Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > MASINA MEA > DAEWOO > Masina mea Daewoo

Reply
 
Thread Tools
Old 25-07-13, 23:11   #31
B-72-RZD

Stage 5
 
B-72-RZD's Avatar
 
Join Date: Apr 2009
Posts: 672
Member of:
[DAEWOO]
Default Re: Matiz - the little engine that could

E mare lucru ca urmaresti o crestere de putere pastrand tot odata fiabilitatea, si esti constient un salt imediat la cai multi inseamna pierdere de timp si bani. Ce este ELV?
B-72-RZD is offline   Reply With Quote
Old 27-07-13, 13:06   #32
AmunDei

Stage 4
 
AmunDei's Avatar
 
Join Date: Feb 2009
Posts: 262
Default Re: Matiz - the little engine that could

ELV este electroventilatorul.

In alta ordine de idei:
- repozitionat flansa turbina
- marita duza de admisie ulei (piesa comandata, "speciala" pt o astfel de aplicatie, nu lasa deloc lichidul sa treaca prin ea asa cum era construita in stadiul original)
- kit reparatie (rezolvat ceva pierderi de ulei)
- 10W40

Arata ca in poza de mai jos si se aude cam in halul asta:

https://www.youtube.com/watch?v=N50WX...ature=youtu.be

Pe partea buna:
- Presiune suficienta ulei (momentan fara racitor - pentru a nu lungi circuitul foarte mult din prima)
- Desi turbina e destul de mare raportat la capacitatea motorului, incarca suficient de repede

Dezavantaje:
- galeria este acum foarte aproape de fisele de bujii, asadar banda termoizolatoare devine ceva obligatoriu
- vibratii ingrozitoare la ralanti, generate de pozitionarea turbinei + faptul ca vorbim, totusi, de un motor in 3 cilindri; va trebui marita turatia (probabil prin zona 1500 rpm)

Ce urmeaza
- suport turbina
- finalizare traseu evacuare; partea de dupa catalizator o voi pastra pe cea existenta, adica inox + tobe Borla, asadar mai trebuie lucrat doar la downpipe.

Stay tuned!
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	27072013486.JPG
Views:	551
Size:	1.85 MB
ID:	2824600  
__________________
Because stock is for pussies.
AmunDei is offline   Reply With Quote
Old 27-07-13, 13:33   #33
valitataye


Stage 5
 
valitataye's Avatar
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 3,465
Member of:
[Competitor CNCA]
[SEAT]
[4Tuning International]
Default Re: Matiz - the little engine that could

Poate mi se pare mie ciudat,dar nu puteai sa cobori mai turbina mai jos si atunci nu mai aveai problema fiselor si poate nici cea a ELV-ului.Nu e rea nici ideea ta de a folosi unul mai subtire care sa ocupe mai putin spatiu in compartimentul motor.Spor la treaba in continuare
__________________
valitataye is offline   Reply With Quote
Old 27-07-13, 13:54   #34
AmunDei

Stage 4
 
AmunDei's Avatar
 
Join Date: Feb 2009
Posts: 262
Default Re: Matiz - the little engine that could

Trebuie sa mai vina si filtrul de aer pe undeva.

Tot spatiul ala gol se va umple, stai linistit, odata ce va fi instalat traseul de intercooler. ELV-ul nu mai incape nici mort; desi este mic in diametru, latimea lui nu este de neglijat. Iar daca am fi pus turbina pe locul galeriei originale (cum era planul initial), se pierdea complet accesul la filtrul de ulei. Mai trebuie luat in considerare si posibilitatea adaugarii unui racitor de ulei, iarasi spatiu si furtune.

Sunt multe compromisuri care trebuiesc facute, dupa acea vorba cu socoteala de acasa...
AmunDei is offline   Reply With Quote
Old 31-07-13, 19:57   #35
AmunDei

Stage 4
 
AmunDei's Avatar
 
Join Date: Feb 2009
Posts: 262
Default Re: Matiz - the little engine that could

Gadgets...
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	27072013485.JPG
Views:	327
Size:	1.22 MB
ID:	2827521  
AmunDei is offline   Reply With Quote
Old 02-08-13, 13:20   #36
AmunDei

Stage 4
 
AmunDei's Avatar
 
Join Date: Feb 2009
Posts: 262
Default Re: Matiz - the little engine that could

Atunci cand nu stii daca masina ta ar arata mai bine cu un portbagaj 'clean', un binevoitor descopera ca utilitatea siglelor se extinde mai mult decat la 'a sta acolo unde au fost gandite sa stea', asa ca si le insuseste binemersi.

Dilema rezolvata!
AmunDei is offline   Reply With Quote
Old 02-08-13, 20:44   #37
fazekasnfs

Stage 5
 
fazekasnfs's Avatar
 
Join Date: Jul 2010
Posts: 3,143
Member of:
[Opel]
Default Re: Matiz - the little engine that could

foarte tare projectul spor la continuare
fazekasnfs is offline   Reply With Quote
Old 02-08-13, 22:03   #38
sorin_maican20

Stage 5
 
sorin_maican20's Avatar
 
Join Date: May 2006
Posts: 726
Member of:
[SKODA]
Default Re: Matiz - the little engine that could

Ce sa faci frate cu o sigla, nu inteleg?

E 10 lei la magazin.

On topic: Sunt curios cum o sa iasa, mai ales ca marele meu plan este sa pun motor de Matiz turbo pe Tico.

Ai idee care va fi cresterea de CP dupa modificare?
sorin_maican20 is offline   Reply With Quote
Old 02-08-13, 22:25   #39
B-72-RZD

Stage 5
 
B-72-RZD's Avatar
 
Join Date: Apr 2009
Posts: 672
Member of:
[DAEWOO]
Default Re: Matiz - the little engine that could

Nu totul e despre "cati cai are, frate?".
B-72-RZD is offline   Reply With Quote
Old 02-08-13, 23:10   #40
Geo_ZGA
Daewoo Driver

Stage 5
 
Geo_ZGA's Avatar
 
Join Date: Nov 2006
Posts: 6,820
Member of:
[Moderators]
[DAEWOO]
Default Re: Matiz - the little engine that could

cand treci la turbo...ba da, chiar despre asta e vorba ) ca doar nu o turbezi ca sa scoti consum sau noxe mai mici )
la cielo lui sevi puterea initiala a fost cam dublul celei stock, in jur de 150cp fata de 75cp. dupa alte modificari...a sarit de dublu.
__________________
"Stiu ca sunt prost...dar cand ma uit in jurul meu, ma simt mult mai bine" (Ion Creanga)
Geo_ZGA is offline   Reply With Quote
Old 03-08-13, 03:28   #41
B-72-RZD

Stage 5
 
B-72-RZD's Avatar
 
Join Date: Apr 2009
Posts: 672
Member of:
[DAEWOO]
Default Re: Matiz - the little engine that could

Quote:
Originally Posted by AmunDei View Post
Nu am ca tinta o anume cifra de putere, doar se urmareste ca masina sa fie corect functionala intr-un setup cu motor si sistem de alimentare stock, la presiune mica
Iar caii nu inseamna tot, e vorba si de cuplu, curba de cuplu si putere pe plaja de turatii, lag, etc. Sa nu mai vorbim de faptul ca se modifica un motor de Matiz, cu planetare de Matiz, cutie de Matiz, sasiu de Matiz, nu e vorba doar de motor, proiectul e ceva mai complex de atat, din cate spune proprietarul, se urmareste altceva decat cai multi si atat.
B-72-RZD is offline   Reply With Quote
Old 03-08-13, 17:25   #42
AmunDei

Stage 4
 
AmunDei's Avatar
 
Join Date: Feb 2009
Posts: 262
Default Re: Matiz - the little engine that could

Exista pe net (google matiz turbo) un grafic al unei masini care scotea paremi-se cam 80 bhp tot cu un T2, dar cu un injector in plus montat pe admisie si electronica standalone. Dar nu mentioneaza nicaieri la ce presiune lucreaza turbina, in plus setup-ul difera semnificativ fata de al meu. Oricum, pe motor stock nu as m-as duce mai mult de 6-7 psi dar si presiunea asta este conditionata de rezervele sistemului de alimentare. Efectiv, pana nu ajung cu ea pe dyno pt primele reglaje nu am cum sa stiu cum se va comporta. Momentan, e luna de concedii, lucrarea se va relua dupa perioada asta.
AmunDei is offline   Reply With Quote
Old 19-08-13, 20:14   #43
AmunDei

Stage 4
 
AmunDei's Avatar
 
Join Date: Feb 2009
Posts: 262
Default Re: Matiz - the little engine that could

More gadgets: HKS SSQV original, pachet complet cu toate accesoriile, nou-nout.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	06012013482.JPG
Views:	165
Size:	865.4 KB
ID:	2838940  
AmunDei is offline   Reply With Quote
Old 19-08-13, 20:18   #44
banzay

Stage 5
 
banzay's Avatar
 
Join Date: Jul 2007
Posts: 1,967
Default Re: Matiz - the little engine that could

Ioi... ce ajunge matizelul asta! Il tin minte de acum ceva ani, cred ca inca aveam si eu buburuza! Tare de tot masinuta, modificari facute cu cap! Spor la munca in continuare!
banzay is offline   Reply With Quote
Old 19-08-13, 22:18   #45
AmunDei

Stage 4
 
AmunDei's Avatar
 
Join Date: Feb 2009
Posts: 262
Default Re: Matiz - the little engine that could

Mersi, sa fie

Quote:
Originally Posted by Geo_ZGA View Post
ca doar nu o turbezi ca sa scoti consum sau noxe mai mici )
Dupa cum este clar ca eu voi trece de la Euro 4 la non euro
AmunDei is offline   Reply With Quote
Reply



- Copyright 2024 4Tuning -