Go Back   Forum 4Tuning > Tuning Motor & Mecanica > Sisteme turbo si NOS

Sisteme turbo si NOS Totul despre Turbo si NOS

Reply
 
Thread Tools
Old 24-02-06, 11:03   #31
Johnny_C

Stage 3
 
Johnny_C's Avatar
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 93
Default

Quote:
oricum sa vina pe la noi cu ea si nu ii dau mai mult de 2 km de Bucuresti fara sa o culeaga de pe jos
Sa-mi zica simie cand merge cu ea prin Buc, sa stau prin spatele lui sa i-o iau....
Johnny_C is offline   Reply With Quote
Old 24-02-06, 11:53   #32
RoSonic
4 Speed Squad Member

Stage 5
 
RoSonic's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Posts: 5,778
Member of:
[Super Moderators]
[Moderators]
[4 Speed Squad]
[Observator 4tuning]
[REDACTOR 4TUNING]
[PARTICIPANT CURSE]
[VW]
Default Re:

Quote:
Originally Posted by \"einstein1984\"
Gazele alea cand se racesc pierd din presiune, si deci din energia cinetica pe care o pot da turbinei. Sunt singurul care a invatat ceva la termodinamica? Cum poti compara un gaz cu un lichid?
Daca era buna de ceva solutia, era pe o masina de serie sau pe una facuta de vreun tuner serios (Callaway, Lingenfelter,Shelby etc). Cum nu e , e si mai clar ca e un compromis dezavantajos.
Evident ca exista o scadere. Dar nu poti spune ca, citez, \"gazul nu mai are deloc viteza la capatul evacuarii\". Daca ar fi asa nu am mai folosi tobe de esapament. Deci, da, exista o scadere... insa nu atat de mare incat sa nu se mai poate obtine presiunea dorita in turbina!

Nu stiu daca ofera performante mai bune ca un sistem montat normal... insa diferente mari nu sunt... Plus ca e solutia cea mai buna cand n-ai unde sa montezi turbo langa motor.

Si cred ca nici turbina nu o sa mai arate ca in foto de mai jos:
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	hot_turbo_239.jpg
Views:	527
Size:	17.7 KB
ID:	71241  
RoSonic is offline   Reply With Quote
Old 24-02-06, 14:05   #33
Johnny_C

Stage 3
 
Johnny_C's Avatar
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 93
Default

Da, rece ca gheata!
Ce temperatura poate atinge temperatura turbina aia din poza?
Si cam cat costa montarea unei astfel de turbine? Creste consumul dupa montare? La ce turatie intra in functiune turbina?
Ms!
__________________
Johnny_C is offline   Reply With Quote
Old 24-02-06, 16:44   #34
BASU

Stage 5
 
BASU's Avatar
 
Join Date: Aug 2005
Posts: 1,503
Member of:
[Moderators]
[Observator 4tuning]
[PARTICIPANT CURSE]
Default Re:

Quote:
Originally Posted by \"RoSonic\"
Si cred ca nici turbina nu o sa mai arate ca in foto de mai jos:
ahhh ce dureri de inima mi-ai dat cu poza asta...
BASU is offline   Reply With Quote
Old 24-02-06, 17:40   #35
einstein1984

Stage 5
 
einstein1984's Avatar
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 998
Default

Ce mi-ar place sa trag de acceleratia unui flat six turbo aflat pe banc pana ajunge asa!!!!!!!!!!!! Si galeriile de evacuare devin translucide.......... Daca avea mai multa lumina poaza o puneam wallpaper!
einstein1984 is offline   Reply With Quote
Old 25-02-06, 00:45   #36
200SX
4 Speed Squad Member

Stage 5
 
200SX's Avatar
 
Join Date: Jun 2004
Posts: 5,015
Member of:
[Moderators]
[4 Speed Squad]
[PARTICIPANT CURSE]
Default

la capatul unui esapament daca pui mana poti sa o ti acolo,deci temperatura aerului e destul de mica

la iesirea din motor sa zicem ca are 600-700 grade luati un vas inchideti-l ermetic punetii un indicator de presiune si incalziti pana aerul din interior ajunge la 600-700 grade si vedeti presiunea

pe scurt cu cat gazele de evacuare se racesc mai mult cu atat isi pierd din putere, turbina se pune cat mai aprope de motor, serpii de obicei se izoleaza pentru a nu lasa gazele sa se reacesca

ideea de baza este ca inainte de turbo sa ai o presiune cat mai mare si dupa una cat mai mica
200SX is offline   Reply With Quote
Old 25-02-06, 11:00   #37
einstein1984

Stage 5
 
einstein1984's Avatar
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 998
Default

Dieselurile pot ajunge la peste 1000 de grade in evacuare. Unele camioane au un pirometru pentru a permite soferului sa urmareasca acest parametru (temperatura creste cand motorul e in sarcina mare).
Mai simplu decat ansamblul asta era un compresor eaton montat in V-ul cilindrilor. Si indraznesc sa spun ca si mai eficient.
einstein1984 is offline   Reply With Quote
Old 25-02-06, 12:44   #38
RoSonic
4 Speed Squad Member

Stage 5
 
RoSonic's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Posts: 5,778
Member of:
[Super Moderators]
[Moderators]
[4 Speed Squad]
[Observator 4tuning]
[REDACTOR 4TUNING]
[PARTICIPANT CURSE]
[VW]
Default

Quote:
nele camioane au un pirometru pentru a permite soferului sa urmareasca acest parametru
Exista indicatoare (gauge) de EGT si pentru auto

RoSonic is offline   Reply With Quote
Old 25-02-06, 15:09   #39
Nautilus

Stage 5
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 2,106
Default Re:

Quote:
Originally Posted by \"einstein1984\"
Dieselurile pot ajunge la peste 1000 de grade in evacuare. Unele camioane au un pirometru pentru a permite soferului sa urmareasca acest parametru (temperatura creste cand motorul e in sarcina mare).
Mai simplu decat ansamblul asta era un compresor eaton montat in V-ul cilindrilor. Si indraznesc sa spun ca si mai eficient.
Temperatura gazelor de evacuare la Diesel e cu vreo 200 de grade mai mica decat la benzina (in jur de 700-800 de grade fatza de 900-1000 de grade), motive pentru care pe TDI-uri se pot monta turbine cu geometrie variabila si pe motoarele cu benzina produse in serie nu (in afara de Porsche 911-997 turbo).

Viteza de expansiune a gazelor scade odata cu scaderea temperaturii. De asta la masinile echipate cu serpi se izoleaza serpii cu fibra de sticla J-Tech care permite sa pui mana pe galerii fara sa te frigi ca gazul sa-si pastreze temperatura si deci viteza de evacuare, eliberand motorul de munca de a-l pompa afara. La 2-3 metri de motor nu vad ce viteza mai poate avea gazul si ce presiune mai poate produce o astfel de turbina (de altfel, nu vad ratiunea utilizarii de turbine de joasa presiune, in genul lui Volvo 940 sau unele modele de Saab, costul si complexitatea unui motor turbo ar trebui sa fie compensate de forta)

~Nautilus
Nautilus is offline   Reply With Quote
Old 27-02-06, 16:32   #40
Johnny_C

Stage 3
 
Johnny_C's Avatar
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 93
Default

Si tot nu ati zis cat costa1
Johnny_C is offline   Reply With Quote
Old 28-02-06, 18:36   #41
FIGHET

Stage 5
 
FIGHET's Avatar
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 1,554
Member of:
[Opel]
Default asai

probabil pentru sunet este pusa acolo dar ce te faci cind ploua intra apa in ea si nu se mai aude nimic sau incepe sa scartie
FIGHET is offline   Reply With Quote
Old 08-03-06, 09:10   #42
ealex

Stage 3
 
ealex's Avatar
 
Join Date: Jul 2005
Posts: 110
Default Re: Ce reprezinta instalatia din foto....??

dubios. pusa ca in poza fara sa duca niciunde...
singura explicatie ar fi ca e pusa ca sa diminueze zgomotul evacuarii unui motor f nervos non turbo. daca as avea asa ceva in plus in garaj as face din a doua teava si aruncator de flacari...
ealex is offline   Reply With Quote
Old 08-03-06, 10:26   #43
yknot

Stage 5
 
yknot's Avatar
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,424
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
Default Re: Ce reprezinta instalatia din foto....??

si ce aveti impotriva unuia care are o turbina "agatzata" de masina in spate.... se aude misto cred si atat. eu cred ca sunt pe aceiasi idee ca neoanele sub masina......
p.s. eventual si un cd la oglinda
__________________
samurai 4x4
yknot is offline   Reply With Quote
Old 09-03-06, 22:23   #44
einstein1984

Stage 5
 
einstein1984's Avatar
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 998
Default Re: Ce reprezinta instalatia din foto....??

Nautilus , partea de geometrie variabila e la compresor, care e rece, nu la turbina (care semana si la diesel si la benzina).
einstein1984 is offline   Reply With Quote
Old 09-03-06, 22:27   #45
einstein1984

Stage 5
 
einstein1984's Avatar
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 998
Default Re: Ce reprezinta instalatia din foto....??

Daca temperatura in evacuare e mai mare la benzina , de ce numai dieselurile au senzor de temperatura la evacuare?
einstein1984 is offline   Reply With Quote
Reply



- Copyright 2024 4Tuning -