Quote:
Originally Posted by einstein1984
Daca temperatura in evacuare e mai mare la benzina , de ce numai dieselurile au senzor de temperatura la evacuare?
|
Numai camioanele, locomotivele si masinile de curse au pirometru din fabrica fiindca ele sunt conduse cea mai mare parte a timpului la turatia de putere maxima - un vehicul de strada nu e tinut la puterea maxima destul timp ca temperatura sa creasca pana la punctul la care afecteaza evacuarea si turbina.
(Acelasi rationament l-au facut producatorii de masini turbo din anii '70-'80 cand n-au montat intercoolere, sub pretextul ca masina nu va rula la putere maxima destul timp ca sa supraincalzeasca turbina si admisia)
Turbina plasata la extremitatea evacuarii are un singur avantaj, ca se incalzeste mai putin, in rest e o solutie inutila:
- viteza prea mica de rotatie datorita presiunii reduse a gazului de evacuare
- presiune mica oferita motorului
- are nevoie de o tubulatura lunga si complicata pentru aer, uleiul de ungere, apa de racire, toate expuse si vulnerabile
~Nautilus