Go Back   Forum 4Tuning > Tuning Motor & Mecanica > Sisteme turbo si NOS

Sisteme turbo si NOS Totul despre Turbo si NOS

Reply
 
Thread Tools
Old 25-05-06, 15:47   #61
valib
Banned

Stage 5
 
valib's Avatar
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 3,348
Default Re: Ce reprezinta instalatia din foto....??

Quote:
Originally Posted by florin_cars
...totusi pe net parca am mai vazut asa ceva...dar nu stiu unde, n-ash crede k e chiar asa tzeapa/gluma
pe Discovery am vazut asa ceva, la ceva emisiune de tuning
s-a ales acest tip de turbo pentru ca nu mai era loc sub capota.
daca retin bine, are cu vreo 30% mai putina putere decat turbo-ul amplasat la motor
valib is offline   Reply With Quote
Old 06-06-06, 10:05   #62
Gabi_323i

Stage 5
 
Gabi_323i's Avatar
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 3,014
Member of:
[BMW]
Default Re: Ce reprezinta instalatia din foto....??




si un sound clip cu un mustang cu 2 turbine montate in spate

si un site al unei firme din america care produce/comercializeaza aceste sisteme "rear mount turbo" cu multe detalii si poze
__________________
BMW E30 324td S50B30 Twin Turbo Touring (Pt moment la grupa mica M50B25)
BMW E21 325iX M50 Turbo - Proiect ...
Gabi_323i is offline   Reply With Quote
Old 27-06-06, 22:43   #63
mad_mike

Stage 5
 
mad_mike's Avatar
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 416
Member of:
[Oltcit]
[FORD]
[MERCEDES]
Default Re: Ce reprezinta instalatia din foto....??

Ca e turbo asta e sigur.Ce cauta acolo poate sunet de turbina in gol,ca altceva nu vad ce ar putea fi.
mad_mike is offline   Reply With Quote
Old 02-07-06, 15:42   #64
59AFA

Stage 5
 
59AFA's Avatar
 
Join Date: Jun 2006
Posts: 978
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
[RENAULT]
Default Re: Ce reprezinta instalatia din foto....??

dak masina nu are vreun mastodond de motor , sa zicem 4-5L cred k efectul este mai mult auditiv...sau exista cumva posibilitatea sa fie o a doua turbina ?! acum mi a venit ideea asta...
59AFA is offline   Reply With Quote
Old 26-07-06, 17:27   #65
///V8///


Stage 5
 
///V8///'s Avatar
 
Join Date: Jul 2006
Posts: 319
Member of:
[4Tuning International]
Default Re: Ce reprezinta instalatia din foto....??

deci e pt sunet sau pt performanta?
///V8/// is offline   Reply With Quote
Old 26-07-06, 19:27   #66
200SX
4 Speed Squad Member

Stage 5
 
200SX's Avatar
 
Join Date: Jun 2004
Posts: 5,015
Member of:
[Moderators]
[4 Speed Squad]
[PARTICIPANT CURSE]
Default Re: Ce reprezinta instalatia din foto....??

Quote:
Originally Posted by ///V8///
deci e pt sunet sau pt performanta?

banuiesc ca pt performanta ca no da nimeni peste $1000 doar pt sound,
200SX is offline   Reply With Quote
Old 26-07-06, 23:35   #67
59AFA

Stage 5
 
59AFA's Avatar
 
Join Date: Jun 2006
Posts: 978
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
[RENAULT]
Default Re: Ce reprezinta instalatia din foto....??

de ce nu ? cine are....
59AFA is offline   Reply With Quote
Old 14-08-06, 12:18   #68
stiucarul

Stock
 
Join Date: Aug 2006
Posts: 3
Default Re: Ce reprezinta instalatia din foto....??

n-am avut rabdare sa citesc toate posturile si n-am inteles mare lucru din imagine...
parere personala: gazele de evacuare sunt recirculate pt a crea efectul de ejectie (tiraj mai bun pe evacuare) => rezistenta mai mica pe evacuare => evacuarea gazelor arse este mai eficienta => grad de umplere cu incarcatura proaspata mai ridicat => o mica herghelie
stiucarul is offline   Reply With Quote
Old 14-08-06, 12:30   #69
stiucarul

Stock
 
Join Date: Aug 2006
Posts: 3
Default Re: Ce reprezinta instalatia din foto....??

nu reusesc sa-mi dau seama unde duce evacuarea din compresor... ca pare "pe liber"
Poate daca vrei sa-ti umfli rotile cu motorul pornit
stiucarul is offline   Reply With Quote
Old 14-08-06, 20:08   #70
alexandru, sfat

Stage 3
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 126
Member of:
[Moderators]
Default Re: Ce reprezinta instalatia din foto....??

turbina e pusa pentru performante.
de ce e pusa acolo...poate pentru a avea un motor stock la prima privire v-ati gandit la asta ? un sleeper adevarat, mai ales daca te prezinti linistit la liniuta.
lag-ul e mai mare, gazele de evacuare fiind mai reci, dar presiunea acestora este inca acolo, deci turbina poate da exact acelasi boost ca si amplasata langa motor.
__________________
Am pana. Oare de aia nu trage masina ?
www.dogtuning.ro
alexandru, sfat is offline   Reply With Quote
Old 15-08-06, 11:43   #71
stiucarul

Stock
 
Join Date: Aug 2006
Posts: 3
Default Re: Ce reprezinta instalatia din foto....??

Mai spun si eu prostii, dar tu m-ai intrecut. Cum dracu sa aiba acelasi efect ca langa motor? Poate nu stii ce functie are turbina langa motor.
Si mai intreb o dat: unde duce evacuarea din turbina? ca eu nu mi-qam dat seamqa
stiucarul is offline   Reply With Quote
Old 15-08-06, 18:32   #72
alexandru, sfat

Stage 3
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 126
Member of:
[Moderators]
Default Re: Ce reprezinta instalatia din foto....??

Quote:
Originally Posted by stiucarul
Mai spun si eu prostii, dar tu m-ai intrecut. Cum dracu sa aiba acelasi efect ca langa motor? Poate nu stii ce functie are turbina langa motor.
Si mai intreb o dat: unde duce evacuarea din turbina? ca eu nu mi-qam dat seamqa
hai sa vedem daca mai spun si acum ceva prostii... poate mai mari ca data trecuta...
o turbina e angrenata de gazele de evacuare, de presiunea acestora. cu cat ai o presiune mai mare a gazelor de evacuare, cu atat poti face mai mult boost pe acceasi turbina... daca nu ai o evacuare sparta, acceasi presiune a gazelor de evacuare ajunge la turbo, indiferent unde este pusa... are lag, pentru ca e traseul lung, si gazele nu mai sunt la fel de calde... dar odata intrata turbina, daca e bine aleasa si nu o scapi off-boost are exact acelasi randament...

sa vb ca pt tine, care stii:
turbina are 4 "gauri"... intrare fum care in cazul nostru intra din esapament
iesire fum care iasa in aer liber, se poate pune toba dc e cazul
intrare compresor pe care vine filtrul de aer
iesire compresor care impinge aerul catre motor, care in poza noastra o ia pe sub masina....

remarca: eu as folosi acest sistem numai pe o masina cu map si nu maf. nu stiu ce are masina din imagine pe ea.
e posibil la un traseu asa de lung de admisie, sa nu fie nevoie nici de intercooler.

bafta, si dc am scris iara prostii sa ma anunti te rog...
alexandru, sfat is offline   Reply With Quote
Old 15-08-06, 18:34   #73
alexandru, sfat

Stage 3
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 126
Member of:
[Moderators]
Default Re: Ce reprezinta instalatia din foto....??

ps: poate ca nu ti-ai dat seama unde este teava, ca nu apare in prima poza, fiind demontata... o ia pe sub masina, cum am zis, inspre motor.
alexandru, sfat is offline   Reply With Quote
Old 16-08-06, 00:31   #74
beck

Stage 5
 
beck's Avatar
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 1,108
Default Re: Ce reprezinta instalatia din foto....??

specialist?

hmm....

imagineaza-ti ca tu esti turbina si un balon este galeria de admisie...
daca suflii balonul se umfla deci are presiune mai mare decat presiunea atmosferica.

ne-am inteles pana aici?

daca balonul este o banana daia de se dau meltenii la mare pe ea poti sa suflii pana iti ies ochii ca nu se umfla.

desi temperatura gazelor de evacuare influenteaza direct si presiunea , este mult mai putin importanta decat volumul traseului de evacuare.

ca sa nu mai spun de traseul enorm de admisie in care poate faci 0.5 bari cu o turbina de camion .

p.s. ne da tara pe dinafara de specialisti in turbine puse in loc de toba finala.
__________________
INOXWORKS

480 hp/t
beck is offline   Reply With Quote
Old 16-08-06, 01:19   #75
alexandru, sfat

Stage 3
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 126
Member of:
[Moderators]
Default Re: Ce reprezinta instalatia din foto....??

functionarea ideala a unei turbine este in momentul in care i se asigura un volum constant de fum (de aia incearca toti sa faca serpisori). repet, sper pentru ultima oara, ca daca nu ai gauri in evacuare si nu ai o evacuare facuta de vreo "maimuta" aceeasi cantitate de fum iti va antrena turbina. repet, exista lagul si e mai mare, pentru ca timpul necesar INITIAL formarii coloanei de fum continue pentru antrenarea turbinei, este mai mare ca in cazul in care aceasta este pozitionata langa motor.

daca vrei sa devenim tehnici, sa stii ca e nevoie de o turbina cu partea de fum o idee mai mica, cand e pozitionata in spate, decat atunci cand e pozitionata langa motor, pentru ca, dar desigur stii, volumul gazelor calde e mai mare, deci in spate ajung mai reci, deci mai mici ca volum, iar pentru a iti creea aceeasi presiune PE PARTEA DE FUM (pentru a antrena turbina) ai nevoie de sectiune de trecere mai mica.

pentru fiecare banana exista o turbina suficient de mare pentru a o umfla, asa ca as stii si tu. nu toate turbinele sunt pispirele de alea de care stii tu, exista turbine chiar mari, care costa mai mutl ca masina ta probabil, totul e sa iti calculezi turbina de care ai nevoie.

referitor la ideea ta:
"ca sa nu mai spun de traseul enorm de admisie in care poate faci 0.5 bari cu o turbina de camion ."
1. ca sa stii si tu, turbina are un debit masic de descarcare al aerului care pentru o tubrina x la 1 bar poate fi egal cu al unei turbine y la 0.5 bari
2. volumul traseului de admisie il poti calcula usor (matematica banala) si iti poti alege compresorul de asa natura (da se pot alege si atunci ajungi sa ai turbine hibride)
3. odata presurizat traseul de admisie, ai o coloana continua de aer la aceeasi presiune, de aici te intereseaza sa poti alimenta aceea coloana cu aer in functie de consumul de aer al motorului tau, tinand totul la aceeasi presiune.



cu asta cam basta...
alexandru, sfat is offline   Reply With Quote
Reply



- Copyright 2024 4Tuning -