Mi-a venit cutia de viteze R154 si sase injectoare de 7MGTE cu debit de 440cc. Pe aceasta cale as vrea sa ii multumesc lui Alec-007, a fost de mare ajutor si foarte prompt, un om de nota 10. Mai vorbisesi de una de rezerva dar se pare ca omul nu stia ce vinde si era W58 care este mai putin rezistenta, deci nu am luat-o.
Mai trebuie sa cumpar inca un set din state, stau cu ochiul pe licitatie Cu injectoarele nu am poze, voi pune maine.
De asemenea caut thrust washer-ul pentru viteza 1-a upgradat din otel de rezistenta mare, asta e singurul punct asa zis slab al cutiilor R154.
Acum lucram la rezolvat cu evacuarea, dupa cum se vede si in poze mai jos.
Pana deseara aflu daca am luat masina donor pentru motorul ce va veni cuplat la R154. Fingers crossed. Daca nu e asta, va fi alta, le am "aliniate".
Turbo a plecat la mester pentru niste mici fix-uri si s-a intors intre timp :
Spre rusinea mea, nu am stiut pana acum de Toyota Soarer/Lexus SC300/400.. Foarte,foarte,foarte frumoasa masina! Mai ales astea din filmulet.. si ce dotari au, Lexus style!
Octav, iti urez nervi de otel ca vad ca ti-ai facut incredibil de bine temele
@CoCaine
Fara griji, majoritatea nu stiu de ele, nu cred ca sunt mai mult de 10 la noi in tara si asta exagerand rau de tot. A fost o masina mult inainte vremei ei, atunci cand toyota a stat din '85 cu R&D ca sa scoata LS-ul si apoi SC-ul. Cand au aparut erau peste Mercedes, BMW, Jag, toate dpdv tehnica, rafinament si comportament rutier. Over-engineered. Apoi a lasat-o mai moale Lexus Doar in motorul V8 se estimeaza ca s-au bagat 400 mil USD in R&D si eu ma minunam ca s-au bagat 1 miliard in tot R&D la W140 (care este Mercedes-ul meu preferat). De multi ani vreau masina asta si in sfarsit se face ca necesitatile mi-au permis sa cumpar una, altfel nu ii gaseam rostul.
De asemenea ce nu stie multa lume este ca acel V8 Lexus a fost initial proiectat de Toyota ca motor de curse insa pana sa fie adoptat s-a schimbat regulamentul si a fost de-tunat si optimizat pentru cuplu constant si operatie foarte rafinata (recunoscut pentru asta).
Iti multumesc pentru aprecieri si sper sa nu ma fac de ras in CND Am ajuns la concluzia ca nu am timp si bani sa fac tot ce vreau pana la inceputul campionatelor si, in definitiv, nu voi participa ca sa castig anul acesta. Nu am cum avand in vedere marea diferenta de experienta intre mine si ceilalti participanti. M-am resemnat cu faptul asta si ma bucur ca pot sa fac lucrurile mai cu rabdare si mai bine gandit, fara graba. E o chestie de termen lung, nu de moment in definitiv.
====
Acum, avand in vedere ca vorbim despre o masina destul de rara, voi spune cateva cuvinte despre ea. Cine nu e interesat poate sari peste, direct la poze.
Masina a fost conceputa de la 0 ca fiind un coupe de lux sub brand-ul Lexus pentru piata din statele unite. A fost (din ce am citit) prima masina proiectata 3D in CAD in loc de clasicele schite 2D.
Cum Toyota nu vinde sub numele de Lexus pe piata lor domestica din Japonia (JDM) modelul s-a numit Lexus SC400/SC300 doar in statele unite, in japonia fiind vanduta ca Toyota Soarer (cu istorie de coupe de lux in spate, nu a fost primul din serie).
Un lucru care probabil nu este stiut de multi este acela ca (putem spune) legendara Supra mk4 (ca a lui Virgil) este de fapt facuta pe platforma Soarer-ului.
Sunt in principiu cinci modele mari si late de Soarer/SC :
- mai ieftine si sportive : JZZ30 si JZZ31
- mai luxoase si fully loaded : UZZ30, UZZ31 si foarte rarul UZZ32.
JZZ-urile au avut 2.5 twin-turbo (apoi single turbo cu vvti) si 2JZGE aspirat (motorul de supra mk4 N/A) si costau simtitor mai putin de noi. Aveau suspensie clasica cu coil-overs si relativ mai putine optiuni.
UZZ-urile sunt toate cu 4.0 V8, costau mai mult si erau destul de fully loaded din fabrica, asta fiind strategia Lexus/Toyota la modelele scumpe.
UZZ30 Soarer este echivalentul Lexus SC400 din state si are tot suspensie clasica. Aici au fost cam golani japonezii ca nu le-au dat la americani ce aveau mai bun si avansat tehnologic.
UZZ31 (cel care l-am luat eu) are in plus suspensie pe perna de aer cu auto-indreptare , sistemul EMV cu ecran LCD touch-screen care include navigatie GPS, camera marsarier, TV, controlul climei si a sistemului audio. La fel, cred ca a fost primul model cu un CD changer (12 CD). Da, toate astea in 1991 cand NIMENI nu le mai avea. Pe vremea aia noi inca ascultam la pick-up si nemtii la caseta
UZZ32 - tata lor, initial am vrut sa iau unul din asta dar cum sunt foarte rare sunt si cam scumpe. S-au produs doar 873 de modele, fiind cel mai rar model toyota dupa clasicul si frumosul 2000GT (am poze live cu una dintr-un dealership .de daca vreti). Ce-l face foarte special este sistemul de suspensie activa hidropneumatica care intr-o forma sau alta se gaseste pe masinile "ultimul racnet" din zilele noastre. Cuplat cu sistemul de directie pe 4 roti, masina asta avea un handling de necrezut pe vremea aceea, se tinea pe circuit de porsche, ferrari etc. fara probleme cu toate ca era mult mai grea. Odata, candva, poate ma lipesc de una, a fost boala mea.
Sunt multe de spus, dar cred ca deja v-am plictisit. Sa va zic cateva lucruri despre masina care am luat-o.
Nu se afla in stare chiar la fel de buna ca S14-le dar este foarte ok pentru anii ei. Ce-i drept nici nu am dat multi bani pe dansa.
Este produsa in '92 deci are V8-ul cu internele cele mai solide (dupa 95 au subtiat tot ca sa mai scoata niste cai), nu a avut accidente grave si a fost intretinuta de persoane cunoscute in lumea Soarer in UK. Nu are istorie service completa si a fost importata din Japan ca toate celelalte. Amuzant e ca proprietarul, un tip super de gasca irlandez de origine (dupa accent) are prietena romanca, si ea o tipa de nota 10, m-am inteles foarte bine cu ei la telefon.
Defectele masinii :
- dashboard-ul holografic este uneori intermitent ca intensitate (trebuie schimbati niste condensatori si un tranzistor)
- reglaj electric volan sus-jos este uneori intermitent, in profunzime merge ok (probabil un contact)
- nu merge CD multi changer-ul, posibil sa se rezolve cu un reset, oricum nu prea ma intereseaza ca pe vremea aia nu se inventase anti-soc si sare la gropi :P
- la pornire suna putin tachetii pana incepe sa se incalzeasca putin. am citit despre asta si se rezolva cu reglaj.
A fost recent revopsita complet deci ar trebui sa arate foarte bine din zisele proprietarului. Poza din licitatie a fost dinainte de vopsire.
Nu cred ca are rost sa insir optiunile, sunt mai multe decat majoritatea masinilor moderne. Practic mai tot ce poate fi considerat "optiune", le are.
Poza cu jucaria :
Mai multe daca va avea timp proprietarul sa-mi trimita niste poze hi-res, daca nu o sa-i fac eu. Cele din licitatie nu pun in valoare masina, posibil si motivul pentru care am luat-o simtitor sub pretul pietei.
Cam asa arata bordul de Soarer, Lexus-ul il are pe cel clasic analog. La vremea lui si bordul a fost destul de avansat pentru ca nu este un simplu VFD LED, imaginea este afisata holografic prin retroproiectie si o oglinda (gen HUD).
Si cum tot e topic-ul meu si il umplu de ce vreau, pun trei filmulete care cred ca merita vazute. Primul este cu nea Tiff de la 5th Gear invatand sa faca drift pe un Soarer. Al 2-lea este cu Soarer-ul din D1GP al lui Ueno, iar al 3-lea este este o comparatie (veche tare, japan) intre suspensia activa din UZZ32 si cea clasica a lui JZZ30. A mea e undeva la mijloc. Tineti cont ca UZZ32-ul e mai greu din cauza tonelor de optiuni si a suspensiei foarte complicate.
Tiffie :
Ueno :
UZZ32 vs JZZ30:
Cam atat despre Soarer, in functie de ce voi decide cu el (ca si cu S14) voi face un topic separat.
Mai jos am facut o poza cu injectoarele de 440cc care mi-au venit (sus) si cele din state care abia le-am luat (jos). Calitate de 2 lei pozat cu telefonul dar oricum nu-i mare lucru de vazut.
O alegere a motorizarii surprinzatoare si, in acelasi timp foarte interesanta. Intr-adevar motorul acesta a fost gandit initial ca race-engine ("Its resemblance to a race engine platform - 6 bolt cross mains and over square configuration - was confirmed in 2007 by David Currier - in an interview with v-eight.com -, vice president of TRD USA, stating that the 1UZ platform was based on CART/IRL engine design").
Iti dai seama ca stiu mai toate swap-urile cu 1UZ de pe youtube, in special cele cu inductie fortata, plus mai tot ce misca pe forum-uri, eu nu iau decizii fara sa studiez foarte bine problema.
Decizia pare ilogica la prima vedere pentru ca nu sunt niste motoare puternice de fabrica, nu "sar in ochi". De asemenea suport-ul aftermarket este prastie pentru ele. Cu toate astea am vorbit la Cometic si pot sa-mi faca niste garnituri de chiulasa custom de grosimea care o voi vrea eu iar restul se poate fabrica.
1JZ e mai greu cu 72kg (cu tot cu aceeasi cutie) decat 1UZ. De asemenea banc-urile de cilindri la V8 sunt lungi de 4, deci cat SR-ul meu, sa nu mai vorbim ca per ansamblu va fi mai multa greutate jos, V8-ul fiind ceva mai putin inalt. In contrast 1JZ cu blocul lui de fonta si vibrochenul lung mi-ar face spatele sa fie si mai usor iar de taiat prin masina ca sa-l pun mai in spate nu avea rost. 2JZ a iesit din discutie din start pentru ca e mult prea scump si intra si in el bani ca sa-l faci cum trebuie plus ca tot vei avea ceva gaura de cuplu jos, chiar fiind de 3000 si un motor cu design de cuplu fata de 1JZ care e de ture.
1UZ daca voi reusi sa fac ce vreau ar trebui sa-mi furnizeze cam 400 cai la roata si undeva peste 600Nm (ce ma intereseaza de fapt), eliminand mare parte din clutch-kick-uri si, amuzant, asta va imbunatati putin si stresul pe transmisie. Si nu va fi deloc stresat la puterea asta, 100 cai/litru la inductie fortata nu e nici pe departe extrem. Daca pica, e un kit de pistoane si biele industriale care zic ei ca rezista la 1000+ hp si atunci ar deveni aproape bullet-proof daca e intretinut cum trebuie. Unii au scos 400 cai in forma aspirata cu modificarile care trebuie (scumpe insa), dar nu au cuplu, sunt scosi din ture deci bune pentru circuit sau o masinuta ff. usoara cum e AE86.
Sunt multe de zis, am citit mult pe partea asta si sunt convins ca alegerea facuta este cea corecta pentru mine.
Vis-a-vis de rafinamentul motorului prima data cand am "aflat" de el a fost acum foarte multi ani in review-ul din vechiul Top Gear (~1991), pe vremea cand chiar testau masini. De acolo a pornit toata chestia cu paharul cu apa, monezi si altele.
Am mare nevoie de un motor rafinat (ce-i drept si I6 e foarte ok) din cauza ca acum mi-am montat suportii solizi motor si cutie si pana se incalzeste mai bine e vibromasaj maxim. Apoi e mediu. Insa nu vreau sa renunt la solizi pentru ca au schimbat imens masina, este mult mai controlabila, cutia e perfect precisa in orice circumstante (inainte mai erau mici dificultati sa bagi in viteza mid-drift) samd. In teorie cel putin imi rezolva toate problemele.
Acum singurul lucru care trebuie sa-l stabilesc este modalitatea de supra alimentare si aici sunt 4 variante din care prefer twin-turbo cu niste turbine micute gen K04, T28, GT2871R sau, de ce nu, T25 care sunt ieftinute si usor de gasit. Celelalte variante ar fi un M112 dar nu pot pune intercooler si trebuie injectie metanol/apa, un Vortech sau alt centrifugal care nu stiu daca ma urca pana unde vreau si e f. scump, doua chargere M45 de mini dar nu cred ca am loc de ele sau un turbo mare unde voi avea probleme cu plasamentul. Vom trai si vom vedea, acum sa ma vad cu ele aduse in tara fara evenimente si apoi o luam relaxat inainte.
In oricare din variante voi incerca sa obtin lag minim (nu se aplica la superchargere evident) si o plaja de cuplu cat mai larga, nu ma intereseaza cifra de cai putere.
Si ca sa o lamurim cu ce ar putea motorul asta daca te mananca undeva si te tine buzunarul, a se vedea vechea HKS Drag supra 1UZ twin turbo. 1500hp. Ciudat ca n-au folosit 2JZ.
Nici nu ma indoiam de faptul ca ai studiat foarte bine problema. Ti-am ctit tot topicul si, dupa ce ai scris tu am inceput sa citesc si eu mai multe despre 1UZ.
Evident eram obtuz si vedeam cand auzeam Toyota doar 1JZ, 2JZ si Supra
Cat despre filmul cu Supra de drag as fi putut jura ca are JZ pe ea.
Buzunarul nu ma tine decat intre niste limite si la mine planul e mai simplu.
felicitari pentru noile achiziti.ma bucur ca in romania cel putin pe plan automobilistic se creste destul de bine si rapid,tot mai multe proiecte mari.bafta in continuare si cat mai multi cai
Mi-a trimis proprietarul Soarer-ului niste poze cu exteriorul actual. In licitatie erau niste poze mai vechi si intre timp a fost vopsita complet masina cu dezechipare. Nu am apucat sa-l intreb dar pare ca are ceva perla pe ea, lucru care ar fi dragut, insa indiferent de asta arata binicel la caroserie.
Interiorul nu e chiar ideal, are multicele urme de folosinta, insa daca va fi cazul nimic care sa nu fie rezolvabil. Am gasit prin state set de piele noua pe la 600 para (doar pielea fara scaune etc.) si include tot mai putin volanul si cotierele de pe portiere. Bord-ul intr-adevar nu prea are intensitatea care trebuie dar rezolvarea e simpla. Multumit pana acum, sa vedem cand dau bot in bot cu masina cum va fi. Mi-am luat putin teapa ca nu am fost atent cand am luat-o si e in UK, doar ca in partea de UK din nordul Irlandei, deci cam departe de Londra unde ajung eu. Se aduna si la costuri cu ferry samd, dar tot se merita. Va fi un trip misto, oricum vroiam a vad Irlanda.
Astept sa treaca odata timpul sa pot sa ma duc sa le ridic, evident fiind si putin ingrijorat cu evolutia vremii.
Mai jos ceva poze. Cu niste jante de 18-19 cu buza cromata (am pus ochiul pe un set de Kei-uri) si suspensia data pe nivelul de mai jos zic eu ca va arata dragut. Un set de triple misto aftermarket nu ar strica