Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > MASINA MEA > NISSAN - INFINITI > Masina mea Nissan - Infiniti

Reply
 
Thread Tools
Old 24-02-11, 04:34   #196
XSW

Stage 5
 
XSW's Avatar
 
Join Date: Oct 2003
Posts: 760
Default Re: Nissan 200SX S13 SR20DET | Performance Road & Drift Project

@alex_maf2007 - Multumesc mult pentru urari. Masina insa e foarte departe de a fi "iesit", nici nu ne-am apucat cum trebuie de lucru la ea. In vreun an cam asa sper sa fie gata cu tot ce mi-am propus, intre timp mai mult lucram la mecanica.

Asa ... sa fac un mic update.

Mi-a venit ieri in sfarsit MAX steering angle kit, pare foarte solid facut, sper sa nu am probleme cu el. Am verificat un mockup-montaj si pare sa fie foarte okay, fara plangeri pana acum. Sper pana saptamana viitoare sa-l pot si testa

Masina este acum in service si va ramane acolo o perioada, pentru ca sunt mai multe operatiuni care trebuie facute.

Urmeaza sa demontam mai tot ce poate fi demontabil pe sub ea, sa sablam tot, sa ranforsam cateva brate si prinderi care simt eu ca ar beneficia de asta, tratat anti-rugina si vopsit totul. In procesul asta voi schimba si orice suruburi care par sa-si fi pierdut din rezistenta sau care se rup, ca deh are o varsta. Sper sa nu se rupa cele cu prindere in sasiu pentru ca e multa bataie de cap sa rezolvi (si sa pastrezi siguranta/rigiditate).

Motivul pentru care vreau sa fac operatia asta nu este unul cosmetic ci vreau sa fiu cu inima impacata ca nu am verigi slabe prin articulatie/suspensie. La sasiu si caroserie planuiesc sa fac ranforsarile si suduri de dublare etc. cand ajungem la facut si montat rollcage-ul.

Dupa ce-i asta gata urmeaza sa inlocuim toate bucsele cu cele din kit-ul complet din poly (e mai usor cu articulatia scoasa oricum), treaba care o sa ia ceva vreme si o sa iasa cu injuraturi. Dupa operatia asta vom pune totul pe masina impreuna cu partile de articulatie de la Driftworks.

Apoi urmeaza sa punem coiloverele HSD iar undeva printre toate operatiile astea sper sa rezolvam cu succes si problema unghiului la directie plus macar la sofer sa imi fac punctele de prindere pentru centurile in 4 puncte.

Asa, mai pe graba ca sa fie cat de cat gata pentru prima etapa. Nu mai are rost sa instalez e-manage-ul si sa incep sa ma joc cu el de vreme ce motorul va fi oricum inlocuit si fara injectoare si turbo mai mare oricum nu as putea scoate un plus semnificativ de putere. Stock e mai safe si mai durabil si aleg asta acum.

Acum, gata cu povestile, sa pun si cateva pozulici si un filmulet. Vestea nashpa este ca discurile pe fata au ambele niste fisuri cam nasoale, sper sa reusesc sa gasesc un alt set SH rapid (help ? ). Oricum vroiam sa trec la frane mai mari si 5 prezoane dar nu e momentul chiar acum. Nu stiu de cand sunt asa pentru ca nu am mai stat sa ne uitam la ele pana acum (silly, stiu) Probabil erau asa de multa vreme inainte sa iau masina. Oricum, poate fi periculos si costisitor daca cedeaza unul.





Intre timp e aproape gata si celelalt loc de la service, elevatorul in 4 puncte a fost instalat si merge foarte okay. Vreo 2 pozulici de acum ceva vreme cand am pus Soarer-ul alb pe elevator dupa ce a fost montat (primul test hehe) si daca tot eram acolo ne-am apucat de niste masuratori si alte treburi din astea.





Am facut si un mic filmulet pentru ca inafara unui spatiu inchis nu prea auzi motorul si in plus era si suficient condens in evacuare pentru ca sa iasa putina baie de abur in spate. Scuze calitatea, a fost filmat cu telefonul. Selectati 480p pt. sound quality olecuta mai bun. Nu stiu ce-i cu fluieratul ala, cred ca e din camera ca atunci nu se auzea. Evacuarea (rezonatoare, catalizatoare) si admisia sunt stock, abia astept sa aud cum va suna pe S13 cu straight through si doar toba putin restrictiva.




Mai pun si o pozisoara cu Lexy alb - cum il alint eu - langa E39 a lui Emanuel (cu roti de iarna din pacate). Asa e mai usor de judecat dimensiunile agregatului.



Multa bafta,
Octav

Last edited by XSW; 24-02-11 at 04:43.
XSW is offline   Reply With Quote
Old 26-02-11, 05:45   #197
XSW

Stage 5
 
XSW's Avatar
 
Join Date: Oct 2003
Posts: 760
Default Re: Nissan 200SX S13 SR20DET | Performance Road & Drift Project

Am pus coiloverele HSD si am dat jos tot restul de pe fata, urmeaza sa sablam, vopsim, pus bucse samd. Va dura oleaca pt. ca depindem de altii la sablat dar aia e. Poze nashpa cu telefonul, nu pot lua DSLR-ul cu mine tot timpul Voi face poze cum trebuie dupa ce e gata operatia.







Am comandat discuri si placute deci pe partea asta sper sa fie acceptabil de ok pana pot pune niste frane mai serioase pe ea.

Multa bafta,
Octav

Last edited by XSW; 26-02-11 at 05:48.
XSW is offline   Reply With Quote
Old 26-02-11, 10:00   #198
Liviu_NYC

Stage 5
 
Liviu_NYC's Avatar
 
Join Date: May 2004
Posts: 307
Member of:
[Nissan]
[RENAULT]
[SEAT]
Default Re: Nissan 200SX S13 SR20DET | Performance Road & Drift Project

Vad ca te-ai apucat serios de treaba.
Suspensiile coilover schimba masina. Sincer nu as vedea vre-o masina de drift fara coilovers.
Succes si mai ales spor la bani sa faci masina asa cum ti-ai propus-o
__________________
Totul este posibil pana la limita la care imposibilul devine posibil.

Acareturile din ograda:
1969 Ims;1971 Mercedes 280 SEL;1987 Bmw 524;1992 Saab 9000 ;1995 Nissan Silvia S14:2002 Seat Ibiza;2007 Dune Buggy 250 cmc
Trotinetele:
1994 Kawasaki Kx 250;1998 Kawasaki Zx 6R;2006 Kawasaki Zx 6R;2006 Honda Xr 650 R
Unborn yet : home made dune buggy 1000 cmc
Liviu_NYC is offline   Reply With Quote
Old 26-02-11, 12:58   #199
bakal

Stage 5
 
bakal's Avatar
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 1,682
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
[Nissan]
Default Re: Nissan 200SX S13 SR20DET | Performance Road & Drift Project

apropo de kitul de la d-max... daca inca nu l-ai montat, se poate sa il studiez un pic? as vrea sa vad daca se poate fabrica si la noi asa ceva, de un mester strungar
__________________
got smoke, will travel
bakal is offline   Reply With Quote
Old 28-02-11, 09:49   #200
XSW

Stage 5
 
XSW's Avatar
 
Join Date: Oct 2003
Posts: 760
Default Re: Nissan 200SX S13 SR20DET | Performance Road & Drift Project

@Liviu_NYC - Asa e, conteaza insa si cum lucreaza si cum au fost proiectate, nu sunt toate la fel. Sper ca am facut o alegere buna cu HSD-urile

@bakal - Din pacate sunt deja la sudat, insa daca voi avea timp si esti prin iasi poti sa le vezi, masori etc. Se pot face la noi la strung (chiar mecanic, nu neaparat numeric) si sincer vorbind iau in considerare ca un "stage2" sa fac eu alt kit cu niste mici imbunatatiri daca voi considera ca merita. Nu va fi scump pentru Romania, insa nu stiu daca si cand voi face asta.

Multa bafta,
Octav
XSW is offline   Reply With Quote
Old 04-03-11, 10:58   #201
daniwmk

Stage 5
 
daniwmk's Avatar
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 1,787
Default Re: Nissan 200SX S13 SR20DET | Performance Road & Drift Project

Dupa ce apuci sa te dai cu ele un pic sa scrii si tu ceva impresii despre HSD.
Merci anticipat si spor la treaba.
daniwmk is offline   Reply With Quote
Old 07-03-11, 23:51   #202
XSW

Stage 5
 
XSW's Avatar
 
Join Date: Oct 2003
Posts: 760
Default Re: Nissan 200SX S13 SR20DET | Performance Road & Drift Project

Un mic teaser. Daddy's got angle now. Ma rog, pana nu fac proba nu e oficial, dar sper eu sa ma ajute treaba asta sa trec prin prima etapa fara sa ma fac total de ras, chiar si cu SR-ul stock. Nu am putut sa fac treaba asa cum vroiam de vreme ce e presiune cu prima etapa si nu imi permit sa bulesc piese fix acum (ex. rulmentii) dar aia e, progresam cum putem.

Acum sunt in cuptor dupa vopsit si urmeaza sa ne apucam de spate.

Poze mai bune si mai calitative in episodul viitor





Din pacate dupa intalnirea de la Brasov se pare ca planurile mele vor trebui ajustate, eu vroiam sa fac rollcage-ul custom si sa ma ocup de caroserie/sasiu (sablat, intarit, dublat etc.) concomitent cu swap-ul V8 insa cum rollcage-ul a devenit obligatoriu in CND din sezonul asta, nu cred ca voi avea timp sa fac treaba cum trebuie, asa cum vroiam. Pff .. vom vedea, nici eu nu stiu care-i noul "plan", sunt cam ocupat cu altele acum din pacate. Momentan vreau sa fie gata masina ca sa ne jucam cu setarile la suspensie, sa ma reobisnuiesc cu dansa. Apoi vom vedea cum trece prin prima etapa ca mare lucru nu mai am timp sa-i fac pana atunci.

@daniwmk - In primul rand felicitari pentru S14, iti voi urmari topic-ul cu atentie. Cum iese pe strazi masina voi reveni cu pareri, pana atunci insa .. mai dureaza, avem multe de facut.

Multa bafta,
Octav

Last edited by XSW; 07-03-11 at 23:53.
XSW is offline   Reply With Quote
Old 08-03-11, 07:22   #203
reshizzo_s13

Stage 5
 
Join Date: May 2008
Posts: 1,472
Member of:
[Nissan]
Default Re: Nissan 200SX S13 SR20DET | Performance Road & Drift Project

din pacate nu am ajuns si eu sambata la intalnire chiar daca sunt din brasov nu am reusit ca sa nimerit asa de prost

vroiam sa stiu si eu ce sa discutat important?

ca regulamentul 2011 lam citit deja, intrebarea era, rollcage-ul in cate puncte trebuie?

si alte treburi importante?
__________________
NISSAN 200SX - s13-sr20 project - my drift bitch
SUBARU IMPREZA MY08 - boxer diesel - my daily driver
reshizzo_s13 is offline   Reply With Quote
Old 08-03-11, 11:54   #204
reshizzo_s13

Stage 5
 
Join Date: May 2008
Posts: 1,472
Member of:
[Nissan]
Default Re: Nissan 200SX S13 SR20DET | Performance Road & Drift Project

te rog sa imi spui si mie unde faci rollcage-ul sau ...
ca poate ne combinam ca si eu vreau si trebuie
0751348941 sau reshizzo83 (ymess)
reshizzo_s13 is offline   Reply With Quote
Old 09-03-11, 19:18   #205
Alexandru239

Stage 3
 
Alexandru239's Avatar
 
Join Date: Dec 2010
Posts: 142
Member of:
[MERCEDES]
Default Re: Nissan 200SX S13 SR20DET | Performance Road & Drift Project

Frumos lexus-ul,cum se comporta v8-ul? M-am tot uitat si eu dupa una si par ok si ieftine.Dar cutia manuala e foarte rara !!!Super masini!!!

Last edited by Alexandru239; 09-03-11 at 19:26.
Alexandru239 is offline   Reply With Quote
Old 12-03-11, 03:05   #206
XSW

Stage 5
 
XSW's Avatar
 
Join Date: Oct 2003
Posts: 760
Default Re: Nissan 200SX S13 SR20DET | Performance Road & Drift Project

@reshizzo_s13

Inca nu mi-e sigur, probabil aici, local. Cand ajung la asta si ma interesez + fac planul te sun si daca nu ai rezolvat deja poate facem impreuna. Sau, de ce nu, poate ne strangem mai mult care suntem in situatia asta si facem un contract bun cu o firma sa iesim si calitativ si la un pret bun.

@Alexandru239

Multumesc V8-ul mi se pare un motor excelent, foarte bine echilibrat, cu un raspuns foarte bun si o curba de cuplu foarte larga. Nu l-am ales aleator ca motorizare.

Cutie manuala din pacate nu vei vedea pe ele pentru ca nu s-a produs iar cele cu preturi mici ti-as sugera sa le eviti pentru ca fiind o masina rara si daca o aduci in Romania (unde nix piese) poate deveni cam costisitor. Asta e o regula generala la masinile second-hand in definitiv, da mai multi bani pe una buna daca vrei sa o folosesti zi de zi.

===

Am facut multe lucrusoare la masina intre timp dar nu reusesc sa-mi fac vreme sa fac/pun poze din pacate. Am sperat sa tin tot timpul thread-ul updatat insa acum chiar este o perioada f. dificila ca timp la mine deci ... putintica rabdare va rog mult

Multa bafta,
Octav
XSW is offline   Reply With Quote
Old 15-03-11, 11:36   #207
XSW

Stage 5
 
XSW's Avatar
 
Join Date: Oct 2003
Posts: 760
Default Re: Nissan 200SX S13 SR20DET | Performance Road & Drift Project

Cine ma poate ajuta cu niste gume de 17" de ars (le pot da inapoi inainte sa ajunga la sarma daca este nevoie) rog mult sa ma contacteze. Am doar gume de 15 si nici din alea suficiente pentru ca zilele astea trebuie sa ma antrenez mai serios.

Masina este mai mult sau mai putin gata pentru etapa, ieri am facut si unghiurile/setarile la suspensie, am mers pe ceva mai linistit care sa rafinez in timp. Din pacate pe spate nu am putut aduce toe-ul la 0, am putin negativ pe o parte si putin pozitiv pe alta ceea ce e departe de a fi bine ok insa rulam cum putem, mai usor pe stanga decat pe dreapta

I-am infipt si e-manage-ul impreuna cu boost controller-ul electronic, facut niste setari medii si acum pune olecuta mai multi cai pe sosea. Nici aici nu am mers pe extreme pentru ca nu e pregatit motorul, insa ma declar multumit cu rezultatele actuale. Masina foarte usoara de fund si eu nu am bani de anvelope adevarate deci un numar mai micut de cai este suficient pe moment.

Altceva nu stiu ce sa va zic, suspensia HSD este foarte buna, sunt multumit. Poate cam prea de track pentru la noi insa isi face treaba bine, tine agreagatul in contact cu soseaua chiar in situatii dificile. Mai am de finisat putin setarile la amortizoare dar astea se fac in functie de suprafata.

Am fugit la antrenamente Pe seara poate mai pun niste pozulici si scriu exact ce are acum pe dansa.

Multa bafta,
Octav
XSW is offline   Reply With Quote
Old 17-03-11, 06:50   #208
XSW

Stage 5
 
XSW's Avatar
 
Join Date: Oct 2003
Posts: 760
Default Re: Nissan 200SX S13 SR20DET | Performance Road & Drift Project

Salutare baieti,

In primul rand post-ul va anunt din capul locului ca asta va fi unul dintre posturile alea lungi deci daca-i greu cu timpul sau rabdarea se poate sari la poze Imi cer scuze in avans fata de unii pentru ca stiu ce urmeaza.

Acum la 5 dimineata am decis sa fac o pauza din citit, documentat si calculat formule pentru ca nu prea mai rezistam si mi s-a cam arcit. Din pacate ultima saptamana, cam asa, a fost nasoala rau.

Lucrul care-l urasc cel mai mult este sa fiu nevoit sa fac treburile pe graba. Imi este foarte greu sa aduc masina in formula de concurs si greutatea primei etape incepe sa se adune pe umeri, mai ales cand e in orasul tau si dragut ar fi sa nu fii complet banana.

Ma rog, nu-s genul sa ma plang prea mult si asta e bine pentru ca intr-un mod ciudat ma mobilizeaza stres-ul pana rezolv problema.

Asa, sa o luam cu modificarile la masina, au fost zic eu foarte multe fata de cand am updatat ultima data. Voi incerca sa iau in ordine si sa zic cateva cuvinte despre fiecare, cel putin despre lucrurile mai putin banale de care ar putea fi si altii interesati sa afle.

Suporti motor solizi
====================
Suportii solizi au fost montati de multa vreme dar din ce tin minte nu cred ca am vorbit de ei. Initial eu am comandat si motor si cutie din delrin, tipul a gresit si mi-a trimis delrin la motor si aluminiu la cutie.

Zice el (politicos si credibil) ca asa cer multi si ca a gresit cand a trimis. Nu am intalniti multi vanzatori ca el de vreme s-a oferit sa-mi trimita gratuit un suport de cutie delrin, cel aluminiu fiind cadou. Piesa + shipping cam $100, e o chestie pentru ca i s-a dus mai tot profitul la tranzactia cu mie. Daca se va gandi cineva sa vrea suporti solizi omul are id-ul "t72dawg".

Cu delrin la motor si aluminiu la cutie era nasol tare, ma asteptam la vibromasaj ca asta e cu suportii solizi. Nivelul de disconfort era undeva la limita a ce as fi dispus sa indur

Cu suportul de la cutie facut tot din delrin este mult mai okay, incomparabil as zice, daca mergi incet subturat si la relanti chiar ai cum sa te mai si plimbi, nu doar "race mode", ca la un moment dat te saturi.

Am simtit o mai buna rigidizare a sasiului si pentru ca nu se mai misca cutia nu mai opune la fel de multa rezistenta atunci cand esti pe-o parte. Mai pe romaneste modificarea si-a atins scopul sperat deci ma declar multumit. Masat, dar multumit.

Cand va fi vremea voi incerca si niste suporti din poly mai moi sa vad cum ma inteleg cu ei, cred ca ar fi un compromis mai bun.


MAX Parts Angle Kit
===================
Treaba asta facea parte cruciala din micile mele planuri si din pacate, pe scurt, nu am reusit sa obtin nici pe departe ce am vrut si asta pentru ca nu am fost pregatit cu distantiere.

Speram ca pana acum sa trec la 5 prezoane si am tot amanat comanda lor. Cam prostanac. In fine, din alea 36 grade pe exterior ale masinii am scos undeva pe la 42.5, pe la 45 deja atingea in lonjeroane. Eu speram la un 47-48 dar n-am avut deloc bafta iar diferenta de grade poate parea mica insa cand ai nevoie de ea e imensa.

Ajuta ? Da, fara discutie, e mult mai iertatoare masina si evident poti merge in unghi mult mai mare (daca te tine organica).

Ce s-a mai schimbat ? Directia este mult mai nervoasa insa nu in sensul bun, mult mai greu de stapanit la viteza, tinde mult sa o ia pe unde vrea ea daca nu o tii bine pe linie.

Cumva iti da mai mult feedback pe unele parti componente din carosabil insa mult mai putin peste altele (cand ai adereta diferita stanga-dreapta, gropi, denivelari, asfalt diferit etc.).

Nu stiu, mi-e greu sa explic dar cert e ca iti pierzi foarte mult din increderea in masina si asta nu e un lucru care trebuie subestimat. In opinia mea, cu cat iti ofera mai multa incredere o masina cu atat poti sa o aduci (si sa o tii) mai usor la limita. Sau poate inca n-am eu suficient volum in cohones. Cred ca asta-i

Este nasol cu prioritizat banii, eu speram sa fi luat din start si un brat inferior care sa rezolve schimbarea de centru de rotire a masinii dar aia e, sunt scumpele deci mai asteapta.

Sa vedem dupa ce mai fac niste modificari si imbunatatiri cum o sa se simta, acum nu-mi place deloc sa fiu sincer si cred ca ma voi gandi eu la alt sistem mai eficient si mai pe "gustul" meu. In orice caz nici unghiul de fuga marit (cam necesar in cazul meu) nu ajuta.

Nu as recomanda modificarea asta la nimeni fara sa stie sigur in ce se baga si numai daca este neaparata nevoie. Eu stiam ca o sa fie mai greu dar fara unghi e greu tare pentru mine.

Obiectiv insa vorbind, kit-ul de la MAX eu zic ca nu e rau deloc la costul lui, face ce scrie pe cutie, se potriveste ok si sudeaza usor. Nu prea l-au gandit cu prinderea din capat dar in fine, veti vedea la ce ma refer.

Bucsele poly

============
Super tare, sunt foarte multumit de ele, nu sunt nici de piatra dar nici moi, un compromis excelent. Acum sa vedem daca tin. Am schimbat totul cap-coada, a durat mult dar s-a meritat, fara discutie. Masina se simte mult mai inchegata si previzibila, iar nu stiu cum sa explic prea bine. Ajuta, recomand.

Suspensiile
===========
Nu are rost sa o lungesc, sunt foarte multumit cu ele, este foarte tangibila schimbarea masinii, acum "imbraca" mult mai bine asfaltul, cum reactioneaza. Sunt ce-i drept foarte dure, ca deh, sunt de "circuit" si noi nu meritam drumuri bune. Intre 8 cu 6 fata de 2 cu 2 cum sunt alea de fabrica e ceva diferenta. Motiv pentru care am mers acum pe maxim soft peste tot si in functie de ce gume voi avea si cum va fi suprafata la fiecare etapa ma mai joc din amortizoare fata si spate.

Tot timpul am considerat ca o suspensie buna este cea care are capabilitatea de a fi si confortabila. Daca sari prea tare denivelari/gropi si nu tii rotile pe asfalt iti rupi splina degeaba doar ca sa zici ca ai suspensie sport, mai mult strici in realitate. Cu HSD-urile daca nu fac off-road prin cratere chiar se comporta exemplar. Ma rog, are oarecum logica avand in vedere greutatea masinii si frecventa arcurilor, dar ma asteptam sa fie mult mai neprietenoase cu soselele patriei.

Power Stuff
=========
Aici e poveste lunga si tot aici se afla si stress-ul meu cel mai mare vis-a-vis etapa.

Ca sa o iau de la capat, am zis ca daca tot am sculele de ce sa nu le pun pe masina, chiar daca nu vreau cine stie ce cresteri.

Am montat pompa walbro, care chiar "functioneaza" de vreme ce m-am facut de rusine ca n-am verificat valoarea sigurantei de la pompa. Rezultatul a fost siguranta arsa la prima intrare mai serioasa in boost. Dublat, rezolvat.

Maine sper sa fac rost de un regulator de presiune combustibil ca sa vad cu ce lucrez, nu am avut cum face rost inca.

Alaltaieri am pus boost controller-ul electronic Greddy si sonda wideband Innovate si da-i la joaca. Am inceput sa urc incetul cu incetul boost-ul si sa monitorizez afr-urile si a naibii stateam foarte bine, nu treceam de 11.6 nici in capat. Clar pompa isi facea treaba.

Am ajuns mai pe "final" la un 0.9 jos care-l scadeam pana la 0.65 sau 0.7 in capat, nu mai tin minte. Toate astea cu AFR-uri bune deci eram in parametri si atunci cel mai bucuros copil din tara.

Masina s-a transformat, rupe aderenta in a 2-a doar din boost, si daca nu ma tin perfect drept si a 3-a mai scapa cate putin. Nu e vreun monstru sau ceva ca si caluti dar in combinatie cu unghiul de cadere setat pe spate eu cred ca invartea bine. Scop atins, sarbatoare, fericire.

Nu am stat mult atunci sa testez, eram tare bucuros pentru ca nu ma asteptam sa faca fata doar din pompa fara soft la boost-ul ala, am zis ca maine e inca o zi si am plecat triumfant sa parchez agregatul si sa-mi vad de-ale mele.

Ma rog, poveste lunga facuta scurta, azi am pus emanage-ul, am bagat gaz de la MOL si am plecat fericit si incitat ca o sa iasa treaba buna.

Nu m-am complicat sa o iau iar de jos, eram in carti cu afr-urile cu o zi inaine la aceeasi ora si cam la aceeasi temperatura, nu ?

Ei si de aici incepe sa o ia ziua mea (deja nedormita) la vale. La spool-up valorile sunt in limite dar dupa ceva full-boost o ia peste 12 si creste moment in care deja "dau cancel" si cred ca eram doar pe la 4500 ture. Hai poate sarisesi eu calul cu boost-ul, no problem, il dam mai jos. La fel. Stock. La fel. Deja treaba miroase.

Si asa am ajuns la prima problema mare si nasoala care poate avea asa multe explicatii, de la simple pana la cele urate si complicate. Cum am avut grija sa nu fortez nota pe AFR-uri sarace, sper sa nu fie vorba de cele urate si sa fie benzina de la MOL de doi lei si sa nu poata face fata ecu la compensare. EMU e pe 0 dar poate si el sa interfereze. Multe variabile fara experienta necesara de a te lua la tranta cu ele, dar incercam.

Ma vad nevoit sa fac ceea ce nu am vrut sa fac inca si anume sa programez eu personal e-manage-ul cu toate ca nu ma simt suficient de pregatit tehnic, nici pe departe. Am citit o gramada, zic eu ca le inteleg dar intre teorie si practica e cale lunga. Asta e ceva ce se invata in ani de zile.

Intr-un fel e misto ca e un soi de provocare dar totul e pe barba motorului meu ceea ce nu e "cool". La cum am simtit-o sigur continuau sa urce valorile, pare sa fie o problema liniara. Iar eu cu afr-uri de 13-14 in boost nu ma dau

Aia e, intr-un fel sau altul se va rezolva, tot ce sper este sa nu ma previna sa rulez in prima etapa, ar fi o mare dezamagire. Cel mai rau caz daca nu-i nimic bulit merg pe stock si cu degetele incrucisate.

Last edited by XSW; 17-03-11 at 08:10.
XSW is offline   Reply With Quote
Old 17-03-11, 06:50   #209
XSW

Stage 5
 
XSW's Avatar
 
Join Date: Oct 2003
Posts: 760
Default Re: Nissan 200SX S13 SR20DET | Performance Road & Drift Project

Alte chestiuni
==============

Printre modificarile mici care le mai retin ar fi :

- Am prins solid evacuarea (dupa down-pipe) de cutie, asta ca sa ma asigur ca nu voi avea vreo problema cu garniturile turbo/galerie evacuare vreodata. Cel putin nu din cauza miscarii motor/evacuare.

- Am montat centurile in 4 punte in locurile vechi ale centurilor spate, aici a mers neasteptat de usor si fara probleme.

- Imi comandasem niste oglinzi mici ca sa o fac "Shrek" si sa mai scap de ceva greutate inutila plasata sus. Cred ca era undeva pe la 1.5 kg diferenta de greutate, ati fi uimiti cat de grele sunt unele oglinzi electrice. Pacat ca din poze nu mi-am dat seama cat de mici sunt si ca sunt fara lupa deci in oras m-ar fi facut pericol public ceea ce nu e acceptabil. De intors capul cu centuri in 4 puncte e cam greu, ma simteam ca pe motocicleta cu ambele maini pe ghidon. Iar pe motor toti o sa-ti zica sa ai oglinzi bune ca din aia traiesti

- Am pus bratele DW si asa am putut sa-mi reglez camber-ul (unghiul de cadere) pe spate, treaba care o consider esentiala la ce trebuie sa faca masina.

- Am facut geometria pe niste setari mai medii pentru ca nici nu stiam cum se va comporta. Pana ma obisnuiesc cu ea si stiu ce as vrea schimbat dureaza, mai intai trebuie sa fiu suficient de bun la strunit ca sa stiu ce vreau, acum e la ghici si teorie.

- Din lipsa de timp si pentru ca sunt temporare pentru etapa am confectionat "golaneste" niste distantiere de 5mm din discurile vechi de frana. Normal sunt 8mm si nu vroiam insa sa renunt la prea mult filet pe prezon asa ca au fost planeizate la 5. Am mai castigat putin unghi asa.

- Am pus si discurile si placutele noi pe fata, se simt ok, oricum nu aveam mari asteptari de la ele. Balansul fata-spate pare okay. Daca voi avea timp sper sa trimit oleca mai mult pe spate insa, cred ca ar ajuta.

- Am montat capul de schimbator Nardi, se simte fain tare in mana si nu ma mai zgarii de ala de plastic. Am lasat mai pe final sa nu se murdareasca prin service aiurea, sunt mai chisat la astea.

- Mi-am pierdut numarul spate cu tot cu suport din bara (cel gen difuser), eroare de comunicare intre mecanici si soricei. Sper sa rezolv cu numarul maine daca e timp.

- Ceasul de presiune ulei a decis permanent ca nu mai vrea sa mearga, mai avea el momente si momente dar acum e out. Sper sa am timp sa gasesc o rezolvare, nu prea e fain sa fortezi fara sa stii daca ai presiune la ulei.

- Am slabit 3 kile deci am imbunatatit valoarea si distributia greutatii.

Pana la etapa (exceptand problema mare) nu mai sunt multe de facut, ceva nimicuri si mici imbunatatiri la blow-by si racire ulei. Am luat un oil catch can care sper sa-l montam maine ca a venit cu 20cm de furtun care e fix degeaba si iar trebuie adaptari. Detalii dar iau timp. La fel am comandat un kit de racire ulei termostatic care sper sa-mi vina maine. Si la asta trebuie sa-i facem liniile. Oh joy. Toate treburile astea pentru ca imi urca rau de tot uleiul. La ultima mini-sesiune de antrenamente am stat o gramada pe dreapta din cauza uleiului si nu-i pont deloc. Apa inca e in tinuta in haturi, ceea ce-i bine.

Cam atat cu povestile, acum sa trecem la poze :

Bratele si fuzetele dupa ce au fost vopsite. Inainte sa sariti nu am vrut sa vopsesc initial chiar totul, doar fuzetele, dar nu am vrut sa risc rulmentii acum inainte de etapa asa ca aia a fost. Merge, de ce nu. Apoi discurile + placute si suportul din delrin.



Distantierele incropite si oglinzile :



Unghiul maxim de bracare la care am ajuns acum.



Foarte neplacuta treaba sa schimbi toate bucsele pe jucarie. Le-am ars de vii si am mers mai departe.



In continuare un mic amalgam de poze pe sub rochia fata :










Hai ca nu da chiar asa rau (la drift) punctat cu orange in prezoane. Sper sa nu pornesc un trend ca au iesit asa din greseala oarecum



Si pe sub fusta din spate :





Gata vremea silencer-ului, de-acum se merge pe gaura larga. Fara numar (chiar) si cu grohaieli sigur nu voi atrage atentia organului.



Prinderea de cutie de care vorbeam, poate ajuta pe careva :



Si eu care speram ca am incheiat-o cu jumperii cand s-a inventat Pentium MMX.



Nu am mai zis aici dar cei care-mi facusera "o favoare" sa-mi trimita din ultimul stock profec-ul m-au lasat cu ochii in soare si am luat unul second hand, aproape nou ce-i drept dar tot am avut emotii daca merge, nu de alta dar a venit de departe. Ca o paranteza, e foarte misto scula, sper sa am timp sa o prezint odata.



Pompa benzina in timp ce o schimbam, e in fapt mai mica decat JECS-ul original si n-are si protectie de supra sarcina. Oricum, face treaba si asta e tot ce conteaza.



La razboi ...



Pe incheiere va cer parerea la o idee de sponsorizare, pentru mine sau de ce nu, si altii, ideea e sa progresam, nu cer copyright

Imi umplu suprafata cu orice reclama de la orice firma interesata atata vreme cat isi trimite stickerele, si fac asta in mod gratuit. Continua pana sunt alocate toate locurile publicitare de pe masina. Cand se umple, in ordinea primul intrat primul iesit rotesc sponsorii cu urmatorii care si-au manifestat interesul.

Un sticker ramane minim o etapa pe masina, practic o etapa sau pana este interes sa fie inlocuit sau pana decid eu ca vreau sa-l dau jos, dar minim o etapa. Sponsorul care urmeaza a fi inlocuit este intrebat daca doreste sa isi pastreze locul contra unei sume de bani, oferita de el si cu care eu nu am drept sa negociez, sunt nevoi sa accept si 1 RON.

In esenta, daca funtioneaza reclama suficient pentru ei ca sa continue cu bani, atunci platesc, daca nu au avut reclama ~gratuita. Corect pentru sponsor, corect pentru pilot in ideea in care in timp cei care sunt interesati de reclama vor fi dispusi sa plateasca niste sume okay (intr-o lume ideala).

Principiul e simplu, aplicabil si posibil de realizat. Nu bag mainile in foc ca ar functiona in romania. Dar daca nimeni nu are ceva de pierdut, de ce nu ar merita incercat ?

Ma gandesc ca in aceeasi situatie ca si mine (vrem sponsori dar suntem la inceput sau ... nu avem) ar putea acelasi sistem. Arata si masinile mai "de cursa" ceea ce prinde la public, nu obtinem asta prin stickere cu greddy oz si orice altceva nu avem pe masina si o sansa de a nu mai baga chiar toti banii din buzunar.

Asa cum mi-am cerut scuze in avans, imi cer si pe final pentru modul in care am scris, sigur e plin de greseli, englezisme fraze interminabile si alte din astea. S-au strans mai multe si cum imi place mie sa intru in detaliu ....

Mica pauza s-a facut de vreo ora, ar trebui sa stau departe de tastatura la ore asa tarzii Inapoi la cicluri de deschidere si voltaje. Daca razbesc trag un filmulet, daca nu filmeaza pompierii.

Multa bafta,
Octav

Last edited by XSW; 17-03-11 at 06:58.
XSW is offline   Reply With Quote
Old 17-03-11, 10:30   #210
IulianE36

Stage 5
 
IulianE36's Avatar
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 461
Default Re: Nissan 200SX S13 SR20DET | Performance Road & Drift Project

Salut Octav ! Super tare proiectul tau ! Am mai citit si eu cat am putut ca
scri foarte mult si ma dor ochii !.
Super multi $ bagati sper sa te satisfaca fiecare surub pus pe masina !

Multa bafta !
__________________

-Jumy Profile-
IulianE36 is offline   Reply With Quote
- Copyright 2024 4Tuning -