Sisteme turbo si NOS Totul despre Turbo si NOS |
04-11-10, 23:18
|
#136
|
Stage 5
Join Date: Jun 2007
Posts: 1,894
Member of: [4Tuning International]
|
Re: Utilizarea aerului imbogatit cu Oxigen in loc de NOS??
Cu Oxigen faci bomba
Nu degeaba e combinat cu Nitrogen...e mult mia stabil si asta arde nu explodeaza ca oxigenul.
|
|
|
05-11-10, 09:31
|
#137
|
Opel Driver
Stage 5
Join Date: Mar 2007
Posts: 5,134
Member of: [Opel] [4Rally]
|
Re: Utilizarea aerului imbogatit cu Oxigen in loc de NOS??
Quote:
Originally Posted by Hexer
Cu Oxigen faci bomba
Nu degeaba e combinat cu Nitrogen...e mult mia stabil si asta arde nu explodeaza ca oxigenul.
|
De fapt n2o nu arde, doar intretine arderea. E gaz neinflamabil... o2 face bum
|
|
|
05-11-10, 12:44
|
#138
|
Stage 4
Join Date: Apr 2009
Posts: 180
|
Re: Utilizarea aerului imbogatit cu Oxigen in loc de NOS??
Quote:
Originally Posted by amphetamine
Pai nu bagi aer din atmosfera, ca nu rezolvi nimic, bagi ori o2 pur ori aer imbogatit in o2 (ceva gen peste 35% o2)
|
...ba faci ceva si cu aer simplu atmosferic , turbina tot aer simplu baga nu oxigen pur si asta chiar daca il distribuie intr-un alt regim,cit despre amestecul 'stoechiometric' este mai mult pentru a mentine temperatura optima de functionare a motorului sa nu se incinga ca la balamuc ,dar asta nu inseamna ca daca îi bagi mai mult aer in admisie faţa de amestecul initial nu va functiona motorul ,binenteles pina la o anumita limita nu prosteste
Last edited by catalliin; 05-11-10 at 12:51.
|
|
|
05-11-10, 13:18
|
#139
|
Oltcit Driver
Stage 5
Join Date: Feb 2008
Posts: 6,455
Member of: [Oltcit] [4Rally]
|
Re: Utilizarea aerului imbogatit cu Oxigen in loc de NOS??
da ,dar nu se poate face comparatie intre aerul care il baga turbina si nos-ul injectat in admisie.....doooooh!
|
|
|
08-11-10, 16:16
|
#140
|
Stage 4
Join Date: Apr 2009
Posts: 180
|
Re: Utilizarea aerului imbogatit cu Oxigen in loc de NOS??
Quote:
Originally Posted by Hexer
Cu Oxigen faci bomba
Nu degeaba e combinat cu Nitrogen...e mult mia stabil si asta arde nu explodeaza ca oxigenul.
|
Nu cumva la NOS-ul originar inafara de azot si oxigen mai are in componenta si benzina care vine amestecata cu celelalte sau vine printr-o conducta separata ?...paraca eu asa stiam
|
|
|
08-11-10, 20:39
|
#141
|
Opel Driver
Stage 5
Join Date: Mar 2007
Posts: 5,134
Member of: [Opel] [4Rally]
|
Re: Utilizarea aerului imbogatit cu Oxigen in loc de NOS??
Quote:
Originally Posted by catalliin
Nu cumva la NOS-ul originar inafara de azot si oxigen mai are in componenta si benzina care vine amestecata cu celelalte sau vine printr-o conducta separata ?...paraca eu asa stiam
|
Pai sistemele nitrous se impart in dry si wet (single si direct); la cele dry cantitatea de benzina vine prin sistemul de injectie al masinii si n2o vine separat, iar la cele wet se face un amestec si acest amestec se injecteaza prin duza pentru ardere... Dar nu gasesti benzina in butelia de nitrous, in butelie este doar n2o lichid.
Cele dry sunt mai simpliste dar mai putin eficente; cele wet sunt mai noi, mai complexe dar ofera mai multa putere.
|
|
|
08-11-10, 20:53
|
#142
|
Opel Driver
Stage 5
Join Date: Jun 2010
Posts: 2,886
Member of: [Opel]
|
Re: Utilizarea aerului imbogatit cu Oxigen in loc de NOS??
Cu oxigen nu e bomba.
Se poate izola butelia foarte bine.Nu suntem atat de inapoiati incat sa nu putem face acest lucru.
Subiectul Oxigen=Bomba e depasit la tehnologia din ziua de astazi.
Problema e cum racesti motorul daca folosesti doar oxigen?Trebuie proiectata o instalatie,testata,dezvoltata,si in final posibil mult mai scumpa si mai complicata decat daca ai folosi doar NOS.
|
|
|
08-11-10, 21:50
|
#143
|
Stage 5
Join Date: Jun 2007
Posts: 1,894
Member of: [4Tuning International]
|
Re: Utilizarea aerului imbogatit cu Oxigen in loc de NOS??
Oameni buni...nimeni nu era atent la orele de chimie?
Oxigen pur e alta treba dacat daca e compbinat cu ceva...
aerul in jurul nostru are 21% oxigen si 78% N2 + 1% ce ramane
Azot are 2 n2 si una o2 si e NOS Nitro se restul de porecle ce mai are...
Oxicen pur are o reactie cu orice flmabil si nu numai atat de prompt, rapida ca e practic explozie. Deasta se combine cu nitrogen ca sa calmeze reactia sa zic asa, si sa ai ardere si nu explozie.
Nu cu butelia faci bomba si cand deschizi robinetul...si lasi unde nui voie.
Incercati sa mergeti la un sudor si sa dati cu untura sau ulei la robinetul de butelie...o sa-ti rupe gutaul pe loc si nu te mia lasa mai aproape de butelie de 1km...
|
|
|
08-11-10, 22:06
|
#144
|
Stage 5
Join Date: Aug 2007
Posts: 526
|
Re: Utilizarea aerului imbogatit cu Oxigen in loc de NOS??
Quote:
Originally Posted by Hexer
Oameni buni...nimeni nu era atent la orele de chimie?
Oxigen pur e alta treba dacat daca e compbinat cu ceva...
aerul in jurul nostru are 21% oxigen si 78% N2 + 1% ce ramane
Azot are 2 n2 si una o2 si e NOS Nitro se restul de porecle ce mai are...
Oxicen pur are o reactie cu orice flmabil si nu numai atat de prompt, rapida ca e practic explozie. Deasta se combine cu nitrogen ca sa calmeze reactia sa zic asa, si sa ai ardere si nu explozie.
Nu cu butelia faci bomba si cand deschizi robinetul...si lasi unde nui voie.
Incercati sa mergeti la un sudor si sa dati cu untura sau ulei la robinetul de butelie...o sa-ti rupe gutaul pe loc si nu te mia lasa mai aproape de butelie de 1km...
|
Nu le da idei, ca`i vedem la stiri..
|
|
|
08-11-10, 22:45
|
#145
|
Stage 4
Join Date: Apr 2009
Posts: 180
|
Re: Utilizarea aerului imbogatit cu Oxigen in loc de NOS??
Da ,la stirile dupamiezii ......cum NOS-urile cam stim toti ,sunt ff scumpe si se mai impart si ale in categorii pe tipurile de motoare asa cum ne-a dus colegu aminte; Port-sistem ,wet-sistem si dry-sistem ,parca primul fiind si cel ma eficient dar si ff scump special ptr motoarele multipunct ,dupa care parca si un sistem de control destul de incilcit ...in fine ce am inteles sigur este ca cele ieftinute nu sunt mai jos de 500euroi iar cele mai bune sunt peste 1000 chiar mai mult lucru la care se adauga si costurile montajului de catre un specialist cheltuieli pe care nu si le permit multi .Dar probabil ca eu am ramas cu preturile in urma..asa ca cele mai ieftine variantele zic eu sunt tot cele care se discuta initial pe topicul asta ,cu oxigen pur sau mai putin pur asta ramine de vazut dupa curajul fiecaruia insa eu nu m-as atinge de o butelie de oxigen ca s-o folosesc la masina mai ales daca este si plina cel mult as folosi una mult mai mica tot de oxigen dar incarcata doar cu aer atmosferic simplu si nu la presiuni ff mari chiar daca acel procent de doar 21% de oxigen pur existent nu este prea impresionant ,totusi esti mai safety.
Last edited by catalliin; 08-11-10 at 22:47.
|
|
|
08-11-10, 22:58
|
#146
|
Opel Driver
Stage 5
Join Date: Jun 2010
Posts: 2,886
Member of: [Opel]
|
Re: Utilizarea aerului imbogatit cu Oxigen in loc de NOS??
Nici nu stiu de unde s-a ajuns la oxigen pur.
Dupa cum spune si topicul Aer imbunatatit cu Oxigen adica mai mult de 24%
Deci nu oxigen pur care intradevar represinta un risc prea mare
|
|
|
08-11-10, 23:22
|
#147
|
Oltcit Driver
Stage 5
Join Date: Feb 2008
Posts: 6,455
Member of: [Oltcit] [4Rally]
|
Re: Utilizarea aerului imbogatit cu Oxigen in loc de NOS??
Quote:
Originally Posted by catalliin
totusi esti mai safety.
|
grea e si romana,dar mai grea e cand folosesti cuvinte din engleza care nu le acordezi...
presupunand ca bagi aer atmosferic imbuteliat,cum il introduci in admisie?prin ce diuze,la ce presiune,cu ce debit,la ce turatie?
|
|
|
09-11-10, 12:33
|
#148
|
Stage 5
Join Date: Jun 2004
Posts: 4,001
|
Re: Utilizarea aerului imbogatit cu Oxigen in loc de NOS??
Quote:
Originally Posted by cangri
sa poate face cu oxigen pur si merge foarte bine masina
....
|
Quote:
Originally Posted by cangri
Deci nu oxigen pur care intradevar represinta un risc prea mare
|
ai dat-o la intors? asuma-ti cuvintele. cand spune toata lumea ca nu merge si tu zici ca singura problema e racirea...
|
|
|
09-11-10, 14:24
|
#149
|
Stage 4
Join Date: Sep 2008
Posts: 298
Member of: [Opel]
|
Re: Utilizarea aerului imbogatit cu Oxigen in loc de NOS??
Quote:
Originally Posted by amphetamine
Si cum ramane cu butelia de O2 pur in masina? Aia-i bomba curata, cea mai mica scanteie si o butelie nu prea buna inseamna dezastru... Totusi N2O e chiar safe, nefiind inflamabil...
|
Butelia de O2 nu explodeaza la scanteie ci la grasimi. De exemplu daca rasufla butelia de O2 pe la gat si pui mana transpirata sau grasa pe acolo explodeaza, altfel poti sa dai si cu ea de pamant! Alea de H2 explodeaza la orice mica scanteie!
|
|
|
09-11-10, 22:05
|
#150
|
Banned
Stage 5
Join Date: Nov 2008
Posts: 913
Member of: [2 Roti]
|
Re: Utilizarea aerului imbogatit cu Oxigen in loc de NOS??
Quote:
Originally Posted by cangri
Nici nu stiu de unde s-a ajuns la oxigen pur.
Dupa cum spune si topicul Aer imbunatatit cu Oxigen adica mai mult de 24%
Deci nu oxigen pur care intradevar represinta un risc prea mare
|
Pai in atmosfera e 21%, NOS-ul are 36% si deja forteaza foarte mult motorul, deci nu mai are rost sa vb de 100%....imaginativa flacara de acetilena introdusa in cilindru ce treaba ar face p-acolo
Quote:
Originally Posted by b-power
Butelia de O2 nu explodeaza la scanteie ci la grasimi. De exemplu daca rasufla butelia de O2 pe la gat si pui mana transpirata sau grasa pe acolo explodeaza, altfel poti sa dai si cu ea de pamant! Alea de H2 explodeaza la orice mica scanteie!
|
In caz de accident....de ex explozia unui tub de oxigen de obicei cam distrugea o sectie dintr-o fabrica mare daca are peste 100Bari, la plin, adica aproape 250bari practic distrugea intreaga fabrica, deci sa pui pe masina asa ceva e de zeci de ori mai periculos decat butelia de GPL
Quote:
Originally Posted by cangri
Cu oxigen nu e bomba.
Se poate izola butelia foarte bine.Nu suntem atat de inapoiati incat sa nu putem face acest lucru.
Subiectul Oxigen=Bomba e depasit la tehnologia din ziua de astazi.
Problema e cum racesti motorul daca folosesti doar oxigen?Trebuie proiectata o instalatie,testata,dezvoltata,si in final posibil mult mai scumpa si mai complicata decat daca ai folosi doar NOS.
|
Se poate izola tubul astfel incat sa nu explodeze nici la cel mai grav accident(pereti grosi de 5cm), dar atunci cea mai usoara masina ar avea minim 2tone
Aia e cea mai mare buba......sa va povestesc ce a facut un prieten legat de tubul de O2: Avea o motocicleta care pornea destul de greu iarna, chiar si cu chock si cu benzina in cap la piston, asa ca ce si-a zis fiind tinichigiu si avand tubu in curte: sa bace putin O2 in admisie la carburator......efectul:
Motorul a pornit, dar si s-a turat la blana instant avand si benzina multa in cap si chock-u tras la jumate, s-a speriat un pic, dar a mai facut treaba asta inca o data, si o data in rulare i-a dat O2 si a tras de gaz, s-a turat bine in rosu dupa care a murti motorul si nu a mai pornit....desfacandu-l ce credeti ca s-a intamplat?.....s-a gaurit pistonul in cap!!!
....deci aveti grija ce incercati
|
|
|
|
|