off topic:
felicitari vlad pt masini si pt viitoarele evolutii, ma bucur ca ai descris in teremeni f buni si empiric comportamentul cu itb(miai dat dreptate), necesitatea de cuplu la turatii mici pe traseele de la noi(datorita gearingului necesar pe astfel de trasee si a necesitatii de a modula gazul) si necesitatea de a reduce lagu dupa periodele de franare pe overrun
il apreciez f mult pe hexer pt cunostintele lui(in 5 ani ne bate pe toti ) si experienta deja acumulata in ungaria (unde am inceput si eu sa ma duc frecvent din 98-99 dupa piese, iam vizitat pe cei de la havassy de multe ori si tot ce este in complexul respectiv, am vazut multe masini de la pwracing(prima vazuta a fost polskiul lor)-unde si hexer cred ca activeaza insa nu am vazut atelierul dar stiu ca sunt buni si ca fac service pt top cars tagay..., iar la dyno am mers si o sa mai merg de multe ori la dynoproject in budapesta-ca si concluzie nivelul e sus in hu, putem invata de la ei)din acest motiv imi face mare placere sa conversez cu el si sa putem toti trage niste foloase si sa ii aducem la zi si pe cei care nu au avut sansa sa vada ce am vazut eu sau hexer .
sorry hexer
da am si cititit si am si vazut
scurta trecere in revista: primele motoare de curse(including bmw 2002ti si dacia turbo) vazute si pus manuta pe ele 1983-1985...1993 primul "tuning" personal: bloc de 323 e21 si head de 320 e30 in e30, .......1994-1995 oltcitul din cnr a lui cojocaru trecut pe 4 webere de alfa verticale,apoi pe k jetr...1997 pus mana pe primul dyno/water brake dyno ....sarim peste alte etape ......in jurul lui 2005 la centrul de teste peugeot de langa zagreb vad mot de wrc diesel
, neintrodus dar indelung testat, hm culmea dupa cativa ani in wttc, lms dieselu mananca tot(cuplu mai mare la rpm mai mic .....remember vtm puiu rusu golf 2.5tdi)[ acolo am si vb cu un nene care lucrase la mot de f1 peugeot, xut8 de gr.b versiunea 3 de pe modelul 205t16 EVO2 care AVEA ITB(2 randuri), ADMISIE CU TRASEU VARIABIL , DPV, WATER INJ ....si 620hp/1800cm3 in 1986(o masina similara poate fi vazuta in conservare la sediul peug sport italia)-asta ca sa nu ne mai ascundem dupa dejete legat de ce tre la un turbo spre dosebire de solutia Audi/Lehlman single throttle plate si dublu plenum/ care nici nu e so bad si e mult mai ieftina] ...vizite si discuti si piese la multi preparatori mari din uk......azi 15.01.2011 o privire la pregatirile echipei skoda redbull/brr/oreca irc pt montecarlo in austria de ridic niste piese,unde am vb anu trecut si cu klaus schwemmin si l-am vazut la lucru pe ecu setand masina lui aigner care a si luat campionatul in pwrc 2009 ,de aceea tre sa repet ca exista diferente majore legat de ce au echipele din pwrc/uzina si ce este comercial adica gr.n (am redus discutiile la spec gr.n si wrc pt ca gr.a nu mai exista in prezent ca evolutie la turbo si m-am gandit ca ar fi bine sa vedem ce e aproape de noi adica n si ce e extrem adica wrc, legat de 4cyl/2l....desigur ca vom pune accentul si pe open class(alte config, nr cyl/capacitate cil )de acum inainte pt ca e mai rezonabil ca solutii tehnice si costuri prin solutiile oferite de furnizorii de componente de pe piata).
legat de fuel: in rallycross in div 1 EC se merge cu e85 , iar pe limba populara benzina cu octani mici are energie calorica mai mare si arde mai rapid/ exploziv, cea cu octani multi are kj mai putini insa si o adrere mai lenta si rezistenta la autoaprindre/det adica exact ce vrei sa emulezi cu waterinj, e85... de unde si posibilitatea de a creste compresia, avans mai aspru, arderi mai lente ca la diesel.... pdf elf pus de vlad e relevant
gata cu povestile revenim la subiect
on topic:
-intotdeauna exista un compromis fie ca favorizezi turatii mici si cuplu mare impreuna cu transmisie mai lunga fie turatii mari cuplu mic si transmisie mai scurta, ambele vin cu setul lor de probleme-nu le detaliez
-cum zice si hexer ,pana la 1,5bar (mai corect ar fi sa vb de presure ratio/pr ca pe hartile compresolrului) nu ai nevoie de de als cu setup corespunzator
-pt reducerea lagului, turbina twinscroll sau macar galerie 1cu 4 si 2cu3 la 4 cyl
-vlad , uitatesi la la axele tomei
-pt harti benzina in zona de spool am vazut extreme pana la 14,5-15 cu dif grade de avans de la pana la 40 grade in functie de restul setup-ului deci nici aici nu este o sg solutie ,ci un compromis legat de setup,
-ideal ar fi sa ai un ecu care iti permite rezolutie mare pe anumite intervale de load/rpmsi un overaly cu o harta de spoll cu afr diferit/lean si chiar una de timing diferit pe spool altfel la mers constant la load-ul respectiv ai probleme sau daca ramai pe harta normala nu scoti maxim de spool
-legat de racire, ai jet de ulei la pistoane? poti modifica chulasa si sa ii adaugi un traseu extern sa o racesti mai aproape de galeria de evac sau sa cresti flowul si o faci simplu cu fitinguri si flexible
-as pune un grafic cu un mot de evo 9 cu rest de 32mm sa se vada plaja pe care lucra mot? incepe la 2500 are vf de cuplu la 3000 si se cam termina la 5300
astept sa ne dea hexer ceva mai multe date de pe banc la tfsi, sper sa poata urmarii cat mai repede presiunile in cyl
ps .o pozica cu un set up frumos