Salutare baieti,
In primul rand post-ul va anunt din capul locului ca asta va fi unul dintre posturile alea lungi deci daca-i greu cu timpul sau rabdarea se poate sari la poze
Imi cer scuze in avans fata de unii pentru ca stiu ce urmeaza.
Acum la 5 dimineata am decis sa fac o pauza din citit, documentat si calculat formule pentru ca nu prea mai rezistam si mi s-a cam arcit. Din pacate ultima saptamana, cam asa, a fost nasoala rau.
Lucrul care-l urasc cel mai mult este sa fiu nevoit sa fac treburile pe graba. Imi este foarte greu sa aduc masina in formula de concurs si greutatea primei etape incepe sa se adune pe umeri, mai ales cand e in orasul tau si dragut ar fi sa nu fii complet banana.
Ma rog, nu-s genul sa ma plang prea mult si asta e bine pentru ca intr-un mod ciudat ma mobilizeaza stres-ul pana rezolv problema.
Asa, sa o luam cu modificarile la masina, au fost zic eu foarte multe fata de cand am updatat ultima data. Voi incerca sa iau in ordine si sa zic cateva cuvinte despre fiecare, cel putin despre lucrurile mai putin banale de care ar putea fi si altii interesati sa afle.
Suporti motor solizi
====================
Suportii solizi au fost montati de multa vreme dar din ce tin minte nu cred ca am vorbit de ei. Initial eu am comandat si motor si cutie din delrin, tipul a gresit si mi-a trimis delrin la motor si aluminiu la cutie.
Zice el (politicos si credibil) ca asa cer multi si ca a gresit cand a trimis. Nu am intalniti multi vanzatori ca el de vreme s-a oferit sa-mi trimita gratuit un suport de cutie delrin, cel aluminiu fiind cadou. Piesa + shipping cam $100, e o chestie pentru ca i s-a dus mai tot profitul la tranzactia cu mie. Daca se va gandi cineva sa vrea suporti solizi omul are id-ul "t72dawg".
Cu delrin la motor si aluminiu la cutie era nasol tare, ma asteptam la vibromasaj ca asta e cu suportii solizi. Nivelul de disconfort era undeva la limita a ce as fi dispus sa indur
Cu suportul de la cutie facut tot din delrin este mult mai okay, incomparabil as zice, daca mergi incet subturat si la relanti chiar ai cum sa te mai si plimbi, nu doar "race mode", ca la un moment dat te saturi.
Am simtit o mai buna rigidizare a sasiului si pentru ca nu se mai misca cutia nu mai opune la fel de multa rezistenta atunci cand esti pe-o parte. Mai pe romaneste modificarea si-a atins scopul sperat deci ma declar multumit. Masat, dar multumit.
Cand va fi vremea voi incerca si niste suporti din poly mai moi sa vad cum ma inteleg cu ei, cred ca ar fi un compromis mai bun.
MAX Parts Angle Kit
===================
Treaba asta facea parte cruciala din micile mele planuri si din pacate, pe scurt, nu am reusit sa obtin nici pe departe ce am vrut si asta pentru ca nu am fost pregatit cu distantiere.
Speram ca pana acum sa trec la 5 prezoane si am tot amanat comanda lor. Cam prostanac. In fine, din alea 36 grade pe exterior ale masinii am scos undeva pe la 42.5, pe la 45 deja atingea in lonjeroane. Eu speram la un 47-48 dar n-am avut deloc bafta iar diferenta de grade poate parea mica insa cand ai nevoie de ea e imensa.
Ajuta ? Da, fara discutie, e mult mai iertatoare masina si evident poti merge in unghi mult mai mare (daca te tine organica).
Ce s-a mai schimbat ? Directia este mult mai nervoasa insa nu in sensul bun, mult mai greu de stapanit la viteza, tinde mult sa o ia pe unde vrea ea daca nu o tii bine pe linie.
Cumva iti da mai mult feedback pe unele parti componente din carosabil insa mult mai putin peste altele (cand ai adereta diferita stanga-dreapta, gropi, denivelari, asfalt diferit etc.).
Nu stiu, mi-e greu sa explic dar cert e ca iti pierzi foarte mult din increderea in masina si asta nu e un lucru care trebuie subestimat. In opinia mea, cu cat iti ofera mai multa incredere o masina cu atat poti sa o aduci (si sa o tii) mai usor la limita. Sau poate inca n-am eu suficient volum in cohones. Cred ca asta-i
Este nasol cu prioritizat banii, eu speram sa fi luat din start si un brat inferior care sa rezolve schimbarea de centru de rotire a masinii dar aia e, sunt scumpele deci mai asteapta.
Sa vedem dupa ce mai fac niste modificari si imbunatatiri cum o sa se simta, acum nu-mi place deloc sa fiu sincer si cred ca ma voi gandi eu la alt sistem mai eficient si mai pe "gustul" meu. In orice caz nici unghiul de fuga marit (cam necesar in cazul meu) nu ajuta.
Nu as recomanda modificarea asta la nimeni fara sa stie sigur in ce se baga si numai daca este neaparata nevoie. Eu stiam ca o sa fie mai greu dar fara unghi e greu tare pentru mine.
Obiectiv insa vorbind, kit-ul de la MAX eu zic ca nu e rau deloc la costul lui, face ce scrie pe cutie, se potriveste ok si sudeaza usor. Nu prea l-au gandit cu prinderea din capat dar in fine, veti vedea la ce ma refer.
Bucsele poly
============
Super tare, sunt foarte multumit de ele, nu sunt nici de piatra dar nici moi, un compromis excelent. Acum sa vedem daca tin. Am schimbat totul cap-coada, a durat mult dar s-a meritat, fara discutie. Masina se simte mult mai inchegata si previzibila, iar nu stiu cum sa explic prea bine. Ajuta, recomand.
Suspensiile
===========
Nu are rost sa o lungesc, sunt foarte multumit cu ele, este foarte tangibila schimbarea masinii, acum "imbraca" mult mai bine asfaltul, cum reactioneaza. Sunt ce-i drept foarte dure, ca deh, sunt de "circuit" si noi nu meritam drumuri bune. Intre 8 cu 6 fata de 2 cu 2 cum sunt alea de fabrica e ceva diferenta. Motiv pentru care am mers acum pe maxim soft peste tot si in functie de ce gume voi avea si cum va fi suprafata la fiecare etapa ma mai joc din amortizoare fata si spate.
Tot timpul am considerat ca o suspensie buna este cea care are capabilitatea de a fi si confortabila. Daca sari prea tare denivelari/gropi si nu tii rotile pe asfalt iti rupi splina degeaba doar ca sa zici ca ai suspensie sport, mai mult strici in realitate. Cu HSD-urile daca nu fac off-road prin cratere chiar se comporta exemplar. Ma rog, are oarecum logica avand in vedere greutatea masinii si frecventa arcurilor, dar ma asteptam sa fie mult mai neprietenoase cu soselele patriei.
Power Stuff
=========
Aici e poveste lunga si tot aici se afla si stress-ul meu cel mai mare vis-a-vis etapa.
Ca sa o iau de la capat, am zis ca daca tot am sculele de ce sa nu le pun pe masina, chiar daca nu vreau cine stie ce cresteri.
Am montat pompa walbro, care chiar "functioneaza" de vreme ce m-am facut de rusine ca n-am verificat valoarea sigurantei de la pompa. Rezultatul a fost siguranta arsa la prima intrare mai serioasa in boost. Dublat, rezolvat.
Maine sper sa fac rost de un regulator de presiune combustibil ca sa vad cu ce lucrez, nu am avut cum face rost inca.
Alaltaieri am pus boost controller-ul electronic Greddy si sonda wideband Innovate si da-i la joaca. Am inceput sa urc incetul cu incetul boost-ul si sa monitorizez afr-urile si a naibii stateam foarte bine, nu treceam de 11.6 nici in capat. Clar pompa isi facea treaba.
Am ajuns mai pe "final" la un 0.9 jos care-l scadeam pana la 0.65 sau 0.7 in capat, nu mai tin minte. Toate astea cu AFR-uri bune deci eram in parametri si atunci cel mai bucuros copil din tara.
Masina s-a transformat, rupe aderenta in a 2-a doar din boost, si daca nu ma tin perfect drept si a 3-a mai scapa cate putin. Nu e vreun monstru sau ceva ca si caluti dar in combinatie cu unghiul de cadere setat pe spate eu cred ca invartea bine. Scop atins, sarbatoare, fericire.
Nu am stat mult atunci sa testez, eram tare bucuros pentru ca nu ma asteptam sa faca fata doar din pompa fara soft la boost-ul ala, am zis ca maine e inca o zi si am plecat triumfant sa parchez agregatul si sa-mi vad de-ale mele.
Ma rog, poveste lunga facuta scurta, azi am pus emanage-ul, am bagat gaz de la MOL si am plecat fericit si incitat ca o sa iasa treaba buna.
Nu m-am complicat sa o iau iar de jos, eram in carti cu afr-urile cu o zi inaine la aceeasi ora si cam la aceeasi temperatura, nu ?
Ei si de aici incepe sa o ia ziua mea (deja nedormita) la vale. La spool-up valorile sunt in limite dar dupa ceva full-boost o ia peste 12 si creste moment in care deja "dau cancel" si cred ca eram doar pe la 4500 ture. Hai poate sarisesi eu calul cu boost-ul, no problem, il dam mai jos. La fel. Stock. La fel. Deja treaba miroase.
Si asa am ajuns la prima problema mare si nasoala care poate avea asa multe explicatii, de la simple pana la cele urate si complicate. Cum am avut grija sa nu fortez nota pe AFR-uri sarace, sper sa nu fie vorba de cele urate si sa fie benzina de la MOL de doi lei si sa nu poata face fata ecu la compensare. EMU e pe 0 dar poate si el sa interfereze. Multe variabile fara experienta necesara de a te lua la tranta cu ele, dar incercam.
Ma vad nevoit sa fac ceea ce nu am vrut sa fac inca si anume sa programez eu personal e-manage-ul cu toate ca nu ma simt suficient de pregatit tehnic, nici pe departe. Am citit o gramada, zic eu ca le inteleg dar intre teorie si practica e cale lunga. Asta e ceva ce se invata in ani de zile.
Intr-un fel e misto ca e un soi de provocare dar totul e pe barba motorului meu ceea ce nu e "cool". La cum am simtit-o sigur continuau sa urce valorile, pare sa fie o problema liniara. Iar eu cu afr-uri de 13-14 in boost nu ma dau
Aia e, intr-un fel sau altul se va rezolva, tot ce sper este sa nu ma previna sa rulez in prima etapa, ar fi o mare dezamagire. Cel mai rau caz daca nu-i nimic bulit merg pe stock si cu degetele incrucisate.