Quote:
Originally Posted by \"einstein1984\"
Dieselurile pot ajunge la peste 1000 de grade in evacuare. Unele camioane au un pirometru pentru a permite soferului sa urmareasca acest parametru (temperatura creste cand motorul e in sarcina mare).
Mai simplu decat ansamblul asta era un compresor eaton montat in V-ul cilindrilor. Si indraznesc sa spun ca si mai eficient.
|
Temperatura gazelor de evacuare la Diesel e cu vreo 200 de grade mai mica decat la benzina (in jur de 700-800 de grade fatza de 900-1000 de grade), motive pentru care pe TDI-uri se pot monta turbine cu geometrie variabila si pe motoarele cu benzina produse in serie nu (in afara de Porsche 911-997 turbo).
Viteza de expansiune a gazelor scade odata cu scaderea temperaturii. De asta la masinile echipate cu serpi se izoleaza serpii cu fibra de sticla J-Tech care permite sa pui mana pe galerii fara sa te frigi
ca gazul sa-si pastreze temperatura si deci viteza de evacuare, eliberand motorul de munca de a-l pompa afara. La 2-3 metri de motor nu vad ce viteza mai poate avea gazul si ce presiune mai poate produce o astfel de turbina (de altfel, nu vad ratiunea utilizarii de turbine de joasa presiune, in genul lui Volvo 940 sau unele modele de Saab, costul si complexitatea unui motor turbo ar trebui sa fie compensate de forta)
~Nautilus