Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > MASINA MEA > DACIA > Masina mea Dacia

Reply
 
Thread Tools
Old 20-11-12, 18:52   #1
zoomoptic

Stage 3
 
zoomoptic's Avatar
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 166
Default Dacia 2.0 16v

M-am hotarat in sfarsit sa postez in rubrica asta. Dacia Logan 1.6 mpi la origine, 2005. Recent am complotit impotriva stratului de ozon, pentru ca stock nu e nici o data suficient. Asadar dupa cateva luni de reaserch prin diverse pagini de forum, prin programe de piese renault am reusit sa pun in aplicare o majorare a puterii. Sau macar incercarea.. Pe scurt 2.0 16v IDE de laguna 2 din 2003. 1998 cmc, raport de compresie 11.5/1, 140 de cai stock (cu ECU masinii Simens Sirius 35, injectie directa de benzina). Cutie de viteze JR5, modificata din timonerie pe cabluri si ambreiaj hidraulic in timonerie pe tija si ambreiaj cu cablu, pentru a se imbina convenabil cu dotarile de fabrica ale loganului meu (sau mai bine zis pentru rigiditatea pe care o ofera o astfel de configuratie).

Motorul a fost desfacut bucatele, curatat cu spray de frane si benzina cat cuprinde, schimbate semeringuri, garnituri si alte acareturi, urmarit pentru a nu avea defecte de exploatare sau alte probleme care pot ruina un mic proiect. Locasurile pentru injectoare, dintre axele cu came au fost astupate, si montata chiulasa pe bloc cu o garnitura noua. Schimbata cureaua de distributie si rola intinzatoare, dupa care am trecut la partea de realizare a amestecului.

Ideea proiectului a fost de a se pastra cat mai mult din instalatia electrica originala a masinii. Astfel injectia directa a fost transformata in injectie indirecta, cu injectoare de logan (momentan). Dat fiind faptul ca admisia nu permitea montarea a doar 4 injectoare, am montat 8. La freza am dat 8 gauri in fiecare tub de admisie la unghi, pentru a adauga cele 8 tuburi de aluminiu in care au fost montate injectoarele. Rampa de injectie a fost si ea construita din teava rectangulara cu latura de 15 mm, iar prinderile injectoarelor au fost confectionate din 2 rampe de seria sapte V12 din '89, cositorite pe respectiva teava rectangulara.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	IMG_4934.jpg
Views:	420
Size:	633.2 KB
ID:	2616564   Click image for larger version

Name:	IMG_4938.jpg
Views:	234
Size:	537.9 KB
ID:	2616565   Click image for larger version

Name:	P1100481.JPG
Views:	431
Size:	2.05 MB
ID:	2616566  

Click image for larger version

Name:	P1100486.JPG
Views:	264
Size:	2.01 MB
ID:	2616567   Click image for larger version

Name:	P1100487.JPG
Views:	165
Size:	1.94 MB
ID:	2616574   Click image for larger version

Name:	P1100489.JPG
Views:	142
Size:	1.90 MB
ID:	2616575  

Click image for larger version

Name:	P1100493.JPG
Views:	109
Size:	1.91 MB
ID:	2616577   Click image for larger version

Name:	P1100497.JPG
Views:	130
Size:	1.98 MB
ID:	2616581   Click image for larger version

Name:	P1100619.JPG
Views:	255
Size:	2.82 MB
ID:	2616582  

Click image for larger version

Name:	P1100622.JPG
Views:	108
Size:	2.73 MB
ID:	2616583   Click image for larger version

Name:	P1100658.JPG
Views:	226
Size:	2.84 MB
ID:	2616602   Click image for larger version

Name:	P1100672.JPG
Views:	260
Size:	2.70 MB
ID:	2616603  

Click image for larger version

Name:	P1100674.JPG
Views:	258
Size:	2.82 MB
ID:	2616605   Click image for larger version

Name:	P1100695.JPG
Views:	225
Size:	2.77 MB
ID:	2616606   Click image for larger version

Name:	P1100696.JPG
Views:	213
Size:	3.13 MB
ID:	2616611  

Click image for larger version

Name:	P1100710.JPG
Views:	244
Size:	2.73 MB
ID:	2616612  
__________________
Logan 2.0 16v MPI
zoomoptic is offline   Reply With Quote
Old 20-11-12, 19:10   #2
Cred

Stage 5
 
Cred's Avatar
 
Join Date: Nov 2012
Posts: 378
Default Re: Dacia 2.0 16v

Frumoasa.
https://www.youtube.com/watch?v=02qHBq0Ykhk
Cred is offline   Reply With Quote
Old 20-11-12, 19:27   #3
cristianic
Daewoo Driver

Stage 5
 
Join Date: May 2008
Posts: 737
Member of:
[2 Roti]
[DAEWOO]
Default Re: Dacia 2.0 16v

e loganul ala kompressor? (nu cel al lui groza)
cristianic is offline   Reply With Quote
Old 20-11-12, 22:14   #4
nego

Stage 2
 
nego's Avatar
 
Join Date: Jun 2011
Posts: 28
Default Re: Dacia 2.0 16v

Din ce am citit mai sus imi pare ca sti ce faci...nu te joci. Felicitari si bafta in continuare! Urmaresc cu interes evolutia masinii tale.
nego is offline   Reply With Quote
Old 20-11-12, 23:23   #5
911lau

Stage 5
 
911lau's Avatar
 
Join Date: May 2010
Posts: 757
Member of:
[DACIA]
Default Re: Dacia 2.0 16v

Mai mult te-ai complicat ..mai sunt 2 logane cu IDe si merg foarte ok ,trebuia sa legi cele 2 instalatii intre ele si era mult mai simplu ...dar nu ma pronunt inca astept sa vad cum decurge proiectul ...tot respectul pentru ce incerci sa faci .Bafta!
__________________

Sa nu ai incredere in femei si in franele de dacie!
RENAULT 5 N/A
https://forum.4tuning.ro/110-masina-m...ml#post5789670
911lau is offline   Reply With Quote
Old 20-11-12, 23:33   #6
BluBear

Stage 5
 
Join Date: Jan 2009
Posts: 1,111
Member of:
[RENAULT]
Default Re: Dacia 2.0 16v

Abonat.
BluBear is offline   Reply With Quote
Old 21-11-12, 02:28   #7
zoomoptic

Stage 3
 
zoomoptic's Avatar
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 166
Default Re: Dacia 2.0 16v

stiam de loganurile alea care au si instalatia de laguna, am citit tot, dar mie mi s-a parut ca schimbam mult prea multe si dupa puteam avea probleme cu regulatoru de presiune, cu injectoarele alea de ide, si am zis ca ma leg la cap fara sa ma doara. asa ce-am facut eu, daca maine trebuie sa pun motoru de 1.6 inapoi, e gata intr-o noapte.

de pornit a pornit asa, doar cu injectoarele de 1.6 in functiune, numai ca debitul si hartile nu sunt potrivite pentru motorul asta. mai am de construit un circuit repetor de semnal si pentru al doilea rand de injectoare, sa mearga 2 cate 2, sa schimb solenoidul de pe electromotor, un filtru sport (pentru ca altceva nu incape, nu pt ca voi face cine stie ce mare modificare si o sa aiba masina 1000 de cai), de retrasat traseul de la instalatia electrica am facut azi, mai trebuie imbracat totul in copex, dupa ce mai prelungesc 3 mufe, sa vina instalatia cat mai curat si mai neobservata, sa fac rost de o conducta de servo de clio sau de kangoo, care trece pe sub cutia de viteze, nu cum e acu ca trece pe sub fulia de la cureaua de accesorii. Mai trebuie sa fac rost de inca 4 injectoare de logan, chiar daca debitul cumulat a 2 injectoare e mult mai mult decat pt 2.0, se aranjeaza din timpul de injectie totul dupa aia. repetorul o sa il construiesc cu atmega16. de pornit porneste la sfert (dupa ce rezolv problema cu electromotorul), dar in sarcina acum la 5000 min^-1 se plafoneaza, desi pe liber se tureaza lejer pana la 6000. Dupa ce se incalzeste la ralanti sta chiar bine, si e mai silentios motorul asta decat ala de 1.6, se aude ca merge bine, rotund.

I-am facut si o diagnoza, sa vad parametrii, avansul se pastreaza in limite normale la ralanti, timpul de injectie e la 3.2 ms (oscileaza putin) depresiune din admisie e la 330mb (semn ca nu trage aer fals). As vrea sa incerc cu niste injectoare ca in poza postata de mine, pentru ca la rece, parca injectorul pulverizeaza pe interiorul admisiei si o inneaca.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	2775982219--Web.jpg
Views:	131
Size:	122.6 KB
ID:	2617157   Click image for larger version

Name:	June201225-1.jpg
Views:	159
Size:	468.2 KB
ID:	2617158   Click image for larger version

Name:	repetor.jpg
Views:	249
Size:	377.1 KB
ID:	2617160  

Click image for larger version

Name:	CNV000008.JPG
Views:	515
Size:	670.4 KB
ID:	2617161   Click image for larger version

Name:	CNV000010.JPG
Views:	891
Size:	480.7 KB
ID:	2617162  

Last edited by zoomoptic; 21-11-12 at 02:44.
zoomoptic is offline   Reply With Quote
Old 21-11-12, 09:12   #8
bolidu'
Dacia Driver

Stage 5
 
bolidu''s Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 3,899
Member of:
[DACIA]
[Dacia Rally Team]
Default Re: Dacia 2.0 16v

Frumos proiect domnu' inginer! Bravo!
bolidu' is offline   Reply With Quote
Old 22-11-12, 12:31   #9
zoomoptic

Stage 3
 
zoomoptic's Avatar
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 166
Default Re: Dacia 2.0 16v

multumesc. azi imi iau solenoidul si filtru șhport
zoomoptic is offline   Reply With Quote
Old 23-11-12, 20:15   #10
StreetStyle22

Stage 5
 
StreetStyle22's Avatar
 
Join Date: Jul 2007
Posts: 1,919
Member of:
[DACIA]
Default Re: Dacia 2.0 16v

Frumos proiect,felicitari
StreetStyle22 is offline   Reply With Quote
Old 26-11-12, 16:13   #11
zoomoptic

Stage 3
 
zoomoptic's Avatar
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 166
Default Re: Dacia 2.0 16v

problema rezolvata momentan. injectoare de opel c20let. 0280 150 470. merg in 4 injectoare provizoriu, pana apuc sa ii construiesc repetorul de semnal. trage bine acum, nu mai face figuri la rece, doar ca polueaza ceva mai mult. in seara asta schimb solenoidul de pe electromotor, si refac la evacuare ca rasufla pe la cotul de adaptare intre evacuarea de logan si cea de laguna.
zoomoptic is offline   Reply With Quote
Old 26-11-12, 22:47   #12
expres
Renault Driver

Stage 5
 
expres's Avatar
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 1,028
Member of:
[RENAULT]
[Competitor CNCA]
Default Re: Dacia 2.0 16v

un om care chiar stie ce face !

nu pot decat sa te felicit !!
expres is offline   Reply With Quote
Old 27-11-12, 17:58   #13
unknown user

Stage 4
 
unknown user's Avatar
 
Join Date: Jan 2010
Posts: 208
Default Re: Dacia 2.0 16v

felicitarile mele domnu` inginer ) cand vin te astept la un gratar sa vedem ce stie nebuna asta mica ))
unknown user is offline   Reply With Quote
Old 28-11-12, 00:32   #14
postarnak

Stage 2
 
Join Date: Jan 2009
Posts: 42
Default Re: Dacia 2.0 16v

Quote:
Originally Posted by zoomoptic View Post
problema rezolvata momentan. injectoare de opel c20let. 0280 150 470. merg in 4 injectoare provizoriu, pana apuc sa ii construiesc repetorul de semnal. trage bine acum, nu mai face figuri la rece, doar ca polueaza ceva mai mult. in seara asta schimb solenoidul de pe electromotor, si refac la evacuare ca rasufla pe la cotul de adaptare intre evacuarea de logan si cea de laguna.

n-ai ba ce sa faci cu injectoare de let, te-ai tacanit? iti trebuie cubaj cat la un peugeout 107 nu e diesel afr-u trebuie sa fie acelasi si la 50cai si la 300 :L
postarnak is offline   Reply With Quote
Old 28-11-12, 16:04   #15
zoomoptic

Stage 3
 
zoomoptic's Avatar
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 166
Default Re: Dacia 2.0 16v

pai problema era ca afr-ul era prea mare cu injectoarele de logan. mergea sarac in benzina. si empiric iti spun ca nu e chiar asa cum zici tu. ai dreptate, in schimb, ca n-am ce sa fac cu injectoarele de let, imi trebuie de 2.0 aspirat (adica debit de benzina mai mic).
zoomoptic is offline   Reply With Quote
Reply



- Copyright 2024 4Tuning -