Go Back   Forum 4Tuning > Tuning Motor & Mecanica > Sisteme turbo si NOS

Sisteme turbo si NOS Totul despre Turbo si NOS

Reply
 
Thread Tools
Old 19-10-10, 01:01   #1
vcsomin

Stage 5
 
Join Date: Sep 2007
Posts: 443
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
Default Electrovalva ALS

Ma intereseaza o electrovala (12v-14v) pt ALS, sa aibe diametru interior minim 25mm, pozitia initiala inchisa, sa reziste la 3bari, nu conteaza timpul de .. reactie. Am luat ceva de genul folosit pt lichide, cam scump - 100e, dar din pacate e prea mic, intrare / iesirea sunt de 1" dar in interior este mai mic. Poate cine a mai folosit asa ceva, ma poate ajuta.
vcsomin is offline   Reply With Quote
Old 26-10-10, 11:57   #2
Claudiumxg

Stage 5
 
Claudiumxg's Avatar
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 310
Default Re: Electrovalva ALS

[QUOTE=vcsomin;3738944]Ma intereseaza o electrovala (12v-14v) pt ALS, sa aibe diametru interior minim 25mm, pozitia initiala inchisa, sa reziste la 3bari, nu conteaza timpul de .. reactie. Am luat ceva de genul folosit pt lichide, cam scump - 100e, dar din pacate e prea mic, intrare / iesirea sunt de 1" dar in interior este mai mic. Poate cine a mai folosit asa ceva, ma poate ajuta. [/QUOT

depinde de ce vrei:
1. vrei bypass la clapeta?- poti folosii o elecrovana de relanti cu 2 sau 3 fire Bosc de k sau l jetronic, o supapa egr pe care o controlezi simplu cu un N75 si un acumulator de vacuum
2. supapa de aer suplimentar de k, l sau le jetronic+ potentiometru si ai deschidere variabila in functie de tensiune
3. throttle kicker de pe o masina mai veche cu carburator sau un solenoid de la un demaror
3. air injection care ar fi cea mai buna solutie , dar ai nevoie de o supapa uinisens gen egr + solenoid N75 pt ca ai presiune si temperatura si dinspre galeria de evacuare
5 . poti folosii 2 wastegate-uri externe actionate atat pe baza de presiune a arcului cat si cu vacuum si solenoid ( atat pt bypas cat si pt injectie aer)
6. poti folosii un DBW pt ca oricum iti tre un piggyback sau standalone pt control
7.o supapa IAC + un cotroller siai mai multe poziiti cu reglaj f fin
8 . cea mai tare solutie ca timpi de reactie insa mai greu de setat ca amestec e sa foloseti 2 pompe de aer de 1.8t( cu una ai mild ALS, cu 2 ai hard Als- iti trebuie si aici un controller suplimetar)
6. orice solutie folosesti tre sa elimini blow-offul
............
.......

ar mai fii cateva solutii da depinde ce vrei sa faci, eu le-am experimentat cam pe toate , cea mai buna solutiie e air injection in galeria de evacuare
Claudiumxg is offline   Reply With Quote
Old 26-10-10, 12:18   #3
vcsomin

Stage 5
 
Join Date: Sep 2007
Posts: 443
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
Default Re: Electrovalva ALS

In mod normal se foloseste ISV (valva de relantiu), dar este mult prea mica pt un antilag OK, mi-ar trebuie 3 bucati

E bypass la clapeta, ecu este standalone DTA
vcsomin is offline   Reply With Quote
Old 26-10-10, 12:28   #4
Claudiumxg

Stage 5
 
Claudiumxg's Avatar
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 310
Default Re: Electrovalva ALS

Quote:
Originally Posted by vcsomin View Post
In mod normal se foloseste ISV (valva de relantiu), dar este mult prea mica pt un antilag OK, mi-ar trebuie 3 bucati

E bypass la clapeta, ecu este standalone DTA
e mic varfu dar se desfileteaza si poti atasa un con mult mai mare din aluminu sau duramid si faci un housing cat de mare vrei tu/ su faci un piston care sa culiseze intr-o teava cu 2 oringuri/ sau foloseti un housing si un piston de diverter valve de aluminiu de la forge de 1.8t si ai flow cat vrei care poate fi actionat de orice solenoid de bendix sau de un isv.........
dta e cam subtire ca numari de outputuri PWM asa ca cel mai simplu ti-ar fi un egr de tdi, lasi clapeta inchisa si fara bypass ,doar relanti ceva mai mare si faci injectie direct in galerie si iti protejezi supapele, chiulasa si pistoanele pt ca ai temp mai mici dcat clasic cand arzi amestecu cu retrd la aprindere( cu injectiie folosesti mult mai putina benzina si retard mai mic) iti tre 2 harti si in mod fara als functioneaza pe post de blowoff in galerie
am uitat sa precizez cel mai imp lucru: ce turbo folosesti?
nu orice turbo duce als, pt ca se foarfeca axu,pe langa solocitarile termice , cu Kkk03 su 04 poti sa uiti de als
Claudiumxg is offline   Reply With Quote
Old 26-10-10, 12:35   #5
vcsomin

Stage 5
 
Join Date: Sep 2007
Posts: 443
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
Default Re: Electrovalva ALS

La ISV de pe S4 (AAN) , nu merge ce vrei tu, custom se poate, doar prefer o solutie gata facuta, pt ce folosesc eu (drag), e suficient sistemul asta , turbo este un Turbonetics GTK - 650 pt cele 0,5-1sec folosit nu o sa crape prea curand , o sa pun o poza cu e pus acum, e ok, ca intrare / iesire, dar in interior e flowul prea mic.
vcsomin is offline   Reply With Quote
Old 26-10-10, 12:42   #6
Claudiumxg

Stage 5
 
Claudiumxg's Avatar
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 310
Default Re: Electrovalva ALS

BOSCH 0280 140 512

simplu si la subiect, folosesti duty cycle pt control si are si flow destul si nu folosesti decat 2 fire, gasesti pe cimitir pe VW vechi su noua in jur de 100 eur calitate oem
Claudiumxg is offline   Reply With Quote
Old 26-10-10, 12:54   #7
vcsomin

Stage 5
 
Join Date: Sep 2007
Posts: 443
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
Default Re: Electrovalva ALS

Pai asta e cel de Audi AAN, si nu e suficient , chiar am masurat de curiozitate e cam 15mm - daca imi aduc aminte bine.
Ce se foloseste acum e pt lichid / aer / gaz, sau ceva de gen, dar membrana nu permite suficient flow, pe pozitia deschis.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	IMAG0112.jpg
Views:	297
Size:	55.1 KB
ID:	1712116  
vcsomin is offline   Reply With Quote
Old 26-10-10, 13:12   #8
Claudiumxg

Stage 5
 
Claudiumxg's Avatar
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 310
Default Re: Electrovalva ALS

Quote:
Originally Posted by vcsomin View Post
Pai asta e cel de Audi AAN, si nu e suficient , chiar am masurat de curiozitate e cam 15mm - daca imi aduc aminte bine.
Ce se foloseste acum e pt lichid / aer / gaz, sau ceva de gen, dar membrana nu permite suficient flow, pe pozitia deschis.
daca pui bypass prea mare nu o sa mai poti sa coboiri turatia sub un anumit nivel si atunci poti pur si simplu sa folosesti un throttle kicker si te joci ca hartile de avans si benzina , eu zic ca 15 mm + iac de fabrica pe over ride si launch la 5000rpm+ o sa ai ceva presiune
sau pui 2 iac bosch si ai mild si hard
ps. am vazut cateva motoare de wrc live si pana la evo 7 de wrc , se folosea SAS ul de fabrica care are intrarea si iesirea f mica intarea e de 18mm si iesirea e de 10
Claudiumxg is offline   Reply With Quote
Old 26-10-10, 13:24   #9
vcsomin

Stage 5
 
Join Date: Sep 2007
Posts: 443
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
Default Re: Electrovalva ALS

Pt turbine mici e ok (cum probabil e la masinile de care zici tu), pt un turbo mai mare, iti trebuie flow suficient. Avand in vedere ca nu e cobor sub 5000-5500rpm, nu e o problema ca nu scade turatia suficient. Eu prefer o solutie simpla, in plus softul nu se face in RO, si trebuie sa pastrez layout-ul existent. Daca crezi ca poti manufactura, rapid - rezonabil ca pret cee am nevoie da-mi pe pm un contact, si vorbim.
vcsomin is offline   Reply With Quote
Old 26-10-10, 18:36   #10
Claudiumxg

Stage 5
 
Claudiumxg's Avatar
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 310
Default Re: Electrovalva ALS

daca vrei doar drag poti sa nu folosesti nici o supapa ci doar un surb lung la clapeta si o pui deschisa 25-30 % si folosesti cyclic idle si ai rez problema cel mai simplu
Claudiumxg is offline   Reply With Quote
Old 26-10-10, 21:36   #11
Hexer


Stage 5
 
Hexer's Avatar
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 1,894
Member of:
[4Tuning International]
Default Re: Electrovalva ALS

De exemplu la M5 deschidem cam la 20 de grade clapeta de acceleratie petnru un als de 0.5 bari, ce e cam 30% flow din potentialul maxim...a lot.

In schimb ce folosim noi momentan la galeria ce are cosmin nu se paote pune fara modificari...dar se pare ca daca nu gaseste cosmin o cale civilizatat tot metoda noastra trebue sa adapteze...

La ocolirea chiualsei de aerul de edmisie facem o turbina...care chear e daunator. Asta sa folosit la S1 si era actionat de WG-ul original al 80-ului.

Chiar ar fi o varianta buna wg-ul...in schimb e foarte greu de reglat...adica cand si cat sa deschide...parca ar merge ca un bov inversat...hm...
Hexer is offline   Reply With Quote
Old 27-10-10, 09:49   #12
Claudiumxg

Stage 5
 
Claudiumxg's Avatar
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 310
Default Re: Electrovalva ALS

Quote:
Originally Posted by Hexer View Post
De exemplu la M5 deschidem cam la 20 de grade clapeta de acceleratie petnru un als de 0.5 bari, ce e cam 30% flow din potentialul maxim...a lot.

In schimb ce folosim noi momentan la galeria ce are cosmin nu se paote pune fara modificari...dar se pare ca daca nu gaseste cosmin o cale civilizatat tot metoda noastra trebue sa adapteze...

La ocolirea chiualsei de aerul de edmisie facem o turbina...care chear e daunator. Asta sa folosit la S1 si era actionat de WG-ul original al 80-ului.

Chiar ar fi o varianta buna wg-ul...in schimb e foarte greu de reglat...adica cand si cat sa deschide...parca ar merge ca un bov inversat...hm...
da 20% ajunge in cele mai multe cazuri insa la dimensiunea turbo-ului pe care il foloseste si pt drag cred ca poate folosii pt perioade scurte de timp 25-30% si are un flow sa scota pres mare.
ideea cu clapeta deschisa a aparut la veriunile europene de evo care nu aveau sas-ul de fabrica (jdm) ,chiar si pe subie versiunile de la prodrive aveau sas ilocuit mai apoi de rocket, pt ca injectia de aer e mult mai eficienta, pastreaza frana de motor si nu incalzeste supapele si turbo atat de mult. sa nu uitam de celica gt4 care a avut pregatit als cu injectie de aer din fabica acum 20 ani
da, fara un pic de adaptari nu se poate, sau foloseste doar surubul de deschidere al clapetei
air injection-ul intradevar transforma turbo-ul intr-o turbina cu gaze da asta vrem ,nu? si pe s1 se folosea 2 wg unu de 917 pt wastegate si un wg extern de 944 turbo inversat pt injectie
legat de wastegate( aprox un bow inversat) se poate face sa meraga da trebe unu cu 2 porturi sa il inchizi in sarcina si sa in deschizi pe overrun sau la launch-control simplu cu duty cycle sau 1 N75 + arc corespunzator in wg( EVO 5-6 grA-wrc) (trebuie si un acumulator de vacuum su pompa de vacuum)-sau cu 2 n75 ,
cel mai simplu si apropiat sistem de set up-ul asta il gaseti pe motoru de octavia wrc EVO1 , care are un sg solenoid , pe evo 2 are 2 si in ultima versiune are 4 ,de la 4 in sus vb de un Pectel sau un Magneti Marelli Marvel sau un Motec din seria Magnesium ca sa poti defini stategia de control sau 2 ecu in paralel ca sa ai destule pwm-uri si harti.

Last edited by Claudiumxg; 27-10-10 at 09:56.
Claudiumxg is offline   Reply With Quote
Old 29-10-10, 01:28   #13
Hexer


Stage 5
 
Hexer's Avatar
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 1,894
Member of:
[4Tuning International]
Default Re: Electrovalva ALS

Quote:
Originally Posted by Claudiumxg View Post
da 20% ajunge in cele mai multe cazuri insa la dimensiunea turbo-ului pe care il foloseste si pt drag cred ca poate folosii pt perioade scurte de timp 25-30% si are un flow sa scota pres mare.
ideea cu clapeta deschisa a aparut la veriunile europene de evo care nu aveau sas-ul de fabrica (jdm) ,chiar si pe subie versiunile de la prodrive aveau sas ilocuit mai apoi de rocket, pt ca injectia de aer e mult mai eficienta, pastreaza frana de motor si nu incalzeste supapele si turbo atat de mult. sa nu uitam de celica gt4 care a avut pregatit als cu injectie de aer din fabica acum 20 ani
da, fara un pic de adaptari nu se poate, sau foloseste doar surubul de deschidere al clapetei
air injection-ul intradevar transforma turbo-ul intr-o turbina cu gaze da asta vrem ,nu? si pe s1 se folosea 2 wg unu de 917 pt wastegate si un wg extern de 944 turbo inversat pt injectie
legat de wastegate( aprox un bow inversat) se poate face sa meraga da trebe unu cu 2 porturi sa il inchizi in sarcina si sa in deschizi pe overrun sau la launch-control simplu cu duty cycle sau 1 N75 + arc corespunzator in wg( EVO 5-6 grA-wrc) (trebuie si un acumulator de vacuum su pompa de vacuum)-sau cu 2 n75 ,
cel mai simplu si apropiat sistem de set up-ul asta il gaseti pe motoru de octavia wrc EVO1 , care are un sg solenoid , pe evo 2 are 2 si in ultima versiune are 4 ,de la 4 in sus vb de un Pectel sau un Magneti Marelli Marvel sau un Motec din seria Magnesium ca sa poti defini stategia de control sau 2 ecu in paralel ca sa ai destule pwm-uri si harti.
Acum incepem sa ne complicam dar e bien sa primes raspuns de la cineva cine stie despre ce vorbeste...
Cred ca solutoa o sa fie un solenoid direct la clapeta care nu lasa sa inchide total clapeta la schimbari...ceea mai ieftina si usoara solutie si e gata intr-o zi.
La drag nu trebue un rafinament atat de mare ca la rally unde controlul masinii e mult mai important decat puterea.
Apropo, esti pasionat sau te ocupi cu masini de rally, prea mutle referiri la rally.
Hexer is offline   Reply With Quote
Old 23-12-10, 21:41   #14
vlad_rally

Stage 5
 
vlad_rally's Avatar
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 489
Member of:
[Nissan]
[RENAULT]
[4Rally]
Default Re: Electrovalva ALS

Eu aveam als'u facut cu idle valve de renault...cu 2 fire...comandat de ecu (MS2) si mergea foarte bien pana in 6000 de ture...peste nu prea mai avea destul aer....dar oricum als-u trebe jos...[e la 2000-3000 sa faca boost....la mine mergea foarte bine.
https://www.youtube.com/watch?v=BjyjtchwGPk
__________________
Vlad Pescaru
vlad@jpr.ro
www.JPR.ro
vlad_rally is offline   Reply With Quote
Old 03-01-11, 00:13   #15
bluey
Audi Driver

Stage 5
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 7,165
Member of:
[Moderators]
[PARTICIPANT CURSE]
[AUDI]
Default Re: Electrovalva ALS

Poti incerca sa folosesti o clapeta anti-shudder de diesel.
Doar ca e ceva mai mare
Cred ca cea mai mica are 56mm diametru si e cu actionare vacuumatica.
Exista si varianta de 76mm cu actionare electronica (motoras cu reductor si traductor rezistiv pentru determinarea pozitiei) dar e ceva mai lenta cred datorita reductorului.
In poza atasata e cea actionata electronic si are 3" daca nu ma insel in diametru iar linkul e cu cea actionata vacuumatic.
Capsula vacuumatica de sus este pentru EGR iar cea din laterala e pentru actionarea clapetei.
http://www.myturbodiesel.com/images/runawayengine.jpg
Sper sa iti fie de ajutor
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	P1010298.JPG
Views:	185
Size:	1.09 MB
ID:	1805422  
__________________
Stock is for woosies
Smoking is for woosies

The best exhaust for a turbo is the least exhaust.
bluey is offline   Reply With Quote
- Copyright 2024 4Tuning -