Go Back   Forum 4Tuning > Tuning Motor & Mecanica > Sisteme turbo si NOS

Sisteme turbo si NOS Totul despre Turbo si NOS

Reply
 
Thread Tools
Old 29-12-03, 17:52   #1
gabriel

Stock
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2
Default Utilizarea aerului imbogatit cu Oxigen in loc de NOS??

Din cate am citit pe net NOS creste cantitatea de oxigen din motor, dar in accelasi timp il si raceste, dar ca solutzie mai ieftina ma gandesc eu chiar daca nu se obtin asa cresteri spectaculoase de performanta s-ar putea folosi oxigen pur amestecat cu aer (dar oxigenul explodeaza in contact cu uleiul daca este introdus in stare pura ). A incercat cineva sa foloseasca asa ceva? Pe net nu am gasit nimic in care sa pomeneasca de asa ceva.
Astept parerile voastre.
gabriel is offline   Reply With Quote
Old 30-12-03, 03:24   #2
Gabi_323i

Stage 5
 
Gabi_323i's Avatar
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 3,014
Member of:
[BMW]
Default

sincer nu prea mam documentat in leg cu nosu
dar teoretic ar trebui sa func.
dar trebuie ca fie mica destul de mica zic eu concentratia oxigenului


parerea mea!!!

cata mai zi si tu ceva!

__________________
BMW E30 324td S50B30 Twin Turbo Touring (Pt moment la grupa mica M50B25)
BMW E21 325iX M50 Turbo - Proiect ...
Gabi_323i is offline   Reply With Quote
Old 01-01-04, 05:35   #3
Amytal

Stage 5
 
Amytal's Avatar
 
Join Date: Apr 2003
Posts: 457
Default

NU se poate asa ceva. Daca se putea fiti siguri ca existau si instalatii. Oxigenul nu explodeaza ci reprezinta o resursa pt orice fel de ardere. Ideea este pur si simplu teoretica si nu cred ca se poate realiza nici macar un simplu desen tehnic care sa valorifice teoria.
__________________
Everything worth doing is not easy.
Meritam sa cunoastem ceea ce ne dorim cu infinita ardoare....
Amytal is offline   Reply With Quote
Old 03-01-04, 17:13   #4
TNos

Stage 5
 
TNos's Avatar
 
Join Date: Nov 2003
Posts: 936
Default

ar fi o idee buna,dar nu stiu daca poate fi pusa in practica,oxigenul pur ar fi de preferat in raport cu aerul,dar...cum?
iar nos-ul din cate stiu eu este un altfel de combustil ce ofera o putere mai mare la explozie si de aici rezulta acceleratia si puterea,dar nu ca baga mai mult oxigen sau ce-ai mai zis tu,dar poate ma insel nu stiu sigur!
__________________
PAREREA MEA \\\"PROPRIE SI PERSONALA\\\"
TNos is offline   Reply With Quote
Old 03-01-04, 22:08   #5
DZ1

Stage 5
 
DZ1's Avatar
 
Join Date: May 2003
Posts: 814
Default

Gabriel are dreptate....Nos-ul creste cantitatea de oxigen din motor, dar in accelasi timp il si raceste(pe o parte,pe cealalta parte il incalzeste cu cantitatea de benzina, in plus arsa....cresterea este mai mare decat racirea)....
Cum ar fi cu oxigen pur nici eu nu mi-am pus intrebarea pana acum dar cred ca este mult mai periculos decat cu NOS si din cauza asta nu se foloseste.....sincer sa fiu habar n-am......poate gaseste cineva ceva intre timp pe net si ne lamureste....chiar mai facut curios Gabriel
DZ1 is offline   Reply With Quote
Old 04-01-04, 00:45   #6
GSi

Stage 5
 
GSi's Avatar
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 657
Member of:
[Midnight Racers]
Default

Daca vreti un motor sa mearga pe oxigen pur in loc de aer, cred ca e necesar un sistem asemanator cu cel de la motoarele Diesel, cu injectie directa si fara aprindere, pentru ca oxigenul in concentratie foarte mare aprinde instantaneu benzina (fara sa fie necesara o scanteie). Riscul e foarte mare pentru ca daca are loc un rateu si ramane combustibil nears in cilindru sau pe galerii, oxigenul ce intra la urmatoarea admisie il aprinde instantaneu si apar arderi necontrolate.
Ce-ar fi \"posibil\" e imbogatirea aerului in oxigen cu un sistem asemanator cu cel de N2O, practic in loc sa se descompuna N2O in oxigen si azot in cilindru, se introduce direct oxigenul in galeria de admisie. Riscurile sunt oricum foarte mari in lucrul cu oxigen pur, nu stiu daca e prea usor de pus in practica solutia.
GSi is offline   Reply With Quote
Old 04-01-04, 13:59   #7
gabriel

Stock
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2
Default

Oxigenu pur este foarte periculos daca vine in contact cu uleiuri sau carburantzi (la tv a fost unu care a pus vaselina la tuburile de oxigen ca sa se razbune pe patron, ca a fost dat afara).
gabriel is offline   Reply With Quote
Old 05-01-04, 04:20   #8
TNos

Stage 5
 
TNos's Avatar
 
Join Date: Nov 2003
Posts: 936
Default

dar diesel nu merge cu oxigen pur(din cate stiu),m-am interesat putin,si oxigenul pur este destul de instabil,ceea ce face imposibila aplicarea lui in serie,se foloseste la rachetele spatiale,dar sunt foarte scumpe materialele si tehnologia(care e inca secreta) si astfel mai avem de asteptat!
TNos is offline   Reply With Quote
Old 13-01-04, 11:38   #9
BigMac

Stage 3
 
BigMac's Avatar
 
Join Date: Oct 2003
Posts: 75
Default

Nici nu se pune problema alimentarii cu oxigen pur. Dar s-ar putea incerca imbogatirea aerului din admisie cu oxigen.
Aerul normal are cam 20% oxigen. Daca ar fi imbogatit pe la 25-30% cred ca am avea un castig de putere interesant.
Dar, dupa cum stim, amestecul bogat in oxigen si sarac in benzina explodeaza usor la compresie si poate distruge motorul. Asa ca trebuie folosita benzina de co98/ aditivi de crescut cifra octanica, eventual marit avansul sau redusa compresia. Si trebuie crescuta cantitatea de benzina din amestec. La motoarele cu carburator e relativ usor sa reglezi carburatorul, dar asta inseamna sa bagi oxigen tot timpul, altfel amestecul va fi prea bogat in benzina cand nu bagi o2.. La cele pe injectie, in principiu sonda lambda va detecta oxigenul introdus si va calculatorul va baga benzina mai multa.
Sau se poate injecta benzina in acelasi timp cu oxigenul, in admisie, cum se face si cu unele sisteme nos.
Are cineva un motor de care nu-i pare rau si o butelie de oxigen, sa incercam?
P.S. mi se pare ca buteliile pt scafandri sunt umplute cu un aer mai bogat in oxigen decat cel din atmosfera.
__________________
BigMac is offline   Reply With Quote
Old 25-02-04, 00:02   #10
Anonymous

Stage 5
 
Join Date: Apr 2003
Posts: 1,375
Default Exista deja :)

Aceasta instalatie exista deja, cel putin eu lucrez la ea de aproape 8 luni de zile shi imi pare rau ca abia acuma am vazut acest topic. Eu am o butelie de oxigen de pe o ambulanta, care rezista la 3atm, in aceasta butelie am introdus prima data oxigen medical (care este in concentratie de pana la 40%) dar am optinut niste performante nesatisfacatoare (o crestere de putere de pana la 5%), dupa care am umplut aceata butelie cu 1.8atm oxigen tehnic (care este in concentratie de 98%)shi restul de pana la 3atm cu oxigen normal din aer astfel obtinand niste performante mai mari (pana la 12%). Aceste teste au fost facute pe un cielo. Acum incerc sa infiintef o firma care sa produca astfel de sisteme dar... baniiiii firma se numeste myTuning ...am mai postat ceva de genul asta aici parca, sau pe autoshow ?! nu mai stiu.
Anonymous is offline   Reply With Quote
Old 25-02-04, 00:24   #11
TNos

Stage 5
 
TNos's Avatar
 
Join Date: Nov 2003
Posts: 936
Default

daca ai reusit chestia asta bravo tie,dar la o crestere asa de mica nu cred ca s-ar justifica pretul care cred ca este toturi destul de mare si in plus ar trebui incercat pe mai multe masini,daca la cielo a scos 12% poate scoate la altele mai mult,sau mai putin,dar daca nu scoate mai mult,nu cred ca renteaza,si apropo,cum functioneaza clar?si cum ai calculat cresterea de putere?
TNos is offline   Reply With Quote
Old 18-03-04, 13:04   #12
Hondarul
Super Moderator

Stage 5
 
Hondarul's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Posts: 8,665
Member of:
[Moderators]
[4 Speed Squad]
Default

De multa vreme si eu ma gandesc la chestia asta. La faza cu O2. Dar nu cred sa arda in contact cu uleiul. Oxigenul pur nu face nimic rau, parerea mea, doar accelereaza arderea. Si cred ca ar fi o idee buna si mai ieftina decat NOS. Acum, sa vedem ce-o sa iasa... Si eu ma gandeam sa-mi pun, ca butelii gasesc. Dar acum sunt curios care sunt riscurile.
Hondarul is offline   Reply With Quote
Old 18-03-04, 13:31   #13
OVI

Stage 5
 
OVI's Avatar
 
Join Date: May 2003
Posts: 602
Default

oxigenul in contact cu uleiul cel putin la buteliile cu oxigen arde , ma gandesc ca de aceea nu trebuie sa fie pe robinetul buteliilor pete de ulei sau de grasime
OVI is offline   Reply With Quote
Old 18-03-04, 16:27   #14
NOS

Stage 5
 
NOS's Avatar
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 381
Default

Riscurile la buteliile de NOS sunt foarte mari, trebuiesc foarte bine asigurate din punc de vedere al ancorarii si ameliorarii la socuri si in caz de impact instalatia sa nu sufere vreo pierdere ca atunci... BUUUM
In ceea ce priveste oxigenul din butelii, chiar se aprinde in contact cu ulei sau vaselina de exemplu, spun asta ca var-miu a avut un vecin care a bubuit din cauza asta. Cel mai bine ne-ar informa cineva care stie ceva chimie si ar fii in stare sa explice reactia!
__________________
Norocul este mult in lumea asta mare... s-a impartit egal, dar nu la fiecare
NOS is offline   Reply With Quote
Old 19-03-04, 16:16   #15
BMWPower

Stage 3
 
BMWPower's Avatar
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 136
Member of:
[Midnight Racers]
[PARTICIPANT CURSE]
Default

Hai sa va zic faza cu nosul (NO2) si Oxigenul pur. NO2 este de fapt aer saturat cu oxigen adica contine cam 35-40% O2 fata de aer care contine doar 20% O2 si 78% N2 (restul fiind alte gaze). Daca bagi O2 100% ce se va intimpla...va arde benzina, va ramine f mult O2 nears si urmatorul lucru la care se v-a gindi O2-ul asta sa-l pape v-a fi aluminiul din pistoane (Al arde ca dracu cind da de O2 si o temperetura destul de ridicata), si dupa circa citeva zeci de sec. vei avea un motor gol pe dinauntru si incins la rosu pe dinafara. Ca sa nu mai vorbim de ce se intimpla cind O2 intra in contact cu uleiul (nu sunt basme). Deci daca vreti senzatii majore pt 20-30 sec incercati. Inca ceva vor aparea niste detonatii cum na-ti mai auzit si probabil nici nu vezti mai auzi dupa aia(din cauza timpanelor).
__________________
They wanna fingerprint me and give me some years, they'll only get one finger while i'm shifting gears.
Ex Sierra V12, BMW 850i
Actual Maserati Ghibli Primatist
BMWPower is offline   Reply With Quote
- Copyright 2024 4Tuning -