzia: mult O2=hi temp, cum domolesti iadul din camera de ardere? Radiatorul e o gluma iti promit, ala e facut pt a raci motorul in ansamblu. sau...ai putea vorbi la NASA sa-ti faca pistoane si cilindri din ceramica folosita la scutul termic, e doar o sugestie.
PS: cu prima ocazie o sa postez o poza cu pistonul decedat
BMWPower is offline   Reply With Quote
Old 11-09-04, 10:12   #41
HalbaSus

Stage 3
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 104
Default

Pai stai ca nu inteleg prea bine... adica tu zici ca daca bagi prea mult aer (deci si oxigen) atunci o sa ti se topeasca pistoanele... atunci motoarele turbo (care baga aer in draci) cum de nu-si topesc pistoanele (eu am turbo diesel)... sau prizele de aer, filtrele de aer sport, toate chestiile prin care bagi mai mult aer in motor... astea de ce nu topesc pistonul ?

In mod normal (la un motor sanatos) daca bagi mai mult aer motorul baga si mai multa benzina/motorina... deci daca ai baga tu mai mult oxigen ar creste si debitul de combustibil... si oricum nu sunt sigur daca aerul imbogatit cu O2 chiar ar topi pistonul... eu stiu pe unul la care un injector nu ca era calic ci a decedat de tot... mergea motorul ca pasta... dar a mers asa cam 1 an (ca n-avea bani nici de schimbat injector nici de luat alta masina), dupa un an a vandut masina (la ceva mecanic, pt dezmembrari cred... dar nu i s-a topit pistonul... sau trebuia sa mearga mai mult de un an ca sa-si topeasca pistonul ?)...

Cat despre sudura... stiam ca se foloseste si cu vapori de benzina... dar nu uita ca pana la urma si in motorul tau exista benzina si... oxigen... ca altfel nu ar merge motorul... atat timp cat se pastreaza raportul ala de 14:1 sau cat totul e ok... de altfel din cate am inteles acest raport e important la motoarele aspirate... la turbo-diesel cica nu ar mai avea asa mare importanta... Oricum la motoarele mai noi acest raport ar trebui sa se pastreze indiferent de cat aer bagi...
HalbaSus is offline   Reply With Quote
Old 11-09-04, 16:04   #42
RoSonic
4 Speed Squad Member

Stage 5
 
RoSonic's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Posts: 5,778
Member of:
[Super Moderators]
[Moderators]
[4 Speed Squad]
[Observator 4tuning]
[REDACTOR 4TUNING]
[PARTICIPANT CURSE]
[VW]
Default

Ma turbo-ul nu baga supliment de oxigen... ci aer pe care il comprima... deci nu isi are rost comparatia...

Si cipul chiar nu va stii ca tu ai bagat mai mult oxigen... ca nu sta sa verifice componenta aerului.... ci se uita la cantitatea de aer... si la o cantitate X de aer... iti va baga aceeasi canitate de combustibil indiferent de procentul de oxigen din volumul X de aer...

Iar legat de racirea adusa la descompunerea oxidului de azot.... nu are rostul de a raci motorul.. ci de a comprima amestecul deci sa intre mai mult carburant...(chimia asta....)

Asa ca asculta de ce zice BMWPower...
RoSonic is offline   Reply With Quote
Old 11-09-04, 16:18   #43
BMWPower

Stage 3
 
BMWPower's Avatar
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 136
Member of:
[Midnight Racers]
[PARTICIPANT CURSE]
Default

mai...una e sa ai amestec sarac alta e sa ai numai aer ca in cazul injectorului mort, si inca ceva...prietenul spui ca a \"mers\" cu masina...eu ii dadeam \"jbinga\" non stop. oricum solutia cu oxigen pur in forma gazoasa nu e viabila din multe motive care se regasesc in posturile anterioare, crede-ma nu esti primul care s-a gandit la asta.
BMWPower is offline   Reply With Quote
Old 29-09-04, 17:02   #44
pfv

Stage 1
 
pfv's Avatar
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 13
Default

Eu am un prieten care a incercat cu oxigen sub forma de gaz la un ford taunus de prin 75 cu motor 2000 V6 carburatie, avea o data 4 litri butelia si a doua oara era de 2litri la 75 de atmosfere prima s-a dus cam in 15 sec , a doua aproape instantaneu, a dat cu el direct in admisie printr-un furtun, nu era pulverizat. Avea un boost destul de frumusel dar nu sa te lase masca si scurt si crestea si temperatura.
pfv is offline   Reply With Quote
Old 29-09-04, 22:00   #45
200SX
4 Speed Squad Member

Stage 5
 
200SX's Avatar
 
Join Date: Jun 2004
Posts: 5,015
Member of:
[Moderators]
[4 Speed Squad]
[PARTICIPANT CURSE]
Default

ideea cu oxigenul e proasta din motivele pe care le-a amintit si v12 solutia gasita a fost exact NOS-ul care N2O (cred ca asta e formula corecta)
care cand ajunge in motor se descompune in Oxigen care , face exact ce vrei tu sa faci cu tubul ala de oxigen, si N care are rolul de a racii
200SX is offline   Reply With Quote
Reply



- Copyright 2024 4Tuning -