Forum 4Tuning

Forum 4Tuning (https://forum.4tuning.ro/)
-   Masina mea Dacia (https://forum.4tuning.ro/109-masina-mea-dacia.html)
-   -   Dacia 2.0 16v (https://forum.4tuning.ro/109-masina-mea-dacia/346515-dacia-2-0-16v.html)

zoomoptic 20-11-12 18:52

Dacia 2.0 16v
 
16 Attachment(s)
M-am hotarat in sfarsit sa postez in rubrica asta. Dacia Logan 1.6 mpi la origine, 2005. Recent am complotit impotriva stratului de ozon, pentru ca stock nu e nici o data suficient. Asadar dupa cateva luni de reaserch prin diverse pagini de forum, prin programe de piese renault am reusit sa pun in aplicare o majorare a puterii. Sau macar incercarea.. Pe scurt 2.0 16v IDE de laguna 2 din 2003. 1998 cmc, raport de compresie 11.5/1, 140 de cai stock (cu ECU masinii Simens Sirius 35, injectie directa de benzina). Cutie de viteze JR5, modificata din timonerie pe cabluri si ambreiaj hidraulic in timonerie pe tija si ambreiaj cu cablu, pentru a se imbina convenabil cu dotarile de fabrica ale loganului meu (sau mai bine zis pentru rigiditatea pe care o ofera o astfel de configuratie).

Motorul a fost desfacut bucatele, curatat cu spray de frane si benzina cat cuprinde, schimbate semeringuri, garnituri si alte acareturi, urmarit pentru a nu avea defecte de exploatare sau alte probleme care pot ruina un mic proiect. Locasurile pentru injectoare, dintre axele cu came au fost astupate, si montata chiulasa pe bloc cu o garnitura noua. Schimbata cureaua de distributie si rola intinzatoare, dupa care am trecut la partea de realizare a amestecului.

Ideea proiectului a fost de a se pastra cat mai mult din instalatia electrica originala a masinii. Astfel injectia directa a fost transformata in injectie indirecta, cu injectoare de logan (momentan). Dat fiind faptul ca admisia nu permitea montarea a doar 4 injectoare, am montat 8. La freza am dat 8 gauri in fiecare tub de admisie la unghi, pentru a adauga cele 8 tuburi de aluminiu in care au fost montate injectoarele. Rampa de injectie a fost si ea construita din teava rectangulara cu latura de 15 mm, iar prinderile injectoarelor au fost confectionate din 2 rampe de seria sapte V12 din '89, cositorite pe respectiva teava rectangulara.

Cred 20-11-12 19:10

Re: Dacia 2.0 16v
 
Frumoasa.
https://www.youtube.com/watch?v=02qHBq0Ykhk

cristianic 20-11-12 19:27

Re: Dacia 2.0 16v
 
e loganul ala kompressor? (nu cel al lui groza)

nego 20-11-12 22:14

Re: Dacia 2.0 16v
 
Din ce am citit mai sus imi pare ca sti ce faci...nu te joci. Felicitari si bafta in continuare! Urmaresc cu interes evolutia masinii tale.

911lau 20-11-12 23:23

Re: Dacia 2.0 16v
 
Mai mult te-ai complicat ..mai sunt 2 logane cu IDe si merg foarte ok ,trebuia sa legi cele 2 instalatii intre ele si era mult mai simplu ...dar nu ma pronunt inca astept sa vad cum decurge proiectul ...tot respectul pentru ce incerci sa faci .Bafta!

BluBear 20-11-12 23:33

Re: Dacia 2.0 16v
 
Abonat.

zoomoptic 21-11-12 02:28

Re: Dacia 2.0 16v
 
5 Attachment(s)
stiam de loganurile alea care au si instalatia de laguna, am citit tot, dar mie mi s-a parut ca schimbam mult prea multe si dupa puteam avea probleme cu regulatoru de presiune, cu injectoarele alea de ide, si am zis ca ma leg la cap fara sa ma doara. asa ce-am facut eu, daca maine trebuie sa pun motoru de 1.6 inapoi, e gata intr-o noapte.

de pornit a pornit asa, doar cu injectoarele de 1.6 in functiune, numai ca debitul si hartile nu sunt potrivite pentru motorul asta. mai am de construit un circuit repetor de semnal si pentru al doilea rand de injectoare, sa mearga 2 cate 2, sa schimb solenoidul de pe electromotor, un filtru sport (pentru ca altceva nu incape, nu pt ca voi face cine stie ce mare modificare si o sa aiba masina 1000 de cai), de retrasat traseul de la instalatia electrica am facut azi, mai trebuie imbracat totul in copex, dupa ce mai prelungesc 3 mufe, sa vina instalatia cat mai curat si mai neobservata, sa fac rost de o conducta de servo de clio sau de kangoo, care trece pe sub cutia de viteze, nu cum e acu ca trece pe sub fulia de la cureaua de accesorii. Mai trebuie sa fac rost de inca 4 injectoare de logan, chiar daca debitul cumulat a 2 injectoare e mult mai mult decat pt 2.0, se aranjeaza din timpul de injectie totul dupa aia. repetorul o sa il construiesc cu atmega16. de pornit porneste la sfert (dupa ce rezolv problema cu electromotorul), dar in sarcina acum la 5000 min^-1 se plafoneaza, desi pe liber se tureaza lejer pana la 6000. Dupa ce se incalzeste la ralanti sta chiar bine, si e mai silentios motorul asta decat ala de 1.6, se aude ca merge bine, rotund.

I-am facut si o diagnoza, sa vad parametrii, avansul se pastreaza in limite normale la ralanti, timpul de injectie e la 3.2 ms (oscileaza putin) depresiune din admisie e la 330mb (semn ca nu trage aer fals). As vrea sa incerc cu niste injectoare ca in poza postata de mine, pentru ca la rece, parca injectorul pulverizeaza pe interiorul admisiei si o inneaca.

bolidu' 21-11-12 09:12

Re: Dacia 2.0 16v
 
Frumos proiect domnu' inginer! Bravo!:)

zoomoptic 22-11-12 12:31

Re: Dacia 2.0 16v
 
multumesc. azi imi iau solenoidul si filtru șhport ;)

StreetStyle22 23-11-12 20:15

Re: Dacia 2.0 16v
 
Frumos proiect,felicitari :)

zoomoptic 26-11-12 16:13

Re: Dacia 2.0 16v
 
problema rezolvata momentan. injectoare de opel c20let. 0280 150 470. merg in 4 injectoare provizoriu, pana apuc sa ii construiesc repetorul de semnal. trage bine acum, nu mai face figuri la rece, doar ca polueaza ceva mai mult. in seara asta schimb solenoidul de pe electromotor, si refac la evacuare ca rasufla pe la cotul de adaptare intre evacuarea de logan si cea de laguna.

expres 26-11-12 22:47

Re: Dacia 2.0 16v
 
un om care chiar stie ce face ! :lol::lol:

nu pot decat sa te felicit !!8)

unknown user 27-11-12 17:58

Re: Dacia 2.0 16v
 
felicitarile mele domnu` inginer :)) cand vin te astept la un gratar sa vedem ce stie nebuna asta mica :)))

postarnak 28-11-12 00:32

Re: Dacia 2.0 16v
 
Quote:

Originally Posted by zoomoptic (Post 5263234)
problema rezolvata momentan. injectoare de opel c20let. 0280 150 470. merg in 4 injectoare provizoriu, pana apuc sa ii construiesc repetorul de semnal. trage bine acum, nu mai face figuri la rece, doar ca polueaza ceva mai mult. in seara asta schimb solenoidul de pe electromotor, si refac la evacuare ca rasufla pe la cotul de adaptare intre evacuarea de logan si cea de laguna.


n-ai ba ce sa faci cu injectoare de let, te-ai tacanit? iti trebuie cubaj cat la un peugeout 107 nu e diesel afr-u trebuie sa fie acelasi si la 50cai si la 300 :L

zoomoptic 28-11-12 16:04

Re: Dacia 2.0 16v
 
pai problema era ca afr-ul era prea mare cu injectoarele de logan. mergea sarac in benzina. si empiric iti spun ca nu e chiar asa cum zici tu. ai dreptate, in schimb, ca n-am ce sa fac cu injectoarele de let, imi trebuie de 2.0 aspirat (adica debit de benzina mai mic).


All times are GMT +2. The time now is 02:27.

- Copyright 2024 4Tuning