25-07-13, 23:11
|
#31
|
Stage 5
Join Date: Apr 2009
Posts: 672
Member of: [DAEWOO]
|
Re: Matiz - the little engine that could
E mare lucru ca urmaresti o crestere de putere pastrand tot odata fiabilitatea, si esti constient un salt imediat la cai multi inseamna pierdere de timp si bani. Ce este ELV?
|
|
|
27-07-13, 13:06
|
#32
|
Stage 4
Join Date: Feb 2009
Posts: 262
|
Re: Matiz - the little engine that could
ELV este electroventilatorul.
In alta ordine de idei:
- repozitionat flansa turbina
- marita duza de admisie ulei (piesa comandata, "speciala" pt o astfel de aplicatie, nu lasa deloc lichidul sa treaca prin ea asa cum era construita in stadiul original)
- kit reparatie (rezolvat ceva pierderi de ulei)
- 10W40
Arata ca in poza de mai jos si se aude cam in halul asta:
https://www.youtube.com/watch?v=N50WX...ature=youtu.be
Pe partea buna:
- Presiune suficienta ulei (momentan fara racitor - pentru a nu lungi circuitul foarte mult din prima)
- Desi turbina e destul de mare raportat la capacitatea motorului, incarca suficient de repede
Dezavantaje:
- galeria este acum foarte aproape de fisele de bujii, asadar banda termoizolatoare devine ceva obligatoriu
- vibratii ingrozitoare la ralanti, generate de pozitionarea turbinei + faptul ca vorbim, totusi, de un motor in 3 cilindri; va trebui marita turatia (probabil prin zona 1500 rpm)
Ce urmeaza
- suport turbina
- finalizare traseu evacuare; partea de dupa catalizator o voi pastra pe cea existenta, adica inox + tobe Borla, asadar mai trebuie lucrat doar la downpipe.
Stay tuned!
__________________
Because stock is for pussies.
|
|
|
27-07-13, 13:33
|
#33
|
Stage 5
Join Date: Jun 2009
Posts: 3,465
Member of: [Competitor CNCA] [SEAT] [4Tuning International]
|
Re: Matiz - the little engine that could
Poate mi se pare mie ciudat,dar nu puteai sa cobori mai turbina mai jos si atunci nu mai aveai problema fiselor si poate nici cea a ELV-ului.Nu e rea nici ideea ta de a folosi unul mai subtire care sa ocupe mai putin spatiu in compartimentul motor.Spor la treaba in continuare
__________________
|
|
|
27-07-13, 13:54
|
#34
|
Stage 4
Join Date: Feb 2009
Posts: 262
|
Re: Matiz - the little engine that could
Trebuie sa mai vina si filtrul de aer pe undeva.
Tot spatiul ala gol se va umple, stai linistit, odata ce va fi instalat traseul de intercooler. ELV-ul nu mai incape nici mort; desi este mic in diametru, latimea lui nu este de neglijat. Iar daca am fi pus turbina pe locul galeriei originale (cum era planul initial), se pierdea complet accesul la filtrul de ulei. Mai trebuie luat in considerare si posibilitatea adaugarii unui racitor de ulei, iarasi spatiu si furtune.
Sunt multe compromisuri care trebuiesc facute, dupa acea vorba cu socoteala de acasa...
|
|
|
31-07-13, 19:57
|
#35
|
Stage 4
Join Date: Feb 2009
Posts: 262
|
Re: Matiz - the little engine that could
Gadgets...
|
|
|
02-08-13, 13:20
|
#36
|
Stage 4
Join Date: Feb 2009
Posts: 262
|
Re: Matiz - the little engine that could
Atunci cand nu stii daca masina ta ar arata mai bine cu un portbagaj 'clean', un binevoitor descopera ca utilitatea siglelor se extinde mai mult decat la 'a sta acolo unde au fost gandite sa stea', asa ca si le insuseste binemersi.
Dilema rezolvata!
|
|
|
02-08-13, 20:44
|
#37
|
Stage 5
Join Date: Jul 2010
Posts: 3,143
Member of: [Opel]
|
Re: Matiz - the little engine that could
foarte tare projectul spor la continuare
|
|
|
02-08-13, 22:03
|
#38
|
Stage 5
Join Date: May 2006
Posts: 726
Member of: [SKODA]
|
Re: Matiz - the little engine that could
Ce sa faci frate cu o sigla, nu inteleg?
E 10 lei la magazin.
On topic: Sunt curios cum o sa iasa, mai ales ca marele meu plan este sa pun motor de Matiz turbo pe Tico.
Ai idee care va fi cresterea de CP dupa modificare?
|
|
|
02-08-13, 22:25
|
#39
|
Stage 5
Join Date: Apr 2009
Posts: 672
Member of: [DAEWOO]
|
Re: Matiz - the little engine that could
Nu totul e despre "cati cai are, frate?".
|
|
|
02-08-13, 23:10
|
#40
|
Daewoo Driver
Stage 5
Join Date: Nov 2006
Posts: 6,820
Member of: [Moderators] [DAEWOO]
|
Re: Matiz - the little engine that could
cand treci la turbo...ba da, chiar despre asta e vorba ) ca doar nu o turbezi ca sa scoti consum sau noxe mai mici )
la cielo lui sevi puterea initiala a fost cam dublul celei stock, in jur de 150cp fata de 75cp. dupa alte modificari...a sarit de dublu.
__________________
"Stiu ca sunt prost...dar cand ma uit in jurul meu, ma simt mult mai bine" (Ion Creanga)
|
|
|
03-08-13, 03:28
|
#41
|
Stage 5
Join Date: Apr 2009
Posts: 672
Member of: [DAEWOO]
|
Re: Matiz - the little engine that could
Quote:
Originally Posted by AmunDei
Nu am ca tinta o anume cifra de putere, doar se urmareste ca masina sa fie corect functionala intr-un setup cu motor si sistem de alimentare stock, la presiune mica
|
Iar caii nu inseamna tot, e vorba si de cuplu, curba de cuplu si putere pe plaja de turatii, lag, etc. Sa nu mai vorbim de faptul ca se modifica un motor de Matiz, cu planetare de Matiz, cutie de Matiz, sasiu de Matiz, nu e vorba doar de motor, proiectul e ceva mai complex de atat, din cate spune proprietarul, se urmareste altceva decat cai multi si atat.
|
|
|
03-08-13, 17:25
|
#42
|
Stage 4
Join Date: Feb 2009
Posts: 262
|
Re: Matiz - the little engine that could
Exista pe net (google matiz turbo) un grafic al unei masini care scotea paremi-se cam 80 bhp tot cu un T2, dar cu un injector in plus montat pe admisie si electronica standalone. Dar nu mentioneaza nicaieri la ce presiune lucreaza turbina, in plus setup-ul difera semnificativ fata de al meu. Oricum, pe motor stock nu as m-as duce mai mult de 6-7 psi dar si presiunea asta este conditionata de rezervele sistemului de alimentare. Efectiv, pana nu ajung cu ea pe dyno pt primele reglaje nu am cum sa stiu cum se va comporta. Momentan, e luna de concedii, lucrarea se va relua dupa perioada asta.
|
|
|
19-08-13, 20:14
|
#43
|
Stage 4
Join Date: Feb 2009
Posts: 262
|
Re: Matiz - the little engine that could
More gadgets: HKS SSQV original, pachet complet cu toate accesoriile, nou-nout.
|
|
|
19-08-13, 20:18
|
#44
|
Stage 5
Join Date: Jul 2007
Posts: 1,967
|
Re: Matiz - the little engine that could
Ioi... ce ajunge matizelul asta! Il tin minte de acum ceva ani, cred ca inca aveam si eu buburuza! Tare de tot masinuta, modificari facute cu cap! Spor la munca in continuare!
|
|
|
19-08-13, 22:18
|
#45
|
Stage 4
Join Date: Feb 2009
Posts: 262
|
Re: Matiz - the little engine that could
Mersi, sa fie
Quote:
Originally Posted by Geo_ZGA
ca doar nu o turbezi ca sa scoti consum sau noxe mai mici )
|
Dupa cum este clar ca eu voi trece de la Euro 4 la non euro
|
|
|
|
|