Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > MASINA MEA > OPEL > Opel tuning

Reply
 
Thread Tools
Old 15-04-09, 00:00   #31
aleks_t

Stage 3
 
Join Date: Jan 2009
Posts: 163
Default Re: MOTOR C 20 LET

Quote:
Originally Posted by GTA View Post
Mie personal mi-a iesit pe nas LET-ul si abia astept sa schimb "placa".
da, dar nu ar fi rau sa mai lasi vreo 2 sfaturi. cum practica bate teoria, cred ca ar prinde mai bine decat niste citate de pe site-uri de specialitate
aleks_t is offline   Reply With Quote
Old 15-04-09, 00:18   #32
GTA
PARTICIPANT CURSE

Stage 5
 
GTA's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,599
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
[Opel]
[MERCEDES]
Default Re: MOTOR C 20 LET

Quote:
Originally Posted by aleks_t View Post
LE: din acest citat am dedus ca e vorba de material: "...There's absolutely no performance difference in either type of head, although, since the later heads are of poorer quality material, they are prone to problems with porosity"

Nu tot ce gasesti pe forumurile internationale trebuie luat de bun.spre exemplu asta de a spus ce ai citat tu,dupa umila mea parere,bate campii la fel ca multi altii de pe la noi.Daca studiezi mai atent informatiile legate de chiulasele KS400 KS700 si Cosworth vei vedea ca ca tocmai diferenta dintre materialele folosite le confera diverse rezistente la strangere.Ceea ce inseamna ca atunci cand vei mari puterea,adica presiunea din camera de ardere va fi mai mare,cele cu rezistenta mai mica la strangere vor avea tendinta sa arda garnitura de chiulasa(automat urmeaza deformarea),datorita faptului ca prezoanele de la chiulasa se "intind" din cauza fortelor exercitate asupra lor.

Ma rog...povesti legate de LEt sunt multe.lumea crede ca daca ai un LET esti mare jmecher...nimic mai eronat.sfatul meu pentru cei care viseaza la LET-uri este unul singur...TREZITI_VA!!!la noi in tara daca nu ai grave cunostinte de inginerie motoare termice si chiptuning ar fi bine sa ai multi bani sa-ti permiti sa te deplasezi offshore la orice problema apare,pentru ca LET-ul pe cat de fantastic este pe atat de sensibil se prezinta.Indiferent de de faptul ca la un moment dat in existenta lui acesta a fost testat cu XXX cai putere,orice modificare in parametrii motorului duce la rezultate dezastruoase.Spre exemplu turbina nu mai lucreaza in parametrii optimi....debitmetrul,senzorul de temperatura....diverse relee....alti senzori...contactele instalatiei de motor si exemplele pot continua.....acestea sunt motive din care un LET poate merge "varza" chiar daca el cu ceva timp in urma a fost testat cu XXX cai putere.Si la noi in tara oriunde te-ai duce lumea se uita piezis si zice..."ce vrei frate are si ea niste ani".....suntem o tara de agricultori cu pretentii de "manageri" si permanent visam la ceea ce nu ne putem permite si tot timpul se vor gasi destui "inteligenti" sa profite de acest fenomen.
__________________
GTA is offline   Reply With Quote
Old 15-04-09, 00:41   #33
Ford_V6

Stage 5
 
Ford_V6's Avatar
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 2,103
Member of:
[MERCEDES]
[FORD]
Default Re: MOTOR C 20 LET

Quote:
lumea crede ca daca ai un LET esti mare jmecher...nimic mai eronat.sfatul meu pentru cei care viseaza la LET-uri este unul singur...TREZITI_VA!!!la noi in tara daca nu ai grave cunostinte de inginerie motoare termice si chiptuning ar fi bine sa ai multi bani sa-ti permiti sa te deplasezi offshore la orice problema apare,pentru ca LET-ul pe cat de fantastic este pe atat de sensibil se prezinta.Indiferent de de faptul ca la un moment dat in existenta lui acesta a fost testat cu XXX cai putere,orice modificare in parametrii motorului duce la rezultate dezastruoase.Spre exemplu turbina nu mai lucreaza in parametrii optimi....debitmetrul,senzorul de temperatura....diverse relee....alti senzori...contactele instalatiei de motor si exemplele pot continua.....acestea sunt motive din care un LET poate merge "varza" chiar daca el cu ceva timp in urma a fost testat cu XXX cai putere.Si la noi in tara oriunde te-ai duce lumea se uita piezis si zice..."ce vrei frate are si ea niste ani".....suntem o tara de agricultori cu pretentii de "manageri" si permanent visam la ceea ce nu ne putem permite si tot timpul se vor gasi destui "inteligenti" sa profite de acest fenomen.
Perfect adevarat ... trist ... dar adevarat ...
Ford_V6 is offline   Reply With Quote
Old 15-04-09, 00:45   #34
aleks_t

Stage 3
 
Join Date: Jan 2009
Posts: 163
Default Re: MOTOR C 20 LET

citatul era luat de pe site-ul oficial sbd motorsport. tot pe la ei parca citisem ca KS700 a fost rezolvarea problemelor ce le-a avut KS400. ma rog, am mai gasit si pana acum foarte multe informartii contradictorii si pe site-uri oficiale, nu doar pe forum-uri.
cat despre sensibilitatea LET-ului, cred ca tu ai ramas cu traume din cauza personalului "calificat" de la noi. intr-adevar la motorul meu nu s-a umblat aproape deloc in comparatie cu al tau, dar eu folosesc masina aproape in regim de taxi, merg la munca zi de zi cu ea, folosesc pana si A/C-ul. deja am facut circa 10.000 de km in 5 luni fara nici un fel de eveniment dubios legat de motor. oricum, never say never, timp mai este suficient.
aleks_t is offline   Reply With Quote
Old 15-04-09, 01:03   #35
GTA
PARTICIPANT CURSE

Stage 5
 
GTA's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,599
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
[Opel]
[MERCEDES]
Default Re: MOTOR C 20 LET

Alex.personalul care lucreaza la masina mea de cativa ani,crede-ma ca este mai mult decat calificat in a lucra la aceasta masina.Aica un inginer mecanic angajat Porsche Romania,care detine el insusi o Vectra C20LET si inca doi mecanici angajati tot acolo din care unul fost propietar de aceeasi vectra C20LET cred ca nu sunt tocmai Gheorgita si Dorel de la service-ul lu` Gogu din colt.Insa cand desfaci lunar peste 100 de suruburi automat exista riscul ca unul sa ramana nestrans....si daca ai bafta mea ca acel surub sa fie tocmai unul din busoanele cutiei de viteze,sau mai nou "se intampla" ca un 'O'-ring de guma sa fie prins de cureaua de distributie....dupa ce torni diverse sume de bani in acea masina constient fiind ca nu vei recupera nici macar 30% vreodata parca nu mai ai celasi avant ca la inceput.Si ar mai fi faptul ca bagi mii de bani in piese,ai piese pe masina care duc pana la cel putin 450cp,si te cramponezi la 300cp pentru ca nu are cine sa faca un amarat de soft,insa net-ul e plin de firme de tuning,dar ei fac numai chipuri de 3-500E la TDI-uri pentru ca in 60minute e gata si i-a luat bani la fraier.Eu de aici am ramas cu traume....de la cei care mi-au promis marea cu sarea dar in final n-au facut nici macar o ceapa degerata.
GTA is offline   Reply With Quote
Old 15-04-09, 08:43   #36
dany_let

Stage 5
 
dany_let's Avatar
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 1,489
Member of:
[Opel]
Default Re: MOTOR C 20 LET

cu toate ca nu te inghit ca esti un om fara cartacter, ai dreptate cu soft-ul, daca la tine , unde sa zicem ca e un pic mai greu sa gasesti un baiat priceput sa-ti faca cineva soft , pentru ca iti trebuie un soft pentru modificarile care le-ai adus...eh..la mine problema era alta...eu nu aveam nimik modificat...adica , doar intercooler si un cap de adimisie...si mici cacaturi pe acolo...ma uit si eu pe forum...ma gandesc de unde sa-mi fac sooft...nu aveam incredere in " baietii" nostrii...ca imi luasem tepe cu instalatii electrice , cu debitmetre...chestii de genu...dar nu conteaza...si pana la urma , cum stateam eu intr-o seara , imi zice un prieten de ce nu ma duc la rabanne , ca a facut o calibra care fuge si face si drege...il sun pe om..omu f amabil...ma duc ...300 de euro sau 350 de euro...ma costa soft-ul...nu asta era problema...dupa multe vizite pe acolo...soft-ul nu a mers....masina in treapta a 3 a dadaea in nas...nu vreau sa-i fac reclama proasta...Doamne fereste...baiatul a facut tot posibilul...am schimbat senzorul de treapta 1 a ...am schimbat bujii...nimik...softul nu a mers...am ajuns la concluzia ca masina mea are probleme....am stat o luna ..sa vad ce fac...sa ma dau de ceasu mortii ....sa-mi scot peri albi...ce are masina..1?!? ? mi-am comandat soft de la eds stage 2...am zis sa ma risc...a venit softul....l-am montat...masina merge perfect...dyno 276 cai...deci ....TU VREI SA-TI FACA CINEVA SOFT PENTRU MODIFICARILE CARE LE AI "))

incearca la sebastian.
__________________
OPEL KADETT GSI TURBO---------------------204 CP


POWER IS NOTHING WITHOUT CONTROL... so I've ordered a new accelerator cable!
dany_let is offline   Reply With Quote
Old 15-04-09, 10:41   #37
Esperache
Daewoo Driver

Stage 5
 
Esperache's Avatar
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 1,643
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
[DAEWOO]
Default Re: MOTOR C 20 LET

Quote:
Originally Posted by aleks_t View Post
poate ma lamureste si pe mine cineva care e avantajul pompei de ulei Z20LET pusa pe C20LET. fostul proprietar al masinii mele a pus aceasta pompa, dar nu am inteles ce avantaje aduce
Si eu am montat pompa de Z20LET pt. ca presiunea este mai mare, DAR trebuie schimbat si sorbul
Quote:
Originally Posted by dany_let View Post
eu am facut acest topic, nu sa vedem care stie mai multe despre let , cine a facut chiuloasa si cine a proiectat nus tiu ce , ca nu suntem la scoala baieti...chiar nu suntem...asa ca linititi-va...

am facut acest topic sa ma ajute pe mine si pe voi in acelasi timp...de exemplu: pe alte forum-uri care nu au legatura cu tara asta de cacat , si cu oamenii de cacat care traiesc in ea, gasesti un topic din asta care aflii o gramada de chestii daca iti pui asa ceva pe masina, sau daca te-ai trezit din copilarie si ai o masina cu un asemenea motor.

eu cand am cumparat motoru asta nu stiam decat ca e turbo , si are 2 axe cu came...glumesc...stiam mai mutle , dar eram un incepator...sa zica UGA si cu Dragos cate telefoane le-am dat sa ii intreb una alta..si oamenii m-au ajutat , nu au ras , sau nu au inceput...frate FULE STRATIFIED INJECTION ...PLM... da...?!?! sa ne intelegem ...daca aici nu or sa fie discutii prin care sa ne ajutam si sa-i ajutam si pe altii care au dubii cu motoru asta...vor sa-si puna sau au probleme....am sa rog moderatorul sa-l inchida...


pe cuvant...chiar nu putem sa discutam constructiv?????????
Ohoho !!! Mai bine spui c-ai furat piesele decat sa te-apuci sa dai sume si alte chestii de genu' asta ca imediat esti catalogat "baiatu' lu' mami si-a lu' tati" !!
Quote:
Originally Posted by dany_let View Post
nu e vorba de rabdare...e vb de simplu fapt...ca putem sa ne ajutam sa ne fie mult mai usor m si pe toate forumurile din romania , chiar si un forum de "specialitate" gen , opel , vw si asa mai departe...nu gasesti nimik interesant...nu mai : ce sa fac daca nu imi porneste masina ? sa o imping ? sau sa ma cac....nu mai intrebari de handicapati....

nimik constructiv...cum sa-mi reglez wastegate-ul la un let de exemplu?...

nu vb nu mai de let...puteti sa aveti si voi ptr xe sau seh sau ...diferite motoare pe care le aveti pe masini....am vazut si motoare de opel 8 valve facyte turbo...chiar si pe forumul asta....credeti ca baiatu ala a stiut el de la el cum sa-l faca...??? s-a interesat si el la prieteni , forumuri...si si-a facut...de asta zic ca era mult mai usor , in loc sa ne dam mari cat am dat pe jante....sau eu daca zic ca am bagat 10 000 pana acum in masina ,,,,,imi sare lumea-n cap...ca nu e adevarat sau ca sunt baiat de bani gata...parca stiu ei cat am muncit eu ptr banii aia...

formurile sunt facute pentru a invata ceva , si ptr a te ajuta!!!

asa ca astept intrebari , si sfaturi ptr c 20 let. si nu numai.
Vezi www.migweb.com ; 80% din baietii de-acolo sunt exact ce se urmareste prin topicul facut de tine
Quote:
Originally Posted by dany_let View Post
cu toate ca nu te inghit ca esti un om fara cartacter, ai dreptate cu soft-ul, daca la tine , unde sa zicem ca e un pic mai greu sa gasesti un baiat priceput sa-ti faca cineva soft , pentru ca iti trebuie un soft pentru modificarile care le-ai adus...eh..la mine problema era alta...eu nu aveam nimik modificat...adica , doar intercooler si un cap de adimisie...si mici cacaturi pe acolo...ma uit si eu pe forum...ma gandesc de unde sa-mi fac sooft...nu aveam incredere in " baietii" nostrii...ca imi luasem tepe cu instalatii electrice , cu debitmetre...chestii de genu...dar nu conteaza...si pana la urma , cum stateam eu intr-o seara , imi zice un prieten de ce nu ma duc la rabanne , ca a facut o calibra care fuge si face si drege...il sun pe om..omu f amabil...ma duc ...300 de euro sau 350 de euro...ma costa soft-ul...nu asta era problema...dupa multe vizite pe acolo...soft-ul nu a mers....masina in treapta a 3 a dadaea in nas...nu vreau sa-i fac reclama proasta...Doamne fereste...baiatul a facut tot posibilul...am schimbat senzorul de treapta 1 a ...am schimbat bujii...nimik...softul nu a mers...am ajuns la concluzia ca masina mea are probleme....am stat o luna ..sa vad ce fac...sa ma dau de ceasu mortii ....sa-mi scot peri albi...ce are masina..1?!? ? mi-am comandat soft de la eds stage 2...am zis sa ma risc...a venit softul....l-am montat...masina merge perfect...dyno 276 cai...deci ....TU VREI SA-TI FACA CINEVA SOFT PENTRU MODIFICARILE CARE LE AI "))

incearca la sebastian.
Se pare ca suntem doar doi din tara asta care "inghitim" soft-urile EDS; nu zic ca sunt genu' care prefera ceva facut in serie mai mult decat ceva custom; dar am citit si vazut prea multe masini cu destule modificari la motor (de prin strainatati) care folosesc diferite stagii ale soft-urilor EDS, asa ca am ales sa merg, cel putin pt. moment, pe mana lor.

Last edited by Esperache; 15-04-09 at 10:43.
Esperache is offline   Reply With Quote
Old 15-04-09, 15:03   #38
salfkm
Opel Driver

Stage 5
 
salfkm's Avatar
 
Join Date: Dec 2006
Posts: 1,798
Member of:
[Opel]
Default Re: MOTOR C 20 LET

Quote:
Originally Posted by dany_let View Post
nu e vorba de rabdare...e vb de simplu fapt...ca putem sa ne ajutam sa ne fie mult mai usor m si pe toate forumurile din romania , chiar si un forum de "specialitate" gen , opel , vw si asa mai departe...nu gasesti nimik interesant...nu mai : ce sa fac daca nu imi porneste masina ? sa o imping ? sau sa ma cac....nu mai intrebari de handicapati....

nimik constructiv...cum sa-mi reglez wastegate-ul la un let de exemplu?...

nu vb nu mai de let...puteti sa aveti si voi ptr xe sau seh sau ...diferite motoare pe care le aveti pe masini....am vazut si motoare de opel 8 valve facyte turbo...chiar si pe forumul asta....credeti ca baiatu ala a stiut el de la el cum sa-l faca...??? s-a interesat si el la prieteni , forumuri...si si-a facut...de asta zic ca era mult mai usor , in loc sa ne dam mari cat am dat pe jante....sau eu daca zic ca am bagat 10 000 pana acum in masina ,,,,,imi sare lumea-n cap...ca nu e adevarat sau ca sunt baiat de bani gata...parca stiu ei cat am muncit eu ptr banii aia...

formurile sunt facute pentru a invata ceva , si ptr a te ajuta!!!

asa ca astept intrebari , si sfaturi ptr c 20 let. si nu numai.
Sunt perfect de acord cu tine.Intradevar cand m-am apucat de facut conversia turbo la motor nu stiam foarte multe legate de acesta treaba.Am inceput prin a vb cu cativa dintre voi de aici de pe site si in mare parte cu altii de pe alte forumuri din strainatate.Daca doriti sa aflati informatii despre conversii turbo la motoarele Opel,indiferent ca e cu 8v sau 16v va recomand www.vaux-extreme.com baietii de acolo pot sa spun ca mananca pe paine conversii turbo si in special la motoarele cu 8v.

Se spunea de electronica si ii dau perfecta dreptate aici lui @GTA pt faptul ca la noi in tara este foarte greu sa gasesti pe cineva care sa iti faca un soft custom pt ceea ce ai tu pe motor,aici chiar e o pierdere intradevar,dar chiar am urmarit si in special in Anglia toti cu conversii turbo sau modificari ale LET-urilor folosesc stand alone Megasquirt.Nu este chiar asa de scump si stie multe chestii si acesta,de aceea am optat si eu pt un stand alone din acesta pe care il voi programa eu cerand sfaturi si punand intrebari celor mai experimentati ca mine.

Dupa parerea mea nu este o rusine sa intrebi un lucru pt ca nimeni nu s-a nascut invatat sau nu toti stim toate chichitele la toate problemele.

Zicea @dany_let ca se poate discuta in acest topic si de alte tipuri de motoare si modificari.Hai ca incep eu si pun o intrebare:cum se poate modifica o turbina cu wastegate interna sa functioneze cu un wastegate extern.Stiu ca se anuleaza cel intern si apoi..........?
__________________
VECTRA A TURBO 4X4 C20LET POWER
DACIA 1310 TURBO INJECTION CONVERTED

DVR'S GARAGE- https://www.facebook.com/profile.php?id=100009200577468
salfkm is offline   Reply With Quote
Old 15-04-09, 15:21   #39
dany_let

Stage 5
 
dany_let's Avatar
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 1,489
Member of:
[Opel]
Default Re: MOTOR C 20 LET

buna asta cu wastegate-ul...eu nu stiu sa-ti raspund...
dany_let is offline   Reply With Quote
Old 15-04-09, 15:37   #40
salfkm
Opel Driver

Stage 5
 
salfkm's Avatar
 
Join Date: Dec 2006
Posts: 1,798
Member of:
[Opel]
Default Re: MOTOR C 20 LET

Poate stiu ceilalti sau o modalitate de a face arcul din wastegate mai tare.Tine doar 0,5 bari,am mai adaugat un arc suplimentar pt a fi mai tare si acuma tine pana la 0,8 bari,dar mai sus nici in ruptul capului.Macar pana pe la 1 sau 1,2 bari ar fi ok pt mine
salfkm is offline   Reply With Quote
Old 15-04-09, 18:24   #41
dany_let

Stage 5
 
dany_let's Avatar
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 1,489
Member of:
[Opel]
Default Re: MOTOR C 20 LET

pai exista wastegate mai puternic ...adica cum e la turbina de c20 let...tu ce wastegate ai?
dany_let is offline   Reply With Quote
Old 15-04-09, 23:29   #42
GTA
PARTICIPANT CURSE

Stage 5
 
GTA's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,599
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
[Opel]
[MERCEDES]
Default Re: MOTOR C 20 LET

Quote:
Originally Posted by salfkm View Post
cum se poate modifica o turbina cu wastegate interna sa functioneze cu un wastegate extern.Stiu ca se anuleaza cel intern si apoi..........?

Pai dupa ce ai anulat wastegate-ul intern primul lucru de care ai nevoie este o galerie de evacuare special conceputa pentru a monta un wastegate extern,dupa care treaba este simpla,adica se monteaza wastegate-ul extern iar evacuarea wastegate-ului poate avea 2 trasee diferite.Unul fiind unirea acestuia cu evacuarea,al doilea fiind extern(adica din wastegate scoti gazele direct in atmosfera).

PS.Eu pe masina am wastegate extern asa ca va pot ajuta cu orice info legate de acesta.
GTA is offline   Reply With Quote
Old 16-04-09, 01:08   #43
Ford_V6

Stage 5
 
Ford_V6's Avatar
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 2,103
Member of:
[MERCEDES]
[FORD]
Default Re: MOTOR C 20 LET

Quote:
personalul care lucreaza la masina mea de cativa ani,crede-ma ca este mai mult decat calificat in a lucra la aceasta masina.Aica un inginer mecanic angajat Porsche Romania,care detine el insusi o Vectra C20LET si inca doi mecanici angajati tot acolo din care unul fost propietar de aceeasi vectra C20LET cred ca nu sunt tocmai Gheorgita si Dorel de la service-ul lu` Gogu din colt.Insa cand desfaci lunar peste 100 de suruburi automat exista riscul ca unul sa ramana nestrans....si daca ai bafta mea ca acel surub sa fie tocmai unul din busoanele cutiei de viteze,sau mai nou "se intampla" ca un 'O'-ring de guma sa fie prins de cureaua de distributie.
Pai daca uita suruburi nestranse si oringuri prin distributie poate totusi nu sunt chiar asa de ultra competenti ... poti sa desfaci si 1000 de suruburi ... nu ai voie sa lasi nimic nestrans ... totul se verifica de 10 de ori inainte sa ii dai cheie ... cel putin eu asa procedez la masinile la care lucrez si nu am avut pana acum nici o experienta neplacuta ...
__________________
punktsidelacapat.ro
Ford_V6 is offline   Reply With Quote
Old 16-04-09, 09:17   #44
salfkm
Opel Driver

Stage 5
 
salfkm's Avatar
 
Join Date: Dec 2006
Posts: 1,798
Member of:
[Opel]
Default Re: MOTOR C 20 LET

Quote:
Originally Posted by dany_let View Post
pai exista wastegate mai puternic ...adica cum e la turbina de c20 let...tu ce wastegate ai?
wastegate-ul meu este cel stock de Garrett T25,am incercat sa pun unul mai mare dar nu imi incape ca si spatiu.
salfkm is offline   Reply With Quote
Old 16-04-09, 09:23   #45
salfkm
Opel Driver

Stage 5
 
salfkm's Avatar
 
Join Date: Dec 2006
Posts: 1,798
Member of:
[Opel]
Default Re: MOTOR C 20 LET

Quote:
Originally Posted by GTA View Post
Pai dupa ce ai anulat wastegate-ul intern primul lucru de care ai nevoie este o galerie de evacuare special conceputa pentru a monta un wastegate extern,dupa care treaba este simpla,adica se monteaza wastegate-ul extern iar evacuarea wastegate-ului poate avea 2 trasee diferite.Unul fiind unirea acestuia cu evacuarea,al doilea fiind extern(adica din wastegate scoti gazele direct in atmosfera).

PS.Eu pe masina am wastegate extern asa ca va pot ajuta cu orice info legate de acesta.
De galeria de evacuare stiam ca trebuie schimbata sau modificata pt a folosi wastegate extern.Dupa anularea celui intern trebuie scoasa si clapeta aceea din turbina care este langa paleta de evacuare sau poate ramane acolo?Nu am inteles exact cum este cu cel de al doilea traseu de evacuare pt wastegate,stiu ca se leaga pe galeria de evacuare wastegate-ul apoi cu o teava se uneste pe traseul de evacuare,dar cea de a doua cum vine?Eventual daca ai niste poze cu cel de la masina ta ca sa imi dau seama mai exact ar fi foarte folositoare.Sper sa nu fi pus intrebari prostesti Mersi pt ajutor
salfkm is offline   Reply With Quote
Reply



- Copyright 2024 4Tuning -