25-01-13, 11:51
|
#46
|
![](/images/ranks/6.gif) Stage 5
Join Date: May 2010
Posts: 757
Member of: [DACIA]
|
Re: Dacia 2.0 16v
Exact poti lua de la Abs
|
|
|
25-01-13, 17:30
|
#47
|
![](/images/ranks/6.gif) Stage 5
Join Date: Jun 2009
Posts: 806
|
Re: Dacia 2.0 16v
La planetara/cutie parca este variable reluctor,nu?
Senzor Hall gasesti in delco de VW cel mai usor. Nu stiu exact tensiunile de intrare iesire dar daca te ajuta il pot masura.
|
|
|
25-01-13, 18:50
|
#48
|
![](/images/ranks/6.gif) Stage 5
Join Date: May 2004
Posts: 747
Member of: [DACIA]
|
Re: Dacia 2.0 16v
Iei viteza din centrala de ABS, ai acolo un fir magic. Este mult mai precisa masurarea si am impresia ca poti modifica din soft dimensiunile anvelopelor.
|
|
|
26-01-13, 20:57
|
#49
|
Stage 3
Join Date: Mar 2008
Posts: 166
|
Re: Dacia 2.0 16v
da merge modificarea dimensiunilor anvelopei din abs. numai ca nu sunt sigur ca daca as lua semnal de acolo e ce trebuie pt ca loganul are rulmenti cu 44 de poli. deci la o rotatie a rotii mele 195/50 15 adica desfasurat 178cm probabil ca unitatea abs ar trimite un semnal de 4 ori mai rar ca frecventa astfel incat viteza masurata de frecventmetrul din ceasuri sa arate o valoare ok, pentru ca din ce am inteles vitezometrul normal de logan impreuna cu 185/65 15 adica 198 cm trimite 10 impulsuri la o rotatie completa a rotii. eu vroiam sa construiesc un alt senzor cu 8 impulsuri pe rotatie pt ca abs-ul nu are dimensiunile mele intre setari. ma mai interesez si o sa ma lamuresc mai bine. multumesc pt raspunsurile prompte. pana la urma n-ar fi o problema sa anulez plusul si minusul care duc in mod normal spre senzorul stock de logan si sa pastrez decat firul de semnal pe care sa il duc direct pe abs. doar ca o sa mai citesc in manualul loganului sa vad care ar fi pinul cu pricina din mufa abs.ului.
__________________
Logan 2.0 16v MPI
|
|
|
27-01-13, 01:28
|
#50
|
![](/images/ranks/6.gif) Stage 5
Join Date: May 2004
Posts: 747
Member of: [DACIA]
|
Re: Dacia 2.0 16v
Daca ai nevoie de ajutor cu schema electrica, stii unde ma gasesti. Te ajut cu mare drag.
Stiu sigur ca merge tras semnalul din ABS, au facut niste amici de nadejde de-ai mei. Chestie de confort pentru pilotul automat
Daca te ajuta informatia, din 2008 incolo se folosesc roti "polare" cu 48 poli. Aste te poate ajuta si in cazul in care iei frane de spate de la modele mai noi de Renault
Last edited by dsign; 27-01-13 at 01:31.
|
|
|
28-01-13, 10:39
|
#51
|
Stage 3
Join Date: Mar 2008
Posts: 166
|
Re: Dacia 2.0 16v
multumesc. stiam ca sunt cu 44 si cu 48.. mai vedem
cam rusinos din partea mea sa cer direct firul magic, dar m.am uitat in schemele electrice si piesa denumita 250 acolo are pinul b1 pt semnal violet. si chiar e violet pe masina deci partial respecta codul culorilor. acum in conectorul piesei 118 adica modulul pentru abs sunt 22 de pini, din care nefolositi sunt pinul 7, 13, 14, 15 si 21. intrebarea ar fi care dintre pinii mufei de abs (si cei folositi si cei care nu sunt) se poate lega la pinul b1 de la traductorul vitezometrului. n.am osciloscop sa masor singur.. sa.l gasesc.
|
|
|
01-02-13, 03:09
|
#52
|
Stage 3
Join Date: Mar 2008
Posts: 166
|
Re: Dacia 2.0 16v
am incercat si in seara asta sa vad cum pot sa iau semnal de pe abs sa fac vitezometrul si fara succes.. desi unitatea de ABS poate determina viteza, nu cred ca semnalul poate fi inteles si de ceasuri.. daca are cineva idee cum as putea sa fac sa ma lamureasca si pe mine. daca nu revin la solutia cu traductor hall. am gresit un pic. conectorul unitatii de abs are 26 de pini care sunt folositi in felul urmator:
1 masa motor pompa
2 alimentare motor pompa
3 alimentare electrovane
4 masa electrovana si calculator
5 semnal senzor ABS fata stanga
6 alimentare senzor ABS spate stanga
7 LIBER
8 alimentare senzor ABS spate dreapta
9 alimentare senzor ABS fata dreapta
10 semnal senzor ABS fata dreapta
11 linie K diagnoza
12 martor frana de mana
13 LIBER
14 LIBER
15 LIBER
16 alimentare senzor ABS fata stanga
17 alimentare senzor ABS spate stanga
18 semnal senzor ABS spate stanga
19 semnal senzor ABS spate drepata
20 contactor pedala frana
21 LIBER
22 martor ABS
23 LIBER
24 LIBER
25 LIBER
26 LIBER
ideea e ca am putut sa vad viteza masinii (cu ea ridicata pe elevator si in vitaza, cu motorul pornit) cu interfata de diagnoza. inseamna ca ABS-ul stie exact ce viteza are, dar nu cred ca stie sa trimita semnalul ala dreptunghiular cu amplitudine de 5V si cu proprietatea ca la o rotatie a rotii sa trimita aprox 10 oscilatii.. tot nu m-am lamurit.
|
|
|
01-02-13, 05:32
|
#53
|
Stage 3
Join Date: Mar 2008
Posts: 166
|
Re: Dacia 2.0 16v
in schimb, la megane 2 cu acelasi tip de unitate ABS 8.0 configuratia pinilor spune ca in atasament. Deci la logan ar fi pinul 22 care ofera starea martorului din bord, iar pinul 23 ar trebui sa imi trimita informatia de viteza.. am mai citit si prin mai multe locuri se vehiculeaza ideea ca semnalul pe care il trimite unitatea abs spre ceasuri (in cazul acelor masini care iau semnal de pe abs) nu ar diferi de cel de la iesirea traductorului de viteza de logan.. mai incerc maine, ca mai e nevoie si de somn pentru o gandire limpede.
|
|
|
01-02-13, 11:56
|
#54
|
![](/images/ranks/6.gif) Stage 5
Join Date: Sep 2007
Posts: 1,830
Member of: [VW] [DACIA] [DAEWOO] [RENAULT] [Old School Cars] [Dacia Rally Team]
|
Re: Dacia 2.0 16v
Salutare baieti,am si eu o mica problema poate ma puteti ajuta,am urcat sus pe logan F7P-u(1.8 16v) am legat totul la el in afara de turometru care nu il gasesc in instalatia de logan,stiti careva care-i mama dracu firu magic?tin sa va zic ca nu am nici macar o schema electrica a Loganului !
multumesc frumos
__________________
Membru DACIA RALLY TEAM MotorSport
|
|
|
01-02-13, 14:31
|
#55
|
Dacia Driver
![](/images/ranks/6.gif) Stage 5
Join Date: Jan 2009
Posts: 2,048
Member of: [DACIA]
|
Re: Dacia 2.0 16v
La logan firul de semnal pentru turometru este pe mufa neagra care intra in ceasuri pinul 21.Daca te vei uita pe mufa vei vedea cum sunt numerotate.
|
|
|
01-02-13, 20:00
|
#56
|
Stage 3
Join Date: Mar 2008
Posts: 166
|
Re: Dacia 2.0 16v
senzorul de turatie (149) are 2 fire (unul gri si unul alb)care intra in ECU. De acolo ecu trimite spre ceasuri un fir bej care intra in mufa de langa baterie in pinul 7. de acolo se continua spre ceasuri si intra in mufa neagra pe pinul 21.
|
|
|
01-02-13, 20:37
|
#57
|
Stage 3
Join Date: Mar 2008
Posts: 166
|
Re: Dacia 2.0 16v
si pana la urma nu stie nimeni cum sa fac cu semnalul pentru vitezometru? pinul 23 (ca la megane) zice ca ar fi pentru informatie de viteza spre radio si acoperis retractabil (la decapotabile). teoretic ar trebui sa mearga, vreau doar sa nu stric ceva.
|
|
|
02-02-13, 01:33
|
#58
|
Stage 2
Join Date: Jan 2009
Posts: 42
|
Re: Dacia 2.0 16v
Quote:
Originally Posted by zoomoptic
multumesc
are cineva idee de un traductor hall de pe orice masina care se alimenteaza la 12v si masa iar semnalul de iesire sa fie pe 5v? vreau sa construiesc vitezometrul si vreau sa nu trebuiasca sa-l mai montez in interiorul cutiei, ci pe partea fixa a planetarei de pe dreapta. pe tripoda. multumesc
|
de la biciclete, sau motociclete
|
|
|
02-02-13, 01:34
|
#59
|
Stage 2
Join Date: Jan 2009
Posts: 42
|
Re: Dacia 2.0 16v
Quote:
Originally Posted by zoomoptic
senzorul de turatie (149) are 2 fire (unul gri si unul alb)care intra in ECU. De acolo ecu trimite spre ceasuri un fir bej care intra in mufa de langa baterie in pinul 7. de acolo se continua spre ceasuri si intra in mufa neagra pe pinul 21.
|
aceeasi pini sunt si la urs, 7 si 21 ![Smile](https://forum.4tuning.ro/images/smilies/icon_smile.gif) ) si tot negru, decat ca e de la un capat la altu negru ![Smile](https://forum.4tuning.ro/images/smilies/icon_smile.gif) )
|
|
|
02-02-13, 20:30
|
#60
|
Stage 3
Join Date: Mar 2008
Posts: 166
|
Re: Dacia 2.0 16v
am reusit sa fac vitezometrul. am luat semnal de pe abs pana la urma. trebuia activat din ddt functia de afisare a vitezei. am setat indexul tahimetric am tras fir din pinul 23 de pe abs pana la firul mov de pe mufa vitezometrului si gata. i.am setat din nou valoarea pt rulmenti de 44 de poli si gata merge. acum functioneaza si consumul si autonomia si tot ce trebuie. si plus de asta, ecu avand informatie de viteza a reusit sa.si mai faca niste adaptari si acum merge mai lin, la accelerare nu mai da in nas la 3000 si la 4250rpm merge lin. consumul e la fel, exact cum am banuit
|
|
|
|
|