functionarea ideala a unei turbine este in momentul in care i se asigura un volum constant de fum (de aia incearca toti sa faca serpisori). repet, sper pentru ultima oara, ca daca nu ai gauri in evacuare si nu ai o evacuare facuta de vreo "maimuta" aceeasi cantitate de fum iti va antrena turbina. repet, exista lagul si e mai mare, pentru ca timpul necesar INITIAL formarii coloanei de fum continue pentru antrenarea turbinei, este mai mare ca in cazul in care aceasta este pozitionata langa motor.
daca vrei sa devenim tehnici, sa stii ca e nevoie de o turbina cu partea de fum o idee mai mica, cand e pozitionata in spate, decat atunci cand e pozitionata langa motor, pentru ca, dar desigur stii, volumul gazelor calde e mai mare, deci in spate ajung mai reci, deci mai mici ca volum, iar pentru a iti creea aceeasi presiune PE PARTEA DE FUM (pentru a antrena turbina) ai nevoie de sectiune de trecere mai mica.
pentru fiecare banana exista o turbina suficient de mare pentru a o umfla, asa ca as stii si tu. nu toate turbinele sunt pispirele de alea de care stii tu, exista turbine chiar mari, care costa mai mutl ca masina ta probabil, totul e sa iti calculezi turbina de care ai nevoie.
referitor la ideea ta:
"ca sa nu mai spun de traseul enorm de admisie in care poate faci 0.5 bari cu o turbina de camion ."
1. ca sa stii si tu, turbina are un debit masic de descarcare al aerului care pentru o tubrina x la 1 bar poate fi egal cu al unei turbine y la 0.5 bari
2. volumul traseului de admisie il poti calcula usor (matematica banala) si iti poti alege compresorul de asa natura (da se pot alege si atunci ajungi sa ai turbine hibride)
3. odata presurizat traseul de admisie, ai o coloana continua de aer la aceeasi presiune, de aici te intereseaza sa poti alimenta aceea coloana cu aer in functie de consumul de aer al motorului tau, tinand totul la aceeasi presiune.
cu asta cam basta...